Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Škoda 120L - Проект "Биляна"


__smirnoff__

Recommended Posts

Привет! 

 

Дойде време да Ви представя най-новата си придобивка - Шкода 120L от далечната 1979 година. Историята е интересна, ще се опитам да я разкажа в подробности.

 

Колата се явява директен наследник на предния ми проект - "Rusty", който за съжаление, остава в историята поради прекалено многото ръжда. Новата придобивка ще бъде директен реципиент на всичко, което съм правил по Ръсти последните 2 години - окачване, джанти, спирчна система, както и доста други дребни подобрения и ремонти. Общо взето колата ще е перфектният приемник, тъй като не е карана последните 15 години и всичко има нужда от ревизия. 

 

Сега за самата кола. Появи се на обява във фейсбук в абсолютно точният за мен момент - когато се чудех да започвам ли зверски голям проект с тенекиите на Ръсти, или да търся друго, по-здраво купе. На всичкото отгоре обявата беше пусната от един от най-видните и доказали се Шкодаджии - Анастас. Видях снимките и описанието, и веднага реших, че е моя, и се обадих. Тук е момента да споделя, че всъщност винаги съм искал 120ка от стария модел. Ето какво беше снимал Анастас:

 

cfb90a77fe4dc8ddd0f78d90f874e771.jpg

b0cc81f7f24e78227f50dbb52e5bf320.jpg

7f0ca9befd2672d43ceabe8d6b8c6370.jpg

8bb096da2b537e1fbf16deac26473a26.jpg

 

Веднага си направих заключението, че това е гледана и поддържана кола. Вижда се не особено голяма част от нея, но ми беше напълно достатъчно да взема решение. Дори само на снимки колата е в много по-добро състояние от Ръсти.

Още същата вечер след работа отидох до Кричим да я видя. Колата беше в гараж, неизкарвана от кой знае колко години. Гумите - спаднали. Всичко, което видях на снимките, беше така и на живо. Колата се оказа наистина пазена, поне до преди 15 години, когато собственика заболява. Хрома навсякъде е в много добро състояние. Таблото също, дори не е напукано, което всички знаем каква рядкост е. Слязох долу в канала с една лампа, и установих, че както е отгоре, така е и отдолу - много запазено. Колата е на 49 000 км. Децата и зетя на собственика бяха много подробни и описателни, и при последвалата ни среща при нотариуса успяха да ми разкажат много за колата и за отношението към нея. 

 

Собственика е бил механик. Много си е обичал колата и я е обгрижвал. Винаги в гаража, общо взето е използвана за ваканции, разходки, и да натоварят 5-6 касетки с ягоди. От касетките е разкъсаното и на задните облегалки - там са ги слагали, не по седалките. В някакъв момент са пътували с бабата и колата е прегряла. От там, вероятно е скъсала гарнитурата, и е омесила водата и маслото, при което двигателя минава основен ремонт. Някъде точно по това време човека получава инсулт, и колата се оставя както е така. За съжаление, 15 години по-късно, я откриваме точно така - с ремонтиран двигател, със свален капак на клапаните. Предполагам колата е направена, и капака е свален за да се донапаснат след 2-3000 км. Предстои да видя реалното му състояние, като се опитам да го запаля. Хубавото е, че преди 7-8 години са се сетили да източат маслото. 

 

Външният вид на колата не е в топ състояние. Има забележки, и 2 удара. Забележките са дребни зажулвания, почти по цялата кола: 

 

58a652633ca41bcad079cd3d631a547e.jpg

c4c5a6244398eb643251b6056ca4b2d5.jpg

 

По-сериозни ръжди няма. Има на преден десен калник към прага, и на десния праг малко, но не са станали страшни още. Ще се оправят, с приоритет.

