Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Данъка за стари автомобили


Драганов

Recommended Posts

Вижте какво предлага руски депутат,за разлика от българските,които знаете какво направиха...

 

Депутат Госдумы предложил отменить налог на автомобили старше десяти лет
От уплаты налога могут освободить малообеспеченные слои населения, которые могут себе позволить только старые автомобили с пробегом.
С инициативой об отмене транспортного налога для транспортных средств старше десяти лет и рыночной стоимостью менее 1 млн рублей выступил депутат Госдумы от ЛДПР Василий Власов. Свое предложение он направил министру промышленности и торговли Денису Мантурову, сообщает РИА "Новости".

В письме министру Власов пояснил, что из-за "невысокого уровня благосостояния граждане вынуждены приобретать автомобили с пробегом, средний возраст которых превышает десять лет". По мнению автора идеи, владельцы таких авто пользуются транспортным средством "изредка и в исключительных случаях". Чтобы не ухудшать их и без того сложное финансовое положение, Власов предлагает освободить их от уплаты налога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 127
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    15

  • Izolini

    14

  • lyubcho88

    14

  • johnnie213

    11

Най-много писали в темата

Преди 1 час, Драганов написа:

Според автора на идеята собствениците на такива автомобили използват превозното средство "понякога и в изключителни случаи"

 

 

Не съм убеден в това твърдение на "автора на идеята". Може би би било вярно за коли над 15-20 години, но тези на малко над 10, които масово се купуват в България, си се карат яко. Все пак нямам статистика, за да обоснова мнението си, но лично аз, когато преди да взема Йетито карах 12 годишна кола, си я карах ежедневно и прекарвах същото време в нея, което сега прекарвам в Йетито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България не е ясно дали това е данък върху собствеността, дали е данък пътища или е еко данък. Нито е ясно дали е комбинация. Ценообразуването е на база коне и година на автомобила. Не е на цена, евро категория или пък допустимата максимална маса.

Докато това не стане прозрачно ясно, никакви дискусии по темата нямат смисъл. А хипотезата, че "рядко се ползва" е слаба и неиздържана.

 

п.с. - Винаги съм прокламирал идеята, че всякакви налози трябва да се начисляват в горивото. Така реално плащаш толкова колкото ползваш, трошиш, мърсиш. Също така няма никакъв шанс за шашми.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.12.2018 г. at 12:31, sauber написа:

В България не е ясно дали това е данък върху собствеността, дали е данък пътища или е еко данък. Нито е ясно дали е комбинация. Ценообразуването е на база коне и година на автомобила. Не е на цена, евро категория или пък допустимата максимална маса.

Докато това не стане прозрачно ясно, никакви дискусии по темата нямат смисъл. А хипотезата, че "рядко се ползва" е слаба и неиздържана.

 

п.с. - Винаги съм прокламирал идеята, че всякакви налози трябва да се начисляват в горивото. Така реално плащаш толкова колкото ползваш, трошиш, мърсиш. Също така няма никакъв шанс за шашми.

 

 

Напротив, винаги е било ясно, че данъчната тежест е върху СОБСТВЕНОСТТА !

 

Как се кумулира самата данъчна тежест, е без значение. Сега всички реват - ама така, ама онака, ама еди какво си...

 

Ами, ако законодателят просто беше казал: За 5 /пет/ годишни коли и до 100 /сто/ к.с. - толкова данък, за 10 /десет/ годишни - еди колко си, с какво ли щяха да се оправдават 

 

всички мрънкачи и разбирачи ?!?

 

Преди години, се наричаше данък правоползване на ПС. 

 

Идиотията "правоползване", онагледяваше на хората, че данъчната тежест е върху правото на собственост /да я притежаваш/ и правото да се ползва тази собственост.

 

Поздрави. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама, @Боре, защо трябва да е данък върху собствеността ? Във всички "бели" държави се определя на база вредни емисии, а при нас е скрит подоходен данък (колкото ти е по-нова, ерго по-скъпа колата ама и същевременно по-екологична, толкова данъка е по-висок и обраттното), това от чия точно гледна точка е правилно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на бай Ставри от с. Дълбок Извор Жигулата с АГУ е по-екологична от всеки нов автомобил, но никой не го бръсне!

