Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано
На 20.06.2025 г. at 21:51, Logrus написа:

Кофти (липса на) развитие.

Има едни "гаражи", нещо като оранжерии, но от промазан брезент (уж не пропускат вода) - по спомен не са скъпи, нещо от типа на 600-700лв. бяха 3*6м. Сглобяват се за минути и поне малко от малко защитават от атмосферни влияния, но са по-добре от покривалото, защото така колата не се проветрява. Само идея 🙂  

Надявам се скоро да потръгнат нещата и да я видим на ход 👍

 

 

Благодаря за идеята, изобщо не е лоша. За съжаление, обаче, тъй като колата все пак е в двора на цеха, не мога да си позволя подобен вариант. Платнище и шатрата са максимума, който мога да си позволя в случая, иначе даже съм ги проучвал въпросните гаражи, даже и проект за навес съм си направил, но няма как, все пак е работно място :)

 

Иначе в момента има един желаещ тенекиджия да я направи, вероятно ще дойде скоро да я огледа и на живо, но честно казано вече малко ми е писнало да разчитам на други хора, и имам някакви мръсни мисли да я подпукам аз. Силно желание имам да си я направя сам, преди няколко месеца докато си правех броните на голфа стигнах до извода, че адски много ми харесва процеса по подготовка за боя и самото боядисване. И заварките не са ми проблем, та все повече клоня към варианта да си я направя сам. 

  • Одобрявам 1
  • 3 седмици по-късно...
  • Отговори 208
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • __smirnoff__

    87

  • joro-120L

    35

  • The Best Forman

    18

  • roodnb

    13

Публикувано

Онзи ден седях и си я гледах шкодичката, и както и се любувах, хванах ъглошлайфа. В един миг просто ме озари истината, че най-малкото, което мога да свърша, докато тази кола чака ред, е да защитя голите ламарини. 

 

Както съм споменавал по-нагоре, след "тенекиджийската" работа, колата е оставена на абсолютно гола ламарина и на волята на атмосферните влияния. Въпреки, че до скоро седеше на сухо и проветриво място, бяха започнали да се появяват оранжевите петънца тук-там. Ами ясно е, че трябва да изчезнат...

 

Та како казах, седях и си я гледах. Бях отметнал малко покривалото, и виждах това:

 

20250708_164613.thumb.jpg.ef422e52ed93abf857406cc7aa0d8797.jpg

20250708_164616.thumb.jpg.4394ff120079c98ce2f9f2b7062d4f7f.jpg20250708_164618.thumb.jpg.0bc7684405cafb961c53059e849795b0.jpg20250708_164619.thumb.jpg.a1a898c8838299736c40091e974ed205.jpg

 

Налюпена боя, кит мазан на гола ламарина, съответно нацепен и паднал, и появила се ръждичка. В главата ми решението беше взето, трябваха ми 2 минути да изкарам ъглошлайфа и да започна, а пък на третата минута се сетих, че нямам грунд. За щастие на 200 метра от цеха има магазин за автобои, късмет изкарах, че работеше и накупих нужните материали. Пак хванах ъглошлайфа, и я подпуках:

 

20250708_172542.thumb.jpg.edd8834fdf6305c9d97fe4482873ab7e.jpg20250708_172545.thumb.jpg.5e30823084bed9e52d5db0d55fdcc11c.jpg20250708_173127.thumb.jpg.624f2c85b7e7d8a04f2fe5c001248415.jpg

 

Може и да имам малко акъл, но този път го използвах по предназначение. Освен ъглошлайфа с ламелен диск, използвах и телената четка за местата по ръбчетата, за да не ги прецакам с твърдия ламел. Много добре, че се сетих, иначе после трябваше да си играя на скулптор и да моделирам ръбовете с кит :D 

 

Както се вижда, корозия няма. Следващата стъпка беше обезмасляване. Изпозвах този обезмаслител:

 

20250708_173159.thumb.jpg.b9dd52c5082a4f5b4be956221443781c.jpg

 

Обезмаслих калника, и започнах да грундирам. Грунда, който полагам е епоксиден грунд на Novol:

 

20250708_173437.thumb.jpg.8e1a02cc162d22994b84394492512c58.jpg

 

