Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Екостикери, екокатегории


Stucata

Recommended Posts

Преди 13 часа, Алекси Георгиев написа:

 

 

Днес жената мина ГТП с полото, че тази седмица съм много зает в работата. Колата по талон е евро2, а са й издали стикер с категория еко3

(1.4 100кс '99-та година газ/бензин) 

В масовия случай е обратното. При Евро Х, дават Еко Х-1, но не винаги. Покрай мен има случаи при които на изтърбушен дизел Евро 3, са му дали Еко 3, на друг подобен Еко 2. Сега погледнах и на други коли по паркинга. БМВ x3, 3.0 Бензин/газ Евро 4 е с еко 3. Туран 2004г на метан (фабричен) Евро 4 - също Еко 3. Колеги ми разказват, че на някои пунктове гледат какво пише в талона и си залагат ръчно някакви данни, без дори да пускат газанализатора. Та, да видим до кога ще е така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екокатегориите се определят според таблица в наредбата и зависят само от 2 неща: година на производство и разходвано гориво. Ако някои си мислят,че с това недоносче ще се оправи въздуха в големите градове стоят много далече от реалностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, axel написа:

Е как пък ми мерят разхода на гориво в пункта?

Хвърлят боб и галят топки и получават отговора ?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука масово гледат на кафе, щото тва правят по цял ден ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

...галят топки...

Чии? Че аз като минавах моите не ги побараха ?

Всъщност категориите зависят освен от годината на производство и от нивата на вредни емисии, които не са свързани с разхода. Дали ти харчи 5 или 25 няма значение, ако си в нормите.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма вие сега ли стигате до извода, че всичко е вдигане на пушилка и реално не се върши нищо. И още по-тъпото - не е ясно дали въобще ще започне да се върши. Щото от ИААА обясняват, че от средата на 2022г. няма лабаво вече ръйш ли. Ама емпиричния опит друго показва. :D

 

Пак казвам, че със стари еди какво си, нов бардак не се прави. Не може да плеснеш за шеф на ИААА стара еди какво си от КАТ и да очакваш, че ще настъпят грандиозни промени, а всичко ще бъде цветя и рози. Той човека толкова си може, както и останалите от тая номенклатурата.

 

Ако някой иска да настъпи нещо позитивно, ГТП трябва да се затегне "как си треба" от раз. Провеждането им проформа трябва да се криминализира. А хванатият да му се случват неща както на управител в несъстоятелност - забрана да е такъв за определен период, отнемане на лицензи и прочие екстри. След което, светещетите жилетки малко трябва да си мръднат гъза и да почнат РЕАЛНО да работят. Не да дремят само докато камерата снима и да се показват по талавизора. Пълно е с коли с видими елементарни неизправности. А какво е невидимо, не искам и да мисля. Едно време никой не смееш да кара с изгорял фар/стоп/светлини на номер, щото знаеше, че ще го спрат веднага и ще трябва да "черпи" 10-20 лв. Сега корупцията може и да е спряла, ама резултата е пълна липса на контрол. Редовно карам зад "бегачки" дето фърлят сажди, зад коли без стопове. Редовно виждам коли с гуми, които и за ограда на картинг писта не стават. Оня ден бях зад бус на частно училище, който предполагам вози деца (така беше обозначен) и не му бачкаха стоповете...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз няколко пъти виждам автомобили с дневни светлини тип "направи си сам", които как са минали преглед не знам. И по-лошото е, че на някой едната светлина е почнала да мига, (щот' е със светодиоди от 2,50) а той не знае или не му пука. 

И като нищо друг ще помисли, че е пуснал мигач и ... знаем какво.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За неразбралите "разходваното гориво" имах предвид бензин, газ нафта, електичество... отворете наредбата, чл. 37 а  https://rta.government.bg/images/Image/n_uredba/nH32.pdf За които отворят линка и четат да поясня, че принудително запалване имат бензинови и газифицирани, а самозапалване- дизелови мотори.

Из медиите показваха по-разбираема таблица.

