Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискове и накладки ZIMMERMAN или OEM?


Recommended Posts

Предстои ми смяна на предни и задни дискове и накладки. Чудя се дали да заложа на оригинални от Еуратек или да взема Zimmermann? На 2-рите има 2 варианта - coat z и sport coat z. Като тези спорт са надупчени, и за това им се чудя, да не са некомфортни, да притрисат и да са шумни. В Еуратек уж дават гаранция за дисковете, което е плюс при евентуално свирене или изкривяване... Като цена са близки sport coat z до OEM, а обикновения Zimmermann e дори по-евтин. Допитвам се тук, предполагам не съм първия с такава дилема?

Screenshot_20220508_205518_de.autodoc.gmbh.jpg

Screenshot_20220508_205913_de.autodoc.gmbh.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • b3lq7a

    24

  • sauber

    7

  • skodafen

    4

  • Stucata

    4

на двете коли съм Цимерман обикновени няма проблеми,като цяло държат качество 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея OEM какви са, но мога да ти оставя 2ст. За Цимерман, като човек, който ги е карал на 3 коли през последните 6 години.

Октавията 1 - Взеизвестен проблем с тресенето и кривенето на предни дискове. Сложих Цимерман, проблема изчезна.

Ауди А7 - Сцепени от каране/спиране, запалвани множествено пъти. Около 20К пробег, не бяха мръднали.

Супърба - Вече 30К и отгоре километра съм с предни Coat Z. От тук до Варна ги паля поне 6-7 пъти. Нямат абсолютно никакъв проблем. Изглеждат и се държат като почти чисто нови.

Това е единствената марка с изцяло затворено производство в Германия. 

При следваща смяна, която ще е и по-рано от необходимото, просто защото ще разбутам цялата предница, ще сложа дупченият модел. Без да имам каквото и да е притеснения. За мен тази марка се е доказала безрезервно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Моята е на 113х км в момента. И предни и задни накладки са на средата, но... Предните дискове са с приличен ръб, а задните са ръждясали доволно. Със задните имах същия проблем и при Йети-то. Ръжда около 5мм по външната обиколка на челото, а отвътрешната страна беше яка трагедия. Смених ги срещу 400лв с накладките (това само частите).  Sauber, ти от къде ги купуваш и какви накладки ползваш?

Зимерман ги водят с някакво неръждясващо покритие на фланеца и по ръбовете, правят се само в Германия, слагат ги OEM на Порше, и доколкото  знам на някои по-силни БМВ-та и Ауди-та. Но вероятно и тук ще има значение за къде са правени - на нашия пазар всичко е най-ниско качество. Това е и причината да се замисля над тази марка, но поръчка от Германия. Имат и модел с като черти/улеи по диска, но моя опит с брембо макс (по спомен преди 10г) пак така с улеи и се чуваше дране при спиране, затова и не го гледам този модел изобщо. OEM на Шкода последните години е TRW (такива дойдоха задните дискове и накладки на Йети-то, а свалих заводските - БОШ накладки, диска не видях какъв беше). Питах ги в ЕТ казаха, че са сменили от Шкода доставчика на дискове и накладки преди 2-3г. 

 

Гледам ги сега в тези аутодок зимерман, за моята надупчени комплект дискове и накладки за отпред и отзад идват около 700лв. Ненадупчените комплект дискове и накладки за отпред и отзад идват около 500лв. За Йетито с 288мм отпред 4те бяха с накладки около 1000лв без смяната, затова смятам, че и за тази ще са толкова горе долу. А понеже имам още 10-15х км до смяна мога да изчакам и на поръчка...

 

 

 

Редактирано от b3lq7a
.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите всичките са взимани от Автокомерс 93. Причината за това е, че на жена ми брат й (който има сервиз във Варна и е един от двамата човека освен Евгени, който ми пипа колата) работи с тях. Цимерман не са голяма марка в никой случай и според мен не може да става въпрос за различни нива на качество според пазарите. Накладки ползвам или техни или на Бош. С Бош се сработват добре според мен, не съм усетил проблеми. Бошовите накладки са доста меки, което е зле ако гониш трайност, но добре за мен - аз търся "перформанс".