На две места колата е претърпяла удари. По-сериозно е на заден ляв калник, където ясно си личи кита и напукването му. Другото място е отпред вдясно - ламарините са накъдрени, явно изправяни, и дотам. Този удар вероятно е довел до смяната на предната хром броня с черна такава. Лявото парче от хромираната броня го взех и него. Както и да е, и двете места ще бъдат оправени, но не са страшни. Задна лява врата също е сменяна, не знам защо, но не е била читава - и по нея има кит, и оригинално е била бежава. Ето снимки на въпросните места:

 

9b7a081f82b248f1f0f6f09801b1a9ef.jpg

5432e41c9d09fd941f0763e45d64e959.jpg

 

Други притеснителни места са преден и заден капак. По принцип не са ръждясали. И двата са видяли някакъв странен зор, за който мога само да гадая. Отговор на въпроса защо е така не получих - децата на собственика нямат идея. Предполагам и това е наследство от собственика, за съжаление, и при двата капака с последствия. Задният капак направо е пречупен на мястото за щеката, не знам какъв зор е видял, вероятно е натиснат без да се маха щеката, или нещо е останало отдолу, не знам, но ето какво се е получило: 

 

850fb3f5037c17519340478a843a3ca7.jpg

 

вижда се как е започнало да гние в последствие. Предният капак е с развити болтове навсякъде, и просто виси на крепежите си. Напънат е навън при отворено положение, опрял е в калника и резултата е на лице:

 

69a7628d9df4cdcc5dc0de31680c8676.jpg

 

Дотук със забележките. За 41 годишна кола са си съвсем в реда на нещата. Нищо страшно няма, за момента всичко е поправимо. Започвам с хубавите неща. При огледа, притеснително ми беше как е положението отзад, където е имало удар. Отговора е - няма никакви драми. Рога няма следи от изкривявания, отвътре калника си личи, че е изчукван, но не е било нещо страшно. Не забелязах връзка със задната врата, предполагам тя е сменяна по друга причина. Ето как изглежда отзад: 

 

8341ed74e271196e03a09dcb8feb7c92.jpg

8892cc85010a5b468bd9abd98756d18f.jpg

 

Както се вижда - нищо страшно, даже е добре. Продължих напред - най-склонните към ръжда места - праговете и колонките. Ето какво открих:

 

29f2161dae1585e23e3cdc85d8cb9a27.jpg

f6067e84053bf486710a3929095cfd20.jpg

2f60688123aeeb07852c5994a0ddaf5f.jpg

 

Казано с думи - абсолютно никакви притеснения, няма и точка ръжда. Преместих се отпред, да проверя и другото склонно към ръжда място - багажникът. След изненадата ми от три слоя изолация, втора резервна гума, малко части и едно старо яке, открих тази гледка:

 

2b7930f78e611500448439b11d50a6e6.jpg

 

Много събран прах и пръст, и нито точка ръжда. Супер. Сега да обърнем внимание на интериора. Там положението е 50/50. Всички гумени, кожени и пластмасови части, са в перфектно здраве. Седалките са за изхвърляне. Накъсани са, задните облегалки са изключително скъсани, разбрах, че там са се товарили касетки с ягоди. Таблото е в изключително добро здраве, дори панела му не е спукан. Вдигнах мокета оптред да проверя за ръжди - има лека повърхностна ръжда в шофьорските крака. Направи ми впечатление, че там е пипано - дъната са обработени, и боядисани с някакъв грунд. Дали е превантивна мярка или ремонт, не мога да бъда сигурен. Децата не можаха да отговорят. Гнило няма. Към праговете няма и повърхностна ръжда. Подробни снимки ще има като я разглобявам, за сега имам само няколко на тъмно снимани, и две на таблото на светло:

 

60e941c66153bc516cb74aa1dd90f88a.jpg

19a76ec07eaddd0ec11dae492986bbc6.jpg

887fe5650de75111a901afc324373d9d.jpg

7aa5f111c3f368c793ee890ccc87afb4.jpg

dd756cf1ce05bd44f3dad64fb4e89185.jpg

e470504146a8718cb49c9752d4a0fa19.jpg

be5eb2152be1cc11dc530a38c4fd543b.jpg

 

След като отидох до Кричим и се разбрахме със собствениците, оставаше само да взема колата и да я прехвърлим при нотариус. Два дни след посещението ми, отидох с пътната помощ и я натоварихме. Нотариус минахме чак след 6-7 дни. Отидох с платформата, докато пристигна сина и зетя бяха напомпали двете леви гуми, и трябваше да я избутаме навън, за да напомпаме и десните, поради липсата на достъп в гаража: Избутахме я. Това е първият път, когато я видях отвсякъде:

