Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

VCDS и регулиране на фарове


jordanfena

Recommended Posts

Здравейте,

 

имам следния казус....тъй като трябва да си регулирам фаровете, опитвам да следвам стъпките, описани от ross tech, но vcds не реагира, когато дам 55-headlight range>basic setings>group1>Go....натискам, премигва за секунда и до там. Според вас каква може да е причината? Или някой по-запознат да даде идея как и къде могат да ми оправят фаровете, проблема ми е основно с дългите като левия е супер долу, буквално бие пред колата, но и късия на левия фар също е долу много?

 

Благодаря предварително и весели празници.

image.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При палене фаровете "мърдат" ли ? Т.е. опитва ли се да се адаптира според "кантарите" ?

Иначе на Супърб 3 реглажа съм го правил с шестограм, а не през VCDS-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, PRR написа:

При палене фаровете "мърдат" ли ? Т.е. опитва ли се да се адаптира според "кантарите" ?

Иначе на Супърб 3 реглажа съм го правил с шестограм, а не през VCDS-а.

 

Да, мърдат.

Но програмата не иска да ги вкара в Adjustment Position и реално нищо не мога данаправя. Мисля, че без vcds не става, тъй като и да въртя врътките, не се случва нищо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... Компа няма информация за реалното положение на фаровете, а разчита на датчиците. Съответно "врътките" са точно за да се коригира тази информация. Естествено, има вариант за донастройване чрез компа, но това е по-скоро "fine tuning" отколкото основно регулирне.

Накратко - ако с врътките не се случва нищо то има по-сериозен проблем :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да уточня. Фарове с фабричен ксенон имат автоматично регулиране по височина и нямат врътка на таблото. При тях чрез vcds се влиза в режим настройка и фаровете се вдигат до нулево положение и чак тогава се регулират с шестограма на самия фар.  Защото са динамични и в зависимост от скоростта се вдигат все по-нагоре.

Фарове с халоген Н3, Н4 и Н7 нямат автоматично регулиране по височина, при тях има врътка на таблото, завърта се на нулева позиция и тогава се регулират фаровете отпред.

Спомням се на колега, след смяна на фара бяха прехвърлили карантиите от стария фар и шестограма се въртеше свободно. На среща на НИМ от много цъкъне с език, някой натисна леко отгоре, нещо изпука и шестограма захапа и можеше да се регулира вече. Та трябва да се види какво става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А малко офтопик някой знае ли кодовете за този супърб? Искам да си оправя отключването на багажника и свалянето на стъклата с ключа. Имам официален vcds и кабел. Мерси. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, ID A написа:

Само да уточня. Фарове с фабричен ксенон имат автоматично регулиране по височина и нямат врътка на таблото. При тях чрез vcds се влиза в режим настройка и фаровете се вдигат до нулево положение и чак тогава се регулират с шестограма на самия фар.  Защото са динамични и в зависимост от скоростта се вдигат все по-нагоре.

Фарове с халоген Н3, Н4 и Н7 нямат автоматично регулиране по височина, при тях има врътка на таблото, завърта се на нулева позиция и тогава се регулират фаровете отпред.

Спомням се на колега, след смяна на фара бяха прехвърлили карантиите от стария фар и шестограма се въртеше свободно. На среща на НИМ от много цъкъне с език, някой натисна леко отгоре, нещо изпука и шестограма захапа и можеше да се регулира вече. Та трябва да се види какво става.

Точно така е, да. С ксенон са моите. Проблема е че не мога изобщо да стигна до момента на настройка, защото vcds дава единствено това от посочената снимка. Опитвах какви ли не варианти, но не става. 

Според вас, може ли проблема да е в някой от сензорите, преден или заден, които отчитат нивото? Не мога да разбера как да ги намеря в vcds и да видя какво отчитат. Лошото е, че наоколо май няма кой да ми помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като пуснеш общо сканиране, 55 сонтролер обажда ли се въобще? Или да пробваш директно сканиране на 55? Дава ли някакви грешки?

@Jacky Adamov за стъклата виж в централ конвиниенс, като преди това си запиши кода. За багажника през централ електрик.

Трябва да имаш чек боксчета за съответната функция или избор на код.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ID A не знам кои кодове да запиша. Не ме пуска изобщо. Иначе знам, че са в централ конв. и електри. Просто нямам достъп до тях. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ID A написа:

А като пуснеш общо сканиране, 55 сонтролер обажда ли се въобще? Или да пробваш директно сканиране на 55? Дава ли някакви грешки?

@Jacky Adamov за стъклата виж в централ конвиниенс, като преди това си запиши кода. За багажника през централ електрик.

Трябва да имаш чек боксчета за съответната функция или избор на код.

Реагира 55, дава headlights not adjusted. И като вляза на basic settings - единствено става това от снимката. Не става нито 55, нито през 29 и 39. Колата е на 99% хоризонтална, с половин резервоар, без друг товар вътре. Не знам защо, но ме навежда на заден или преден сензор, който определя нивото. Само, че не знам как да ги тествам с vcds. Когато си разчертах на стена схема за фаровете, виждам че късите са ми високо? а дългите току пред колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, jordanfena написа:

Според вас, може ли проблема да е в някой от сензорите, преден или заден, които отчитат нивото?

 

Ако имаш проблем с някой от тези сензори, фаровете няма да се регулират сами и колата ще ти дава постоянно или периодично "lights failure".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има проблем с кантарите, щеше да излиза като грешка. Моторчетата във фаровете се захранват през късите светлини. А управляващия сигнал идваше от 55 контролер. По спомен С1 имаше три болтчета на фар за настройка, един за хоризонталата и по един за вертикала на къси и отделно дълги.