За норматив калника беше минат 2 ръце:

 

20250708_174021.thumb.jpg.88683c92b2ac480b9d2bb0b8d679a4be.jpg

 

Тъкмо си мислех да приключвам, и дойде колегата. Той, като доста по-умен от мен веднага даде една великолепна идея - да поискаме от съседа лазера за почистване. Реших да пробваме, и след няма и 15 минути бях изкарал компресора, направих си преходи за маркуча, и домъкнахме машината от съседното хале:

 

20250708_182705.thumb.jpg.df47275655857cd6acae629f7f556666.jpg

 

Без много да му мисля, започнахме пробите, и то по най-гадните места - около заварките на новите прагове и вежди:

 

20250708_181058.thumb.jpg.a36f3ed646bbeabc7e1e3c6273d228e7.jpg

 

Пробите се оказаха много успешни. Лазера бута абсолютно всичко до гола ламарина. Успява и да се навре между панелите, където нямаше никакъв шанс да бръкна нито с ламела, нито с телената четка. 

Ентусиазмът беше на лице, дотолкова, че почти не се сетих да снимам. Буквално за 15 минути минах прага, заварките, веждата, и предната маска под бронята. Комшията се сети да снима клипче на част от процеса:

 

 

Както казах, ефекта беше налице. Ето едно сравнение с това как беше:

 

20250708_183932.thumb.jpg.c75ec4985fce488726516a19f9173e7c.jpg

 

и как стана:

 

20250708_183722.thumb.jpg.99831a0ea8892b8cdcdd6504efe84163.jpg20250708_183728.thumb.jpg.83c0427fa889b51baf224966b3764b53.jpg20250708_184634.thumb.jpg.9e42e870c50e835b1424edde665deb01.jpg20250708_184639.thumb.jpg.d99a6b36159f2f6ada572ab544782301.jpg

 

Оставаше само да се обезмасли хубаво, и да се грундира. Речено - сторено:

 

20250708_190045.thumb.jpg.c29a94453f8883d77bb749f0ab76ce69.jpg

20250708_190102.thumb.jpg.89357ba9fa52467bb52ab99217ccea55.jpg

20250708_190033.thumb.jpg.8beb0119267360ab8122986c982dabc6.jpg

 

За съжаление за предната маска и за вратата не ми остана грунд. Нищо, вратата така или иначе трябваше да се поизтърка хубаво, да падне напукания вече кит, така че реших да приключвам за деня.

На следващия ден накупих още грунд, и след работа се заех отново с колата. Изтърках хубаво вратата, поизтърках и задния калник, и минах цялата страница с още една ръка грунд:

 

20250709_164640.thumb.jpg.95fef50a07533f81fd1da0ad40cb4dcc.jpg

 

Остана предната маска:

 

20250709_164645.thumb.jpg.f55e26b32c457e9c8fa729727a682464.jpg

 

Тя си беше добре изчистена, но поради факта, че седя цяло денонощие незащитена, реших все пак да я мина наново с телената четка. Свалих я, изтърках я, и я пръснах:

 

20250709_174551.thumb.jpg.0b25f5a67835b30303eb6438aaaf8d68.jpg

 

Сложих я на колата, поизтърках някои  малки забележки на капака и за момента съм стигнал до тук:

 

20250709_175203.jpg.8b7d1cdb49e4d64c36a8f705ceb38e6b.jpg

 

Горе-долу една трета от колата вече е защитена от времето и атмосферните влияния. Доста по-спокоен съм вече. Лека-полека ще довърша и другата страна, както и задницата, за да мога да съм съвсем спокоен. След това вече ще мога да си работя на воля по окачване, спирачки, двигател, също и по купето. Тежката работа тепърва предстои, но на защитено купе вече мога да си позволя стъпка по стъпка и панел по панел да ги доизпипвам нещата.

  • Одобрявам 5
Публикувано
Преди 1 час, __smirnoff__ написа:

Онзи ден седях и си я гледах шкодичката, и както и се любувах, хванах ъглошлайфа. В един миг просто ме озари истината, че най-малкото, което мога да свърша, докато тази кола чака ред, е да защитя голите ламарини. 

Иво, добре си решил. Само една препоръка. Преди грунда, обработвай голата ламарина с ръждопреобразувател на Вюрт.