 

f05c0f010081a91a72649a0cf2331679.jpg

0ec89af963a537766571c12de365f81b.jpg

bd319183e1e0e5665d62f0b37f0c8551.jpg

f258cdd6b49196625de62b66f19496d9.jpg

d54d105a5bd64083163646c2cf07165b.jpg

 

Опитахме се да напомпим гумите, обаче задната се беше отлепила от джантата, та успяхме само предната да помапомпим. Качихме я на платформата, и тръгнахме към Пловдив:

 

58d5bfa0f46e5a8d1b7e98e2d3edcf7c.jpg

4c496a81afa8c7589f0e5a478addf418.jpg

 

Разбира се, тва се случи след работа, и пристигането ни в Пловдив вече беше по тъмно. Свалих я от платформата на спирачки, които учудващо работеха. Директно я паркирахме до Ръсти:

 

79c450168793d11a74519efe6d0a23bb.jpg

05febbee8018b63d523756ce48597713.jpg

fcb1b3d321b5c30a4937f22e218c4dc8.jpg

61c4fa3d841be9e8846b73b73eac1f4a.jpg

e9b1d6164c7d481c99a251b1b0555878.jpg

 

И общо взето това бяха първите впечатления. Това се случи преди около месец, от тогава дори не съм я отварял. Имах друг проект, който ми беше важен - външна топлоизолация на къщата, и цялото ми време беше посветено там. Днес нащраках малко снимки, ето ги и тях:

 

5432e41c9d09fd941f0763e45d64e959.jpg

37c48f6db488705346893d43c885bb7f.jpg

586e169c1c5a97ee3b4dc27aa4e792a5.jpg

8ad5a3611dc4d201923fb009eed45127.jpg

e6a473febad9f32a76d04155138806b7.jpg

 

До момента съм дотук. Тепърва започва работата по колата. Днес пристигнаха първите поръчани неща - Чехословашки (оригинални) стопове в много прилично състояние:

 

c227ddaaceea801e08936807e3b90685.jpg

 

Сега ще се опитам да споделя концепцията си за развитие на този автомобил. 

 

Този модел Шкода 120 ми е най-любимия. Макар да съм огромен фен на японките, тази модификация ми е по-любима. Както споменах в другата тема, даже имах идеи да правя конверсия на Ръсти към старата предница. Толкова много ми харесва :) Идеята ми за тази кола е следната - искам тя да остане максимално изчистена откъм дизайн, стокова визия, с хромираните елементи навсякъде. Ще има визуални промени, разбира се, но ще се спазва цялостната идея. Окачването ще бъде ниско, за момента ще прехвърля джантите от Ръсти тук, с фланците, така че ще се пораздуе. Има вероятност да излязат извън калниците, но и за това има решение - чисто новите ми задни вежди, приготвени за Ръсти ще влязат в употреба. Така или иначе левият калник е удрян и ще се прави. Отпред съм в голяма дилема коя маска и кои фарове да бъдат. Това ще се реши с времето. Фарове и стопове няма да бъдат оригинални, най-малкото ще премахна оранжевата оптика - никога не съм харесвал, 105-цата ми е единствената кола с оранжеви мигачи, но там гоня оригинал. Всички други коли, които съм имал през годините, са били "лекувани" от оранжева оптика :D И на тази няма да и се размине. Предполагам и тук ще се заиграя с лупи на фаровете, само трябва да си избера кой вариант ще бъде предницата.

Интериорно плановете са - таблото с хром ринговете, с добавено барче за радиото, добавки на вратите от 130-ка, и с някои дребни модернизации, планирам ел. стъкла, централно заключване, евентуално комфорт модул. Музиката ще си я прехвърля от Ръсти, тя и в момента е на високо ниво. Ток за всички допълнителни консуматори ще осигурва 90 амперов алтернатор с вградено реле, който вече е наличен. Седалките ще се мислят какви ще са. За момента имам наличен син кожен салон дълбоко рекаро от БМВ е36 компакт индивидуал, те бяха за Ръсти, но там щяха да се впишат в цялостната идея и цветова схема, тук за изчистена и приятна кола не съм убеден как ще стоят. Вероятно ще мисля друго. Пълно обезшумяване на купето е предвидено, освен за повишаване на нивото на комфорт, и за топлоизолация - лятото без климатик в Пловдив не е приятно.

