Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 2, BMM, 140 коня, DSG, 2008ма - разпределителен вал и повдигачи


deaglee

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Споделям опит от последния ремонт за настоящи и бъдещи колеги, насочили се към Octavia 2, BMM мотора, 140кс, 8 клапана, който се води като един от най-безпроблемните.

Магистрално каране,  темпомата е на 140км, пътя спокоен без много коли.

 

Всичко цветя и рози, докато автоматика не реши да върне 5-та скорост, за да може да поддържа 140км. Пооблещих се, за близо година през която карам колата, не ми се беше случвало подобно нещо. Намалих на 120км в час, взех да се ослушвам за странни шумове, освен като че ли ми се струваше малко по-шумна, нищо не усетих друго. Признавам, че от пътуването ми бяха позаглъхнали ушите. Намалих още, а и магистралата свърши. Междуградски път - подавам газ, предницата започва много неприятно да тресе, при съвсем плавно ускорение - всичко ок. Спрях, звъннах на моя майстор - вътрешно каре, може ли да карам така още 40-50км - може, супер. Стигам си до дестинацията, нещо звука на двигателя не ми харесва - вдигам предния капак, работи като двигател на 3 цилиндъра:

 

Отивам на диагностика на следващия ден, като усещам че колата няма мощност и доста отчетливо се чува това тракане при подаване на газ, минах през няколко сервиза, в крайна сметка - разпределителен вал, повдигачи, черупковидни лагери:

PXL_20200821_175845586.thumb.jpg.0a117175bbf772436400798492e996ae.jpg

 

По километраж колата е на 225 000 км, според мен е върната с едни 60-80хил, за да е изглеждала добре навремето. Втори собственик съм в България, като имам всички фактури за ремонти, масла и т.н. за предходните 3-4 години, които нито са кой знае колко, нито са сериозни (ремонтите).

 

Темата я пускам информативно, защото не намирам такава за 8 клапановия БММ, 2-ка дизел и като се зачетох, това се счита едва ли не за консуматив при 1.9 и 2-ка дизелите, което за мен беше малко разочароващо като информация, защото ремонта излиза около 1000лв. Разбира се човек винаги има едно наум при покупка на старо, съответно и колата вече е на 12 години.

 

След ремонта, всичко е наред последните дни и малко градско/магистрално шофиране, колата утихна, като че ли е по-отзивчива от преди интервенцията.

 

Лека и безаварийна на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезна тема. За съжаление си изпитал лично проблема. Безаварийно от тук насетне!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах и аз по този път само че бях в града.И да доколкото разбрах е консуматив.От тогава до момента вече 1,5г проблеми няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нормално предишният собственик вероятно е сменял маслото на 30 к км, а може и понякога да е пропускал ,а и вероятно е над 300 к км ,което никак не е малко никой производител няма сметка колата му да не се чупи 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз минах през същата процедура преди 2 месеца. При мен се случи на ~ 170к по километраж. 950 лв. беше вал, лагери, пулове, ремонтен комплект за дюзите, уплътнение на ел. магистрала за дюзите и гарнитура на капака.

 

При мен се случи подобно на твоя случай - тръгвам сутринта за работа към 5:20, 120км/ч по темпомат на северната тангента с пуснато радио. При пристигане на паркинга и спиране на работа, чух същият шум - налягането от цилиндъра се връща в главата през пробитият пул, и се чува едно тупкане в кутията на въздушният филтър. При мен беше съвсем леко пукнат единият пул, но успях да го чуя на време.

 

Питах ги механиците на какво се дължи и на колко километра се случва (и двамата са бивши механици в Е... Тек), отговора им беше когато се случи. Имало е случай и на 60к-70к км да се появи проблема, имало е случай и на 300к км. Това си им е болежка ... 

Редактирано от Mupo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, явно си им е болежка, и се случва и на по-малко километри като поразрових из нета.

 

Маслото трябва да е по спецификация и да се сменя навреме, за мен лонг-лайф смени на по 30к километра не е нормално, но това е друга дълга тема. Последните години всичко е както трябва, но германеца предполагам е влизал за смяна на масло само когато се наложи. Има и хора, които юркат колите преди да са загрели, което също знаем е пагубно за двигателя.

