Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

По-скъпо ли е да притежаваме премиум марка?


Dinchev

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От доста време имах желание да направя този анализ и сега искам да го споделя с вас. 

Е-class vs Skoda Superb.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, много добра тема за анализ, мисля че също ще е интересно да включиш и данни по отношение на сигурността на автомобилите и дали има разлика. Например дали премиум марката и цената рефлектират при crash-тестове и допълнителни системи за сигурност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никак не харесвам типично нашенския манталитет да критикуваме, но ще го направя :(
Смятам за доста некоректно да се сравняват коли от различни класи. AMG версия на Мерцедес Е класа, срещу Шкода Супърб, било тя и L&K. Двете марки имат абсолютно различен контингент от купувачи. Но, дори да приемем, че това не е от значение, пак няма как да сравняваме нов автомобил с такъв втора ръка, било то и на "само" една година. 

До тук с критиката.

Харесва ми опита да се направи сравнение между два доста несравними автомобила от гледна точка на разходите. Идеята е добра. Просто фокуса на анализа трябваше да е само върху разходите, предвид, че екстрите са много малка част от тях. Препоръката ми е да се разшири анализа за няколко автомобила и дори няколко класа. Така анализът би бил доста по-обективен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скъпо е, но  не винаги много по-скъпо. А за някои неща е даже по-евтино. Зависи от конкретната марка и модел. Колкото по върви към "спорт" толкова нещата стават скъпи и понякога без алтернатива освен оригинални части.  Иначе за по-масови "премиум" се намират на достъпни цени чаркове. Оттам натам е как се експлоатират и дали не си изтеглил късата клечка - калпав конкретен модел или мотор или нещо такова. И колко е по малко елетронна колата толкова е по-здрава. Личен опит :))  За някои си струва, за други не. Ама алкантара и стъклопакет в 2021 г шкода (май) няма, па некви други са имали в 1999 г. Те затова са и "премиум" и 18 години след като са спрени части има колко искаш. Формана за некви милиони спомена, ама моите сичките сборно може и да не стигнат да си купа нов супърб с всички екстри и то не по продажна цена, а по вложени пари. Та баба знае 2 и 200.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Стъклопакет има, че и алкантара даже. Кои неща са по-евтини в премиума, че нещо не се сещам? А и за частите за старите коли - ти кои части за 18 годишна Шкода не можеш да намериш, че да ти помогна с търсенето? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под стъклопакет се има предвид двойни стъкла. Предагаха за О2, май и за С2 и после го спряха.

 Мога да кажа, че няма място за сравнение. Като се качите в двете и ги покарате, ще разберете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми Ники, "премиум" е най-вече заради качество на материалите /примерно нема пластмаси много/ и такива неща.  Останалото си е като на всяка кола и ако изключим някои електроннни модули всичко останало е съпоставимо +-. Е, ся не говорим за ролс или бугати. Не сме уточнили и дали става въпроса за чисто нови ).

Разбира се ако сравняваме с поддръжка на Опел Корса сметката няма да излезе:). Тя и иначе не излиза много, но е така с всяка вещ, особено с кола. В момента, в който си я купил и си се минал ;)

Като цяло "премиума" си струва. Не чисто нов(освен ако немаш много кинти за харчена), но запазен, на няколко години /може и повече да са даже/- да.  За ежедневка ако е - не знам, по-скоро не си струва. 

Ся на мен ако ми изпадне хубаво е38 на добра цена ич нема и да се замисля :))

Па и аз съм привърженик на атмосферни бензинови мотори, които в общия случай са кучета.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, ID A написа:

Под стъклопакет се има предвид двойни стъкла. Предагаха за О2, май и за С2 и после го спряха.

 Мога да кажа, че няма място за сравнение. Като се качите в двете и ги покарате, ще разберете.

С3 продължава да има екстрата "шумоизолиращи стъкла".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може. Но със сигурност няма 360 градуса камери. Това (ще) се появи тази година. Асистент за смяна на платната, това е следене на мъртвата зона. Но МБ имат асистент за смяна на платната. Въпреки близките цени, разликата в качеството е огромна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, ID A написа:

Може. Но със сигурност няма 360 градуса камери. Това (ще) се появи тази година. Асистент за смяна на платната, това е следене на мъртвата зона. Но МБ имат асистент за смяна на платната. Въпреки близките цени, разликата в качеството е огромна

От конфигуратора:

Цитат

Камера за наблюдение от всички страни Area View 360°

905 лв.

Асистента за мъртвия ъгъл го имам аз, т.е. няма вариант да е отпаднал.

Асистента за смяна на платната върви с адаптивния темпомат и разпознаването на знаци и не е нещо ново.

 

 

А "разликата в качеството" би следвало да я перефразираш като "разликата в качеството на материалите ...", защото Шкода от години са в челото на класациите по надежност, т.е. качество, но не ползват най-качествените/скъпите материали.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На материалите...ама и на системите ;) Нещото , че го имаш съвсем не значи, че е върха на сладоледа и работи адекватно. ЕСЦ/ДСЦ реагира мигновено /даже не разбираш, че нещо е станало/ ESP на Шкода па и не само - се позамисли, позачака и евентуално се намеси. Примерно. Шумоизолиращи стъкла може и да не значи двойни. И пак повтарям, че такива неща е имало на премиум автомобили 1994-5 г, а не 2021.