В двигателно отношение е задвижен проект със 136 мотор, пълен инжекцион, куплиран с къса скоростна кутия с предавателно число 4.44. Прави се приятна и рязка, отзивчива градска ежедневка, няма да гоня високи скорости и магистрални преходи. 

Окачване и спирачна система - всичко е налично от Ръсти - напълно подновено и рециклирано окачване, нови дискове, накладки, маркучи и какво ли още не по спирачната система. Смятам да прехвърля сервото тук.  

 

За заключение бих казал, че попаднах на доста добра база, върху която да градя. При положение, че автомобила е седял 15 години без да се кара, ще трябва всичко по него да се ревизира. Имайки наличен Ръсти, при който тези неща вече са свършени, работата ще е едно голямо прехвърляне. Колата, колкото и да е здрава като основа, си е позахабена с годините и спокойно мога да кажа, че не е кандидат за цялостна реставрация - има много по-запазени от нея. Това го казвам донякъде и за лично успокоение, не бих си позволил да правя подобен проект на някой по-запазен екземпляр, бих тръгнал отново по пътя на реставрацията в подобен случай. Но тук има достатъчно неща, които ще се налага да се ремонтират, и всъщност направо ще бъдат подобрени. 

 

Приказката стана твърде дълга и тежка, с много снимки, смятам да приключвам. Занапред ще има още доста за писане, ще се радвам и на вашите коментари и мнения :)

 

Поздрави,

Ивайло

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 197
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • __smirnoff__

    80

  • joro-120L

    33

  • The Best Forman

    18

  • roodnb

    13

Да добавя, току що направих едно клипче на нещо, което много ме радва - характерното за Шкода 120 затваряне на вратите. За съжаление, на видеото почти не се чува, но все пак вратите се затварят леко, с един пръст, и звънливото хлопване си го има

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо щях да напиша, че не звънкат и видях уточнението ти в поста. На моята само предна дясна врата не звънка, а си се затваря идеално (реално се чува точно като на твоя клип). Винаги съм се чудил защо..?

Успех с класиката, ще следя с интерес публикациите ти!

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредното джазово четиво! Чакам ъпдейтите по темата...и име на проекта също. Не може "Без име" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си дойде в някакъв момент името, няма начин без име, така си е :D 

ъпдейтите ще започнат, само да я сложа на гуми, да мога да си я прибутвам поне в цеха да работя на топло, че навън вече не става :(

Звънкат си вратите, днес пробвах и ако ги блъскам по-силно се чува и на клипа, ама става много тряскане :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита ти придобивка Иво! Чудна е!

Пожелавам всичко да върви по мед и масло с проекта и много безаварийни, и приятни километри да ви предстоят.

 

Като гледам много работа те чака, но пък тоновете ентусиазъм, които струят измежду редовете на постовете ти, категорично се усещат и съм убеден, че нещата ще се получават бързо и качествено.

Нека ти спори и не спирай да ни захраваш със снимков материал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво , петък идва , време за ракия .. вземи се в ръце и поговори с една , две , три бутилки и вземи кръсти новия "хладилник" , че така много трудно за обясняване ;)

Ако не , пусни една анкета , ние ще измислим :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, sharpshooter_ написа:

Честита ти придобивка Иво! Чудна е!

Пожелавам всичко да върви по мед и масло с проекта и много безаварийни, и приятни километри да ви предстоят.

 

Като гледам много работа те чака, но пък тоновете ентусиазъм, които струят измежду редовете на постовете ти, категорично се усещат и съм убеден, че нещата ще се получават бързо и качествено.

Нека ти спори и не спирай да ни захраваш със снимков материал :)

 

Благодаря, Ники, ентусиазъм има много! И снимки ще има, пак много :D това е задължителна част

 

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Иво , петък идва , време за ракия .. вземи се в ръце и поговори с една , две , три бутилки и вземи кръсти новия "хладилник" , че така много трудно за обясняване ;)

Ако не , пусни една анкета , ние ще измислим :)

 

аз и снощи поговорих с една чашка, ама нищо не ми каза :D Хладилник е много правилно казано, иначе има едно име, което ми се върти в главата още от ден 1, ама трябва да се кача да я покарам, и то ще си каже дали така ще я кръстя. Иначе името е доста готино - Биляна. Хич не знам откъде го измислих, но ми харесва 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, __smirnoff__ написа:

...аз и снощи поговорих с една чашка, ама нищо не ми каза ..

