Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda - Octavia I Tour - 1.9 TDI (90 Hp) Automatic


Recommended Posts

Публикувано

Рециклиран компресор ли взе или нов? Или втора злоупотреба? Въпросните момчета ремонтират компресори. Аз ходех при 3ма майстори и накрая те ми оправиха колата. Вече 2ро лято идва и климатика духа студено. 

  • Отговори 168
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • lyubcho88

    96

  • cenarius

    13

  • niki

    6

  • venll

    5

Най-много писали в темата

Публикувано

Взех си втора ръка работещ от Голф. Няма какво да му се ремонтира на моя, понеже магнитния съединител е изгорял. Трябва да се смени с нов, а цената му е двойна на тази, която платих за целия компресоре.

https://www.autodoc.bg/search?keyword=1J0820811M

Иначе ти благодаря за споделения опит. Аз също имам моите приятели от Елбатрон, които биха решили проблема за нула време, но ми беше интересно да поразбера разни неща за климатичната инсталация и начина на работа.

Публикувано (Редактирано)

Не знам какво значат термините, но уж "бобините" им горели. На мен ми излезе доста (3 пъти по-малко) ремонта на компресора + фреона от обявената горе цена.  Явно проблемът при мен е бил далеч "по-готин" :) 

Редактирано от cenarius
Публикувано

Именно затова не си заслужаваше да взимам нов съединител. Все още не съм разгледал тоя дето свалих, може и да е прекъснал някъде преди бобината, но нямам бърза работа в момента :D.

Публикувано (Редактирано)

Някой може ли да даде насока как да демонтирам километража? Отвивам горните два винта, но пластмасовия панел дето е пред него не иска да изпадне? Дърпам го и ме е страх да не го откъртя. Има ли друга последователност, която да изпускам?

Редактирано от lyubcho88
Публикувано (Редактирано)

Сваляш корите на кормилната колона и после сваляш волана в най-ниско положение. Трябва да дръпнеш малко.

Редактирано от niki
Публикувано

Не е нужно да се свалят корите. Просто в долно положение и малко сила :)

Публикувано

Аз 2 пъти съм го свалял пусти километраж как па не помня "ей толкова драма" да е имало :? 

Публикувано

Всичко се е изпържило толко в тая кола за 16г, че с малко сила и се чупи. Така исках да отворя плафона да сменя крушките и ми остана в ръцете. Добре, че са по 20лв нови, та го смених с нов. Ще опитам с малко повече сила, дано стане, че FIS-a нещо избледнява като се затопли и искам да го сменя, ама ми трябва какъв е модела за да знам какво да поръчам.

Публикувано

Vdo трябва да е. Предполагам си с half fis, поне автоматиците са с такива.

Публикувано (Редактирано)

Ето какъв е.

6DeNO31.jpg

 

Ето го и напечен

QVIIyBf.jpg

 

Знаеш ли дали е един модел на всички или има разновидности? Понеже гледах някои пак се водят haf-fis и са за VAG, но светят в червено. Например

https://imgur.com/CRO3Asl.jpg

Редактирано от lyubcho88
Публикувано

Единствено марката на таблото има значение. Цвета на подсветката няма значение. Аз взех от али експрес, такова което рекламираха за монтаж на ауди и си свети жълто оранжево като за Шкода. Реално подсветката е под него и цвета не зависи от дисплея.

Публикувано

Супер. А какви пари беше твоя да се ориентирам горе долу в търсенето, че има от по 20$ и стигат до 150$ и нагоре.

Публикувано

Около 20 и нещо лева ми излезе. Но сега са им надолу цените. Лошото е че в алиекспрес не виждам малък фис, а само големи.

Публикувано (Редактирано)

Вчера седнах да оправя нещо, което не ми харесваше в тая кола. Сигурно сте забелязали, че на повечето октавии и фабии им се чупят решетките на въздуховодите и не могат да се движат нагоре, надолу. Става много грозна кантинка, но намерих решение на проблема.

 

Първо свалянето на решетките става с тънки инструменти (аз имам едни от aliexpress, за демонтиране на разни щипки, които свършиха работа). Закрепващите елементи за по два от горе и от долу. Не пъхайте отстрани защото там просто няма какво да освободите. Най-лесно е първо от долу, след което отгоре по малко, по малко и решетката излиза.

eTJVKYAm.jpg

https://imgur.com/eTJVKYA

mfLv5C9m.jpg

https://imgur.com/mfLv5C9

 

при мен проблема беше в дясната и една от централните решетки. Ето как изглежда след като са почти свалени

wQcJTNKm.jpg

https://imgur.com/wQcJTNK

MDLWETAm.jpg

https://imgur.com/MDLWETA

C2h8yGDm.jpg

https://imgur.com/C2h8yGD

 

Конектора на бутона за аварийните светлини се дърпа назад, а бутона излиза напред заедно с панела, с надписа OCTAVIA.

