Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Болестите на актуалната версия на бензиновия 1.8


fancko1

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

най-вероятно ще взимам фейслифтова октавия 3, комби.

 

Първоначално се бях насочил към 2.0 тди DSG, карал съм такава преди и ми харесва, и  тест драйв направих даже, супер е.

 

На година навъртаме около 12-15 хил. км и затова се замислям за 1.8 тси DSG, но ме притеснява лошата му слава.

Изчел съм почти целия форум ))) и знам за проблемите с предишата му версия и т.н.

Но за актуалната няма почти никаква информация.

 

Дилемата се засилва от факта, че бензиновата версия може да ползва данъчен кредит,

а дизеловата не, иначе директно бих капарирал дизела.

Още повече, че при бензина се слага DSG кутия, която също е имала проблеми в миналото.

 

И така, въпроса е кой от двата ?

 

Поздрави.

 

П.с. след Гергьовден ще правя драйв на 1.4 тси , до тогва трябва да съм решил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами,като нямат ЕТ тестова 1.8TSI.Странно,аз пък съм чел,че на О3 1.8TSI са изчистени  всички болежки,спрямо проблемите на О2 ФЛ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 tsi 180кс. е супер мотор, няма болежки. Харчи много повече от дизела , но и върви сериозно.

Аз съм с 1.4 tsi върви малко по-добре от 2.0 тди и разликата в разхода е около литър/100

Напълно достатъчни са и 1.4 и 2.0 за прилични изпреварвания и бързо придвижване.

Ако можех да върна времето назад ,щях да се тупна с 1.8tsi. 

Така, като гледам не въртиш много километри , така че мой съвет е да се насочиш към бензиновите варианти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 само от колеги за тест, не е популярен и го няма в ЕТ.

След тест драйва помисли дали и 1.4 TSI не те урежда. Реално 1.8 е 'скопен' в О3 до 250нм, дори с ръчна. Примерно същия е 320нм в Супърб 3 ръчна, както и при Скаута заради 4х4.

Като разликата при това положение, м/у 1.4 и 1.8 са във високите обороти, ако видиш графиката. При 1.4 затихва малко след 4000 оборота, докато при 1.8 държи още.

 

Аз исках 1.8, но не ми се чакаше, отделно преди фейса нямаше Н1 4+1, само 3+1 с разправия.

Взех дизела,който има разни глупости заради Евро 6, но като цяло много пасва на колата. Развърта се доста добре, мощен е, купето е леко за него дори натоварено. 

 

То по-скоро прецени тези км колко са градско и колко извън. Ако повечето са извънградско бих препоръчал дизела, ако са градско повечето 1.4.

А че от тези трите бих взел 1.8, ако можех да чакам, но си е по-скъп за закупуване и нахранване после (данък, гориво).

 

До последно мислех 1.4 или 2.0. За жалост 1.8 се чакаше и то неясно колко (макар че се установи после, че макс 2 месеца). Никой не навивам за/против - и двата си имат предимства и недостатъци.

 

Братушките много го тачат 1.8 и докато за предишната има оплаквания за О3 май са понамалели. Същият е случая и с 1.4. 

 

Поздрави и да кажеш какво си избрал.

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията.

 

Засега клоня към бензина, да се надявам, че наистина е излекуван.

 

Относно Н1 на 1.8 ДСГ дилъра каза, че е 4+1. Ще проверя дали ще го има писмено в договора. Дизела дсг има Н1 при 4х4 версията, ама там цената е друга.

 

Ами, ще пиша след втория тест драйв, не че нещо ще разбера за 10-15 мин, ама да не е хич на сляпо.