Тези фарове изведнъж ли спряха да работят или така взе колата? Кой номер грешка дава за нерегулирани фарове и какво пише за нея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, sauber написа:

 

Ако имаш проблем с някой от тези сензори, фаровете няма да се регулират сами и колата ще ти дава постоянно или периодично "lights failure".

 

Изписва постоянно lights failure на таблото, винаги като дам контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, ID A написа:

Ако има проблем с кантарите, щеше да излиза като грешка. Моторчетата във фаровете се захранват през късите светлини. А управляващия сигнал идваше от 55 контролер. По спомен С1 имаше три болтчета на фар за настройка, един за хоризонталата и по един за вертикала на къси и отделно дълги.

Тези фарове изведнъж ли спряха да работят или така взе колата? Кой номер грешка дава за нерегулирани фарове и какво пише за нея?

Стана след смяна на ляв баласт. Колата си е Англичанка, като я имам от почти чисто нова. По принцип знам каква е процедурата като се сменя нещо по фаровете, никога не съм имал проблем с английските фарове като ми се е налагало да правя процедурата в Англия няколко пъти и винаги е ставало. Тези фарове не са английските, а са сменени с наши като вече съм си в България. 

Ето какво дава като грешка:

A003E67A-1DAB-4974-A513-0D3D54F607F3.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lights failure излиза постоянно при две положения:

1. Изгоряла крушка на къси или не тръгваща поради друга причина.

2. Прецакан датчик/датчици за регулиране. И съответно не ти се регулират фаровете при палене.

 

Ако те дразни постоянното пищене, ще разровя да ти кажа кой бушон да извадиш за да не пищи. На него е закачена само тази функция и няма проблем да го дръпнеш. Аз съм така в момента и чакам пролетта, когато ще правя пълно обслужване, ще нося фаровете за рециклиране/ремонт и тогава ще обърна внимание на този проблем. Нямам никаква идея къде точно се намират тези датчици и дали се сменят трудно. Но ще ги оправя със сигурност  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, sauber написа:

Lights failure излиза постоянно при две положения:

1. Изгоряла крушка на къси или не тръгваща поради друга причина.

2. Прецакан датчик/датчици за регулиране. И съответно не ти се регулират фаровете при палене.

 

Ако те дразни постоянното пищене, ще разровя да ти кажа кой бушон да извадиш за да не пищи. На него е закачена само тази функция и няма проблем да го дръпнеш. Аз съм така в момента и чакам пролетта, когато ще правя пълно обслужване, ще нося фаровете за рециклиране/ремонт и тогава ще обърна внимание на този проблем. Нямам никаква идея къде точно се намират тези датчици и дали се сменят трудно. Но ще ги оправя със сигурност  :)

 

Започвам да клоня и аз към тия датчици. Намират се на предното ляво колело и на задното. Тия дни като имам време ще пробвам да вдигна задницата на крикове да видя дали ще стане нещо. Само не знам дали има как с vcds да ги видя реално какви проценти дава и на двата. 

 

Моите фарове също са за ремонт от естетическа гледна точка. Проблема в момента ми е, че не знам кой може да ми помогне в района на Троян да успея да ги регулирам, защото не виждам нищо в тъмното. все едно единия дълъг и къс ги няма, щото сеетят в земята пред колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, ID A написа:

Ако има проблем с кантарите, щеше да излиза като грешка. Моторчетата във фаровете се захранват през късите светлини. А управляващия сигнал идваше от 55 контролер. По спомен С1 имаше три болтчета на фар за настройка, един за хоризонталата и по един за вертикала на къси и отделно дълги.

Тези фарове изведнъж ли спряха да работят или така взе колата? Кой номер грешка дава за нерегулирани фарове и какво пише за нея?

аз намирам само две болчета като мисля и двете са за реглаж само ляво/дясно на късите и дългите. 

Направо се виждам в чудо какво да правя и къде да отида вече, че да се оправят пустите му фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, ID A написа:

Я пробвай да махнеш баласта и виж без него и с един фар дали можеш да пипаш.

Пробвах, не мога. Ще пробвам тия дни да разчовъркам датчиците и ще пиша за резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При output test фаровете се смъкват и вдигат до крайност и се вижда на тъмно това, а се и чува. Като тоя със сменения баласт се вдига по-малко от другия.

А защо на същия фар, дългия е пропаднал толкова долу, нямам никаква идея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.01.2021 г. at 17:28, ID A написа:

За датчик трябва да даде грешка. Аз си мисля, че модула може да е сдал багажа.

 

Здравей,

 

би ли ми обяснил кой модул имаш предвид, че се обърках вече от ровичкане. Само да поясня, че когато запаля колата и пусна фаровете, те падат долу и се вдигат после.....Vcds- Output test - фаровете си слизат най-долу и се качват най-горе. Не знам колко модула има за управление на тия фарове, затова и питам. 

 vcds ми дава волтаж и към предния и към задния сензор за ниво, като и към двата са в нормите според предписания на рос-тех. 

Май ще искам няколко дни отпуск и ако може да ме насочите къде могат да ми решат проблема???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

55 контролер. Взима положението на купето спрямо предните и задните колела и изкарва сигнал за положението на фаровете.

Щом не може да се влезе в него...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се още, че за разлика от Фабия 1, О1 и С1 бяха с други моторчета на фаровете при ксенон. Да не би при смяна на баласта, да е счупено нещо и да се получават аномалии в напрежението за височина на фаровете и модула да се ошашква? Защо не пробваш с напълно разкачен фар, този дето сте му сменяли баласта. И огледай куплунга, да няма оголени проводници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.