Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем със зареждането на акумулатора


Валери Иванов

Recommended Posts

Здравейте! Закупих Шкода Октавия, 1.6 дизел, 105 к.с. преди 2 месеца. Кара се предимно в градски условия, на къси разстояния, и месец след това не иска да запали. Заредихме акумулатора и замерваме колко волта подава алтернатора и се оказва, че варира и зарежда от 13.2 до 14.7 V. Няма грешки на компютъра. След това сменихме шайбата на генератора, но проблема си остана. Та въпроса ми е колко волта трябва да подава алтернатора /в какви граници/ и има ли вариант компютъра да командва колко волта да подава алтернатора към акумулатора /това според майсторите/. И 13.2 V не е ли малко. И ако не го определя компютъра, къде може да е проблема. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това Октавия 2 или 3 е? Моята е Октавия 2 и в зависимост от състоянието на акумулатора показва от 13,7 до 14,2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Валери Иванов - Мисля, че при този модел "Octavia 3", Автомобила сам преценява кога и с какво напражение алтернатора да зарежда акумулатора. При чести и кратки Шофирания, Автомобила няма време да зареди акумулатора. Щом така се налага да се експлоатира Автомобила, е хубаво веднъж в месеца да зареждате акумулатора със зарядно. Също така е добре да се установи и състоянието на самият акумулатор. Ако е стар, може да няма осезаем ефект и от зареждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Валери Иванов написа:

След това сменихме шайбата на генератора, но проблема си остана.

Пак добре, че не сте сменили и алтернатора ?

Така са тези автомобили. Алтернатора варира и не зарежда постоянно. Най-лесно е да звъннеш в Еуратек по телефона и приемчик ще ти обясни, вместо да предприемате ремонти без да се налага. 

Ама, майстори ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждането варира от 12.8 до 14.3 волта, според оборотите, скоростта и положението на акумулатора. Ако е пълен дава 12.8, ако не е зареждан наскоро, съм виждал 14.3 волта на магистрала. (имам уред на буксата за запалка, отчита постоянно)

Ако дневно караш от рода на 5-25км, ще е нужно да зареждаш с зарядно поне на 15 дена един път, по миниум 5-6 часа. Ако можеш всяка седмица, зареждай го по два три часа.

Знам го от лична практика, дневно 2 пъти стартиране на двигателя, изсмуква енергия която не е достатъчна да се зареди със зареждане по дневно 30 минути или каране на колата 30 минути.

Ако пък акулуматора ти е попадал често в дълбоко изтощаване, може да се получило сулфатизиране на металните плочки и ще е нужно да се зареди поне един път с провесионално зареждащо с токоизправител (редресор).

Следи с уред енергията, зареждай седмично и ще си спокоен.

За крайна бележка. На този акумулатор почти му е дошъл края на живота. Ако го поддържаш на ниво 12.45 в покой или над 12.45 волта, ще ти издържи поне още 2-3 години.

Моя оригиналния (ВАРТА АГМ 60 ампера) издържа 7 пълни години и имаше още живот, но го смених с нов за да съм спокоен че няма да издъхне някъде далече и да не ми направи изненада.

Редактирано от Levcho
поправка грешка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Levcho - Колега, аз в момента съм в една чуденка, колко ли е зле моя акумулатор. Около 25-26 Часа го зареждах с хубаво зарядно. "AGM" е, с който е закупен Автомобила през 2014 Година от Магазина. След това хубаво зареждане, какви Волтове трябва да поддържа и горе-долу през колко време по колко Волта е нормално да спадат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@tuningmania твоя е със съпътстващо заболяване btw. Караш докато умре, какво го мислиш в какво състояние е. Бай Ханс нали знаеш, че се е грижил за него 5 години като орлица :)  Един нов AGM е около 200-230 лв, не е 500. 

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @JORDITO - Според Калкулатора, фабрично инсталирана на Мобилния Ми Телефон, Ханс е въртял около 120 Километра всеки Ден (ако 10 Дни е бил на Почивка без този Автомобил, значи на 11-тия е навъртял 1200 Километра), от както Автомобила е първоначално регистриран. По-добра грижа за акумулатора няма как (и не) искам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, tuningmania написа:

До @Levcho - Колега, аз в момента съм в една чуденка, колко ли е зле моя акумулатор. Около 25-26 Часа го зареждах с хубаво зарядно. "AGM" е, с който е закупен Автомобила през 2014 Година от Магазина. След това хубаво зареждане, какви Волтове трябва да поддържа и горе-долу през колко време по колко Волта е нормално да спадат?

