Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Питане за усилен габарит за мъгла на О3


topkamen

Recommended Posts

Привет, колеги 

 

Бих искал да попитам тези от вас, които са доста извътре запознати с Шкодите  - а именно относно усиленият габарит за мъгла.

Когато ги включа при мен се запалва само левият габарит. Мислех, че десният не е окомплектован и затова не свети, но когато го отворих, видях че вътре има фасонка, крушка и опроводяване. Предполагам, че когато колата е предназначена за пазар, където движението е от лявата страна, тогава в завода "разрешават" да свети десният габарит, а за пазар като нашият, където движението е от дясно, в завода са "разрешили" да свети левият. 

 

Та въпросът ми е: как се разрешава кой от двата габарита да свети? Посредством VAG COM или по друг начин?

Бих искал, когато включа усилените габарити за мъгла на колата да светят заедно и левият и десният.

 

Ако някой от колегите знае как да го направи, моля да "си признае"   :)   и да се разберем как да организираме манипулацията. Срещу съответното заплащане, разбира се.

 

Поздрави!

 

Камен

 

 

post-17821-0-18406100-1488995301_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е случайно, че е пуснат само десният! Не е законно да се пуска другият, но и няма смисъл...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от невнимание съм написал "десният", но разбира се за България е левият.

За незаконноста е сигурно - води се изменение на осветителната система.

 

Смисълът да свети само един, и то този от страната на осовата линия, е за да може идващите отзад да се ориентират за положението на автомобилите при наличие на мъгла.

При наличие на няколко автомобила отпред, светлините им се смесват без да може да се различат ясно очертанията на самите автомобили.

Светлината за мъгла отзад помага точно за това.

Редактирано от chavdarlk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Могат да се обръщат, могат и да светят и двата. Аз лично много се дразня на такива коледни елхи при ясно време, де що има лампичка на колата свети - мъгла, халогени,къси,габарити :) Крушката е димираща се. При нормална употреба свети габарит, при включен ключа за мъгла се усилва светлината. Променя се с VCDS

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....За незаконноста е сигурно - води се изменение на осветителната система.

 

Смисълът да свети само един, и то този от страната на осовата линия, е за да може идващите отзад да се ориентират за положението на автомобилите при наличие на мъгла.

При наличие на няколко автомобила отпред, светлините им се смесват без да може да се различат ясно очертанията на самите автомобили.

Светлината за мъгла отзад помага точно за това.

 

Важната функция на тази светлина е, че ти дава възможност да видиш по-рано, че пред теб има автомобил или застигаш такъв.

Съответно имаш и повече време за реакция. Нецелесъобразната употреба на тези габарити е дразнеща, както писа колегата.

Чавдаре, не съм правил справка със закона, кое е забранено, но фабрично има автомобили с по две светлини за мъгла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Могат да се обръщат, могат и да светят и двата. Аз лично много се дразня на такива коледни елхи при ясно време, де що има лампичка на колата свети - мъгла, халогени,къси,габарити :) Крушката е димираща се. При нормална употреба свети габарит, при включен ключа за мъгла се усилва светлината. Променя се с VCDS

При мен габарита и стоповете са LED. Не се димират. Имам отделна крушка за усиленият габарит.

Аз също роптая срещу водачи, които палят всички светлини ( фарове за мъгла и усилени габарити за мъгла) без да има условия, които го налагат.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускай смело и двата габарита чрез VCDS.Проблеми няма да имаш.Внимавай наистина с употребата,защото е неприятно за пътуващите отзад,иначе върши хубава работа.Старата ми кола беше със заводски два задни халогена за мъгла.Успех с начинанието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност употребата на два светещи габарита за мъгла може да заблуди човека зад теб,че си натиснал спирачки и да предизвика повече проблем, отколкото полза. Затова според мен е по-добро решение да има един габарит за мъгла. Лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С един габарит ще си помисля, че е мотор. Нали колите имат трети стоп. Майтапи. Абе, то в мъгла като нямаш видимост и изведнъж ти блесне този габарит, първата ти реакция е крака на спирачката. Щото се оказва, че нещо много бързо го застигаш.