п.п. не си купувайте Бор Чвор !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, ама на бай Ставри Жигата има и бензинов резервоар. И като запали на бензин става страшно. Разбира се, теоритично, ако бай Ставри демонтира резервоара, ще отиде ли да узакони срещу ХХХ лева този демонтаж, за да му падне данъка, ако данъка беше на база еко норми? Но дори и бай Ставри да е честен човечец, ясно е, че ако това работи и би било възможно за старите коли, веднага ще се почне нелегално монтиране на резервоарите обратно.

 

Наясно сме всички, че държавата търси възможно най-голям приход. Разбираемо и правилно е от нейна гледна точка. От моята гледна точка здравето е безценно. А ръка за ръка с него върви състоянието на природата, околната среда. В по-малките населени места, като това на бай Ставри, може и да няма значение, но в София, в час пик, можеш да се надрусаш здраво. Ако заложа на здравето, дали пък няма да е по-добре нисък данък за нови коли, висок за стари?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, Боре написа:

 

 

Напротив, винаги е било ясно, че данъчната тежест е върху СОБСТВЕНОСТТА !

 

Как се кумулира самата данъчна тежест, е без значение. Сега всички реват - ама така, ама онака, ама еди какво си...

 

Ами, ако законодателят просто беше казал: За 5 /пет/ годишни коли и до 100 /сто/ к.с. - толкова данък, за 10 /десет/ годишни - еди колко си, с какво ли щяха да се оправдават 

 

всички мрънкачи и разбирачи ?!?

 

Преди години, се наричаше данък правоползване на ПС. 

 

Идиотията "правоползване", онагледяваше на хората, че данъчната тежест е върху правото на собственост /да я притежаваш/ и правото да се ползва тази собственост.

 

Поздрави. 

 

Ок, защо тогава уж има значение, дали автомобила е с катализатор или не? Значи има и някакъв ЕКО елемент, който е доста неясен де...

Как да няма значение как се кумуилира?

Ако е данък върху собствеността, единствения фактор за размера на данъка трябва да бъде данъчната оценка/стойност на въпросният варел. Тука се пердаши по презумпция година (щото ако е по-нова е по-скъпа, което не винаги е така, щото моя варел е по-скъп от Дачия, която е с 10 години по-нова от него). Както и по презумпция киловати, което един Господ знае защо е така. Сигурно защото ако ти е по-мощна колата, значи си по-богат и трябва да има по-голяма данъчна тежест.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата данъчна (пряка и косвена) система за МПС-та за мен е огледало на цялостната политика на правителствата. Нещо се приема, с безумни доводи, което покрива едни пари, които статистически трябва да влязат като данъци.

1. Плащаме  задължителен годишен преглед, но пунктовете после се отчитат на държавата за всяка кола - данък.

2. Плащаме задължителна гражданска, като застрахователите се отчитата на държавата - данък.

3. Плащаме акциз на горивото - данък.

4. Плащаме данък, който се формира от конски сили (данък лукс) и някаква екологична оценка (данък въздух/идиотизъм - минах преглед, газ анализатора на загасена кола, никой не видя дали имам гърнета даже).

И цялата тази екологична истерия в момента. Какво да направим, за да накараме тези, дето са пили повече вода и има повече шанс да пикаят в басейна да платят повече?

Тези допълнителни пари, които се взимат от "екология", къде отиват? Някой ще започне да чисти въздуха ли? Или изведнъж ще започнем да си купуваме нови електрически коли, щото няма да плащаме 50лв. данък на голфа, а 75 на година? Не, ще се реши с държавна политика, колкото и невероятно да звучат тези думи в контекста на страната ни. Ще се забраняват регистрациите на нови коли, които замърсяват, толкова е просто, но ще можем да караме тези, за които са дадени пари вече. Да се стимулира закупуването на екологични коли (ама наистина, не се безплатна синя зона). Да се вдигне стандарта на живот. Да се спират от движение, коли, които не отговарят на заводските параметри за екологичност. Ей такива положителни работи, а не да се вдигат данъците, за да потънат отново в следващата златна магистрала и следващото КТБ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, sauber написа:

 

Ок, защо тогава уж има значение, дали автомобила е с катализатор или не? Значи има и някакъв ЕКО елемент, който е доста неясен де...