Цени не мога много да ти кажа с голяма сигурност, защото го взимам с голяма отстъпка и никога не ми се е случвало да правя само спирачки. Винаги има около тях я масло и филтри, я нещо друго. Гледам цената само тотал. Мога да ти кажа последната цена на Coat Z задни за Супърба. 245мм, двата бяха 90 лв. За предните платих около 200 лв., пак Coat Z, само че 312мм. Но това беше преди две години и кусур ( за предните дискове) и помня много грубо.

След малко ще се опитам да ти направя снимка на предните дискове на Супърба на 30+ хиляди километра, да видиш как изглеждат.

Пак казвам, всичко, което пиша като мнение е от човек, който кара свински. Спирания от 200+ до 120-130 са доста често явление за мен. Това го казвам за да прецениш от какво имаш нужда като шофьор. Ако не караш свински като мен, не мисля, че имаш необходимост от дупчени.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво се вижда, щото джантите отлично знаеш какви са и снимам със светкавица. Но за мен за 30К + километра гърч, са доста добре. Ръб ако има въобще е не повече от половин милиметър. Абе за тежка кола автомат и толкова бой, мисля, че няма как да е по-добре :)

20220509_081940.jpg

20220509_082008.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, sauber написа:

Не знам какво се вижда, щото джантите отлично знаеш какви са и снимам със светкавица. Но за мен за 30К + километра гърч, са доста добре. Ръб ако има въобще е не повече от половин милиметър. Абе за тежка кола автомат и толкова бой, мисля, че няма как да е по-добре :)

20220509_081940.jpg

20220509_082008.jpg

Да, знам малкия отвор на джантите :d. Изглеждат супер, както и предполагам за тази марка дискове, трябва да са по-добри от OEM. Попитай на жена ти брат й (май шурей се води по нашенски), ако е удобно, дали тия на дупки са ОК от към шум при спиране? От към накладки и аз предпочитам по меки и прашни, да цапат джантата. Гледам тия сегашните, OEM-ски си прашат доволно. Като се замисля последните 10г все съм с Шкоди и все от ЕТ си взимам накладки и дискове, никога не съм имал крив диск, шумене и проблеми, а и винаги са прашили джантите накладките. Обаче гледам са поръждясали, явно караш много по сняг? Уж ги пишат, че са с антикорозоионно покритие, ама са въглеродни и респективно ръждясващи. На тия с дупките и вентилационните отвори между двете чела са по-големи, което е голям плюс, също така. 

 

Може да се каже, че настъпвам и в града, и извън града. Засега не съм усетил да прегрявам спирачки, а ги намирам за силни дори, на извънградско, тези 312мм сега (Йети-то беше 288мм, и то спираше добре, а предната ми кола беше Субару турбо, а те са с ужасни спирачки заводско и бях свикнал да не спирам нормално). Не съм я и карал тази сегс повече от 1500км извънградско и все още и свиквам. Наложи миналата седмица около Кресна да спирам от 150+ до 60-70кмч на няколко последователни изпреварвания доста спешно и съдейки по реакцията на жената до мен, по скоро инертността й, щеше да се одуши на колана, а кучето (50кг), която пък се вози в багажника, напираше да влезе в купето през задните седалки... Не съм ги прегрял, щях да усетя.

 

Като цяло бих взел дупчени, ако са комфортни и безшумни, за всеки случай, нека са по-вентилирани. Но не бих се лишил от тишината... 

Няколко познати сложиха зимерман от гладките и всеки е доволен, както и ти, и всеки ми казва, че това е правилния диск! Ако сложиш и разликата в цената, нещата съвсем клонят към тази марка. Не вярвам да са по-лоши от OEM TRW!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @b3lq7a - Още един положителен глас за "Zimmermann"-а.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, b3lq7a написа:

Може да се каже, че настъпвам и в града, и извън града. Засега не съм усетил да прегрявам спирачки, а ги намирам за силни дори, на извънградско, тези 312мм сега (Йети-то беше 288мм, и то спираше добре, 

 

Като цяло бих взел дупчени, ако са комфортни и безшумни, за всеки случай, нека са по-вентилирани. Но не бих се лишил от тишината... 

 

 

Имай предвид, че окачаването и гумите също имат сериозна роля при спирането. Тоеат това, че на една кола са й по-големи дисковете, грам не значи, че ще е по-спираща.

Колкото до комфорт... Няма как дупчени дискове да са еднакво тихи с нормалните. Винаги са по-шумни. Тука обаче е тънкия момент - колко по-шумни ще са и дали ще си ок с това повишено ниво. И за съжаление отговор можеш да получиш само с проба-грешка метода.