Един габарит наистина е напълно достатъчен, И той ти показва къде се намира левия контур на автомобила. Нали, щото от ляво евентуално ще го изпревариш или заобиколиш. Но колегата иска два и трябва да му кажем дали може или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност може.Задните халогени за мъгла са,за наличие на автомобил пред теб.Просто се виждат по-отдалече и според мен може да ти е от полза.Лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно на леките коли ги правят само от едната страна, защото са високо горе стоповете и обикновено вграждат светлината за мъгла там.

 

На джиповете, повечето са им долу ниско в бронята и са от двете страни. На камионите също - долу ниско и са от двете страни.

 

В ЗДвП има само един текст, който се отнася за свелината за мъгла отзад:

 

Чл. 74

  1. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно.
  2. (2) Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят се използва само когато видимостта е намалена под 50 м.

 

"Допълнителна задна светлина за мъгла с червен цвят" - ЕДНА, не са две.

 

И ако прочетем малко по-долу излиза следното:

Чл. 76. Забранено е използването на други светлини, освен предвидените в този закон и издадените въз основа на него нормативни актове.

 

Така, че, така написано и на мен ми звучи незаконно да се ползват ДВЕ светлини за мъгла отзад, защото не пише, че са две, а е написано в единствено число :) Въпреки, че на моята кочина са две и работят и двете, но са ниско долу на бронята - на око около 40-45см от земята (не съм го мерил). Абе, тази... "екстра" ли да я нарека, необходимост ли - съм я ползвал точно 2-3 пъти за 10 години и 200 000км официален шофьорски стаж. В началото ме дразнеше, че е само отляво, но като не го ползвам - не ми дреме :) И не съм виждал такава мъгла все още /а преди година-две около София имаше една супер стабилна - караше се с макс 20км/ч и нищо не се виждаше/, при която да не можеш да различиш на 15-20 метра мотор ли е, кола ли е, само с една светлина отзад. Разбира се, ако му е изгорял другия стоп - определено ще се замисля какво е...

 

Колкото до крушките - различни са, разбира се. Повечето производители използват двойна крушка 1:1 същата като тази за стоповете/спирачките - 4-5w / 21w - 4 или 5-ватовите се ползват само за габарит, а когато се включи задната светлина за мъгла - тоест другата верига - включва се и 21-ватовата секция. Това е най-често срещаното.

 

Преди време във форума се пишеше, че може да се включат и двете с VCDS и ДОРИ да се настроят да светят заедно с тези на спирачките, което е супер гадно за този отзад. Това са 4 х 21 вата отпред ПРАВО в очите - не че на някои аЛдита диодните стопове не вадят супер много очички (даже глава ме е заболявала докато ги гледам в тъмното), ама това е друг въпрос.

 

Такива филми...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Да наистина кога да се ползват и в каква конфигурация е отрегулирано съгласно закона. При по старите автомобили им светят и двата задни фара за мъгла и си мисля че е въведено от определена година в Европа.

От инфо таблото в колата може да зададеш десен волан и ще ти светне фара за мъгла от другата страна (заедно с корекцията на фаровете за обратен волан съответно). При нас това не е много практично, но тези които пресичат ламанша и отиват с кола от Европа в Англия предполагам им е удобство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, и аз имам въпрос свързан с фаровете на О3. Мойте са обикновенни, наскоро видях че има ксенонови крушки H7 - http://www.emag.bg/komplekt-2-ksenonovi-krushki-all-ride-h7-12v-55w-xenon-mega-white-50-8711252012346/pd/DHJXLYBBM/.

Въпроса ми е дали мога да ги сложа директно и дали няма да излезе някаква грешка?

В момента съм с Osram Nightbraker Unlimited.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.