Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нерегулирано кръстовище


vladkant

Recommended Posts

Преди 8 часа, Боре написа:

 

Иначе, по-достолепните от нас, би трябвало да помнят как години наред, кръговото на Руски паметник бе идиотски регулирано - с предимство бяха движещите се по бул.Скобелев и всички движещи се по булеварда, влизаха в кръговото крастовище като баракуда в пасаж херинга …

Точно така и много чужденци горяха на кръговото на Руски паметник,там имаше знаци за предимство,иначе в почти цял свят при знак кръгово движение правилата са едни и същи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    13

  • The Best Forman

    7

  • Боре

    7

  • vladkant

    6

Преди 4 часа, Izolini написа:

А оттатък голямата локва (доколкото знам по разкази) на нерегулирано важи правото на първия пристигнал. Което хич не ми го връзва чутурата как става?

Става със знак  стоп(обикновено от 4те страни) и даже работи, но в други държави ,всеки следи кога спира и тръгват другите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Andro73 написа:

Става със знак  стоп(обикновено от 4те страни) и даже работи, но в други държави ,всеки следи кога спира и тръгват другите.

Изобщо не съм съгласен! Знак стоп означава ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да спреш. Това е грешно и обезмисля кръговото. Знак за липса Б1, т.е. край на пътя с предимство, е повече от достатъчен. Въпроса е да е сложен на видно място.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, PRR написа:

Изобщо не съм съгласен! Знак стоп означава ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да спреш. Това е грешно и обезмисля кръговото. Знак за липса Б1, т.е. край на пътя с предимство, е повече от достатъчен. Въпроса е да е сложен на видно място.

Нямах предвид кръговото, а нормално кръстовище без знаци за предимство 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори в този случай не съм съгласен. Знака стоп изисква спиране на място. Много, всъщност повечето кръстовища, имат достатъчна видимост за да не се изисква това. А то е вредно както за самите коли, така и за трафика, така и за околната среда. Естествено, на кръстовища с ограничена видимост съм повече от "за" да се сложи знак стоп. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за мненията, даже подхванахте и тема която обсъждахме с приятел- нерегулирано кръгово ?

А относно динозаврите, шАфьорска книжка имам от 96та, изкарах курсовете и самият изпит на жигулка1600 (мисля беше S, тези с четрите кръгли фара), в огромен сняг, курсовете ми бяха в Мотописта София, и изпитващия беше полицай (или милиционер). А следващото което ще напиша се надявам да не го прочете някой от КАТ ?

Баща ми ми провеждаше учение по шофиране на новостроящият се булевард тогава на тунела на Люлин, това ми беше първото шофиране на асвалт, преди това все шофирах на вилата където беше (и още е) черен път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Izolini написа:

@PRRговорим за най-прогнилия капитЪлизЪм оттатък локвата. Там е така.

Там и десния завой на чИрвенУ е разрешен, ама и големите им градове, където реални правила трябват, се броят на пръсти ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, PRR написа:

Изобщо не съм съгласен! Знак стоп означава ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да спреш. Това е грешно и обезмисля кръговото. Знак за липса Б1, т.е. край на пътя с предимство, е повече от достатъчен. Въпроса е да е сложен на видно място.

Всъщност не си чел последното определение на знак СТОП - спри , осигури предимство , на движещите се по пътя с предимство .

От тук насетне знака СТОП придобива съвсем друг смисъл ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

.... Знак стоп означава ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да спреш. Това е грешно и обезмисля кръговото. Знак за липса Б1, т.е. край на пътя с предимство, е повече от достатъчен. Въпроса е да е сложен на видно място.

За мнението знак СТОП - съгласен.

 

Тоя край на път с предимство, я го види някой, я не. А и има само една черта, за разлика от този, който ти дава предимство.

За мен е достатъчно да има знак №1 в началото на кръговото, дублиран със знак "край на път с предимство".

 

Преди 1 час, vladkant написа:

А относно динозаврите, шАфьорска книжка имам от 96та, изкарах курсовете и самият изпит на жигулка1600 (мисля беше S, тези с четрите кръгли фара)

 

ама ти си бил по-стар от патицата, от която са отскубнали перо, за да напишат библията :)

Ако е S, това е Лада 1500. Ако е Лада 1600, там няма S.... и са по-редки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, vladkant написа:

Благодарско за мненията, даже подхванахте и тема която обсъждахме с приятел- нерегулирано кръгово ?