И усещането си е друго, ся нема какво да се лъжем. Я ИД А да каже като се премести от едното в другото дали не му е кеф ;))

ПП А и като цяло е по-добро качество и то не само във върховите модели. Най-обикновеното е46 е толкова добре сглобено и изолирано, че ако само едната врата е отворена е трудно да я затвориш, щото изместения въздух няма къде да избяга бързо от купето.  И това е на 20 годишна кола.  Па да не говорим за 7-ма серия какво е. Новите коли /повечето/ на мен са ми като едно яко геймърско бюро. Мига, светка, шаренко е, некви мишки с по 100 бутона..бе изродщина. Ама кат си седна у некое от старите добичета все едно сядам в стария , дядов фотьоил. Шарено и мигащо нема, но комфорт, удобство..миризма ако щеш - оо, дааааа.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, съгласен съм, че и в системите има разлика. Понякога е поколения. Но, за съжаление, не винаги новото е по-добре. Примерно сравнявам ESP/ESC/E++ на Супърба с тези на Джимнито, което е поколение по-ново. Ами тези на Джимнито са настроени като за начинаещ шофьор с нулев опит, съответно се намесват безкрайно рано, но за сметка на това безкрайно грубо :( Изключването е "опция" до 30км/h, след което се включват без възможност да изключиш тази "екстра".

 

Ама се отплеснах. Май го писах и по-рано, но е редно да се сравняват коли от еднакви класове, а не премиум със среден клас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, не казвам, че ги няма, а че се появиха сега. А асистента за смяна на платната върви с още сума ти неща. Това е като чукнеш ляв мигач, колата да провери какво става и сама да отиде в съседната лента, безопастно. Това не ти е лайн асиста да те центрира в твоята. При МБ, Ауди, БМВ матричните фарове подсказват габаритите на колата спрямо пътя, затъмняват знаци за по-лесно разпознаване нощем... Всички от премиум класа имат камера за ич виждане и т.н. Забелязал съм, че минава десетилетие, преди системите от премиум класа да се появят в по-долнкте класове.

И да, според pdf-a МБ Е класа на 1 година и чистък бърсак нов Суперб са сравними, защото цената им е почти еднаква.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, това, че цената е почти еднаква, не означава, че са от един клас! Можеш да натъпкаш една Октавия с екстри до там, че цената и да задмине доста тази на Супърб, но пак Октавията ще остане един клас по-надолу, нали ?

 

И, с малки изключения, смятам, че в голямата си част "екстрите" които се лансират в премиумите са супер дразнещи. Това, че пускам мигач не означава, че веднага предприемам маневрата за да реши колата да ми сменя платната. Това, че съм отнел газта не означава, че съм решил да спирам за да ми сменя скорости автоматика и т.н. и т.н. Но, естествено, това са лични мои виждания, които, явно, не съвпадат с 95% от вижданията на масовия потребител.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Убу де, може въпроса и така да се постави. Чисто нова шарения от порядъка на  80-100 000 лв. Или 4-5-6 годишна "премиум" за същите, а и даже за по-малко пари.

И кое ще е по-скъпо да го поддържаме дългосрочно.

За добро или лощо не знам, но в премиум сегмента все още има "пълноразмерни" мотори :))) Особено от малко по-старичките. Тройка дизел или бензин на повече от 4 цилиндъра си е класика :))

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме МБ Е 450 на 1 година за 85к 

 

             Шкода Суперб ЛиК за.    93к без отсъпки. Човека казва евентуално 10к отстъпки и цената ще стане 83к.

 

За мен колите са сравними. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, Моджо написа:

Убу де, може въпроса и така да се постави. Чисто нова шарения от порядъка на  80-100 000 лв. Или 4-5-6 годишна "премиум" за същите, а и даже за по-малко пари.

И кое ще е по-скъпо да го поддържаме дългосрочно.

Така въпроса е доста по-добре дефиниран.

А отговора още по-невъзможен. Защото поддръжката на автомобила след 5тата година ужасно много зависи от това, какво е преживял през този период, кога, как и къде е обслужван, какви инциденти е претърпял, кой, къде и как го е карал и още куп други неизвестни.

 

Затова и решението е строго индивидуално. Аз прецених, че по-добрата опция е новата кола, кума си взе за същите пари S класа на около 5 или 6 години. А разходите при него са повече от двойни... Може би защото и двигателя му е с кубатура повече от двойна на моята :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ся..стара кола си е..стара. До късмет е. Да не забравяме обаче и "дългосрочно". Щото примерно купваш добър екземляр. Наливаш едни ххх пари първата година или 2 , ама после примерно 5-6 години само караш и се усмихваш ;)

Те вече са вафли сичките напоследък, та май си е се тая.  Па като ще вафла що да издумкам една торба пари, като за същите мога да си взема две вафли една след друга ;)))

Бе кой каквото го кефи. Я съм скрапер, мен ме кефят стари премиуми :)) Но не за ежедневно ползване. И в общи линии харесвам и изчанчени коли :)) кат Мултипла например :)) или е такова...

Lancia_Thesis_%E2%80%93_Frontansicht,_22

 

Такива пък има на цената на мобилен телфон. А ми харесват много.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Затова и решението е строго индивидуално. Аз прецених, че по-добрата опция е новата кола, кума си взе за същите пари S класа на около 5 или 6 години. А разходите при него са повече от двойни... Може би защото и двигателя му е с кубатура повече от двойна на моята :D 

Като замине шарнира и веднага ревеш към 5 камъка, защото е заедно с амортсьора, а те се сменят по два. Или ходиш до Перник да ти го "залеят"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.