Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Действие на халдекс при Октавия 1


mammut

Recommended Posts

Колеги, така и не мога да разбера точно при какви условия действа халдекса при Октавия 1.Търся информация, но все неоткривам това което ме интересува.Та въпросния халдекс, само при пребоксуване на предните колелета ли работи,как действиа при суха настилка и в завои,има ли отношение когато се движиш по магитралата например с по висока скорост,когато влизаш в завои и въобще помага ли на колата да стои по добре на пътя, независимо от метерологичните условия, при нестабилнос на колата в дадени по екстремни моменти на движение.Или действа само ако автомобила започне да пребоксува  с предните колелата, или действа и при нестабилност независимо от пътната настилка.По принцип на 100% само с предно ли е или има и някакво минимално прехвърляне и на задните колела в нормално движение по шусето без пребоксуване 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубави въпроси задаваш, колега! За 4та и нагоре версии отношение имат наклон на колата,позиция на волана и съответно количеството подадена газ в съответните моменти, но ако нямаш ЕСП се съмнявам(електрониката следи датчиците на ЕСПто). Това, което знам за твоята версия е, че при потегляне си на 2 моста(казвали са ми го приятели с а3-ки, дали е вярно не знам), след това какво се случва ще следя темата...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не е 100% на предният мост,ако всичко работи коректно.На магистралата помпата прехвърля не повече от 10%.При пълна газ на тръгване прехвърля назад около 40%.От тестове,който аз съм правил с цялата газ в завой и включено ЕСП,само почва да мига,зависи колко тръгва задницата и отнема газта.На Калояново съм карал с изключен ЕСП е колата си беше доста контролируема и с невероятно поведение,не съм оставал на предно.Карах наскоро и кола на същата платформа с халдекс контролер...яко е,но оставаш без ЕСП,а за момента аз лично не желая.При изборите на режими можеш да го направиш до 50/50 но колата не става за остри завой,за сметка на бруталния старт.Имаш различни режими 70/30,60/40 и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не мога да разбера как действа халдекса, при мен се държи доста "неадекватно" (мнение на НЕ разбиращ), не мога да си обясня защо в преспа сняг независимо от оборотите, халдекса не зацепва. предните боксуваха бавно, бързо- халдекс Ц. Случвало ми се е, от спряло положение да тръгвам на сух асфалт с пилаж на гумите- предните правят половин оборот и халдекса зацепва. Или моят нещо не е наред?

Няколко пъти на сняг, от спряло положение колата се държи като BMW- задницата тръгва, предницата не мърда. Пак в сняг в завой- колата го изправи като беше само на предно.

За момента отдавам това неадекватно поведение на 4-ката че има нещо което не работи по моят автомобил.

Не мога да намеря място където да си позволя да се направя на по смел и да пробвам с по висока скорост как ще се държи автомобила в завой.

Шкода Октавия 2003 година, 4х4 1.9 TDI помпа-дюза, без ESP, около 100 коня (води се спор относно конюшната) колата е преди доктор Енчев :)

Търсих и аз из нета какво пише относно халдекса, но за момента нищо конкретно- все общи приказки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги!

Да се включа и аз в темата...

Мисля че октавия 1 използва първата версия на халдекс съединителя, която е сравнително "просто" устроена, но надеждна. При нормални условия въртящия момент е разпределен 90 към 10 преден към заден мост. Ако всичко по системата работи както трябва при пребуксуване на четвърт оборот на предните колела (90°) това разпределение следва да бъде в съотношение 50 на 50. При моята машина 4х4 системата е подпомогната от EDL, което всъщност работи доста добре (това е един вид блокаж, който работи използвайки сопрачките на всяко колело по отделно в зависимост от загубата на сцепление). ESP е друга система която може да подпомогне стабилността при по- тежки пътни условия (моята кола е без).

Октавия 1 използва обикновен диференциал на задния мост, а не торсен, което означава че за да подопмогне стабилността на колата и за да подобри управлението се нуждае от допълнителни електронни системи.

В крайна сметка от това което съм прочел за 4х4 системите базирани на халдекс, стигам до извода (като не искам да ангажирам никого с този пост), че специално при октавия 1 халдекс е просто един актуатор който включва задния мост като има 2 положения 90 към 10 и 50 към 50, но без електронни системи като ESP & EDL получаваме просто автомобил с 4 задвижващи колела!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е абревиатура от Electronic Diferential Lock.

Как дейвства?...

Ако нвкое колело загуби сцепление и започне да се върти тоест буксува, спирачката му го хваща- в следствие на което въртящия момент бива прехвърлен към срещуположното колело защото така по начало функционира диференцияла. Както писах по отгоре електронен блокаж на диференциала.

Зависвал съм на две диагонални колела и бях изненадан като колата прескочи гърбиците след крадко проскърцване на спирачки. Тогава още не знаех че моята кола има EDL. После се заинтересувах и изчетох доста страници по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това EDL как може да се разбере дали го има автомобила, или се слага след някоя си година

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

както казва колегата vladkant как можем да го разберем туй чудо и на нашите автомобили дали съществува и ако имаш други системи за сигурност възможно ли е и то да съществува 

интересно дали се монитра тази система на всички Октавийки без значение дали имат ESP или SR

Редактирано от mammut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз разбрах от един приятел работещ в магазин за авточасти. Като се въведе номера на шасито в системата излиза даже какъв цвят е интериора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както казва колегата vladkant как можем да го разберем туй чудо и на нашите автомобили дали съществува и ако имаш други системи за сигурност възможно ли е и то да съществува 

интересно дали се монитра тази система на всички Октавийки без значение дали имат ESP или SR

 

трябва в списъка с кодовете на екстрите, който е залепен в багажника, под постелката, или в сервизния паспорт да има кода

1AH = Electronic differential lock (EDL)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че в Еуратек могат да кажат какво има като "екстри" даден автомобил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи почвам да спестявам от закуски за да се допитаме до ЕТ

благодарско за инфото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи почвам да спестявам от закуски за да се допитаме до ЕТ

благодарско за инфото :)

 

Има ВИН декодери в Нета... Напълно безплатни и за секунди ти изкарва всичко за колата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се разтърся за vin в вета щото скоро ползвах някакви дето за нищо не ставаха. Май съм срещал тема във форума и ще ползвам от там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ли да разбирам,че поведението на автомибила, на нормален сух път е по различно от това на другите автомобили с един задвижващ мост,независимо дали са с предено или задно предаване.И в случая, дори и не с перманентно 4х4, Октавията е по стабилна и по сигурна на пътя от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ли да разбирам,че поведението на автомибила, на нормален сух път е по различно от това на другите автомобили с един задвижващ мост,независимо дали са с предено или задно предаване.И в случая, дори и не с перманентно 4х4, Октавията е по стабилна и по сигурна на пътя от тях.

Да ти кажа честно, има моменти в които си позволявам излизайки от надлез Надежда (ако съм сам на пътя) да я настъпя и има разлика в поведението й. Преди карах пасат комби 92' при него предницата се опитваше да изправя завоя на сух път, сега шкодата я чувствам как си влиза равномерно и излиза от завоя стабилна. Не знам защо, но в завой включва 4-като по често от колкото на изправен волан.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го усещам, правя разлика в самия завой дали съм с кола 4х4 или с предно... Дори и на близък мой на о1 4х4 пак се усеща. Като че ли го няма недозавиването(предницата не бяга навън от завоя).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а как разбираш,че включва 4х4 в завоя

Чува се едно "бучене", макар че го чувам само когато се качвам на вилата по черния път,а в завоите на асфалт не го чувам, но може да зависи и от оборотите
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.