Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трудно превключващи предавки.


Rado1768

Recommended Posts

Позамислих се върху разсъжденията на автора,който много детайлно представя картината-евала.А може ли проблемът да е мноого по прост:не добре регулиран съединител.

Натегни го малко,все пак е нов.Пробвай!

Как се натяга съединител- за собствена информация :)

Натягането не е ли от помпата?

И още едно размишление породено от поста който цитирам:

А ако е от помпата, в смисъл да не е обезвъздушена- възможно ли е да Не включва само изброените предавки или ще има проблем при всички?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се натяга съединител- за собствена информация :)

Натягането не е ли от помпата?

И още едно размишление породено от поста който цитирам:

А ако е от помпата, в смисъл да не е обезвъздушена- възможно ли е да Не включва само изброените предавки или ще има проблем при всички?

Съединител се натяга,като се увеличава разстоянието  между работния цилиндър и вилката,най общо казано.С жило ако е -като се обтяга жилото.На Октавията знам,че е с помпа,но аз не съм имал Октавия.Възможно е да не включва определени предавки,които имат примерно лек проблем с жилата и дефектите да се сумират и да дават въпросния проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позамислих се върху разсъжденията на автора,който много детайлно представя картината-евала.А може ли проблемът да е мноого по прост:не добре регулиран съединител.

Натегни го малко,все пак е нов.Пробвай!

 

И кажи до какво води натягането на съединителя извън норми или без нужда? - до скапване на аксиалния лагер.

Десиславе, когато съединителя не отделя достатъчно - а ти точно това искаш да кажеш - проблемите са най-изразени при първа и задна.

Трудно включване на първа и задна! И ще ти кажа защо - защото колата е на място. Техн. грамотен си. Сещай се защо.

Високите предавки може и без съединител да ги включваш. Ако си печен ;)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде сега Жоро ти ми кажи колко е диапазона на регулиране на съединителя преди да опре лагерът в съединителя и дали този диапазон влияе на хода на притискателния?

Колата НЕ Е имала проблем преди да сменят дисковете!Нали се опитваме да се подсетим някои неща по тия форуми и да си помогнем...

Може и да е голямата злина,но може и да не е.Защо да разхвърлят кутията без да е опитал човекът с по-елементарните вероятни причини?

п.п.иначе съм печен де-даже на първа съм мушкал-тихи обороти/джаас/газ ;)

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че влияе на хода на притискателя. Трябва да има свободен ход на вилката.. С натягането той се обира и е не хорошо.

И на мен не ми се вярва за скорости. Как изведнъж едновременно ще се износят определени синхронизатори или изведнъж ще спре да включва на няколко предавки. Колегата много добре е описал проблема. Кога го има и кога изчезва. Точно това ме кара да мисля, че е от скоростите.

 - Ако съединителя не отделя достатъчно - в което ти се съмняваш и съвсем естествено води до затруднено превключване на предавките, то това се изразява най-вече при вкл. на първа и задна скорост. Такъв проблем тук не съществува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че влияе на хода на притискателя. Трябва да има свободен ход на вилката.. С натягането той се обира и е не хорошо.

И на мен не ми се вярва за скорости. Как изведнъж едновременно ще се износят определени синхронизатори или изведнъж ще спре да включва на няколко предавки. Колегата много добре е описал проблема. Кога го има и кога изчезва. Точно това ме кара да мисля, че е от скоростите.

 - Ако съединителя не отделя достатъчно - в което ти се съмняваш и съвсем естествено води до затруднено превключване на предавките, то това се изразява най-вече при вкл. на първа и задна скорост. Такъв проблем тук не съществува.

Добре,съгласен съм с теб.Хайде сега си погледни броя на мненията и внимавай кво ще ми отговориш :cute:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , колеги, Жоро , Десиславе моля Ви ! Всеки има някакви познания и опит и разсъждавайки дава някакви смислени предположения, НО !!! айде стиснете ръце, че чак ми става конфузно, че влизате в някакви меко казано "странни" за форума реплики. Няма да се правя на "арбитър",  но съм почти на 100 % категоричен, че проблема не е от новия съединител. Вярно още е на около 1500 километра, зацепва на една идея по-рано от 1/3 хода на педала при отпускане и може още да не е улегнал, но не мисля че има нужда от "натягане" каквото и да означава и както и да се прави, на този модел съединители. На мен лично не ми е ясно защото е с хидравлично управление и лагер-помпа. Идея си нямам как може да се натяга вилката при положение, че от помпата в кожуха влиза маркуча за лагер-помпата и отвън няма как да се прави какъвто и да е реглаж. /Може и да греша - за което ме извинете/. Не случайно в един от постовете си разказах малко повече история, заощто си мислих, че може да е полезна информация. Има доста изписано и в нашия и във Фолксвагеновския форум относно демпферните маховици, проблемите с тях евентуалната им замяна с плътен / основно с цел спестяване на средства при последваща подмяна на части по съединител/, но и проблемите възникващи от такава замяна. Та за това и след установяването, че проблема при мен го няма при превключване с двойно амбриране, давам един + на Жоро за предположението: "синхронизатор/и", колкото и да ми е тъжно. От това което съм изчел, замяната с плътен маховик на тези двигатели в нередки случаи, води до проблеми в трансмисията вследствие на предаващите се вибрации и колкото и здрави и дуракоустойчиви да са ни скоростните кутии - и те си имат някакъв предел. Само не мога да си обясня, а то вероятно е поради причина, че не съм си виждал скоростната кутия отвътре, ако плътния ми маховик преди това, който създаваше проблеми с вибрации при обороти 2000 - 2400 е скапал синхронизатор/и на високите предавки, но по само богуизвестни причини са работили нормално с него, сега след замяната с истински маховик и липсата на вибрации, се проявява проблема и то само при понижаване на предавките. 