  • Благодаря 1
Публикувано
преди 9 минути, joro-120L написа:

Иво, добре си решил. Само една препоръка. Преди грунда, обработвай голата ламарина с ръждопреобразувател на Вюрт.

 

Приготвъл съм го ръждопреобразувателя, освен това последните седмици, откакто колата е при мен, доста чета по темата. Почти се убедих вече, че в моя случай по-добре е без него. Просто ръждата е толкова повърхностна, че пада и на ръка със скочбрайт. 

 

Вероятността да сбъркам е голяма, даже сега след съвета ти си мисля да направя проба от дясната страна. Ще почистя някъде, и ще намажа с ръждопреобразувател. Ще оставя и непочистено, и пак ще намажа. Наличието на реакция ще покаже, ако съм сбъркал, ще повторя всичко, реално са 2 дни по около 3 часа работа, не е кой знае колко много :)

Публикувано

Господин Черен лорд @__smirnoff__ - тази извънземна технология, лазера, отдава ли се под наем? Или по-точно казано - ако пратя/докарам един детайл до Пловдив, има ли как да го светнете с лазера, срещу заплащане разбира се? Не че в София няма, ама тук ми обадиха едни цени дето 🤯

 

Публикувано
преди 14 минути, __smirnoff__ написа:

Ще оставя и непочистено, и пак ще намажа.

Не това имах предвид. Виждам, че си лъснал ламарината до блясък. Така се прави. И въпреки това, мажи с Вюрт, за да си сигурен, че там никога няма да избие. Голия метал се окислява на момента. Може и да не се изчисти някоя миниатюрна и дълбока язва. Подсигури се.

Публикувано
преди 9 минути, Logrus написа:

Господин Черен лорд @__smirnoff__ - тази извънземна технология, лазера, отдава ли се под наем? Или по-точно казано - ако пратя/докарам един детайл до Пловдив, има ли как да го светнете с лазера, срещу заплащане разбира се? Не че в София няма, ама тук ми обадиха едни цени дето 🤯

 

 

За момента, за съжаление не. Лазерът беше тук до днес на обяд, комшията го продаде. Вчера използвах промоцията да го ползвам за малко. 

Каза, че след две седмици пристига нов, но не се знае колко ще се задържи. Той ги търгува тези машинки, не се задържат. Като дойде другия мога да ти дам сигнал, да се опитаме да свършим работата :)

  • Благодаря 1
Публикувано
преди 5 минути, joro-120L написа:

Не това имах предвид. Виждам, че си лъснал ламарината до блясък. Така се прави. И въпреки това, мажи с Вюрт, за да си сигурен, че там никога няма да избие. Голия метал се окислява на момента. Подсигури се.

 

Така е, има недостатък, обаче - този преобразувател после се чисти обилно с вода, а при тези така "красиво" направени кръпки дори и след подсушаване и съхнене шанса да остане влага някъде вътре е огромен. Затова предпочетох тази технология - стрелям с лазера, и веднага грундирам. Хем от нагряването ще се изпари всичко, което е било отдолу, хем уж няма да му дам шанс да се докосне до ламарината. Между другото доста се постарах да олея с грунд вътрешните заварки, да може да проникне максимално навътре. В последстие ще се китосва там, а кита е хигроскопичен, затова исках от сега да се презастраховам. 

То всъщност сега като се замисля, всичко е поправимо, така или иначе ще ги търкам тези грозни заварки, ще китосвам... ще мога да се коригирам :) 

Публикувано
преди 15 минути, joro-120L написа:

Не това имах предвид. Виждам, че си лъснал ламарината до блясък. Така се прави. И въпреки това, мажи с Вюрт, за да си сигурен, че там никога няма да избие. Голия метал се окислява на момента. Може и да не се изчисти някоя миниатюрна и дълбока язва. Подсигури се.

 

Жоре, сега се сетих, че всичко, което изписах, е излишно. Грунда, който ползвам, съдържа вътре химия, която действа като запечатка на ръждата, т.е. един вид си има ръждопреобразувател вътре. 

Untitled.jpg.7f8e72bb994cb244a1957d0017db9b48.jpg

  • Одобрявам 1

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.