Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нова Октавия - съвети и напътсвия


ivo.kuzov

Recommended Posts

Здравейте колеги. От няколко дена се радвам на чисто нова Октавия. Прекарах вече доста часове в колата, нещо като първа тинейджърска любов, но не мога едно нещо да установя. Имам 3 памети за изминати километри и трите са ми ясни, но къде да видя колко е тоталното изминатото разстояние на колата. Стандартният брояч на километрите на която е самият автомобил. 'Long Term' дата, според книжката се нулира на всеки 10 000 км или 99 часа. Къде ли не търсих по мнеюта, кви ли не пластики правих на дисплея на скоростното табло... никъде не го намерих.

 

И още един въпрос свързан с разхода на гориво. Сигурно е нормално, поне така съм чувал - аз лично не зная, че колата харчи повече в първите си километри живот. Някой може ли да сподели от личен опит, какви харчове му е давала колата и колко са над заводските нормативи. Ясно е, че заводските изобщо не са това което ще харчи, но пирмерно ако дават 5.5 градско по заводски е нормално да очкаваш около 7 примерно реален.

 

Аз съм с DSG7 - 110КВ бензин двигател. В момента съм навъртял около 150 км смесено (повече градско) и ми дава среден разход 10.2 (по книжка уж го дава 5.5 :D ). Пак казвам, ясно ми е че по каталог са тествани двигателите в лабораторни симулации и няма нищо общо с истинкото каране и натоварване, но това е двойно на характеристиките на двигателя.

 

Карам е на Drive мод (не съм на спорт) и е карам доста кротко. Представм си ако карам малко по-агресивно какъв разход ще даде. 

 

Ще съм благодарен ако дадете някой съвет за неща които не съм запознат и могат евентуално да се появят и да бъда нащрек за тях. Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честит нов автомобил и с удоволствие да си го караш!

Основният километраж не се нулира по никакъв легален начин. Нулира се т.н. дневен километраж. За да не виждаш основния, вероятно ти е включен темпомата, който го закрива. Изключи темпомата и ще видиш основния! За разхода не мога да преценя тъй като съм с ръчни скорости. Но още ти е рано. След 1000 км го наблюдавай и най-вече на извънградско, тъй като градското е трудно сравнимо, ако не караш хо един маршрут всеки ден. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл, още един Пловдичанин. Колегата Антонов е прав за темпомата, а относно разхода, след като я разработиш  и почнеш да настъпваш по смело, даже се вдига :-) от собствен опит. Безаварийни километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В смисъл включен темпомат? Аз си карам без включен темпомат в града. Той седи на изключено положение. Или се им предвид някво "по-генерално" изключване

 

Значи имам 3 показателя за изминати километри и разходи и прочие... Long Term, Since Fueling, Since Start. Първото според книжката пише че на 10 000 км или 99 часа ще се занули (Това е явно някъв на да си правиш статистика за 10к километри), второто и третото са ясни какво значат. От последното зареждане и от последното стартиране извършено след престой повече от 2 часа.

 

Сега се сещам още един въпрос. За Старт-Стоп системата. На примависта, логиката ми на шофьор на дърти коли до този момент, ми казва, че това би трябвало да износва по-бързо стартер. Сега нямам идея какви са новите технологии, как точно запалва и дали не са помисли по този въпрос. Та вие как бихте препоръчали да е карам. Със старт/стоп включена или изглючена система?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомата има две положения на ръчката. Едната е off, другата е нещо като stand by. На stand by, той не е активен, но ти седи на таблото безцветен. Трябва да преместиш ръчката надолу, ако не се лъжа, за да го изключиш генерално. Тогава ще се появат километрите на таблото. Относно разхода, моя опит с нова кола показва, че харчи поне 1.5-2.0 литра повече в първите 1000-2000 км. Аз също съм с DSG. Другото ми наблюдение, и то не само върху шкодата е, че след десетина хиляди, колата започва да върви мнооого по-добре:) За старт-стоп системата има големи дискусии, и тема тук, но аз лично смятам, че сме леко осакатени от старите автомобили, които сме карали и винаги гледаме с подозрение на такива системи. Щом вече няма автомобил без нея, значи стартера е достатъчно адаптиран да я понесе. Аз я ползвам и не я изключвам. Гледам има колеги, които не я включват. Така че...enjoy на новия автомобил и не я мисли много системата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. И аз съм на същото мнение за старт/стоп системата. Както каза обременени сме със старите автомобили. Едва ли инженерите ще измислят система която да вреди на друга система без да се адаптират втортата за това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същия мотор,но с ръчни скорости.

