Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Покупка на Skoda Fabia 1.4i


teovlad

Recommended Posts

Здравейте!

Моя добра приятелка иска да си купи малка кола, предимно за градско каране, като чат-пат ще излиза в провинцията. Иска да кара на газ. Понеже ми е дала задача да избера нещо, то съм се спрял на  Фабия 1.4I MPI 75 коня, с първоначална регистрация в края на 2001 г. Внос е от Италия. Бюджетът не е много раздут, тъй като ще има разходи за еко такса, регистрация, застраховки, първоначално обслужване.

Годишния пробег, който ще се навърта е между 5000 и 7000 км.

Сега въпросите:

- този двигател надежден ли е? здравина и стойност на евентуални ремонти?

- двигателят подходящ ли е за газова уредба и каква? ГИ или обикновена? Идеята е бутилката да не е голяма и да се сложи на мястото на резервната гума. Горе-долу какъв ще е разхода на газ градско/извънградско?

- двигателя с верига ли е или с ремък? И ако е с верига, то трябва ли първоначално да се сменя нещо освен маслото и филтрите?

- понеже ще искам да се провери в сервиз, то в официалния на Шкода в Сливен дали ще направят проверка дали километрите са реалниm както и общото техническо състояние на ходова част и двигател?

 

Моля за съвети, тъй като всеки ден разговорите са на тая тема и постоянно ми се казва, че този месец трябва да се купува кола...

Предварително Ви благодаря!

Редактирано от teovlad
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vw мотора е надежден,ако е добре поддържан и не е на много километри подходящ е за газов инжекцион средния разход около 8-9л газ на бензин може би с около литър надолу(мое мнение ,че при този пробег и този разход не нужно да се газифицира в повечето случай това създава само ядове) двг е с ремък има fabia с верига,но той е 8 клапана и 68 кс 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е казал колегата, двигателя е с ремък и не е лош. Другия двигател 1.4 68 коня е с вергига и метален колектор и е отличен за газ. В ЕТ не могат да направят спарвка за километрите щом колата не е купувана от тях. 2001 година щом е е на не малко километри. Огледайте се за дизел, разправията с газта е досадна. Ако е дизел задължително 1.9 или sdi - много здрав и и кономичен, или tdi - повече вървящ и по-скъп за поддръжка, но също отличен. 1.4 tdi и 1.2 HTP в никакъв случай!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ще препратя мненията и съветите.
Ето я обявата:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487858842956859

Редактирано от teovlad
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм на Лупо тоя мотор, за малка кола си e OK! Има си мощност, не е чак слаб, 1.9сди е много, ама много по-слаб мотор като мощност. За жена е ОК, дори при не претоварена кола ще може да изпреварва на извънградско с пуснат климатик. На Лупото му правех 180кмч по магистрала, но газова нямаше и беше на 3-4год. Харесваше ми как върви и харчеше около 7 до 8л на 100км градско, с моето неспокойно каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те не иска да ходи на рали. Иска да се вози евтино. 6/100 нафта градско при sdi. Газ е излишна. А за да не е слаб може RS.

Иначе колата от обявата не е лоша. Не е на 91к но е добре запазена за годините си.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм фабия 1.9сди... Може да е икономична(5-6 на 100) и надеждна в дългосрочен план, но за извънградско ми е мъка! Като види голям баир и до долу да давах газ, от максималната си скорост около 150кмч падаше докато го изкачи доста. Просто няма мощност... А пуснех ли климатика, ставаше плачебно. Да, за градско и много леко каране е ОК, но не е моят мотор! 1.4 75кс е много по-пъргав. Така се случи, че 1.9ката беше в семейстото точно 4м и беше заменена с румстър 1.6 бензин, по спомен 110кс, заради мудноста си. А румстъра харчеше много, около 8-9/100 по магистрала със скорост до 140-150км/ч и над 10 градско, но вървеше що-годе. Е и той се разкара, заради малкия си пробег с един резервоар извънградско след малко повече от година. Не помня точно, но не събираше повече от 40тина литра и се празнеше до резерва при курс около 450км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабия 1,9 SDI - непрекъснато я засичам,при светнала лампа за горивото я нулирам,сипвам нафта и до следващото светване. С 40 литра - 885км. Това при ежедневно каране по завоите на Искърското дефиле и после в задръстването около Илиенци.Както и да го смятате е 4,5 - 4,7 л/100км разход.Двигателя е на 200К по показание,а не се знае колко е върнат назад(със сигурност).

За този двигател навсякъде пише,че е железен (в смисъл-издръжлив).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще препратя мненията и съветите.

Ето я обявата:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487858842956859

 

Сигурно ли е, че е 75кс.? Не е ли 68кс.? Съмнявам се, че е 75кс.? Ако някой е сигурен по снимката на двигателя, може да се изкаже! Не е 16 с клапана,  така че...., нещо послъгва продавача!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето за яснота ще дам линкове с пълни технически даннии. За 1.4-75 к.с. За 1.4-68 к.с. За 1.9 sdi.

 

http://kolalok.com/danni/skoda/fabia/hatchback-2000/37277.html

 

 

http://kolalok.com/danni/skoda/fabia/hatchback-2000/37285.html

 

 

http://kolalok.com/danni/skoda/fabia/hatchback-2000/37279.html

 

 

Двата бензинови двигателя постигат максималния си въртящ момент при обороти много над дизела. Максималната си мощност също- при 5000 об/мин. Дизела има максимален въртящ момент при обороти в диапазона от 1600 до 2800, тоест точно в оборотите нужни за нормолно каране при всяка предавка! Точно от там идва и ниския разход. Идва къщо и от разликата в скоростната кутия, бензина при 100км/ч е на 3000 об/мин, а дизела е на 2300 об/мин. Да не говорим при 140 вече бензиновите отиват на 4000 об/мин. и няма как да са икономични.