А относно динозаврите, шАфьорска книжка имам от 96та, изкарах курсовете и самият изпит на жигулка1600 (мисля беше S, тези с четрите кръгли фара), в огромен сняг, курсовете ми бяха в Мотописта София, и изпитващия беше полицай (или милиционер). А следващото което ще напиша се надявам да не го прочете някой от КАТ ?

Баща ми ми провеждаше учение по шофиране на новостроящият се булевард тогава на тунела на Люлин, това ми беше първото шофиране на асвалт, преди това все шофирах на вилата където беше (и още е) черен път.

За какви динозаври говорите .. '96 -та Лили Иванова беше още младо гадже ?

Аз няма да казвам кога съм изкарал изпита , че май само Жоро е карал курса преди мен ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 38 минути, The Best Forman написа:

Аз няма да казвам кога съм изкарал изпита , че май само Жоро е карал курса преди мен ?

 

Кефиш се, че има и по-голям дАртанян от тебе, а?!

И тук да го напиша, или в подписа направо, да не ми се "отварят" разни тука ?

 

Зимата/септември - декември/ 1984г. ЗиЛ 130.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, joro-120L написа:

Зимата/септември -декември/ 1984г.

Ехееее, той тогава бате Генчо още не е бил сменил петите зъбчета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Izolini написа:

Ехееее, той тогава бате Генчо още не е бил сменил петите зъбчета

Аз тогава се учех как се прави центровка на Вартбург 353W  делукс коНби ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, The Best Forman написа:

Аз тогава се учех как се прави центровка на Вартбург 353W  делукс коНби ?

 

Бравос!?

Гена, много отговорна и прецизна работа, за да стане кат хората. Не съм го правил, но знам, че е майсторска, за разлика от четиритактовите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Всъщност не си чел последното определение на знак СТОП - спри , осигури предимство , на движещите се по пътя с предимство .

Гена, кое точно не съм прочел? Написах, че знака изисква задължително спиране, което е видно и от твоя пост. Ама, все пак съм на години, може и да пропускам нещо ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много моля, тук пишещите възрастни индивиди, на които поради скудоумие са им ДАЛИ книжки в шИфиорските школи на БНА, а не са си ги ВЗЕЛИ като редови граждани/селяни, да не се пъчат много, а да се позасрамят, че не е за разказване, как ги раздаваха !

Дори примати, ги получаваха !

И аз съм карал ЗИЛ 157 и 131 - респективно 19 и 21 тона, свързочни станции - Р 137 и Р 140, но не защото имах право/категория, а защото бях нашивкаджия - срочно служещ взводен командир на 6 свързочни станции - дремеше ми на нашивките!

Иначе, като прост гражданин/селянин, сдобих книжка през 1993 година.

Занак “STOP”, винаги е бил формулиран: Спри, осигури предимство !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, joro-120L написа:

 

Бравос!?

Гена, много отговорна и прецизна работа, за да стане кат хората. Не съм го правил, но знам, че е майсторска, за разлика от четиритактовите.

Истината е, че трябва  микрометър, другото е лесно ? Гласиш на 3,58 преди ГМТ и лети.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, The Best Forman написа:

За какви динозаври говорите .. '96

Ми мотаха се все още някакви по тротоарите ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, joro-120L написа:

ама ти си бил по-стар от патицата, от която са отскубнали перо, за да напишат библията :)

Ако е S, това е Лада 1500. Ако е Лада 1600, там няма S.... и са по-редки.

Е само на 43 съм....за някои съм дъртак ?

Ми не помня точно кой модел, но със сигурност беше с четрите кръгли фара, много ме кефеше, но за съжаление после не успях да си купя такава....

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ей - к'во пък й лошото баш на Надежда - мно'о си ми е 'убава мах'лътъ - ша си дърпаме сутиените май ?

Дали там или в ЛюШаоЛин, Изгубената младост, Крастава поляна, Западнал парк и т.н. правилникът си е същият. И еднакво не се спазва или поне се прилага според личното тълкуване на местните каубойЦи. 

И от как имам книжка ('98), че й от доста по-назад във времето, правилото на дясно стоящият си е в сила. И това не се променя от факта, че съм карал курсовете на ГАЗ-ка, а от това че сега книжка се купува, а не се изкарва, както и от пълната липса на контрол, ма това е една друга тема.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Боре написа:

Много моля, тук пишещите възрастни индивиди, на които поради скудоумие са им ДАЛИ книжки в шИфиорските школи на БНА, а не са си ги ВЗЕЛИ като редови граждани/селяни, да не се пъчат много, а да се позасрамят, че не е за разказване, как ги раздаваха !