Как да няма значение как се кумуилира?

Ако е данък върху собствеността, единствения фактор за размера на данъка трябва да бъде данъчната оценка/стойност на въпросният варел. Тука се пердаши по презумпция година (щото ако е по-нова е по-скъпа, което не винаги е така, щото моя варел е по-скъп от Дачия, която е с 10 години по-нова от него). Както и по презумпция киловати, което един Господ знае защо е така. Сигурно защото ако ти е по-мощна колата, значи си по-богат и трябва да има по-голяма данъчна тежест.

 

 

 

 

Ами, ето ти пример, по аналогия с недвижимите имоти. 

Данъкът, отново е за собственост.

Но, също като при автомобилите, много, даже десетки характеристики, са от значение:

Дали сградата е паянтова, полумасивна, масивна, монолитна и прочие;

Дали е с изолация и ако - да, каква и какъв процент покрива и прочие;

С каква дограма е, има ли ТЕЦ, Асансьор, Телефон /да, колкото и да е невероятно/, ако е апартамент - на кой етаж е и прочие;

И още, и още, и още...

Схвана принципа, налЪ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Боре написа:

 

Ами, ето ти пример, по аналогия с недвижимите имоти. 

Данъкът, отново е за собственост.

 Но, също като при автомобилите, много, даже десетки характеристики, са от значение:

Дали сградата е паянтова, полумасивна, масивна, монолитна и прочие;

 Дали е с изолация и ако - да, каква и какъв процент покрива и прочие;

С каква дограма е, има ли ТЕЦ, Асансьор, Телефон /да, колкото и да е невероятно/, ако е апартамент - на кой етаж е и прочие;

И още, и още, и още...

 Схвана принципа, налЪ...

 

Напълно си прав, че движимите собствености се третират, като недвижими. 

Проблемът който аз виждам е, че можеш да притежаваш МПС, води се на твое име, имаш си документ, но не го регистрираш. Караш си го на писта, на двора, държиш го в хола, няма проблем, защото е движима собственост и ти плащаш, само когато ползваш общинските и републикански пътища. Също така, можеш да му махнеш цялата генерация и да си изгориш една цистерна нафта. Докато ако имаш 3 апартамента, а живееш само в един, другите няма къде да ги скриеш и плащаш за тях, та даже двойно. 

Ако изходим, че се плаща само за използването на пътищата, имаме едни закони, дето така изопачават това, че регистраш ли колата, то тя става малко като апартамент. 

И за да няма мърдане, то е направено крайно усложнено да използваш дадено МПС сезонно. Например ако си имаш екзотична кола, кабрио и искаш само пролет и есен да я караш, няма такъв филм. Плащаш си движимия апартамент целогодишно като поп, иначе иди два пъти в годината да я регистрираш и дерегестрираш.

Също така, ако регистрацията ти позволява да се движиш по пътната мрежа, т.е. това е целта на данъка, то защо една октавия 200 к.с. бензин евро 5, тежаща 1.5 тона, има 4-5 пъти по-голям данък от един мерцедес Е200 Д, 75 к.с. евро -1 тежащ 1.5 тона? Може би защото регистрация е един вид завоалиран с глупости данък лукс. Според мен това леко дразни хората, защото не сме толкова тъпи, повечето, надявам се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, ma_in написа:

Също така, ако регистрацията ти позволява да се движиш по пътната мрежа, т.е. това е целта на данъка, то защо една октавия 200 к.с. бензин евро 5, тежаща 1.5 тона, има 4-5 пъти по-голям данък от един мерцедес Е200 Д, 75 к.с. евро -1 тежащ 1.5 тона? Може би защото регистрация е един вид завоалиран с глупости данък лукс. Според мен това леко дразни хората, защото не сме толкова тъпи, повечето, надявам се.