 

Аз съм си направил следната статистика.  (акумулатора ми е закупен точно преди година, Варта АГМ Старт/стоп)

Ако карам около 250км или зареждам със зарядно два часа и после 12 дена изобщо не паля колата, на 13-тия ден акумулатора спада до 12.43/12.44 волта. Измерването го правя след като заключя вратите и 10-тина минути няма никаква консумация. Меря с уред директно в/у акумулатора или с уред вкаран на буксата за запалката.

Понеже ме мързи да пускам кабела от третия етаж до гаража, зареждам само 2 часа периодично на две седмици като давам енергия към зарядното с UPS устройство, и се достига до 12.6 волта. Мисля че на месец един път ако го заредиш да максимум, ще издържа към 20-25 дена докато падне до 12.4 волта. (това е мое приблизително предвиждане за през зимните дни, през лятото интервала ще се удължи)

Забелязвал съм също че ако енергията на акумуалатора е много ниска, колата пали по трудно и докато двигателя се стопли има многа вибрации от към двигателя.

Чел съм в интернета че ниската енергия на акумулатора, влияе на всички електроники в автомобила, въпреки че след като запалиш колата, алтернатора почва да зарежда, получават се доста токови вълнения.

Понеже през зимата почти не карам колата, следя периодично енергията и се стремя да не спада под 12.4 волта.  Ако често пода под енергия 12.4, се натрупва химически отпадък (sulfate) върху плочките и се забавя химическия процес за производство на енергия.

 

Според Варта нормалната енергия е над 12.4 волта.

 

https://batteryworld.varta-automotive.com/en-gb/battery-test-car

 

24.1_UK_Battery_charging_status.jpg

 

 

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не е редно да се зарежда със каквото и да е външно зарядно устройство акумулатор в автомобил със старт-стоп система.

Системата за контрол на заряда е базирана на кулон-метер технология, като следи и най-малките количества енергия влизащи и излизащи от акумулатора.

Има най-общо три сценария за зареждане:

- Свален акумулатор и зареждане извън автомобила; Системата за контрол не знае точното количество на заряд и ще работи с некоректни данни;

- Акумулаторът не е разкачен и се зарежда на буксите; Възможни са два варианта:

   a) Системата за контрол е интегрирана вътре в акумулатора (много рядък вариант) - при това положение зарядът би бил валиден, точното количество на заряд е известен;

   b) Стандартен акумулатор - не знае точното количество на заряд и ще работи с некоректни данни;

- Акумулаторът не е разкачен и се зарежда през запалката (или друга част от електроинсталацията); Възможни са два варианта:

   a) Системата за контрол е активна - при това положение зарядът би бил валиден, точното количество на заряд е известен;

   b) Системата за контрол НЕ е активна (в стендбай) - не е известно точното количество на заряд и ще ще се работи с некоректни данни;

 

В случай, че системата работи с некоректни данни е необходимо да се направи ресет/обучение на системата със специализиран софтуер.

Евентуално след време системата може и сама да успее да се обучи, но за това няма никаква гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, chavdarlk написа:

По принцип не е редно да се зарежда със каквото и да е външно зарядно устройство акумулатор в автомобил със старт-стоп система.

Системата за контрол на заряда е базирана на кулон-метер технология, като следи и най-малките количества енергия влизащи и излизащи от акумулатора.

Има най-общо три сценария за зареждане:

- Свален акумулатор и зареждане извън автомобила; Системата за контрол не знае точното количество на заряд и ще работи с некоректни данни;

- Акумулаторът не е разкачен и се зарежда на буксите; Възможни са два варианта:

   a) Системата за контрол е интегрирана вътре в акумулатора (много рядък вариант) - при това положение зарядът би бил валиден, точното количество на заряд е известен;

   b) Стандартен акумулатор - не знае точното количество на заряд и ще работи с некоректни данни;

- Акумулаторът не е разкачен и се зарежда през запалката (или друга част от електроинсталацията); Възможни са два варианта:

   a) Системата за контрол е активна - при това положение зарядът би бил валиден, точното количество на заряд е известен;

   b) Системата за контрол НЕ е активна (в стендбай) - не е известно точното количество на заряд и ще ще се работи с некоректни данни;

 

В случай, че системата работи с некоректни данни е необходимо да се направи ресет/обучение на системата със специализиран софтуер.