Ако до сега не си палил спирачки и държиш много на нормален шум, по-скоро не се хвърляй на дупчени :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с накладките май е по-трудно може би те са по-удачни OEM или на ATE може и GALFER (фирмата която ги призвежда за ATE казват че били по-евтини) вече провери цените как са цените скоро сменяхме на служебнато volvo и ATE с дебела отсъпка излезе около 50лв по-евтино от оригинални,а на клиетска цена разликата беше мимална с оригиналните 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама новото производство на АТЕ свирят и са твърди.

Иво, моите дискове са ATE Power, не дупчени, а с канали. Има някакъв шум - чува се едно брррррр, но само при определени спирания под много товар - висока скорост - рязко спиране, остро спускане и пак скоростта трябва да е над 100 за да се чуе нещо. А ако е пусната музика няма шанс да чуеш каквото и да било.

image.thumb.png.a6a015115c26352075350aa700fb0237.png

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От години карам само с Ate дискове и накладки. За дисковете съответно избирам нарязания Power disk. Относно дисковете - харесва ми дизайна, харесва ми и спирането. Има шум, заради нарезите, за който @Izolini вече спомена. За мен не е дразнещ, напротив - харесва ми да го има. За накладките. След последната смяна и избор отново на Ate ги разкарах след има няма 3000 км. Започнаха да свирят на умряло, като спиращ трамвай. Не съм ги пържил, изпичал или готвил по какъвто и да е начин. Който ме познава знае, че карам кротко - накладките ми изкарват по около 100к км. Смених ги с TRW и сега съм доволен, няма скръц, няма свирене. Подочух, че има изменения в разни еко норми, според които започват да задължават производителите на накладки да намалят до максимум отделяния прах при спиране. Ate, като един от най-големите производители, явно са започнали да се придържат към това, резултата е налице - кофти качество от "еко" накладки. Та сега съм с Ate Power disk и TRW накладки, доволен съм. Ate накладки - явно повече никога.

 

Следващия път ще пробвам надупчените дискове на Zimmerman. Харесаха ми, повечето коментари в нета са положителни за тях.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 7 часа, sauber написа:

 

Имай предвид, че окачаването и гумите също имат сериозна роля при спирането. Тоеат това, че на една кола са й по-големи дисковете, грам не значи, че ще е по-спираща.

Колкото до комфорт... Няма как дупчени дискове да са еднакво тихи с нормалните. Винаги са по-шумни. Тука обаче е тънкия момент - колко по-шумни ще са и дали ще си ок с това повишено ниво. И за съжаление отговор можеш да получиш само с проба-грешка метода.

Ако до сега не си палил спирачки и държиш много на нормален шум, по-скоро не се хвърляй на дупчени :)

Точно затова се допитвам във форума ни, ако може да мина без проба грешка... Не ми се рискува, изобщо. Чувам поредни добри отзиви за тази марка зимерман, ако беше обратното щях да директно да мисля за ОЕМ. На субаруто слагах баш такива като на Ицо на снимката, вероятно и на Юли са същите, може би и оная кола си беше по-неубезшумена, ама стържеха на умрело и ги изкривих не след много време... После купих по препоръка от друг човек със същото Субару некви италиански, правеха на Дукати моторите дисковете, имаха по 3 дупки през 2 пръста във вертикала. Не бяха шумни, помня го със сигурност. На тия зимерман са доста по-надупчени. Не се сещам марката и за мои късмет, поръчвах ги с доста сложна доставка и чаках 2м да пуснат пак производство на дискове за моята кола, директно от завода им.  Изключително добри дискове, не успях да ги изкривя и за 25к км, преди да думна 3-ти мотор на тая кола си бяха ОК. А субаруто беше 300+кс и доста го натисках и в 2те посоки. За

 накладки помна сложих Fuji, японски, пак на поръчка... Страшна драма беше всичко с тоя автомобил. 

Редактирано от b3lq7a
.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Izolini написа:

Да, ама новото производство на АТЕ свирят и са твърди.