Дори примати, ги получаваха !

И аз съм карал ЗИЛ 157 и 131 - респективно 19 и 21 тона, свързочни станции - Р 137 и Р 140, но не защото имах право/категория, а защото бях нашивкаджия - срочно служещ взводен командир на 6 свързочни станции - дремеше ми на нашивките!

Иначе, като прост гражданин/селянин, сдобих книжка през 1993 година........

 

Тук нещо припознавам себе си. Не знам кой повлече темата към шофьорски курсове и какво е карал. Не ми се търси в хронологията. ;)

Тя темата и без това отиде в киреча, та що да не си споделим "Шофьорски истории" и спомени. Все пак сме автомобилен форум и мисля, че е интересно. Съвсем искрено и добронамерено, без това да се тълкува, като кой е по по най, да не казвам - мерене на пишки.:) Има една приказка "Книжка кола не кара", която подкрепям. Возили са ме хора, които имат наредени всички категории в книжката. Е, някои не стават. В тази връзка, искат се и много други качества. И още една поговорка, която много образно описва ситуацията. "Шофьор и корва не се става, раждаш се такъв".

Боре, утепал съм се от курсове, да знаеш.:) Четири месеца плътно, казармен режим, донаборна школа за "С". Всеки ден кормуване, с товар, без товар, денем, нощем, в колона, без колона...учене на правилника, устройство на автомобила, вътрешни изпити. Изобщо, сериозна подготовка. Трябва не знам какъв да си, та да не вземеш книжка. След това, вече бях на редовна служба - шест месеца школа във Видин за изучаване и кормуване на един по-специален автомобил. И понеже спомена "примати" - Не вярвам някой примат да може да подкара това нещо: /службата ми премина в "Ракетни войски" на БНА, Тактически ракети "земя-земя"/

 

този има някъкъв проблем с десния двигател и тръгвайки назад го пали в движение, чрез левия, на 1:33 мин.

 

 

 

 

/п.п. оборотомера на левия двигател не работи/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

 

Тук нещо припознавам себе си. Не знам кой повлече темата към шофьорски курсове и какво е карал. Не ми се търси в хронологията. ;)

Тя темата и без това отиде в киреча, та що да не си споделим "Шофьорски истории" и спомени. Все пак сме автомобилен форум и мисля, че е интересно. Съвсем искрено и добронамерено, без това да се тълкува, като кой е по по най, да не казвам - мерене на пишки.:) Има една приказка "Книжка кола не кара", която подкрепям. Возили са ме хора, които имат наредени всички категории в книжката. Е, някои не стават. В тази връзка, искат се и много други качества. И още една поговорка, която много образно описва ситуацията. "Шофьор и корва не се става, раждаш се такъв".

Боре, утепал съм се от курсове, да знаеш.:) Четири месеца плътно, казармен режим, донаборна школа за "С". Всеки ден кормуване, с товар, без товар, денем, нощем, в колона, без колона...учене на правилника, вътрешни изпити. Изобщо сериозна подготовка.Трябва не знам какъв да си, та да не вземеш книжка. След това, вече бях на редовна служба - шест месеца школа във Видин за изучаване и кормуване на един по-специален автомобил. И понеже спомена "примати" - Не вярвам някой примат да може да подкара това нещо: /службата ми премина в "Ракетни войски" на БНА, Тактически ракети "земя-земя"/

 

този има някъкъв проблем с десния двигател и тръгвайки назад го пали в движение, чрез левия, на 1:33 мин.

 

 

 

 

/п.п. оборотомера на левия двигател не работи/

 

Хахаха, Жоре - не беше предназначено за теб !

Исках един всеизвестен дъртофеляк да бъзна, ама той нещо се покри като старите пари :D

И, за да не изглежда съвсем преднамерено, го отправих като общо послание. Ама..., той е отявлен партизанин ;) 

Иначе, съм абсолютно съгласен с теб - книжка, кола не кара, спор няма !!!

А втората ти констатация - за шИфиорите и за коврите, определено има изключения и които напълно подкрепят изказването ми за приматите !

От втория набор новобранци които водех, шофьорчетата бяха от южна и югозападна България, като поне половината от тях бяха помаци. Нищо против нямам, спрямо последните - така са ме посрещали в едно помашко село, както сигурно и Тато по негово време, не са. А, ако те приемат за приятел, е за вечни времена. 

Но, тъжната истина беше, че 3/4 от шофьорите от този набор, бяха с основно образование, като дори и него, се чудя и до сега, как са го взели ! 