Така става като не четеш внимателно .. чашите не говорят , даже не е сигурно , че и първата бутилка ще ти проговори , но след втората ще почне една логорея ... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо , макар че съм един от хорат а, който първи разрбра за нея и тук искам да ти кава евала за това ,че я взе.
Ще е достоен наследник на Ръстьо. Откровенно завиждам ,защото е една наистина добра база, поне от това което съм видял по снимки.

Иначе прави я както ти е кеф. Дали с кръгъл фар , дали с елипса . И двете ме кефят и ще стане топ , а аз лично ще помагам с каквото мога :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се постарая, Данчо, определено колата е читава, и колкото по-надълбоко бъркам, толкова повече ми харесва :)

 

Лека полека започнах да се запознавам с детайлите на колата. Раздвижих и четирите врати - отключване, заключване, стъклоповдигачите. Вече се отваря и затваря спокойно, не се мъчат машинките. Има какво още да се желае, но това ще е по-нататък, като започна врата по врата.

 

Реших, че е време да паля. Колата беше с източено масло, със свален капак на клапаните. Намерих с известни усилия пробка, тъй като нейната липсваше. Преди да налея маслото пробвах дали двигателя не е запекъл - завъртя се без усилие. Налях масло, и пак пробвах да завъртя на ръка - върти се без усилие - не е запекъл, и поне на ръка никъде не задира. Разкачих маркуча от входа на помпата, не ми се рискува с бензина от резервоара. Предварително си бях приготвил едно шишенце с бензин, мушнах маркуча в него и се насочих към палчето за ръчно подкачване на помпата. Надявах се да не е спекла и платното да е ок. Първоначално усетих натиск, но като нагиснах втори път, платното отлепи. Маркуча към карбуратора беше откачен, така че спокойно успях да видя, че помпата си работи без проблем. Следваше да подам ток и да паля. Речено-сторено. Приближих джипа (гаден дизел) до шкодата и с кабели подадох ток директно на кабелите на шкодата. Влязох вътре, мушнах ключа, и о чудо! - всички нужни лампички светнаха. Дръпнах смукача и завъртях ключа. Воала! Колата тръгна да върти. Но радостта ми беше кратка - въртеше едва-едва, все едно няма ток. Да, обаче, ток имаше колкото си искаш. Преместих кабелите директно на стартера, сложих една кутия на педала на газта на джипа да държи високи обороти, и пробвах пак - същата работа. Ясно - стартер... веднага го свалих, и тъй като беше вече към 10 вечерта, а и бях сам, реших - ако успея с бърз ремонт, паля, ако не - оставям за по-нататък. Разглобих стартера.

 

20201127_190213.thumb.jpg.a392e53df65a9383628ec80d668b5322.jpg

 

Не беше много добре. Втулките имаха много луфт, четките бяха почти свършили, но ги имаше. В момента имах само 3-4 стари втулки, както и стари четки. Избрах втулките с най-малко луфт, набих ги, сложих си пак неговите си четки и тръгнах да го сглобявам.

 

f8fb82daed956aaa667efeeefc2e4b85.jpg

 

Определено ми направи впечатление, че стартерът не върти добре дори на ръка. Както и да е, реших да пробвам. Пак греда - въртеше вече една идея по-живо, но не достатъчно добре. Ето как върти:

 

 

 

Добре, не успях да запаля. Примирих се с поражението, събрах всичко и си тръгнах. Това се случи в петък вечерта. Реших в понеделник вечерта да сваля стартера от Ръсти, който е напълно рециклиран, да го сложа, и съответно да паля. Да, обаче дъжда ме спря. По-нататък ще е :)

 

Такаааа, реално може да нямам работеща кола, и да съм много далеч от детайли и подобрения, но явно обичам да работя по метода "от главата за краката". Случайно, разбира се с голяма помощ от приятели, намерих една от "белите лястовици" за тази кола - оборотомер. С него се сдобих благодарение на Данчо @roodnb, който бе така добър да ми го преотстъпи. Благодара ти още веднъж, Данчо! 

