Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Екостикери, екокатегории


Stucata

Recommended Posts

Е, тогава как ще ги четат тези чипове, за да определят нарушители в ден на наложено ограничение? Едва ли ще е ръчно, на случаен принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Mishelle написа:

Е, тогава как ще ги четат тези чипове, за да определят нарушители в ден на наложено ограничение? Едва ли ще е ръчно, на случаен принцип.

Явно не си ходил в Турция, да пробваш тамошната баклава ?. Жокер, по всички магистрали и платени мостове се мина с малко бяло жълто стикерче с чип, залепено на предното стъкло и надпис HGS.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, ID A написа:

Явно не си ходил в Турция, да пробваш тамошната баклава ?. Жокер, по всички магистрали и платени мостове се мина с малко бяло жълто стикерче с чип, залепено на предното стъкло и надпис HGS.

Здравейте.

 

Как процедират комшиите - На бензиностанция ОРЕТ, скоро след като влезете в Турция, от ресторанта до бензиностанция, срещу паспорт и малкия талон на колата се издава въпросният HGS стикер. Той е вечен - само го презареждате. Трябва да се залепи на точно определоно място на предното стъкло, както любезно ще ви обяснят, така че да е видим за контролните устройства и да не пречи на видимостта на водача по време на пътуването.

 

В края на 2018 цялата галимация струваше 60 турски лири, 10 за стикерчето и 50 са заредени в системата. Дори и да не си сложите веднага стикерчето, камерите са засекли колата ви на влизане в Турция, откъде е минала и колко е обикаляла и когато си сложите стикерчето, сумата директно се отчислява.

 

Ние стигнахме до площад Тексим в Истанбул и оставихме колата за седмица на прекрасен покрит многоетажен паркинг, където за 24 часа таксата беше 10 лв. или 30 лири по тогавашният курс. С Истамбулският градски транспорт не ти трябва кола - и до азиатската част на Босфора фериботите пак се ползват със същата пластика, с която се возиш в метрото, в трамваите и автобусите, с лифта до Гробищния хълм и с въжената железница.

 

На излизане от Турция спирате пред бариера - ако сте със стикерче - светва зелено, един електронен надпис ви изписва колко парички сте използвали от заредените 50 лири и бариерата се вдига. Минавате покрай един плещест двуметров исполин, в бойна униформа и въоръжен с автомат и се отправяте към Българската граница.

 

Ако сте без стикерче - свирва една сирена, ужасно нещо, светва червено  и добрият двуметров господин с бойната униформа и с автомата ще ви покани да отбиете колата и да идете до близката будка, където да си платите пътните такси. По принцип е така на границата при КПП Капитан Андреево/ Капъкуле, но може и да си платите онлайн, не ви спират, това го знам от колеги, които бяха минали през друг граничен пункт, КПП Малко Търново/Дерекьой беше, мисля и бяха влязли от там от България в Турция.

 

В Турция камерите са на 50 метра една от друга - такова нещо тук не знам кога ще видим.

 

От границата до Истанбул и обратно до  границата ни сруваше малко над 17 турски лири по Коледа на 2018 година.

 

За баклавата, мръвките, специалитетите, мезетата и всичко друго, дето трима души опитахме/ометохме за една седмица тогава, дума няма да кажа, че има колеги дето все още или постят, или са на специален хранителен режим. ?

 

Поздрави.

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, РусенскоВарено написа:

 

 

В Турция камерите са на 50 метра една от друга - такова нещо тук не знам кога ще видим.

 

 

Надявам се никога. И към момента в България са прекомерно много, с прекомерно много възможности и съблюдавани от Бог знае кой и за какво.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, ID A написа:

Явно не си ходил в Турция, да пробваш тамошната баклава ?. Жокер, по всички магистрали и платени мостове се мина с малко бяло жълто стикерче с чип, залепено на предното стъкло и надпис HGS.

Което не отговори на върпоса "Как ще ги чета?" :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дистанционно. Твърдят, че чиповете могат да се разчитат до 220 км/ч. В Турция се четат от специални рамки, горе долу скоростта отговаря на тази в градски условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз съм малко объркан. На предишната страница се казва, че стикера не може да се чете от повече от метър, сега че се чете при 220km/h ... 

 

Май пак си говорим по тема с много неизвестни ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз такова нещо не съм казвал/писал. Още преди две години се обявяваше, че минаването покрай полицейска кола ще е достатъчно да се изчете стикера.

Апропо, вчера или завчера ми попадна статия на кмета по екология (или както е там?), че инфраструктурата за София била готова. Ама явно живея в много краен квартал и нищо не съм видял по Бъкстон или Люлин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм и твърдял обратното за теб! Просто споделям, че в темата има различни виждания/очаквания/подозрения и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип пасивните rfid, каквито са тези в колите, зависят от честота с която ги облъчваш. UHF RFID (ултра хай фрикуенси) използва 850-900 Mhz и обхвата е около 15 метра и нагоре. Тези само с висока честота 13-15 МHz имат обхват около метър, обикновено с тях защитават стоката по магазините и задействат алармените рамки при излизане. Тези в блоковете по врати и асансьори работят на ниска честота 120-140 kHz и обхвата е  няколко сантиметра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И следва въпроса - кой тип ще се ползва? Ако е UHF няма да е проблем да се следи кой и кога влиза в центъра и дали има правото да го прави. Ако не са целия "калабалък" се обезмисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм от София. Как ще разбера в кой ден, от колко до колко часа ще е "забранен" центърът. И каква зона обхваща този център?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не разбрах тази забрана за влизане в дни с мръсен въздух дали ще обвързана с т.нар. "зелен билет" ,доколкто знам откакто е въведен през 2018г е използван някълко пъти,въпреки че дните с мръсен въздух са в пъти повече

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези простотии- стикери за екоглупости, граждански, гтп и прочие, не може ли да се вкарват и четат от номер на автомобил.....отиваш на ГТП, плащаш, взимаш си бележката а инфото директно се записва на номер на автомобила.....не знам от какъв зор са всички тези боклуци по прозорците.....