Евентуално след време системата може и сама да успее да се обучи, но за това няма никаква гаранция.

Благодаря за полезните данни.

Мисля че при Октавия 3 има доста по компликирана система. Мисля така защото;

Аз зареждам винаги и само през запалката която е в багажника (не отварям изобщо предния капак) и междувременно следя през запалката в купето какви енергии дава зарядното. И винаги след зареждане колата усезаемо работи по добре, с всички си уреди и запалването например е по "наведнъж" и бързо.

Никога след зареждане през запалката не съм виждал старт/стоп системата да е заредена (т.е. не свети копчето за спиране на системата, значи не е заредена) А пък винаги когато старт стоп се е заредила, съм минал поне 10-15 км градско.

 

Значи може би старт/стоп системата се вкарва с експлоатация заедно с някои условия (като например включен двигател) и тогава се вкарва в действие режим заряд или режим работа.

Аз лично не съм виждал да има някаква платка с електронни компоненти в/у акумулатора, за да регулира зареждането. Не си представям и как ще е ако има допълнителен източник на енергия в самия акумулатор за старт/стоп.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много маймуни станахме на клона, ама да използвам и аз темата на колегата, който я е пуснал. интересува ме, доколко е разумно, да се подава ток за стартиране от октавия 3 2.0 тди с AGM батерия, на друг автомобил (или машина с ел. инсталация на 12V) и обратното (дано не се налага). виждам че има изнесена клема за маса в коша, която, предполагам, е предвидена за точно такива случаи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, joro_kem написа:

много маймуни станахме на клона, ама да използвам и аз темата на колегата, който я е пуснал. интересува ме, доколко е разумно, да се подава ток за стартиране от октавия 3 2.0 тди с AGM батерия, на друг автомобил (или машина с ел. инсталация на 12V) и обратното (дано не се налага). виждам че има изнесена клема за маса в коша, която, предполагам, е предвидена за точно такива случаи.

:)

Абе не искам да се правя на най "умната маймуна", но щом си попитал да ти отговоря колкото знам и по опит. ?

По логика няма нищо неразумно да се направи прикачване. От много хора съм чувал че е било "вредно", но от никого не съм чул че са изживели проблем по време прикачване. Мисля че е достатъчно да форсираш колата която ще дава енергия.

Все пак има риск, защото има електроника по автомобила която се снабдява с ток. Също да се има в предвид че ако има късо съединение в другата кола, или някаква сериозна авария пак може да се случи нещо. Но в краен случай, ако нямам друг избор, бих прикачил.

АГМ акумулатора не е нещо много различно. Пак има химическа реакция и киселина, но киселината е попита в стъклена вата и тази вата е обвита около плочките. А при стандартните акумулатори има течна киселина и плочките са потопени в киселина.

Преди 4-5 години, колата на сестра ми закъса в един дъждовен ден на един наклон из града и поради поройния дъжд, се наложи да изчакаме няколко дена докато я приберем от мястото. (Citroen Saxo 1.5D-2000 година)

Кокато батко отишъл да я прибере се оказало че акумулатора и изтощен и ме извика да дойда с кабели. Прикачихме кабелите и след като форсирах Октавия'та, батко запали неговата за 5-6 секунди.

Това че аз безпроблемно съм прикачил не означава че категорично никой няма да има проблеми, но при мен не се получи нещо отрицателно.

 

 

 

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давал съм ток на други и винаги масата на изнесената планка. Даже оригинално на акумулатора има капаче със задраскана щипка за кабели на минус клемата. В книжката също е описано. 

Не съм имал драма с акумулатора след даване на ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите! Това с книжката е хитро, прочетох всичко по темата :)

Screenshot_20200422-072406.png

Редактирано от joro_kem
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.