И да ви споделя, че заръчах на майсторите ми да търсят и доставят ремонтни комплекти /втулки, фиксатори и каквото друго се намери за управлението на жилата и скоростния механизъм от лоста до скоростите/, ще се пробваме да видим какъв ще е ефекта след замяна на каквото успеем и ако се намери  време за посещение на "Шкода - сервиз"  ще споделя личе нопит

Хубав ден от мен и пак Ви моля - погребете томахавките !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха,няма никакви томахавки,спокойно!

Една идея по-рано от 1/3 на хода на педала е прекалено рано зацепване,според мен.Скапан синхронизатор се изразява в прехъркване при влизане на предавката.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се стигне до варианта кутия търси втора ръка.

Ремонта на твоята ще прескочи 1000-1500лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се стигне до варианта кутия търси втора ръка.

Ремонта на твоята ще прескочи 1000-1500лв.

ДА колега - това ме мъчи и затова ако се окаже "най-страшното" ще я карам така, докогато - дотогава, и ще преглътна липсата на "комфорт" главно при извънградско, или ще се наложи да свикна с управление на двойно амбриране, което между другото колкото и на някой да му се струва смешно/излишно/"демоде", си е полезен навик - щадящ трансмисията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#17

Виж този пост,касае се за съединител с помпа и лагер-помпа.От друга марка е колата,но до колкото разбирам всички лагер помпи се регулират от горната помпа,при педала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , колеги, Жоро , Десиславе моля Ви ! Всеки има някакви познания и опит и разсъждавайки дава някакви смислени предположения, НО !!! айде стиснете ръце, че чак ми става конфузно, че влизате в някакви меко казано "странни" за форума реплики.

Хубав ден от мен и пак Ви моля - погребете томахавките !

 

С Десислав се познаваме лично. Затова си позволявам по-свободно държание. Той е мн. готин човек. Знам, че няма да се засегне, нито пък аз. Бях до известна степен по-директен, щото се опитва да те подведе. ;)

 

Нормалното отделяне на съединителя е на 1/2 от хода на педала. Но и 1/3 не е проблем.

Когато почне да отделя долу, като опре в пода, тогава ще го мислим. Тогава може да има съмнения за непълно отделяне, защото на практика няма повече ход.

 

 

Скапан синхронизатор се изразява в прехъркване при влизане на предавката.

 

Не винаги.

 

 

...Хайде сега си погледни броя на мненията и внимавай кво ще ми отговориш :cute:

 

Ще ти отговоря, че повече няма да ти отговарям. Поне до Коледа ще си гледам четирите четворки. :boast: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И те така колеги. Обещах да споделя личен опит, макар че проблема не е отстранен, но поне мисля че вече е "диагностициран".

Подменихме фиксаторите на жилата на механизма на ск. кутия и една пластмасова втулка /пак там/. За съжаление не мога да предоставя нагледен снимков материал, но то си и няма смисъл. За фиксаторите е ясно - смяната е елементарна. Разкачат се пружинните шайби които ги държат към ябълковидното съединение и след това в натегнато /отключено положение се изваждат от жилата. След това се развива една гайка за да се извади част от лостовата система на скоростната кутия и се замени пластмасовата втулка. Всичко това в положение "отключен" механизъм. След това по обратния ред и последващо заключване на механизма с щифта и скоростния лост, реглаж на жилата и ... воала.

Нямаше как да правя снимки защото когато се човъркаме по автомобила и съм наоколо, ако не се поизцапам два дни трудно заспивам. Пластмасови втулки на скоростния лост така и не можахме да намерим като ремонтен комплект, но дори и да ги имахме .... едва ли бихме се наели с тази дейност. Първо както споделих не намирам фрапиращи и ненормални отклонения, а пък замяната на тези втулки присъединяващи жилата към механизма на скоростния лост без много сериозно разглобяване на интериор е почти невъзможно.

Както и да е, след замяната на каквото и да е - проблема си остана. Намерих време за консултация в сервиз "Люси". Ако трябва да съм напълно откровен, там не ми обърнаха някакво кой знае какво внимание, но както и тук започнахме да предполагаме, проблема най-вероятно е синхронизатор, обаче без сваляне и разглобяване на скоростна кутия не може нито да се потвърди на 100 %, нито да се отстрани проблема. Там обаче споменаха, че някакви подобни проблеми се появявали при разбит тампон на скоростна кутия, но това се случвало при лостова твърдоприводна система на управление на скоростите и това си има логично обяснение. При разбит тампон, лостовата система не може да компенсира отклонението на самия блок на скоростната кутия, докато при при системата с жила  това се случва. Не съм сигурен дали в някои модели на Шкода има монтирани скоростни кутии с лостова система на управление.

И най-накрая продължавайки размислите, намирам някакво предполагам логично обяснение, да се е пораздрънкал някой синхронизатор докато съм бил с твърд маховик и после докато е сваляна и качвана ск. кутия при замяната на съединител, вътре в нея нещо да се е поразместило и вече  да си имам проблема - оправяш едно, то се появява друго. Ама то и в живота е така - пълно щастие няма. Важното е да сме живи и здрави.

Поздрави и безаварийно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.