Иво, моите дискове са ATE Power, не дупчени, а с канали. Има някакъв шум - чува се едно брррррр, но само при определени спирания под много товар - висока скорост - рязко спиране, остро спускане и пак скоростта трябва да е над 100 за да се чуе нещо. А ако е пусната музика няма шанс да чуеш каквото и да било.

image.thumb.png.a6a015115c26352075350aa700fb0237.png

По-горе писах, че са такива, ама може и Брембо да бяха, ако имат подобен модел като канал. Беше отдавна и само визуално си ги спомням. Моите веднага си се разсвириха, сменявах накладки и пак се разсвириха и после се изкривиха и ги махнах. Тия стържеха през целия диапазон на спиране, усещаше се и притрисане при спиране. Не си имал такова чудо като Субару турбо, да видиш как се кара със свален джам, очаквайки всеки момент нещо отново да думне и да почине на пътя. То и бучеше сериозно като набира, че бях със 76мм генерация и тн глупости по нея, а и след това на спиране пак от дисковете шум, страшна трагедия! Да си на 18г иди-дойди, ама на 30, за ежедневна кола не става. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 7 часа, skodafen написа:

с накладките май е по-трудно може би те са по-удачни OEM или на ATE може и GALFER (фирмата която ги призвежда за ATE казват че били по-евтини) вече провери цените как са цените скоро сменяхме на служебнато volvo и ATE с дебела отсъпка излезе около 50лв по-евтино от оригинални,а на клиетска цена разликата беше мимална с оригиналните 

 

Преди 4 часа, Mishelle написа:

От години карам само с Ate дискове и накладки. За дисковете съответно избирам нарязания Power disk. Относно дисковете - харесва ми дизайна, харесва ми и спирането. Има шум, заради нарезите, за който @Izolini вече спомена. За мен не е дразнещ, напротив - харесва ми да го има. За накладките. След последната смяна и избор отново на Ate ги разкарах след има няма 3000 км. Започнаха да свирят на умряло, като спиращ трамвай. Не съм ги пържил, изпичал или готвил по какъвто и да е начин. Който ме познава знае, че карам кротко - накладките ми изкарват по около 100к км. Смених ги с TRW и сега съм доволен, няма скръц, няма свирене. Подочух, че има изменения в разни еко норми, според които започват да задължават производителите на накладки да намалят до максимум отделяния прах при спиране. Ate, като един от най-големите производители, явно са започнали да се придържат към това, резултата е налице - кофти качество от "еко" накладки. Та сега съм с Ate Power disk и TRW накладки, доволен съм. Ate накладки - явно повече никога.

 

Следващия път ще пробвам надупчените дискове на Zimmerman. Харесаха ми, повечето коментари в нета са положителни за тях.

Тука можело да отговаряш на 2 коментара... Ново 10 за мен. 

 

Колега skodafen, по-скоро клоня към TRW (ОЕМ), БОШ или зимерман за накладките. За ATE и аз чух същите неща, които Юли пише. Сменили са съставките и поради тази причина вече не са това, което бяха и ВАГ ги е сменил с TRW (колко е така, не мога да кажа, нямам и как да проверя). 

 

Юли, и аз чета положителни коментари за Зимерман (не знам със З или с Ц се пише на БГ това). Ама друго си е както Sauber, познат човек да се изкаже от личен опит. Дилемата ми е дупчени или не, ама на края ще взема дупчени и отпред и отзад пък ще свиквам, ако има нещо като шум. Все си мисля, че с дупки няма да е като с канали... И да има нещо ще е минимално, а за 200-250лв на 4ри диска не е чак голяма разлика. Интересно, че в нета не намирам отзиви за накладките на зимерман, ти успя ли да намериш нещо по темата? Това, което ми направи впечатление е, че повечето със зимерман слагат брембо,феродо или ТРВ!

Редактирано от b3lq7a
.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, tuningmania написа:

До @b3lq7a - Още един положителен глас за "Zimmermann"-а.

 На О1 дискове Zimmerman и накладки Ferodo  вече 80х км,никакъв проблем

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Andro73 написа:

 На О1 дискове Zimmerman и накладки Ferodo  вече 80х км,никакъв проблем

Много добри отзиви за феродо накладки чета. С едни накладки ли си тия 80к км? И от къде си ги купувал дисковете и накладките, колега? Както по-горе писах, чудя се на тия аутодок, дали са ОК?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, b3lq7a написа:

Много добри отзиви за феродо накладки чета. С едни накладки ли си тия 80к км? И от къде си ги купувал дисковете и накладките, колега? Както по-горе писах, чудя се на тия аутодок, дали са ОК?

