Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Покупка на Октавия 3 - молба за съвет


Скода

Recommended Posts

Здравейте, колеги автомобилисти,

 

От близо месец търся да закупя Шкода Октавия. 3-ката или фейслифтовата 3-ка. Прегледах форума, но бих искал да помоля за менията ви. Извинявам се, че темата се повтаря най-вероятно, но след като прегледах форума съвсем се обърках. Бях се насочил към 1,4 150к.с. бензин, ръчна скоростна кутия, минах през дизел 2.0 150к.с. пак с ръчна, после VRC дизел автоматик... Като цяло съм фен на дизела, но се опасявам, че в България не е качествен - оттук и идеята за 1,4 бензин. Автоматикът бил се чупел (познати "разбирачи", които не са помирисвали Шкода). Карах 1,4 бензин от Еуратек (има обява в нета) и една 2.0 дизел, като дизелът ми хареса като че ли повече като ускорение, а може би и защото последните 20 години карам само дизел. Има няколко обяви в нета, към които съм се насочил и които ще постна по-късно.

Накратко, реших да попитам директно вас тук - все пак вие сте "изворът" и ще съм благодарен да споделите мненията си.

 

Поздрави и приятен уикенд,

Скода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vRS, дизела, DSG... Аз не бих го мислил повече :)

Като цяло май имаше някакви оплаквания от 1.4 (веригата май беше). Дизелите - стандартните неща - гледаш дюзите как са, DPF-а... Сериозни грижи, поне аз, не съм чел да има с тези двигатели. Може и да не съм видял, за т'ва, нека другите да споделят мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, zloQQ написа:

...май имаше някакви оплаквания от 1.4 (веригата май беше).

 

Коя верига...!? Този двигател е с ангренажен ремък.

 

Преди 2 часа, Скода написа:

Здравейте, колеги автомобилисти,

 

От близо месец търся да закупя Шкода Октавия...

 

Изборът на автомобил е според предпочитанията и възможностите. При избора на употребяван автомобил трябва и късмет... Със сигурност, ръчната скоростна кутия е по-добрия избор (цена, експлоатационни разходи, надеждност). При двигателите е малко по-трудно... Аз клоня към бензина - няма DPF, малко по-непретенциозен към гориво, по-малко неприятности с "периферните устройства", по-спокойна и тиха работа, по-малко уязвим от "екология", най-вероятно по-малък пробег...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, pbanchev написа:

Коя верига...!? Този двигател е с ангренажен ремък.

 

До едно известно време (2015, а може и след т'ва малко) си е баш с верига. Проблема беше, че се разтяга и в някои случаи се стига до неприятни неща, ако не се смени навреме при изявени симптоми. Има доста изписано (не тук във форума обаче) за 1.4 двигателя в различните му разновидности. При 1.5 за сега не се чуват оплаквания

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, zloQQ написа:

До едно известно време (2015, а може и след т'ва малко) си е баш с верига.

 

Грешиш... За новата платформа MQB (Golf 7, Octavia 3...) от 2013 г. го пуснаха този нов 1,4 TSI, който е с ангренажен ремък, защото

преди 31 минути, zloQQ написа:

Проблема беше, че се разтяга и в някои случаи се стига до неприятни неща, ако не се смени навреме при изявени симптоми.

 

Но този проблем го има при всички двигатели с верига при PQ35 (Golf 5/6, Octavia 2...) - 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, 2,0 TSI... Щом човека се е насочил към Octavia 3, това не се отнася за него и няма смисъл да го плашим и объркваме допълнително (че ще си купи Toyota или Ford ?... А тук препоръчваме Skoda)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Скода - 2.0 Дизел и Автоматик са супер избор. За Двигателя - много хубаво масло и максимум 10.000 Километра между смените му. 6-степенния Автоматик е много надежден, стига да е Шофиран правилно и да му е сменяно маслото с Оригинално - там компромис изобщо не трябва да има. Ако е правилно ползван и добре гледан Автомобила - няма грижи. Като скъп евентуален Проблем може да се посочи "DPF"-Филтъра, но неговото състояние зависи дали Шофьора се е грижил добре за него. За Бензина не мога да се изкажа, но четейки няколко "Skoda"-Форума от 15‐ина Години вече, има повече Проблеми при Бензините, от колкото при Дизелите..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, tuningmania написа:

До @Скода - 2.0 Дизел и Автоматик са супер избор. За Двигателя - много хубаво масло и максимум 10.000 Километра между смените му.

Мисля, че е малко прекалено макс. 10000 км пробег между смените. За макс. 15000 съм съгласен. Зависи и за колко време се прави такъв пробег, все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @joro_kem - Ако трябва да СМЕ (аз по-скоро съм) педантични, при главно градско Шофиране, даже не е лошо да се сменя на мото-часове. При много Магистрално Шофиране, наистина може и до 15.000 Километра да се стигне. И в двата случая е много важно и какво масло се използва. Така наречените "широко известни марки" след около 7000-8000 Километра са за източване..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам О1 TDI 1.9/74 kW PD от нова, карана само с Кастрол по спецификация за този ДВГ. С изключение на първата смяна, която направих на 7500 км пробег, всички останали смени са на 15000 км, като с всяка смяна подменям и горивен филтър. Колата е на 206000 към днешна дата и засега не съм имал никакви проблеми, свързани с масло. Подменял съм актуатор на турбината (на 142000 км) и EGR клапан (на 198000 км). Кара се 40% градско (Пловдив) и 60% извънградско.

На служебната О3 TDI 2.0/ 110 kW направих първа смяна на 15000 км без горивен филтър и избрах бутилиран Кастрол LL вариант (друг в ET за този ДВГ не предлагат).

Не казвам, че няма по-добри варианти за масло и че не е по-добре да се сменя на 10000 км., просто според мен е прекалено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя грешка! Имало го само в Рапид, куплиран с DSG. Проблемния е ЕА111, а новия, с ремъчно задвижване е ЕА211 с който излизат всички О3

Чакаме колегата да пусне линкове с обяви :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за споделените мнения.

Търсих фейслифтова 3ка, но при зададените параметри (до 110К км; след 2015; до 27К лв. не намерих нещо свестно или пък нивото на оборудване е ниско). Харесах днес една 1,4 бензинка ръчка. Говорих междувременно с още един познат, който ми заяви, че и бензиновите вече имали DPF?! При положение, че наименованието е изрично за дизел... Ще ходя да я покарам утре. От кола до кола си има разлика.

Нивото на оборудване ми допада - почти всичко си има. само дето няма лед светини, а с тях изглежда определно доста по-добре.

Ако реша да добавя колко парички трябва да си приготвя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

GPF сякаш слагат на 1.5 TSI от средата, края на 2018г. Моята е с GPF, няма нищо общо с DPF. Доколкото съм чел, се почивства съвсем нормално и при градско каране основно. За 2 години не съм усетил да прави някаква регенерация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

 

Ако успеете да си намерите кола с 1.4 TSI двигател, произведена от средата на 2015 до към средата на 2017, когато двигателят се заменя от първото поколение на 1.5 TSI, определено няма да останете разочарован. Аз съм направо възхитен и за почти 4 години и 50000 километра експлоатация на такова купе (лифтбек или седан, което название си харесате?)с този двигател и ръчна 6 степенна кутия, нямам нито едно оплакване - нито от общото представяне, нито от динамиката, нито от качеството на сглобките и агрегатите, разходът също е изклюително приемлив, имайки предвид, че карате 150 коньов турбо бензин с въртящ момент като на старите легендарни 1.9 TDI  ALH/AHF.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.