За винетките става- за другите измишльотини не става......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, axel написа:

Ами със знаци, мисля, че ще е достатъчно показателно.:)

То ясно, че ще е със знаци, но ще е крайно неудобно чак като стигнеш до знака да разбереш и да се чудиш къде да си оставиш колата. Може би на някакъв сайт от предната вечер да се обявява. Иначе всеки ден трябва да се "трепери" ще минеш ли през центъра, или не.

Редактирано от baijoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, vladkant написа:

Тези простотии- стикери за екоглупости, граждански, гтп и прочие, не може ли да се вкарват и четат от номер на автомобил.....отиваш на ГТП, плащаш, взимаш си бележката а инфото директно се записва на номер на автомобила.....не знам от какъв зор са всички тези боклуци по прозорците.....

За винетките става- за другите измишльотини не става......

В Италия лепят стикери на номерата - от дясно, след букви/цифрите. Мисля че бяха за технически преглед, но без такъв стикер колата няма право да се движи по пътищата. 

И у нас може да е така, че даже в стикера да стои и тоя чип, а и всякаква друга информация, ама иска мислене и работа, а и ще наложи смяна на сегашните регистрационни табели. Лично аз мразя всякакви лепенки, висулки, игралки и т.н. по предното стъкло, така че, ако това се случи, бих си сменил табелите без замисляне.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само в Италия. Германия, Чехия... слагат се стикерите за застраховка, гтп...

 

Тука се поопариха да изплащат обезщетения за коли с български номера, карани в чужбина без застраховки и затова въведоха автоматична дерегистрация за липса на ГО.

Едно е стикер на стъклото, друго е лепенка на номера с краен срок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, Logrus написа:

В Италия лепят стикери на номерата - от дясно, след букви/цифрите. Мисля че бяха за технически преглед, но без такъв стикер колата няма право да се движи по пътищата. 

И у нас може да е така, че даже в стикера да стои и тоя чип, а и всякаква друга информация, ама иска мислене и работа, а и ще наложи смяна на сегашните регистрационни табели. Лично аз мразя всякакви лепенки, висулки, игралки и т.н. по предното стъкло, така че, ако това се случи, бих си сменил табелите без замисляне.

 

Добре де, винетки вече няма на стъклото....камера чете стария рег номер на автомобила и системата показва имаш или нямаш винетката, така че мисля че и смяната на номерата не е нужна. Другите стикерчета могат да се направят по същия начин. На мен лично не ми пречат, но обикновенно карам 10-15 дни със стария невалиден стикер за ГО защото забравям да го сменя, а господа полицаите се заяждат за тея неща....отделно ако сменяш преден джам (защото и този го ядох преди няколко години), стикерите не ги презалепят много хубаво и пак има вероятност да се хабят нерви....

Миналата година ходих служебно до Франция с автомобил, ми и вдругите страни ги има тези простотийки....а може да е просто както заплащането на магистралите- регистрационият номер на автомобила показва какво имаш платено и какво не. Само се издава картонче да си имаш. А погледнато реално, всичките тези плащания могат да ги направят заедно с плащането на данъците....

Оф...темата мога да я развия много, ама ме хващат нервите че не може да се случи....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На доста места почнаха да махат стикерите и да отчитат само по номер, което е бъдещето. От друга страна ползването на камери създава правни проблеми, защото на снимката се вижда и човека и има сериозна опасност да има "ама ти какво си правил на дата Х в квартал У" ;) 

Иначе събота минах извънредно преглед, че се оказа, че леко съм го проспал ("само" с 2 седмици). Та се заговорихме с проверяващия и стана дума за този стикер и евентуално нуждата да се явявам втори път след 2 месеца за да ми лепнат заветното стикерче. Цитирам думите му по спомен "Няма да минаваш, ти си минал прегледа. А стикерчетата ги измислиха за да компенсират собственика на печатницата, която преди печаташе винетките и с тяхното отпадане остана без работа". Доколко това е вярно не се наемам да коментирам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - Петър Кънев хареса ТВОЯ "Post" :) Ха-ха..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро, то винаги има повече от една страна във всяка сделка. От гледна точка на екология съм много за да се мерят и да могат полицаите да установят реално замерената еко категория. Предвид нивото на цифровизация, стикерите ми се струват разумно решение. Оборудвани с възможност за дистанционна проверка за контрол на достъпа до жълти/зелени зони ми се струва разумно решение. Регистрационните номера не са решение, поради куп причини. В дългосрочен план очаквам да почнат да слагат електронен маркер или на номерата или на самата кола. Но до там има време.

Та, както писах горе, не съм информиран, но и не мисля, че споменатото е единствената причина. Съответно съм "за" да се пробва този вариант. Като не работи ще се търси друг. А, ако проработи, супер - една грижа по-малко. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - Как така единствените незаменими и всичко знаещи действат на принципа проба-грешка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро, кажи ми едно научно откритие направено без проба-грешка? Не че това е обект на тази тема де ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - Контрола на пътен трафик през 2021 Година не изисква никакво научно откритие. Честно и най-добронамерено - спри да вярваш на единствения и незаменимия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.