 

Оборотомерът съответно беше от японка - с черен ринг, който всъщност представлява алуминиев ринг, боядисан в черно. Въпросният оборотомер беше вече със свалена боя от ринга, и изглеждаше сравнително лъскав. Лъскав до момента в който го сравних с оригиналното хромирано табло. Беше ясно, че трябва да сменя ринга. Тъй като съм със старото табло, лампата за бензина е в кръглия мултифункционален уред, а не в самия уред за нивото. Разрових се в запасите да намеря уред със вградена лампа - уви, и там ударих на камък. Само от стария тип имам:

 

df1e4ca917a32163467229c00fb9bd8d.jpg

 

Нищо, в последствие ще търся. Заех се със смяната на хромирания ринг и се получи това:

 

4210b4360b36eec0e533b5d8e86d8fd9.jpg

bb33b5fa9de909881394e0e75ee7ff7b.jpg

5c12fb2c56bb7266dc791bffff62e1dc.jpg

 

И така - кола нямаме, табло имаме ? Далеч е от готово, разбира се - ще трябва да сменя и другите 3 уреда - бензиновия, заради лампата, километража - заради дневния километраж, който е изключително важен и нужен при ретро ралитата и ще ми трябва, и уреда за температура - него ще го сменя просто за да е като другите - по-старите циферблати нямат светловоди, докато новите имат. Трябва да са еднакви четирите, иначе ще ми бърка в здравето, подобни дреболии са много важни за мен. Но това оттук нататък е просто нещо, което ще свърша, като си намеря другите уреди. Ясно е как се сменя ринга, бавна и дълга операция, нуждаеща се от много търпение, но си заслужава.

 

И така, чакам времето да се пооправи и да сменя стартера. Скоро ще има отново ъпдейти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човечеее , оборотомера е станал страхотен , и снимката е с високо качество и изглежда много яко :) много съм доволен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено стана много добре, признавам си, че надхвърли очакванията ми, особено след като позабърсах всички уреди :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми харесва таблото с хром ринговете! Даже ми е любимо. Но, не и на М-ка. Там не се вързва с нищо, затова и не съм сложил.

Минавало ми е такова табло през ръцете, но го направих подарък на един виден шкодаджия. Отдавна беше.

Иво, чудно е станало. И с оборотомера. Рових из моите запаси, но бензиномер с лампа нямам.

То освен лампата за резервата ще ти трябват и други контролни. Ще ги изведеш ли някъде и как?

Най-добре търси оригинална дъска с такова изпълнение. Трудно е, но някой ден може и да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще търся за момента цяло табло от японка, да му взема останалите 3 уреда и да ги направя с хром ринговете. Много ми харесва изчистената визия както е сега, обмислям други варианти за контролните лампи, трябва да е семпло и изчистено. На това табло също така ще му възстановя и белия контур, който е леко захабен. Имам идеи за всичко, едно по едно ще действам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, joro-120L написа:

 Ще ги изведеш ли някъде и как?

 

въртя, сука и отговор на въпроса не получих.

 

Кажи какви са ти идеите и вариантите. Знам, че си подробен в обясненията. Сигурно сега нямаш време.;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко идеята ми е следната - от всички възможни контролни лампи, важни са две - тази за горивото, и тази за акумулатора. Опционално може и тази за късите.

Лампата за горивото ще си иде в уреда за горивото. Тя е готова, не я мислим. Остава една важна - тази за акумулатора. За щастие, вече живеем в доста по-напреднали в техническо отношение времена. Съответно мога да си позволя по-семпло и елегантно решение от дупченето на таблото. Идеята ми е да направя лампата за маслото комбинирана с лампата за акумулатора. Чехите са се погрижили още преди повече от 40 години, когато са проектирали таблото, да ми оставят предостатъчно място за това. Вчера много внимателно и обстойно оглеждах нещата, и мога спокойно да твърдя, че идеята ми е постижима. За да не бъда голословен, ето как си ги представям нещата: 

 

1111.jpg.56aadec20dc0b06e0ddc4779afad2b0f.jpg

 

Технологията на светодиодите пък ще ми позволи да го направя да свети така:

 

2222.jpg.a9fcf2a4e3aedd944a31753091357af6.jpg

 

Това е само идея, държа да отбележа! Реализацията е пипкава, но е съвсем възможна, и бих казал - сравнително лесна. Разполагам с материали и интрументи, блендичките ще се изпечатат на фолио с подобна на оригиналната структура. Имам и няколко други идеи, но тази ми допада най-много и вероятно ще се насоча към този вариант. Но пак казвам - засега е само идея!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Обаче, има една подробност, за която се сещам. Лампата за маслото се управлява с "минус" от датчика.

