Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нов във форума с въпроси за Ок1 4х4


NewSkodMan

Recommended Posts

Привет.Преди дни си купих Октавия 1.9 TDI 4x4 2001г.Не разбирам,малко прочетох из форума и просто погледнах няколко,харесах една и я взех.......на усет....Не много умно,но за мен всичко е къмет в по-голямата си част.Друг път ще пиша колко ми харесва Шкода въобще.Сега по същество.

 

1.Давам на контакт,изчаквам секунда-две да изгасне лампата за подгрева и през това време се чува шум като......нещо между бръмчене и бълбукане.Първи път пали леко трудно,но след това,от раз.От какво може да е този шум?

 

2.Включвайки на първа,като че ли усещам лек удар в задната част.не съм карал много 4х4 и не знам нормално ли е?

 

За начало два въпроса май са достатъчни.Благодаря предварително на всички отговорили!Здраве и късмет!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и добре дошъл.

По точка 1 - това бълбукане е от дизела, който помпата лашка от резервоара към двигателя преди да запалиш. Нормално е. Хубаво е да го има ;)

По точка 2 - не трябва да има удар. Преди самото потегляне не би трябвало нищо да се случва отзад. Нека колегите с 4х4 от същата година да кажат дали при тях е така.

Разкажи малко повече след удара какво следва, случва ли се нещо друго необичайно. В движение как са нещата? Погледни дали има нещо странно около халдекса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!То не е точно удар а по скоро си представям някакво зацепване на кардана или каквато е предавката там.Съвсем минимално е.Само на първа и след това всичко ми се струва нормално.А ако кажете и какви амортисьори и други чаркове да сменя по окачването,че е като я раздрусам на място е като Радецки и по Х и по У?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл в отбора :)

Според мен не би трябвало да го има това удряне на първа при потегляне. При всяко тръгване на първа ли го има или само при първоначалното? Виж дали си с еднакви гуми като размер, може би има проблем в помпата на халдекса (мое мнение некомпетентен). Моята е 1.9 тди 2003.

А по точка 1- споко, нормално е :) интересното е че при мен се чува от към жабката в таблото.....но не му обръщам внимание

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивчивостта!Ще попрочета малко за това що е халдекс,как изглежда въобще и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. От 10 дни съм горд собственик на същия автомобил. Относно шума при потегляне. Да те попитам колега, как потегляш? С навит волан ляво-дясно или не. При мен прави подобен "шум" при потегляне на пълен ляв-десен. Ако върна половин оборот това го няма. Надявам се да помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора! Добре дошъл в клуба колега и честита придобивка много и безаварийни километри. Не си уточнил с какъв двигател си 90 или 101 к.с /ПД/, но и аз да споделя впечатления от моята "принцеса" - 101  к.с. ПД

1. за бълбукането /къркоренето/ като дадеш контакт отдясно около жабката - нищо притеснително - такъв е модела :)

2. за "побутването" при включване на първа от място - имах подобни наблюдения до момента в който не смених съединител. Ако си с помпа-дюза маховика е двумасов. Аз лично не препоръчвам при замяната му да се правят експерименти с плътен - писал съм за ефекта в темата ми с трудно превключващи предавки.

3. относно окачването .... сещай се че без основен преглед на ходова част и стенд преден и заден мост, си опасен не само за себе си. Тогава можеш да си ревизираш и хелдекса, който си иска обслужване и подмяна на масла и филтри. Ако нямаш история на сервизното обслужване по-добре го направи за да знаеш, че ако хелдекса е наред и за напред ще можеш да разчиташ на безаварийна работа.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. От 10 дни съм горд собственик на същия автомобил. Относно шума при потегляне. Да те попитам колега, как потегляш? С навит волан ляво-дясно или не. При мен прави подобен "шум" при потегляне на пълен ляв-десен. Ако върна половин оборот това го няма. Надявам се да помогна.

Потеглям съвсем нормално без значение от посоката.То не е точно шум а по-скоро леко потрепване.Предстои ревизия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора! Добре дошъл в клуба колега и честита придобивка много и безаварийни километри. Не си уточнил с какъв двигател си 90 или 101 к.с /ПД/, но и аз да споделя впечатления от моята "принцеса" - 101  к.с. ПД

1. за бълбукането /къркоренето/ като дадеш контакт отдясно около жабката - нищо притеснително - такъв е модела :)

2. за "побутването" при включване на първа от място - имах подобни наблюдения до момента в който не смених съединител. Ако си с помпа-дюза маховика е двумасов. Аз лично не препоръчвам при замяната му да се правят експерименти с плътен - писал съм за ефекта в темата ми с трудно превключващи предавки.

3. относно окачването .... сещай се че без основен преглед на ходова част и стенд преден и заден мост, си опасен не само за себе си. Тогава можеш да си ревизираш и хелдекса, който си иска обслужване и подмяна на масла и филтри. Ако нямаш история на сервизното обслужване по-добре го направи за да знаеш, че ако хелдекса е наред и за напред ще можеш да разчиташ на безаварийна работа.

Успех.

Благодаря за поздравите и отговорите.Напълно и абсолютно се съгласявам с т.3.Прегледах темата за "Белият списък" и ще избера съвсем скоро,кой да посетя.Пък ако ви се пишат препоръки,още по добре.А за конете се изложих х-ах-аха.Точно си мислех,че съм дал пълно описание и.....един гол в моята врата х-а-ха-ха...Шкодата е 101 к.с. по документи..Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте! При моята шкода 1.9 4х4 101 го има това балбукане при подаване на контакт. При потегляне, но не всеки път, даже по-рядко, се чува шум като зацепване или някакво превъртане. Установил съм, че шума се появява при потегляне на неравна повърхност или на заледено. Друг шум който имам е когато превключвам между скоростите, се чува едно затихващо претракване което го има и на свободна скорост, когато отнема газта при затихване на двигателя. Вече си я карам 2 години така и не ми пречи, но ми е любопитно от какво може да е. Колата е обслужена от всякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.