Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Lyudmil

Recommended Posts

Здравейте,
От две седмици притежавам Шкода Фабия 1 с двигател 1.4 мпи. Прочетох доста теми тук, но нищо не отговори конкретно в моя случай. Тъй като не живея в България е малко по-трудно, но ако някой от вас ме насочи ще съм много благодарен.
Проблемите са следните:
Трудно пали при студен двигател. Когато я купувах ги нямаше тези проблеми, но миналата седмица от 5ия път запали. Днес специално чаках около 5-6-7 секунди, докато запали. При топъл двигател няма никакви проблеми. Смених всички филтри, свещите, гарнитура на капака на клапаните, обслужих я както си трябва. Имате ли идея къде може да бъде проблемът? За допълнение (може да е от значение в случая) играят оборотите и се усеща вибрация в купето периодично през 5-10 секунди.

Другият проблем, който имам е, че когато карам градско температурата си е около 90-те градуса. Изляза ли на магистрала и парното духа топло, то тя пада до към 75 градуса, а щом го пусна на студено се връща около 90-те за около 5-10 минути. Идеи какво може да е?

Третото нещо, на което смятам, че намерих решение от друг форум, но да кажете мнение и вие, като по-разбиращи от мен, е малък проблем с уредите по таблото. Когато запаля колата часовникът винаги е нулиран (00:00), както и километрите. При гасене стрелките на оборотомера, температурата и горивото си остават на място, а когато дам на контакт падат, оборотомерът си остава на 0, а горивото си се връща (смятам, че отчита правилно)

Нека допълня, че я закачаха на диагностика в доста добър сервиз в Нидерландия, казаха, че е имало грешки, но нищо от което да се притеснявам, уж са оправили нещата. За вибрациите казаха, че е нормално за модела 1.4 мпи и за годините на колата, а за паленето отговорът беше, че проблема бил в акумулатора. 

Поздрави от Нидерландия.

Редактирано от Lyudmil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открих видео в Ютуб и доста се доближава до моя проблем с паленето. Името е "bad fuel pump". При даване на контакт се чуват релето и онзи звук "бзззт" от горивната помпа. Паленето ми изглежда така : 

с единствената разлика, че на мен ми свети само лампичката за акумулатора. Ще опитам да снимам цялата бъркотия и ще кача видео, за да открием проблемите. 
Нека това не се счита като "ъп". Прочетох правилата, но не успявам да редактирам горния текст.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По първия проблем - много вероятно да е от помпата , но той се съчетава и с недостиг на гориво в средни обороти при ускорение (тъпче за секунда и пак тръгва).

Претрисането на празен ход така и не можах да го хвана защо е ... единствено , което видях (на моята мотора беше 8V) , когато спаднат оборотите аванса скача към безкрайност и реших , че е свързано с разхлабената верига и некоректна корекция от ЕКУ-то заради сигнали идващи от детонационния датчик ... с две думи ако не те дразни , карай си я така.

Проблема с таблото е странен и ми прилича като да е ровил някой в него ... ако имаш пин кода на таблото , преслушай го или го смени с друго.

Успех!

 

П.П. Сега се сетих и за дроселпвата клапа - ако не е чистена , свали я и я почисти , а с нея и сензора в колектора ... това няма да оправи оборотите и паленето , но ще работи с по-добра смес мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на паленето, щом проблемът е само при студен двигател, вероятно някой датчик за температура. ЕКУто на двигателя подава гориво съобразно обороти и външна температура при палене. Трябва да се гледат живи данни преди/при палене и да се види, какво отчитат датчиците. За играенето на оборотите на празен ход, много вероятно трябва да си почистиш дроселовата клапа. Достатъчно е при изключен двигател, да свалиш тръбата от въздушния филтър и с едно парцалче, накиснато в бензин или спрей за карбуратори да натиснеш с пръст клапата и избършеш отложеното масло по ръба.

Не пишеш с кой точно 1.4 си, но при проблем с бобини или свещи, колата също тресе, но и при движение няма мощност.

 

По втори проблем, вероятно термостат за смяна. Тук има една особеност, термостатът е върху пластмасова основа с три крачета. Идеята е ако блокира в затворено положение, крачетата да се размекнат и да се отвори големия кръг на охлаждането. За съжаление с времето, тези крачета се размекват и отчупват. Продават и метални основи, но ако липсват парчета, трябва да се слага вече и водна помпа само с метални лопатки, иначе с пластмасови ще се изпочупят от парчетата. Понякога и само основата заминава, но пак е хамалогия.

 

За таблото, нещо изгоряло по захранването му. Пак трябва да се свали и да се припои най-вероятно.

 

Имам Фабията от 2005 нова и вече близо 250 000 км и за това време два акумулатора са ми умирали, никога не са сваляни и/или зареждани от мрежата. И двата пъти причината беше окъсила клетка, колата винаги е палила само като и покажа ключа, дори и при три седмичен престой без да е палена. Та ако такъв е случая, таблото светва като коледна елха, ако въобще успее да завърти. И двата пъти е ставало без предишни индикации.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,
Благодаря за отговорите, колеги. Не зная кой е кода на мотора, но e 50 kw, 68 hp. Ще се налага май пак по майстори да ходя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А смятате ли, че акумулатора има общо. Паля, карам 2,3 км в посока до работа и след това пак. Общо взето я шофирам около 5-6 км дневно. Ей сега се опитах да снимам видео, но се оказа, че батерията пак е паднала. Възможно ли е едва да захапва заради акумулатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм имал проблеми, това ти и написах. Но наскоро при втората смяна на акумулатора се оказа че, на неговите клеми при работещ двигател напрежението беше 13,5V, докато на алтернатора беше 14,4V и пак си палеше без проблеми с едва зареден акумулатор. Дневните се палеха със закъснение и знаех, че имам ниско напрежение, но чак като замерих на акумулатора разбрах колко ниско е било. Щом запали двигателя, кола сама си прави ток и зарежда акумулатора, така че не ми се вярва да е от него.

Вземи друг акумулатор за проба най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Излизам в отпуск и се прибирам до България за две седмици, та след това ще я закарам пак на ремонт и ще напиша какво се е случило. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте,
Проблемът с паленето го решиха механиците, но така и не ги попитах какво са направили.
По втория проблем се оказа, че е термостата. Смениха го и сега колата за около 2-3 километра си загрява на 90 градуса. 
Проблемът с уредите  по таблото беше лоша връзка. Надявах се, че ще е от акумулатора, но трябваше да запояват нещо по таблото. Сега всичко си работи добре.
Първо бяха ръчкали по буксата и се оправиха нещата по таблото, но още веднъж загасна и ситуацията беше следната:
Бях на един паркинг и аха да запаля...никакви индикатори по таблото. Ток си имаше, но по таблото нищо. Бутнаха ме, та запалих и си дойдоха светлините. Когато се прибрах им го обясних и хората го оправиха. Е, да, за 75 евро запоиха нещо по таблото, но го оправиха. 
Заедно с термостата смених и радиатора, защото сълзеше, както и перката, че старата имаше луфт и когато започне бързатаа скорост се клатеше цялата кола.
Благодаря още веднъж за съдействието, колеги.

Поздрави от Нидерландия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.