Не знам зареждането дали не се управлява от + към лампата. Ако е така, с една лампа не става.

п.п. Също е добре да има/но не задължително/ и лампа за неизправност на спирачките. То в същност ти показва, ако се увеличи хода на педала повече от нормалното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е с една лампа, отделни ще са, само че вместо голямата габаритна крушка, с която са в момента, ще бъдат със светодиоди, които са в пъти по-малки. По същия начин ще е и за фаровете. Пак ще са си на отделни крушки, както е сега, просто ще са една до друга. Така няма да имам промени във вече доказалата се работеща електрическа система. По-скоро ще я облекча с по-малък товар. Вероятно ще се наложи и по едно резисторче да сложа, но това ще си проличи като го правя. 

За спирачките лампата знам, че също е добре да я има, но реално бих усетил преоблема преди да светне лампата :)  Нея може да я пропусна спокойно. И все пак- това не е краен вариант, може да измисля и нещо друго с течение на времето.

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, __smirnoff__ написа:

Идеята ми е да направя лампата за маслото комбинирана с лампата за акумулатора.

 

ОК. Това ме подведе. Комбинирането. И стремежа ти да минеш с по-малко лампи.

 

Харесва ми как си го замислил.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава реализацията. Идват студени месеци, и работата по колата няма да е много, тъй като е навън и е студено, така че предстоят домашни дребни занимавки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята беше така преправена. Вместо лампа за дългите имах за зареждане и нищо друго, щото може и без. Не можах да го изтрая, намерих и смених уредите още преди да я изкарам на светло.

Не прави пакости по старата кола. Намери си комбинация от кола с оборотомер и не се занимавай. Вярно, скъпи са и рядко ги има със здрава кора. Но - хубаво си е:

2a288a37a9f7153111cc7a5d363806a6.jpg

 

Във всичките проклети каталози ги има и са си приятни за гледане. Освен това и инсталацията има разлика спрямо тази на японките. Да, лампата за нивото на бензина е отляво, но пък има лампа за къси. Между другото, и на ЛС, и на ГЛС за 1979г се полага същото табло като на 120Л, само корите на вратите и седалките са други. Онова с голямата жабка  излиза чак 1981.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, __smirnoff__ написа:

.... ще бъдат със светодиоди, които са в пъти по-малки....

Тука удари на камИк (поне за лампата на алтернатора) .. не може да е със светодиод , защото отчита и понижено и повишено напрежение на заряд и нямаш фиксиран минус ;) , но може да го реализираш с малка крушка от подсветка на Фаворит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, __smirnoff__ написа:

....Идват студени месеци, и работата по колата няма да е много, тъй като е навън и е студено, така че предстоят домашни дребни занимавки :)

 

В такъв случай имаш от мен 2бр. неизправни километражи с дневен брояч. За занимавка през зимните месеци. Да направиш от двата един. Па може и двата.

 И здрав да намериш, въпрос на известно време е да се скапе. В момента Шкодата ми е без дневен брояч. Не работи.

Тези двата работеха и минаха през моята. И те сдадоха багажа и ми писна да ги ремонтирам и разменям.

Километражите без дневен брояч са по-надеждни, ама на теб ти трябва с дневен. Успех. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако е за правене на пакост, може да се изведе лампа от японка на средната конзола, където има емблема Шкода и по принцип е за интервален включвател. Кори за ЛС има със сигурност из пространството.

Просто пусни обява и понахалствай, ще се появи. Това е Шкода 120 - масов автомобил до преди 20 години.

Има и някакво количество ранни 105-120 с кора за ЛС с тапи и вече на нейна база може да се твори:

8119_2014-04-04_23-44-06_94.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.