 

Редактирано от ogich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега погледнах категорията, която са дали на моторетката - Euro 3, както е по талон. Не знам, дали замерванията имат отношение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, ghost_rider написа:

По тази таблица, само за 9 месеца се разминавам с 4-та категория ?

Мдааа, доста неприятно !

Но, при колегата @mRt е още по-неприятно ;)

При него говорим за един … ден :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално какво ви пука в коя категория сте? Докато тия категории придобият някакво практическо значение, няма да сте със същите коли сигурно.

Най-рано, ама НАЙ-рано, тези категории ще имат значение зимата на 2022г. И това е теоритично възможното . А реално - ни съ знай. Още повече, че ако въобще някога се случат някакви рестрикции, ще са за категории 1 и 2 най-вече. Масовата май е 3 и другият голям процент е в 4.

Освен това, предстои да видим до кога схемата ще остане с тая методика. Щото не ме кефи аз да съм по-ниска категория с катализатор, а някое чипосану биемвие с отдавна изтърбушен дпф да е в по-висока, само защото е по-ново. Определянето трябва да става само и единствено чрез измерване и да не се взимат предвид EU категории и години. Просто защото е безсмислено. А ако ще се вземат, измерване въобще не следва да има.

Но както казах 100 пъти в тая тема - Made by Boiko Ranovski, кво да се очаква. Който btw, не е ясно колко още ще е шеф на ИААА, щото като гледам превозвачите са му вдигнали мерника.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т'ва с категориите верно се оказва пълна порнография! И най-ниската категория да е човек, като спрат 5 дни в годината достъп до центъра - голяма работа. 360 дни ще си джитка човек безпроблемно... Просто пак, по стара и доказана...традиция...некой взе едни пари...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не оставайте с грешно впечатление, изобщо не ми пука в коя категория ще попадне автомобила ми. А за това, че категоризирането е пълен та..к и ограничаването на движение ще е за няколко дни в годината(зимата), когато дори някои хора не си палят колите, или пък това че ако живееш в зоната на ограничението и на въглища да ти върви колата няма да те ограничат, още повече обезсмисля тази "гениална" идея. Но да, вече 4 месеца на пунктовете лапат по 10-15, че и повече лева отгоре. Това, че времето за преглед се е увеличило и съответно няма да могат да минават толкова коли, колкото до промяната за ден и по този начин си компенсират загубите, също е пълна лъжа. Вече половината колеги минаха, никой не е стоял повече от 15-20 мин, че дори и по-бързо са ги прекарвали, което показва, че увеличението на цените е чиста печалба и нищо повече. 

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе т@ш@к, т@ш@к ама утре на някой може да му хрумне да вземе да го подрапа и да направи центъра на София (за начало) като лондонското Сити. Или (пак печалбарство) да вземат да решат, че щом си с ниска категория то дължиш по-голям данък. Или де да знам каква х..ня друга.

Все пак да не забравяме къде живеем и какви ни "управляват" 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ще се случи. Между другото не знам дали си карал/разхождал из центъра на Лондон. Там според мен ограниченията въобще не са на 100% заради еко причини. Аз не виждам как ще има движение, ако достъпа е напълно свободен. Централните части на града са все едно си по преките на Витошка, ама без напаркиралите коли. Булевард като Левски, Патриарха или Тодор Александров не съм видял. Сиреч ако се отвърже работата, задръстванията в L.A. или Ню Йорк ще изглеждат като леки опашчици. Град с населението на цяла България... няма как да стане.

Честно казано, аз виждам голямо отслабване на движението в центъра на София. На доста хора си им е супер да пердашат с метрото и трамвая (новите са много яки и удобни).

Проблема ще е за съжаление за хора като теб, които не ходят "по гащи" на работа, а влачат техника, машини и прочие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Лондон ограниченията не са от екологичен характер, а поради трафик. Там с ограниченията движението е (почти) невъзможно, а ако ги махнат ще стане абсолютно невъзможно.