 

Ако се сети някой нещо, да пише междувременно )))

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8 градско си харчи доволно, особено ако се забучиш в някое задръстване. но плюса пък е че само бензиновата рс-ка върви повече от него :Р

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми ако не минава 10-11 л. ще е добре . От друга страна при дизела пък какво ли ще се случи с ДПФ-а при ежедневни къси разстояния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Н1 на 1.8 ДСГ дилъра каза, че е 4+1. Ще проверя дали ще го има писмено в договора. Дизела дсг има Н1 при 4х4 версията, ама там цената е друга

Н1 е хомологация която е издава производителя. След като производителя ти е произвел така колата, то тя си е такава. Не е нещо което се добавя или маха от договора.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имат (имаха) две хомологации N1 - едната заводска 4+1 (пример 2.0TDI и 1.4 TSI ръчки),

както и добавена през TUV - 852лв отгоре, трябваше да е комби и става 3+1.

 

Колега fancko1 - провери към момента какво е положението, преди нямаха за 1.8 4+1, а само 3+1 през TUV.

Редактирано от Guest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз изрично , даже няколко пъти повторих, че имам интерес към Н1 само ако е 4+1. 

То и затова по-горе писах, че по някакъв начин бих искал и в договора да присъстват броя места на Н1, за да се защитя един вид от подвеждаща информация от страна на ЕТ. 

 

Тя каква стана, аз отидох с идеята да врътна едно кръгче на дизела, да питам какви документи искат за лизинга и да поръчвам.

За Н1 си мислех  да не питам търговеца въобще, защото в началото на годината бях говорил по телефона с ЕТ и ми казаха, че фейслифтовете може и да не получат такива.

 

Като покарам и бензина ще реша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,4 TSI е супер двигател за това купе. 2,0 TDI поне на старт и доускорение го чувствам​ по-тромав. Лично аз, ако сега купувах Октавия, сигурно щях да се спра на 1,4. Естествено с 1,8 ще има много повече fun, а кефът цена няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз изрично , даже няколко пъти повторих, че имам интерес към Н1 само ако е 4+1. 

То и затова по-горе писах, че по някакъв начин бих искал и в договора да присъстват броя места на Н1, за да се защитя един вид от подвеждаща информация от страна на ЕТ. 

 

Тя каква стана, аз отидох с идеята да врътна едно кръгче на дизела, да питам какви документи искат за лизинга и да поръчвам.

За Н1 си мислех  да не питам търговеца въобще, защото в началото на годината бях говорил по телефона с ЕТ и ми казаха, че фейслифтовете може и да не получат такива.

 

Като покарам и бензина ще реша.

При част от Супърбите вече няма N1 от началото на тази година, така че го провери изрично.

 

Ако почака малко, ще може да пробва и 1.5 бензин!  :PDT_Armataz_07:

По информация от ЕТ този двигател най-вероятно ще го пуснат след представянето на Йети/Карок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така... вчера карах и бензиновата. Първото ми усещане бе, че колата върви без никакво усилие, лежерно някак си и сякаш ми хареса повече от дизела, поне така го почуствах още на първите 100-200 м.

 

Излязохме на тангентата, 130 км/ч на темпомат, оборотите бяха около 2200-2300. Моментен разход при тази скорост  около 6 л. но със сигурност по-малко от 7л.

Мисля, че терена беше равен, без наклон.  Иначе среден разход 11.9 .  Явно тоя екземпляр го газят здраво. Естествено това са цифри от БК. 

 

При тая скорост - 130 км/ч, двигателя не се чуваше, но се чуваше доста ясно вятъра. Модела беше preface.

 

Фацит - хареса ми, ще поръчвам 1.8 дсг. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.4 ли кара? Или имаха 1.8 за тест...Макар,че 1.8 ще е почти идвнтичен в диапазона до около 4500, след което се различават.

 

DSG 7 степенно ли слагат т.е. нм са лимитирни до 250нм?

 

Успех с избора, за мен е правилния двигател, за кутията трябва да си проучиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, 1.4 карах, то 1.8 тестови нямат.  Дсг-то е 7 степенно.  

 

Относно кутията, ровя се тия дни за информация по форуми и публикации из мрежата.

Разбрах, че е подобрен мехатроника, синтетичното масло е заменено с минерално и , че от 2015 пакета съединители бил подобрен. 

 

Ваг казват, че кутията няма повече проблеми. Дали е вярно...

 

Най вероятно ще се уверя лично  :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.