 

Както и да е, всичко е наред в момента, колата пак е пушка и ме радва как работи, на това се надявах като я взех от познат на познат, освен описаното с вала и повдигачите съм нямал непредвидени разходи до момента. Все пак с внимателно каране колата си ме прибра до крайната дестинация, просто ако имаше такава тема щях да я видя когато спрях да почета и да звъня по майстори.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро, да, същото "тупкане" е много отчетливо при откачане на въздуховода на въздушния филтър. Аз снимах само пробития повдигач, картинката общо взето беше като твоята.

 

Би ли ми казал кое точно е "уплътнение на ел. магистрала за дюзите", следващото е ремонтния комплект за дюзите, но относно споменатото уплътнение не намирам информация а и майстора не спомена подобно нещо.

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ме лъже паметта, това е щекера с кабелите за дюзите. Между кабелите вътре и главата, има семеринг или уплътнение.  

 

При мен леко сълзеше, затова се наложи смяна.

 

Може и да греша, не съм много на ти с тая техника :) 

2020-08-26 17_15_11-Skoda Workshop Manuals _ Octavia Mk2 _ Drive unit _ Engine 2.0_103 kW TDI PD, 2..png

 

п.п. В другата тема на колегата, се вижда и отвътре, не знам как се казва - гривната за затягане на въпросният щекер:
 

2020-08-26 17_21_59-Октавия 1.9 BKC предстоящ ремонт, съвети. - Octavia 2 - Шкода клуб България.png

Редактирано от Mupo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм за смяна на кабелите, че и при мен тече, явно си е чест проблем.

Като гледам и сервизната книжка - смяна на по 30хил. - 300к. км., но не виждам да е сменян вала, ако книжката е истинска де, но ако не е е доста добър фалшификат, даже състарена :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя щекер за кабелите е доста коварен и не се продава отделно а целия сноп за бая пари.

Когато сменях вала, пуловете, лагери и т.н се допитах до майстора ми и каза следното.

Кабелите са ок, това е детска болест на този тип кабели - и за да не се дават пари за глупости - термо силикон.

Разбира се прилично направено така че, да не грознее.

Вече година няма капка от там а я подкарах даже с 5W30 от скоро - за да е по спецификация.

 

Естествено след година от смяната на 4-та дюза която се предаде на 415к км сега се предаде и съседната на 425к км.

Та, извода какъв е - според стопанина и километрите.

Моята каляска се оказа на някаква леля от Италия която я издирих по документите от джамбазина после интернет сърч, и си каза - всеки ден 300 км магистрално.

А още е с оригиналния маховик и съединител - Еура Тек ми дадоха историята от Италия и няма нищо сериозно сменяно а, километрите съвпадат.

Това на мен се пада :),  да си чупя, да си правя и да се возя -за едни кинти дето трябва така или иначе да се дадат.

 

Сега смяна дюза, съединител с маховик... а пък, турбото като роди вече ще се кача на друго което да докараме до около 170 к.с  без да чупим мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен дюзите са перфектни -0.50 е най голямото отклонение.

По принцип не карам много годишно и дизела може би не беше най доброто решение, но си прецених минусите и плюсовете и съм доста доволен за момента като разход и удобства.

Относно щекера за кабелите, няма капки там и няма да се пипа за момента, макар че често я оглеждам и аз и майстора, не може да се хване всичко навреме, а аз компромиси с поддръжката не правя.

 

Иначе да, като ни оставят каляските - повече коне, евентуално хибриди/електрички, но това ще е по-натам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, може ли да споделите с какво масло я карахте и на какви интервали е сменяно, поне откакто е при вас колата?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах една смяна, когато се случи тоя проблем. Беше налято : Castrol Edge 5W-30 LL, немска туба.

Сега е налято Ravenol, засега е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марка не мога да кажа (ще погледна после лепенката) но е по спецификация 5в-30 пълна синтетика, смяна на година или 10хил км, което настъпи първо - това е за последните години, преди това нямам идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, deaglee написа:

Марка не мога да кажа (ще погледна после лепенката) но е по спецификация 5в-30 пълна синтетика, смяна на година или 10хил км, което настъпи първо - това е за последните години, преди това нямам идея.