От друга страна Виена е прекрасен пример как може да се организира движението така, че да се мине и без такива ограничения. Там почти всички улици са еднопосочни и се редуват посоките, а трафика е разпределен между булевардите и малките улици. Според мен едно доста добро решение.

Ама това няма много общо с еко категориите. Решението ще е пълно, ако заедно с тия категории се активизират и проверките на пътя и най-вече по сигнали. Не еднократно са ме сърбели ръцете да звънна на 112 за някоя чадилка по улиците ... ама знам, че те не могат да направят нищо :( Това ни липсва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм шофирал из Виена. Нея в общи линии съм я виждал само летищно. Между другото, най-доброто летище евър. Удобна мека мебел за лягане, с изглед към полосата и доволно контакти да си зареждаш тел, таблет, лаптоп :)

Колкото до 112...заеби. Преди години карах от Икеа до Бели брези зад мъртво пиян шофьор, а те ме държаха на телефона чудейки се дали 4то или 6то да викнат. Добре че накрая се включи някакъв мега адекватен дежурен от шесто, да го сгащиха на един паркинг в Бели Брези. Смятай какво ще им коства такъв сигнал. Ше има пълен потрес, пъшкане и чудене.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ... То не им е работа ... за съжаление :( Реално ситуацията не представлява ПРЯКА заплаха за живота, съответно е извън компетенцията на 112. В твоя случай, с пияния, си е директна заплаха и са длъжни да реагират. Реално дори не съм сигурен към коя институция трябва да се обърна в такъв случай. А това е абсурдно :( Но пък имаме стикери...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Logrus написа:

Или (пак печалбарство) да вземат да решат, че щом си с ниска категория то дължиш по-голям данък. Или де да знам каква х..ня друга.

Все пак да не забравяме къде живеем и какви ни "управляват" 

Всъщност, това ще е едно от малкото логични решения, за които винаги съм твърдял че отдавна трябваше да е взето и приложено на практика !

И хич не ми се слуша, как така щели да бъркат в джоба на най-бедните !

Защото, данъкът винаги е бил просто проценти, промили и прочие, границите на които обаче, ги е поставил законът и колкото и да се напъват нЕкои общинари, не могат да го превишат !

Щото, на Съби данъкът през 2014 година, беше 831 лева, а на Окито на Марто - 30 лева. Обаче, аз като натиснех газта, не се случваше нищо, а той като натиснеше, колите зад него отбиваха …

А най-малоумна беше позицията на данъчните - имАл си парЕ за лъскав навес, сега ще извадиш и за данък !!!

Изобщо, редно е да плащаш повече, когато цапаш повече, не щото видиш ли, имаш по-голям доход /евентуално/ !

За него, така или иначе ми прибират по-големия данък, по други данъчни закони !!! 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, Боре написа:

Изобщо, редно е да плащаш повече, когато цапаш повече, не щото видиш ли, имаш по-голям доход /евентуално/ !

Тук съм съгласен. Но само ако е реално измерено, а не манипулирано или просто записано по усмотрение на човека на пункта или някакви таблици, които не показват състоянието на двигателя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Боре написа:

Изобщо, редно е да плащаш повече, когато цапаш повече, не щото видиш ли, имаш по-голям доход /евентуално/ !

За него, така или иначе ми прибират по-големия данък, по други данъчни закони !!! 

За съжаление това не виждам как ще се случи на нашата територия, защото тези с големите данъци са малко на брой и е все тая колко пискат. А масовия плебс ходи да гласува и властта не смее да го дразни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, Izolini написа:

За съжаление това не виждам как ще се случи на нашата територия, защото тези с големите данъци са малко на брой и е все тая колко пискат. А масовия плебс ходи да гласува и властта не смее да го дразни.

 

И е така и не е така. Щото докато сме в EU, Брюксел може да удари по-силен шамар от електората. Ако кажат, че от утре всичко с под Евро 5 е с троен данък, няма "Ама то така, нали, защото, ако нещо такова...". Прави се и end of story. Така както в близко бъдеще ще ни нашият и по-високият корпоративен. Така както ни нашиха зелената сделка. Така както ебаха майката на транспортния бранш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.