Предната част на решетките се сваля лесно като се освободят всички зъбчета по периферията и с пръст се напъва навън, като се почва от срещуположната страна на зъбното колело, което мести лопатките на решетката.

r8fRqLTm.jpg

https://imgur.com/r8fRqLT

 

Ето ги и демонтирани лопатките. Виждате, че две от тях са с отчупени пинове, които трябва да влизат във водещата шина, която ги върти.

b7tgvp8m.jpg

https://imgur.com/b7tgvp8

cTMEjHgm.jpg

https://imgur.com/cTMEjHg

 

Ремонта се състои в това да се разпробие с бургия отвор, в който да се набие телче, което да изграе ролята на отчупеното пинче.

cKl6ywVm.jpg

https://imgur.com/cKl6ywV

BXZNiHtm.jpg

https://imgur.com/BXZNiHt

ALMF7J4m.jpg

https://imgur.com/ALMF7J4

 

Аз разпробих с бургия 0,8мм и набих медна тел с дебелина 1мм, като я нагрях със запалка до червено и вкарах навътре с клещи. Ползват се въртеливи движения, докато е още топло, така хем разтопява пластмасата, хем става спирален отвор, който да държи по-добре телта. Пробвах с ръка да го измъкна и не става, така че стана доста здраво. После се реше по дължина, колкото оригинала

WxPzK8vm.jpg

https://imgur.com/WxPzK8v

 

Тук вече се вижда как са монтирани рециклираните лопатки, а сглобяването е по-обратния ред.

1dC99LHm.jpg

https://imgur.com/1dC99LH

A5tmQkJm.jpg

https://imgur.com/A5tmQkJ

 

Вече всичко се движи както трябва. Дано да е полезно за някой.

Редактирано от lyubcho88
  • 1 месец по-късно...
Публикувано

Вчера едната врата ме изненада неприятно. Докато си карах на дисплея изписа „DOOR OPEN“ и сигнала от зумера пискаше постоянно. Не може да се кара така. Бърза проверка доведе до локализиране, на проблема, който идваше от задна лява врата.

 

Микро-ключето (т.нар. микре :D) е дало фира. По принцип, ако има прекъсване колата спира да разбира кога е отворена вратата. Тук обаче ключето ту даваше контакт, ту не и се получава постоянната грешка когато си в движение, че вратата все едно се отваря и затваря на всяка неравност и е много неприятно. Разглобих вратата и трябваше да сменя ключето с ново. Понеже оригинални много трудно се намират, а точните заместители вървят по 7-8лв бройка, намерих много подобни ключета направо за безпари тук

 

10PCS/LOT Limit Switch, 3 Pin N/O N/C High quality All New 5A 250VAC KW11-3Z Micro Switch

https://www.aliexpress.com/item/10PCS-LOT-Limit-Switch-3-Pin-N-O-N-C-High-quality-All-New-5A-250VAC/32705184902.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4ddENpfv

 

Металната пластина над него реално ще попречи да се износи бутона му и на практика не би трябвало да ми създава ядове повече.

Оригиналното е захванато с едни пластмасови пинове за металния корпус на бравата, а на китайското има само отвори. Аз лично го лепнах с poxipol докато захване точно на място, след което сипах по перифеията moment universal за да захване по-добре след като изсъхне.

 

Новите ключета имат 3 извода – нормално отворен – NO и нормално затворен – NC, контакт. Схемата на вратата е направена така, че когато има вързка м/у двете линии, вратата трябва да е отворена. А механичната част на бравата натиска пинчето на ключето само когато е отворена бравата. Ето защо съм вързал така конфигурацията, че когато бравата е отворена натиска копчето – веригата е на късо, а когато е затворена, не натиска копчето и веригата е прекъсната.

 

Ето няколко снимки как стана:

 

tzWA9Ajm.jpg

https://imgur.com/tzWA9Aj.jpg

 

gXjYJaVm.jpg

https://imgur.com/gXjYJaV.jpg

 

3Pr5f30m.jpg

https://imgur.com/3Pr5f30.jpg

 

затворена врата, отворена верига на ключето

UtZzezhm.jpg

https://imgur.com/UtZzezh.jpg

 

gRRH48vm.jpg

https://imgur.com/gRRH48v.jpg

 

отворена врата, затровена верига на ключето

aPaRnukm.jpg

https://imgur.com/aPaRnuk.jpg

 

Процедурата ми отне около 2-3часа без никакво бързане, като го правих за първи път.  В момента знам, че на пасажерската също имам прекъснало микро-кюче, понеже не светва плафона като я отварям, а и на багажника също. Така че ме очаква поне още два пъти да я правя тази процедура и сигурно ще се справя по-бързо.