 

 

Да ,смених ги заедно и още имат малко живот накладките,а дисковете спокойно ще изкарат още едно накладки.

Купувал съм ги от Руди96 ,познавах собственика и ползувам  отстъпка ако трябва мога да съдействам.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладки, които държат 80К километра няма как да са "спиращи". На автомат всичко, което изкарва 40К е добре.

Но тук пак се стига да въпроса какво търси даден шофьор. От разговора до тук, не смятам, че колегата търси дълъг пробег в замяна на перформанс. По-скоро даже обратноо.

Това обаче не означава, че накладки, които свършват бързо обезателно спират добре. Щото преди да сложа тия, Евгени свали едни на 15К километра с въпроса "Ти кво си правил бе". Като свали накладки не е баш правилно да се каже. Свали им подложките... Бяха TWR ако не бъркам. С кой акъл съм ги слагал, никой не знае.

 

п.с. - Тотално встрани от темата, но споделям просто. По рамата на моята кола, абсолютно навсякъде излизат грешни предни дискове за нея. Ама абсолютно навсякъде, включително и във VW системата. Единствената отправна точка за поръчване, която имам е парт номер на Цимерман :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, sauber написа:

Накладки, които държат 80К километра няма как да са "спиращи". На автомат всичко, което изкарва 40К е добре.

Това е много относително. Зависи от шофьора, от стила на каране, от тежестта на десния крак, от условията, в които го прави. Жена ми кара бързо, но 70% от пробега е извънградски, всеки ден, минимум по 100км. Всяка вечер й се налага да мине задръстването на кръговото на Драгалевци. Колата е автомат. Накладките са все още оригиналните, навъртяли са 86к км. Кучките държат яко, вЕрвай ми, с лекота ще те извадят през предното стъкло. Има още хляб в тях, да видим със следващите как е.

 

Относно избора на Иво. Всичко е въпрос на късмет. Не заради друго, а защото качеството на резервните части и консумативи много се мени, често в негативна посока. Днес някой слага дискове и накладки с марка Х и е мега доволен, след 6 месеца някой чете положителния коментар, слага и той същите и почва да псува. В случая аз бих стрелял с Цимерман дискове без дупките, ако търся максимална тишина или дупчените, ако ми е интересно как се държат. За накладки - пак Цимерман или TRW. И от там насетне всичко е въпрос на късмет, както вече написах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм сигурен дали е този модела,но ми излизат за октавия 3 1.8 tsi  5Q0698151F (предполага се че са TRW) в еуратек комплект накладки 252лв в този сайт https://www.autodoc.bg/trw/7489103 91 лв ,почти три пъти по-скъпи излизат 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, sauber написа:

От разговора до тук, не смятам, че колегата търси дълъг пробег в замяна на перформанс. По-скоро даже обратноо

Ако ще се търси перформанс, един глас за рязаните дискове на EBC, в комбинация с Yellowstuff накладки. Вече 1 година се кефя при всяко спиране ? Свирят, ама това е част от шоуто ??? Но темата е ОЕМ срещу Цимерман. Палец нагоре за Цимермана!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя им се на тези аутодок и аз. Цените са им супер, доставките са от Германия, дали да ги пробвам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ли се държат ЕБЦ? Уелоуа са по меките или бъркам?

преди 21 минути, Stucata написа:

Ако ще се търси перформанс, един глас за рязаните дискове на EBC, в комбинация с Yellowstuff накладки. Вече 1 година се кефя при всяко спиране ? Свирят, ама това е част от шоуто ??? Но темата е ОЕМ срещу Цимерман. Палец нагоре за Цимермана!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, b3lq7a написа:

Добре ли се държат ЕБЦ?

Ако говорим за спиране, спират да си еве? От висока скорост, от ниска, на студено, на топло, при продължително спиране, при моментно рязко спиране, няма значение. Хапят брутално и фейдване не съм усещал. Определено ми внесоха голяма доза спокойствие не само при по-динамично шофиране, а и при нормално, спокойно. Но все пак държа да отбележа, че моето мнение не се базира на опит с другите марки. Преди ЕБЦ-то аз съм карал колите си само със заводски комплекти. Е, спрямо заводските, ЕБЦ-то е космос ? 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.