А, още повече се чудя, как са им дали книжки и категории, а после ги бяха пуснали да управляват станции от 15 до 30 тона, някои от които струваха колкото поне 10 машини като твоята ! 

Особено "Космоса" - супер скъпа за времето си апаратура, качена на чисто нов дизелов Урал - точно 27 тона, предназначена за сателитна комуникация в условия на радио-комуникационна война !  Тогава, така се наричаше.

Наемът за сателита по време на учение, изобщо пък не искам да коментирам колко струваше, но приеми че беше достатъчно много, след като военните си позволяваха учение с участието на въпросните станции, веднъж на 4 /четири/ години ! 

Та, въпросните примати, дори не говореха разбираем български език /а бяхме свикнали - двама от сержантите в моята рота, бяха от Трън - е няма такъв диалект/, да не коментирам лични хигиенни и други навици !

Единият, едвам успяхме на втория месец, да го вкараме в банята - четирима отдельонни около банята и един вътре с него. Потника му се показа, чак след третия сапун !

За една година и половина, не научиха нито един подаден от военен регулировчик сигнал или знак, като обикновено правеха или обратното на указаното, или просто ... нищо, гледайки тъпо !

А, сега си представи, тези примати, управляващи колона от 80 /осемдесет/ тежки камиона, 7 /седем/ авторемонтни работилници, четири командирски ГАЗ 66 /виетнамка/, 3 /три/ линейки/ и три командирски УАЗ-ки !!!

И това чудо се вие от кв.Суходол, през Овча купел и Горна баня, а от там по околовръстния път /стария, не сегашната магистрала/. 

Направо побелявахме, като тръгнем на учение ! 

Та, не се засягай - не визирам нормалните хора. Визирам изключенията, които в моя случай от 400 човека полк, наброяваха половината. А, подобни субекти имаше не малко и от предните два набора - моя и следващия, макар да бяха от северозападна България. С тях, може и повече от половината да са били.  

 

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Боре написа:

Много моля, тук пишещите възрастни индивиди, на които поради скудоумие са им ДАЛИ книжки в шИфиорските школи на БНА, а не са си ги ВЗЕЛИ като редови граждани/селяни, да не се пъчат много, а да се позасрамят, че не е за разказване, как ги раздаваха !

Дори примати, ги получаваха !

 

Преди 1 час, Боре написа:

Хахаха, Жоре - не беше предназначено за теб !

Исках един всеизвестен дъртофеляк да бъзна, ама той нещо се покри като старите пари :D

И, за да не изглежда съвсем преднамерено, го отправих като общо послание. Ама..., той е отявлен партизанин ;) 

 

Ами, не знам Боре. Никой от тук пишещите не е казал, че е карал такава школа, освен аз.

Дори и така да е, няма проблем, познаваме се, приятели сме. Знам, че съм изключение, Не се засягам, даже го приемам с усмивка, знаейки твоето чувство за хумор. :) Все пак, трябваше да направя някаква връзка с твоят пост и да си разкажа още мили спомени от безвъзвратно отминалата младост. ;)

Тези донаборни школи бяха към ОСО/организация за съдействие на отбраната/ и ги ликвидираха, мисля 1992г. , както и много други неща, в началото на демокрацията. Не знам твоите момчета дали са били изобщо от такава школа. Имаше и изискване за средно образование. А ракетния комплекс, на който служех го нарязаха/унищожиха/ 1990г. под давление на хамериканците за членството ни в НАТО. Аз се уволних на 30.06.1987г.

Иначе си прав за свързочната техника. Много е скъпа. Особено този тип станции. И Урал съм карал. И бензинов и дизелов. Дизеловите са по-нови. С двигател КАМАЗ и вървяха чувствително повече от бензиновите. Този автомобил от горния ми пост е ЗиЛ 135 и е с два бензинови двигателя УРАЛ. Гори 120л. на 100км. А разликата между Зилов и Уралов двигател е, че Урал има по-висока степен на сгъстяване и работи с по-високооктанов бензин.

 

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Vladi_a написа:

Истината е, че трябва  микрометър, другото е лесно ? Гласиш на 3,58 преди ГМТ и лети.

 

1987-8г. карах няколко месеца един Баркас и докато "литне" бая майстори от поддръжката му се изредиха да му правят центровка. Накрая го закарахме при един корифей на двутактовите и наистина коренно се промени вървежа. Ама той човека знае какво да направи. Та, съм останал с впечатление, че са много капризни откъм центровка. Три чукчета, авансова плочка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.