Вече съм на 18000км.

Разход среден в града през зимата го държа около 8.5-9,ако няма трафик вечер и галя педала на газта и до 7 мога да падна.

С малко настъпване,около 10-11/100

Колата си върви по един и същ начин от чисто нова до сега.

Разхода падна с около литър/100 след първите 2000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Едва ли инженерите ще измислят система която да вреди на друга система без да се адаптират втортата за това :)

Днешните автомобили не се конструират от инженери,а от икономисти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава ли да си продам колата и да потърся Опел Кадет, защото е правен от инженер? Сори за спама, ама някак винаги ми въздейства много емоционално тази тема. Затова пак ще си изберем комунягите да са на власт. Все пак кифла осморка беше 8 ст. Извинявам се отново. Не искам да нападам никого. Просто емоция :unsure:  Peace :champion:  

Редактирано от todor tchobanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох тая тема е страшна :) Да, може материалите, пластмасите и други  да са с по-ниско качество, но техническия напредък и иновативния ресурс който се влага, той не седи на едно място. Автомобилните производители може да търсят евтини решения, но със сигурност и измислят нови технологии и ги внедряват. Инак още щяхме да сме с някви двутаквоти двигхатели или щяхме да наливаме с шише от веро бензин в карбуратора да палим москвича на дядо...! Малко лирично отклонение направих, но реално двигателите и системите толкова са се развили, че не може да кажем примерно: "...не са развили нищо по стартерната система, ще я разбиеш заради този старт/стоп...."

 

А това за икономистите е малко глупаво. Защото добрите икономисти знаят, че качеството се изплаща в дългосрочен план. Ако автомобилната индустрия, направи коли които им се чупят стартерите то хората ще почнат да си купуват коли без тази функция. Демек, ако икономиста А е казал на инженерите да вкарат старт/стоп система ама де не се правят никви иновации по стартера, извинявайте ама това си е чиста загуба в дългосрочен план

 

Поне такива разсъждения правя, пък най-вероятно са ми грешни

Редактирано от ivo.kuzov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е супер за парите си.. Човек с малко автомобилни познания трябва да е наясно,че турбо бензин с 150 кс няма как да харчи 3/100 в града.

Впрочем София-Сандански с 90 км.постоянна

скорост съм постигал 4.2

Просто няма забележки за ценовия си клас. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправете ме, ако греша, но старт/стоп-а не може да бъде генерално изключен. Дори и да го изключиш, при следващо ръчно запалване се включва автоматично отново, т.е. пак трябва да натискаш бутончето :-) Иначе доколкото съм чел по списанията, разликата в разхода със/без е около 0,1л/100, което е пренебрежимо.

 

Иначе турбобензина със 150кс не спира да ми харесва все повече с всеки километър - перфектно двигателче е за лична кола :-) За разхода - твърдо държа 8,7 long term за 4300 км, с около 30% градско, 50% магистрала (140-160) и 20% междуградско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Одеве карах малко на темпомат на околвръстното (не на  магистралата) и го бях нагласил на 100 км/ч като също така беше включен и асистента. Едвам дишаше от бензина дет се вика. Мился, че на дълъг път ще е доста икономична като за двигател 150 к.с. бензин :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава ли да си продам колата и да потърся Опел Кадет, защото е правен от инженер? Сори за спама, ама някак винаги ми въздейства много емоционално тази тема. Затова пак ще си изберем комунягите да са на власт. Все пак кифла осморка беше 8 ст. Извинявам се отново. Не искам да нападам никого. Просто емоция :unsure:  Peace :champion:  

 

Предвидил ли си, че такъв пост предизвиква още емоции? Абсолютно в тона на твоята добронамереност, да кажа няколко думи:

Сегашните кифли също са измислени от икономисти, за да имат трайност по 3 месеца. Комуняги не коментирам.

Защо точно Опел избра? Виж в техническите теми за какви банални проблеми, съвсем не типични за нови коли или за коли с нищожен пробег пишат колегите. Сподели какви са предимствата на старт-стоп системата. И ако не ми знаеш мнението, аз ще я изключа на секундата.

Разбира се, това си е лично решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправете ме, ако греша, но старт/стоп-а не може да бъде генерално изключен. Дори и да го изключиш, при следващо ръчно запалване се включва автоматично отново, т.е. пак трябва да натискаш бутончето :-) Иначе доколкото съм чел по списанията, разликата в разхода със/без е около 0,1л/100, което е пренебрежимо.

