Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Регулиране на врата


sauber

Recommended Posts

Колеги, привет,

Пускам тук темата, защото вярвам, че проблема не е типичен за модела, а и вероятно решението му е универсално.

По празниците пътувах със Супърба. Забелязах, че при подминаване на 120-130кмч., от горното уплътнение на шофьорската врата се появява свистене, което с увеличението на скоростта започва да става все по-силно и неприятно. Реших, че уплътнението нещо е заминало и просто трябва да поръчам ново и да го подменя. Докато карах обаче, в опит да усетя точно от къде идва свистенето видях, че мога да "стисна" вратата с пръсти и разбрах, че свистенето изчезва моментално когато го направя. Забелязах също така, че шофьорската врата "стърчи" макар и леко в горната си част (снимка). Разцъках из нета да видя как да се регулира или прибере, но за съжаление не видях нищо категорично. То няма и много инфо, поне по ключовите думи, които търся. А най-лошото е, че в тубата видях цели три варианта:

1. От скобата, която хваща бравата или от трите болта около самата брава. (снимка)

2. От болтовете на пантите, които се виждат. (снимка)

3. Пак от болтовете на пантите, но тези, които са скрити зад калника. (няма снимка)

 

Ха дайте акъл от къде е най-правилно и как да го свърша :) Не ми се рискува да я разместя още повече, особено в тия дъждовни дни. Чудя се как е възможно само отгоре да има луфт, а от долната страна да си ляга перфектно...

 

20210108_090316.jpg   20210108_090332.jpg   20210108_090343.jpg

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От болтовете на бравата няма реглаж. От пантите също няма да постигнеш желания резултат. Като гледам, трябва просто от самата кука на Б колонката да се прибере малко цялата врата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

Забелязах също така, че шофьорската врата "стърчи" макар и леко в горната си част (снимка).

 

При мен се беше получил този ефект, когато ми бяха напъвъли вратата да я отворят с възглавница през горната част. Не свиреше, направо валеше вътре. С едната ръка подпрях вратата в долната част на рамката на прозореца от към Б колонката, а с другата дръпнах горния край на вътре няколко пъти. И се оправи.

Ако и при теб "стърчи" само в горната част, а останалата е ОК, то прибирането на вътре на планката на Б колоната ще придърпа на вътре цялата врата, което хем ще я постави под напрежение, хем ще я свали под нивото на задната и ще започне да свири от там, а и да вкарва вода от завихрянето при движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Izolini написа:

...

За по-лесно това се прави на колЕно .. сваляш прозореца , подпираш коляното в средата и сецаш няколко пъти рамката на прозореца и така докато ти хареса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мога първо да пробвам със "сецането" със свален прозорец. Най-малко защото е най-лесно и ще отнеме точно 10сек. Въпроса е само да не я "предобря" нещо :D
Ако не стане, ще пробвам варианта на @SKODA 105 RS, там ще е играчка, защото мога да предполжа, че ще трябва леко наместване - проба, леко наместване - пак проба. И така до постигане на желаният резултат.

 

Чудя се обаче как въобще е стигнало до това увисване/кривене или каквото и да е? Тази врата се отваря и затваря, друго не прави. Нито вися по нея, нито нищо. Как по-точно се е накривила ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не е имало и при теб опит за отваряне от недобронамерени хора?

Пробвай с напъването. От ухото на колонката не е сложно, защото трябва само да го разхлабиш леко и да го почукнеш да влезе навътре с 1-2мм, които ще видиш лесно, защото сегашното положение се е отпечатало и ще си личи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От първата снимка не става много ясно за цялостното състояние на вратата. Ако вратата отзява навсякъде равномерно, погледната от страни или надлъжно на автомобила, от задното колело напред, то тогава трябва да се регулира от ухото на  "Б" колонката, за да прибере цялостно.

Ако е само рамката на прозореца от ухото не става, защото долу ще прибере повече. Може и трудно да се затваря.

- Сецане, както казва Дъ бест Форман.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, ghost_rider написа:

Да не е имало и при теб опит за отваряне от недобронамерени хора?

Пробвай с напъването. От ухото на колонката не е сложно, защото трябва само да го разхлабиш леко и да го почукнеш да влезе навътре с 1-2мм, които ще видиш лесно, защото сегашното положение се е отпечатало и ще си личи. 

 

Едва ли е имало такъв опит. Просто няма причина да е имало. За ухото ясно и е най-леано, но това, което пише @joro-120L най ме притеснява.

преди 31 минути, joro-120L написа:

От първата снимка не става много ясно за цялостното състояние на вратата. Ако вратата отзява навсякъде равномерно, погледната от страни или надлъжно на автомобила, от задното колело напред, то тогава трябва да се регулира от ухото на  "Б" колонката, за да прибере цялостно.

Ако е само рамката на прозореца от ухото не става, защото долу ще прибере повече. Може и трудно да се затваря.

- Сецане, както казва Дъ бест Форман.

 

Ами "кривенето" започва някъде на 1/3та разстояние от там, където започва рамката на стъклото. Като е осезаемо само в последните 2-3см. Останалото е по-скоро пренебрежимо.

 

Ясно е, ще се "сеца" и то още утре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тЕка...
Първо, тоя филм със "сецане" не става. Ще си строша коляното преди да се огъне вратата. Може би ако завра някакъв метален прът, потпрян от вътре на кората и от външната страна на рамката, някак може и да стане. Но тая рамка е доста по-здрава от колкото изглежда.

Второ, успях да направя някакъв реглаж от скобата на колоната. Много е пипкаво, защото половин милиметър местене, дава страшна разлика в затварянето и позицията на вратата. На тоя етап изглежда перфектно прибрана.

За съжаление няма как да я тествам за свистенето, защото вали здраво и е много шумно на пътя... Но в първият "тих" ден, веднага ще дам репорт :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, sauber написа:

тЕка...
Първо, тоя филм със "сецане" не става. Ще си строша коляното преди да се огъне вратата...

 

Прекаляваш с кашкавала и локума :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който иска, да дойде да я "сецне", ще го черпя. Аз не успявам. Или поне не усещам да успявам. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подпри с дървено трупче вратата към колонката под нивото на рамката на прозореца и опитай пак с натискане. Вярно, не е Трабант, но и тук може да мръдне малко (но достатъчно). ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...  за това Трабант са ограничени до макс. до 100км/ч .... за да не се развалят прическите на пътниците ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, nelasms написа:

...  за това Трабант са ограничени до макс. до 100км/ч .... за да не се развалят прическите на пътниците ;)

Как се проверява японски автомобил дали всичко е уплътнено както трябва: В колата се оставя пчела за 24 часа, ако после е жива значи от някъде влиза въздух.

Как се проверява соц автомобил дали всичко е уплътнено както трябва: В колата се оставя котка за 24 часа, ако после още е в колата, значи всичко е идеално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.