Все пак марката е важна, че аз се силя и сипвам един от най-скъпите фуксове и сменям на 12-14хил.

Още едно важно нещо, предимно градско, или извъндградко каране? Зимата всеки ден ли се кара, къси разстояния?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Репсол и Кастрол, разбира се, че марката е важна, мисля да продължа с Равенол поръчвано от Германия.

Колата се кара 70% градско, 30% извънградско, като градското включва Ботевградско и Околовръсното, километри нямам много, дотук за почти година около 5хил,

като се имат предвид пандемии и т.н. Обикновено до 10-12хил км на година.

Извънградско, магистрално, около 600км месечно, не всеки месец.

Къси разстояния е относително понятие но гледам да не карам по-малко от 4-6км, колата така или иначе е в работна температура до 10мин от палене или след 3км каране, приблизително говоря нали.

Зимата не се кара всеки ден, но гледам най-малко веднъж в седмицата да се разходи поне 20-30км.

 

Ако имаш притеснения е хубаво да се погледне вала/повдигачите и да се прецени, като гледам колко хора се включиха в темата, няма нищо необичайно да са износени, 12 години са си 12 години все пак.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, deaglee написа:

Ако имаш притеснения е хубаво да се погледне вала/повдигачите и да се прецени, като гледам колко хора се включиха в темата, няма нищо необичайно да са износени, 12 години са си 12 години все пак.

 

 

Не, нямам притеснения за колата. Просто събирам статистика.

Мой приятел със същият мотор, но в Скаут, ръчни, 2007-ма, имаше сериозни грижи с DPF грешки, майсторите пробваха какво ли не, накрая смениха вала, общо взето същият ремонт, на същата цена като Вас и нещата се оправиха.

Колата му е от автокъща, на километрата показваше 144 000км, но той и направи 100к за 3г. но предполагаме, че е била на 250-300 реални. Питам защото караме с еднакво масло, но моята кола е на доста по-малко километри.

Но и аз имах малко грижи с повишено ниво на масло, от гарнитура на тандем-помпа, но обмислям превантивно и въпросните пръстени на дюзи от снимките Ви.

Като гледам, повечето хора с проблем с тези валове, съобщават за пробег около 230-250к км, като често, е слагано по-бюджетно масло.

Отделно, този мотор, зимата, при отрицателни температури, се чуства адски зле докато на вдигне поне 40-50 градуса. Както пишеше в една тема, тази кола не е за града, зимата на къси разстояние. Можем да обвържем все пак няколко параметри - некачствено масло, пробег, ниски температури, къси разстояния, фабрично заложена умора на материала/износване/дефект.

Друго важно нещо, при дълго, магистрално каране с високи обороти, особено лятото, преди да изгася мотора,оставям колата да работи поне 2-3 минути на място, за да се охлади турбото и маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен, първо карам в ниски обороти без "настъпване" докато колата не влезе в работна температура и второ, задължително оставям колата да поработи на място, както си описал след магистрално шофиране.

Иначе всички агрегати са на място - DPF, EGR и работят нормално за момента, EGR-а и колекторите бяха почистени след като колата премина в мои ръце. Нямам намерение да ги махам с цел екология, дори и като откажат евентуално по някое време, мисля да се почистят/ремонтират а не да се апмутират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз значи съм в другият край на статистиката - при мен е 70% извънградско, разбирай северната тангента, и 30% градско, от общо 100км. всеки работен ден. Навъртам по около 24к-26к km на година. За ~30к km, това и беше по сериозният ремонт + шарнири, тампони  и маншон, след закупуването.

В никой случай не и спестявам целият оборотомер, освен когато съм на темпомат.

Редактирано от Mupo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

шкода октавия 2 4/4 мотор BMM. преди да съсипе разпределителния вал.

чека си светва угасва когато му скимне.при диагностиката от грешката която

изписва /p0471 obd силово предаване-допълнителни контроли за емисии-iso/ase контрол

    Диапазон/производителнос на веригата на сензора за налягане на отработените газове „А„ 

когато се появи тази грешка. означава износен разпределителен вал.Така се оказа при мен.тъй като не бях на ясно,и продължих дакарам. Из чука клапан.Пораженията:

счупен смукателен клапан,дюза.Ремонт за около 2000лв.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.