 

Иначе турбобензина със 150кс не спира да ми харесва все повече с всеки километър - перфектно двигателче е за лична кола :-) За разхода - твърдо държа 8,7 long term за 4300 км, с около 30% градско, 50% магистрала (140-160) и 20% междуградско

С VAG-COM може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предвидил ли си, че такъв пост предизвиква още емоции? Абсолютно в тона на твоята добронамереност, да кажа няколко думи:

Сегашните кифли също са измислени от икономисти, за да имат трайност по 3 месеца. Комуняги не коментирам.

Защо точно Опел избра? Виж в техническите теми за какви банални проблеми, съвсем не типични за нови коли или за коли с нищожен пробег пишат колегите. Сподели какви са предимствата на старт-стоп системата. И ако не ми знаеш мнението, аз ще я изключа на секундата.

Разбира се, това си е лично решение.

Двама души да сме, пак ще сме с различни мнения, затова написах, че се извинявам и се надявам да не предизвикам излишни дискусии. 

Иначе обратно на темата за старт-стоп системата - аз лично се чувствам удовлетворен, когато в задръстване колата загасне. Някак си представям. че всички коли около мен също гаснат и не генерират никакви емисии. Не че ще спасим света, но поне няма да дишам газовете на колата пред мен. Пак е нещо. Гледната ми точка за плюса от нея е тази, не толкова икономия на гориво, което е обяснимо в моя случай. Технически съм тежко некомпетентен, за което не чувствам никаква вина. Мнението ми е на един basic user.

За Опела - просто така ми дойде. Нямам наблюдения, но все още чувам, че някой няма да си купи опел 2015-16 година, щото гниели.

Редактирано от todor tchobanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Няма проблем за техн. компетентност. Не си и длъжен. Това не ти пречи да изразиш мнение.

Аз ще я изключа не толкова, че ме е жал за стартера, акумулатора и ел инсталацията с това непрекъснато палене, а защото искам да имам климатик, парно и вентилация.

А какво ще кажеш на колегите, които махат катализаторите и слагат прави тръби на тяхно място. Екология?

И да уточня нещо, за да не бъда криво разбран - На всеки от сърце пожелавам да си купи чисто нов автомаобил с найлоните на седалките.

Не ги отричам новите коли...ама с тези резервни части е некъв ад. Дори и за най-елементарните консумативи. Т.е. неща, които неизбежно се сменят.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои махат катализаторите, на други им ги "махат" :) Извинявам се за спама :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време бащата на един приятел ми разказа следната случка за Германия. В едно селце, тъкмо пали за да тръгва към България и му звъни телефона. Започва разговор, двигателя си работи и по едно време вижда, че един немец го гледа и чака де си свърши разговора. Не го притеснява, но когато свършва се приближава към колата и му прави забележка, че двигателят работи на място, а вредните емисии се вдишват от всички. Това много искам да го видя тук, на едва ли в близкото бъдеще. Може вече и да е оформено, като закон но това е причината за появата на старт стоп системата, а не че някой икономист се е намесил. По отношение на сработване, за да изключи има един набор от условия, като напрежение на акумулатора, температура на двигателя, време от последно изключване, работа на климатика и т.н. Достатъчно е да се вдигне границата на напрежение в акумулатора и системата никога няма да изключва, защото никога не може да достигне тази граница. Стартерите уж са пригодени за по-честото стартиране, поне могат да издържат едни 150 000 -200 000 км, защото официалните сервизи сменят само с ново. Такова нещо, като ремонт не правят, а и при ставките за час на запад излиза по-евтино ново, отколкото да се ремонтира, да не говорим, че трябва да дават и гаранция.

Не че и там няма замърсявания, но при пъти по-голям трафик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, тук ще го видиш когато съзнанието и грамотността на народа се повишат.

 

законите са само една от стъпките, тук никой не прави забележка като си хвърлят цигарите, за двигателите също. И куп други. Мисля, че това поколение можеш спокойно да го отпишеш.

 

Да не говорим за праха по улиците, който не се чисти - това не е по-малко вредно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще ти дам един съвет, нищо ,че не карам октавия, а фабия. Пълниш бензин и газ до ламарината :D 

За месец направих 1200 км. возя се дори ей така, без особена потребност, заради удоволствието от новата кола. Майка ми вика "какво стана,бе, толкова често взехте да идвате" :D

Старт -стопа аз си го ползвам и не ми пука дали ще се счупи. Човека в ЕТ каза, 5 години е гаранцията. Аз лично, за това си взех нова кола, да не я мисля :)

Много приятни пътувания с колата, другото не е важно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.