 

Теми, които много ми помогнаха при смяната на микроключето и демонтажа на бравата:

 

DOOR LOCK

http://diy-vag-20vt.blogspot.com/2013/11/yellow-coloured-text-is-about-front.html

How To: Octavia 1 - Replacing Door Latch Microswitch

https://www.briskoda.net/forums/topic/222287-how-to-octavia-1-replacing-door-latch-microswitch/

Octavia 1 - Replacing Door Latch Microswitch

https://www.briskoda.net/forums/topic/126257-octavia-1-replacing-door-latch-microswitch/

Задна дясна врата не се заключва централно

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/52670-%D0%B7%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D1%8F%D1%81%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B5-%D1%81%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87%D0%B2%D0%B0-%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE/&do=findComment&comment=391778

Проблем с централното заключване на едната врата

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/49116-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC-%D1%81-%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D1%80%D0%B0/

Брава на врата, Октавия 1 fl

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/46977-%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%8F-1-fl/

Сваляне кори на задни врати на Октавия 1

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/47346-%D1%81%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%B5-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B8-%D0%B2%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%8F-1/

Проблем с отключване и заключване на О1

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/47736-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC-%D1%81-%D0%BE%D1%82%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BE1/

Публикувано

         Пълен оффтопик  :plate_offtopic:, но - Браво Колега, за пореден път полезно и изчерпателно, че и снимков мателиал, и линкове !  Евала !

Публикувано

Тези ключета ще карат ден до пладне. Не са прахо и водоустойчиви. Китайските брави са с такива и са пълна скръб. Търсете микроключета със защита ip67. Продават се и по българските магазини по 2-3 лв.

Публикувано (Редактирано)

Да линк ако имаш, да седи тука за трак, а пък ако се прецака бързо, това което съм сложил, ще пиша.

Редактирано от lyubcho88
Публикувано

Търсете ПРЕВКЛЮЧВАТЕЛ OMRON D2HW-BR201DR има десни и леви. Има и с метална пластина. Сложа ли линк може да се сметне за реклама.

Публикувано

Търсете ПРЕВКЛЮЧВАТЕЛ OMRON D2HW-BR201DR има десни и леви. Има и с метална пластина. Сложа ли линк може да се сметне за реклама.

Ето аз да го сложа за да не е реклама :)

OMRON D2HW-BR201DR

 

Всяка алтернатива, която е в помощ на DIY колеги според мен е добра дошла, не виждам причина да нарушава правилата. Цената на това ключе идва около 5лв с ддс, без доставка :)

Публикувано (Редактирано)

При мен направо беше счупена пъпката на микрокючето. Ама то си е свършило работата вече 16години се ползва. 

Намерих и други в comet

https://store.comet.bg/Catalogue/SW/Switches/MSW/Micro+Switches/#eyJwIjoiMiIsImlwcCI6IjIwIn0%3D

Ето едно дето ми се струва подходящо

https://store.comet.bg/Catalogue/Product/8755/

Но е много по-добре ако има метална пластина горе защото тя ще пази от изтриването.

Редактирано от lyubcho88
  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Има ли как да се разбере колата колко часа е седяла на контакт? Знам, че някой модели записват този таймер обикновено в airbag модула и по този начин може да се даде някаква представа за това дали колата е гърмяла бегове, съответно модула е ресетван или сменян и времето ще е малко, или пък умножено с някаква средна скорост да се намери тоталния пробег.

Въпроса ми е как може да се види, ако изобщо се записва някъде в паметта, с диагностиката това време?

Публикувано

Колеги, трябва да сменям задни амортисьори. Последния път като монитрах летните гуми забелязъх, че и пружините са ръждясали. Имаше и разлепени люспи май от фабричната боя. Мисля, че не е лошо да сменя и тях. Към каква марка ще ме посъветвате да се насоча.

1. Амортисьори задна ос - ОЕМ номер - 1J0513025BG

https://www.autopower.bg/%D1%82%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8.html?number=1J0513025BG

 

2. Пружини задна ос - ОЕМ номер – 1J0511115BR

https://www.autopower.bg/%D1%82%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8.html?number=1J0511115BR

 

Ще взема и нови прахоуволители за амортисьорите. Те са с номер 1J0512131 https://www.autopower.bg/%D1%82%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8.html?number=1J0512131

 

Линковете са примерни, просто сайт, от който може да се видят разнообразие от марки и цени. Не ми се ще да взимам най-скъпото, както разбира сене и най-некачественото. Трябва ми добро съотношение цена-качество.

 

Благодаря.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.