 

 

Данъкът си е данък и е само, и единствено за собственост !

Това, че се образува от различни компоненти, е защото автомобилът е, да кажем "ликвидна вещ" - с конкретно предназначение - т.е., предполага се, че щом го притежаваш, поне известно време ще го ползваш. А всеки автомобил има различни характеристики /ЕВРО норма, обем и мощност на двигател, тегло, размер, вид марка и прочие/.

 

Не е, като да си купиш статуетка - едниственият начин /поне за нормалните хора/ да я ползваш, е да и се възхищаваш. На нея или на гения на твореца.

 

И ДА, прав си, донякъде е данък лукс, но и притежанието на автомобил е лукс, дори притежанието на телевизор е лукс. И двете попадат в графата "секвестируеми вещи на лукса", когато се опре до съдебен изпълнител. Бойлерът например, не е такава вещ.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Калкулаторът за данъка на колите в София е готов

https://www.sofia.bg/web/guest/home/-/asset_publisher/7bpCs4absBl4/content/kalkulator-t-za-dan-ka-na-kolite-v-sofia-e-gotov?inheritRedirect=false&redirect=https%3A%2F%2Fwww.sofia.bg%3A443%2Fweb%2Fguest%2Fhome%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_7bpCs4absBl4%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1

 

В момента калкулаторът може да бъде намерен на адрес:  https://cartax.uslugi.io/#София/СТОЛИЧНА

Той ще бъде достъпен и на страницата на Столична община, след като се влезе в раздел „Справка за задължения и плащания“:  https://szp.sofia.bg/OnlineReportWSClient/pages/login.jsf

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако вярвам на този калкулатор, данъка на Супърба ми е ТОЧНО два пъти надолу. От 360 на 180 лв. Което бога ми, нещо ми намирисва на "ту гут ту би тру".

Също така, както пише и в самият калкулатор "Изчисленият данък е на база основните параметри на превозните средства и може да не отговаря на определения от общинската администрация. Последната има право да изисква документи, които да удостоверяват факти и обстоятелства, имащи значение за определяне размера на данъка."

Няколко пъти съм искал да си платя данъка Януари-Февруари и съм получавал отговор "Ми те още не са готови". За община Слатина стаа на вАпрос.

 

p.s. - Данъка на Круйзера излиза, че трябва да падне от 500 и кусур на 100 и малко. Което...Абе нещо ми намирисва яко тука :D

 

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами моя например се вдига от 22,50лв на 35,64лв. 2/3 от колите са като моята на възраст 16-20 и над 20г. Просто ще взимат по 15-20лв от масата, а на новите падат. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, ако това е вярно и аз ще съм сред щастливите хора :) Евро 4 е колата, влиза в графа 11-15г. и ми излиза 145лв, което е със 120 лева по-малко, ама едва ли ;)

 

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Всяка Община ще си го определя самостоятелно. При мен, от над 500 Лева, го дава да падне на около 150 Лева. Странно е, също така, че колкото по-стар ми става "Superb"-а, толкова повече му пада "Данък МПС". Чак над 20-тата година се покачва с 20 Лева. Нещо наистина не ми се връзва. Само от мен ще намее с около 350 Лева прихода. Това чисто матеметически значи, че трябва на 35 други автомобили да им се качи "Данък МПС" с 10 Лева. Е не вярвам съотношението 4-годишни автомобили спрямо над 20-годишни, да е 1 към 35..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един сайт тука с инфо

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/03/04/3138418_koli_karame_vsiakakvi/

общ брой валидни регистрации 3 630 000

(по принцип са над 4млн, но ако не платиш ГО автоматично колата пада от списъка, но данъка си се дължи докато не отидеш сам да я отпишеш, че даже и да си я продал понякога си дължиш данък, но това е друга тема)

 

МПС над 20г 37% = 1 343 100 коли

МПС 15-20г 29% = 1 052 700 коли
МПС 5-14г 28.8% = 1 045 440 коли

МПС 0-5г 5.2% = 188 760 коли

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааааа, при мен, новините също са "Уау" !!!