Мощността и въртящия момент и на трите двигателя е напълно съпоставима и варира от около 120 до 126 NM. и 64-75 кс., като трябва да се знае, че особено при бензиновите максималната мощност е постижима чак при 5000об/мин., тоест при високи обороти недостижими при нормално каране.

 

Разгледайте данните в линковете. Полезни ще са при избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново!

Значи тая Шкодичка от линка се оказва че е с по-надеждния мотор? В началото на седмицата ще се обадя на продавача и ще поискам да снима някакъв документ и да ми изпрати, за да е ясно той ли е в грешка или какво....

Освен запазения външен вид и интериор, ми допадна и това, че е на "реални" 91 хиляди км. Може пък лелката в Италия да е ходила за хляб и салата до магазина и затова да има такъв пробег /едно време нали всички продавачи пускаха такива лафове за да зарибяват клиентите/...

Много се чудя дали да тръгна от София за да я видя количката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11478597774856581&slink=277nzw

 

url="http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487019646271744&slink=277nzw"]http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487019646271744&slink=277nzw[/url]

 

Ето една в София и новия фейслифт 2005г. Малко градушкова но за без пари, регистрирана и като гледам номера най-вероятно е купувана от БГ което зтачи че може да се провери километража. Само не е ясно точно какъв е двигателя.

 

Другата е от Враца и е точно с двигателя 68 коня, тоест идеален ако ще е на газ.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

url="http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487019646271744&slink=277nzw"]http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487019646271744&slink=277nzw[/url]

 

Ето една в София и новия фейслифт 2005г. Малко градушкова но за без пари, регистрирана и като гледам номера най-вероятно е купувана от БГ което зтачи че може да се провери километража. Само не е ясно точно какъв е двигателя.

 

 Допускам, че най-вероятно е 3 цилиндровия 1200см3, 64кс. Всеизвестно е що за мотор е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще препратя мненията и съветите.

Ето я обявата:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487858842956859

Разбери и защо щипките на пластмасовата кора под челното стъкло липсват, виж годината на производство на същото, няма и затъмняваща бленда като на оригиналното. Не се вижда добре цвета на охладителната течност, но по-скоро нe е G12, както е редно, което води до други съмнения, ако съм прав. Различният капак в ляво на решетката на долната част на предната броня не е дразнещ проблем, ако не се крие нещо друго зад това. Скоростният лост не е износен в никакъв случай като за 91000км., в което и ти вече вероятно сам си убеден. Ако все пак посетиш, търговеца е добре да го разобличиш за видяното от теб, с идеята по-малко да продават докато не променят манталитета си. Ако е купил непознат за него автомобил, да приеме слабостите, които ти  би изтькнал и да съобрази с това цена. Ако автомобила няма скрити слабости и коментирате всичко ясно може и по-лесно да се разберете. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето тази бих погледнал http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487483971067056&slink=27ol6a от собственик купувана от еура тек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам fabia 1.4 68к.с. С верига е. Идеална кола за градско каране. Досега никакви проблеми. Сменям редовно масло и филтри. Бях веднъж на море до Кушадасъ, трима с багаж и скорост 110/120км и се държеше добре. Няма проблем с пъргавост и мощност. Много обичам тази кола и я карам с кеф. За двигателя не мога да намеря недостатък. За купето са слабите пластмаси. Много са слаби и скърцат постоянно. Също така и изолацията. Винаги ми е шумно вътре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбери и защо щипките на пластмасовата кора под челното стъкло липсват, виж годината на производство на същото, няма и затъмняваща бленда като на оригиналното. Не се вижда добре цвета на охладителната течност, но по-скоро нe е G12, както е редно, което води до други съмнения, ако съм прав. Различният капак в ляво на решетката на долната част на предната броня не е дразнещ проблем, ако не се крие нещо друго зад това. Скоростният лост не е износен в никакъв случай като за 91000км., в което и ти вече вероятно сам си убеден. Ако все пак посетиш, търговеца е добре да го разобличиш за видяното от теб, с идеята по-малко да продават докато не променят манталитета си. Ако е купил непознат за него автомобил, да приеме слабостите, които ти  би изтькнал и да съобрази с това цена. Ако автомобила няма скрити слабости и коментирате всичко ясно може и по-лесно да се разберете. 

Не липсват- тази кора се държи на една тъпо измислена лента- улей, която с времето губи еластичност и почва да изпуска кората. Писнало ми е да се занимавам с тази лента и моята кора зее в двата края.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От каране и докарване на коли с климатици от Чехия нищо не избирам??

p.s

 

Аз карам и не се срамувам :tongue_1:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих Фабия 1.4  75 коня преди няколко дена навъртях 300 км тест-драйф... Мотора е супер за нормално каране, стръмен извънградски път 120 си върви без да я цедиш до краен предел, на равно върви много. Общо взето само на баир се усеща да и липсват коне. 140  км с  4000 оборота 5-та скорост.. Пробвах я и на темпомат  със 100 км/ч  даде разход 6 на 100 . В града си е за газ обаче 10 средно излиза дебело. Още се чудя дали да я карам или да я препродам...Когато спра на светофар се ослушвам дали не е изгаснала, хубаво че оборотомера отчита 8500 оборота ,,,

Редактирано от microclima
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10916780o.jpgЩе препратя мненията и съветите.

Ето я обявата:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487858842956859

Този двигател от обявата май не е 75 коня  а 68. Това  мпи трябва да  е двигател на Шкода а 75 коня 16в си е Фолцваген

Редактирано от microclima
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.