Данъкът на Съби, ще е с 220 лева по-малък, което се равнява на повече от 1/3, което пък е наистина "СюпЕрб" !

Данъкът на Немъртвия, ще е със 110 лева по-малък, което се равнява на 1/2 .

 

Много ми се ще, да е вярно, ама надали !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, tuningmania написа:

До "ВСИЧКИ" - Всяка Община ще си го определя самостоятелно.

Това е така. Но калкулатора е за Столична община. Ако вярваме на написаното

https://www.sofia.bg/web/guest/news/-/asset_publisher/1ZlMReQfODHE/content/kalkulator-t-za-dan-ka-na-kolite-v-sofia-e-gotov?inheritRedirect=false&redirect=https%3A%2F%2Fwww.sofia.bg%3A443%2Fweb%2Fguest%2Fnews%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_1ZlMReQfODHE%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D1%26_101_INSTANCE_1ZlMReQfODHE_advancedSearch%3Dfalse%26_101_INSTANCE_1ZlMReQfODHE_keywords%3D%26_101_INSTANCE_1ZlMReQfODHE_delta%3D6%26p_r_p_564233524_resetCur%3Dfalse%26_101_INSTANCE_1ZlMReQfODHE_cur%3D2%26_101_INSTANCE_1ZlMReQfODHE_andOperator%3Dtrue

В калкулатора за регистрираните в София автомобили са заложени минималните коефициенти, приети от парламента с измененията на Закона за местните данъци и такси, които влизат в сила от 1 януари 2019 г.

 

В София има много районни общини, но примерно ако караш голф 150кс дали си в люлин или надежда е все тая. Таксата е еднаква "за София". Ще е адски тъпо калкулатора да смятя нещо, което не е реално за столична община и няма да отговаря на реалността. Поне според мен е голяма заблуда!!!

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "lyubcho88" - Какво значи Минимален Коефициент? Да не би всяка районна община в Град София да си определя самостоятелно коефициента? Това не вярвам да е така.

 

До "ВСИЧКИ" - Да не би пък да има толкова много "N 1"-категория Автомобили, че сега, изравнявайки им "Данък МПС" с "M 1"-категория, това да донесе мечтаните приходи? Знаете ли защо "Данък МПС" за "N 1"-категория всъщност е толкова нисък? Имам предвид официалната причина, а не тази "за да пестят Баровците с мощни "SUV"-та..

Редактирано от tuningmania
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, tuningmania написа:

До "lyubcho88" - Какво значи Минимален Коефициент? Да не би всяка районна община в Град София да си определя самостоятелно коефициента? Това не вярвам да е така.

 

До "ВСИЧКИ" - Да не би пък да има толкова много "N 1"-категория Автомобили, че сега, изравнявайки им "Данък МПС" с "M 1"-категория, това да донесе мечтаните приходи? Знаете ли защо "Данък МПС" за "N 1"-категория всъщност е толкова нисък? Имам предвид официалната причина, а не тази "за да пестят Баровците с мощни "SUV"-та..

Не, Миро, но всяка голяма община сама си определя МДТ в съответствие с коефициентите

Къде го прочете това, че вдигат данъка на N1?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, прави сте, има промяна в чл. 55 от ЗМДТ. Еми 6 години гювеч, стига ми толкова.

Но със сигурност има много повече истински лекотоварни автомобили, от колкото такива като моя. Сега заради тази промяна за няколко бордови камиончета до 3,5 тона ще плащам по-висок данък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://nova.bg/news/view/2018/12/13/234671/столичната-община-пусна-калкулатор-за-изчисляване-на-данъка-за-колата

значи ставката не е окончателна, а тепърва щяла да бъде гласувана..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.