Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb III Combi L&K 2016


Петър Адамов

Recommended Posts

Колеги, 

 

не съм от най-редовните, които публикуват в във форума, но доста често се допитвам до него за съвети. А и създадох чудесно приятелство тук!

 

Много се радвам, че за втори път мога да се споделя с вас новата си придобивка. 

 

На 02.05.2019г си купих първата Шкода - Superb Elegance 2005 2.8 V6. Страхотен автомобил, който ме накара да се влюбя в Шкода тотално.

 

Но тъй като времето е безпощадно и лети без да пита, колата стана на 17г. Дойде момента, в който, багажника, макар и широк сам по себе си се оказа с тесен отвор. В крайна сметка можех да пълня много, но не и с обемисти неща (хората с деца ще ме разберат). Багажник на покрива не беше оферта, защото там не времето, а цените бяха безпощадни. 

 

Започнах да гледам mobile.bg, автокъщи, че дори и официални магазини, да се консултирам с приятели и познати. Бензин ли да е, дизел ли да е, Шкода ли да е, кво ли да е. Много и безпощадни въпроси. 

 

Тук ще отворя една малка скоба и ще ви кажа, че реших 3 неща: 1) ще бъде Шкода със сигурност 2) ще бъде по-нова година т.е. няма да е от магазин 3) ще преглътна себе си и ще взема комби (не харесвам комбитата, въпреки че онзи ден видях на красивото за мен комби на света... но това е друга тема).

 

Имах условие първо да продам старата Шкода и тогава да взема друга. Това нещо се случи точно за 7 дни. Взимането на нов автомобил беше още по-належащо.

 

И се започна едно жестоко търсене. Докато един ден попаднах на това, което ще видите на снимките. 

 

Тук отварям още една малка скоба: имам си някакви неща в главата, които исках като опции. Някои задължителни, други от типа абе хубаво е да ги има.

 

Отидох. Видях го този Супърб и си е*а мамата положението. Толкова се влюбих, че не можах да спя, да ям, да дишам, да живея, да работя и... материално е ама влезе жестоко под кожата. 

 

В крайна сметка отидох на един тест драйв и 2 дни по-късно я купих. За някои от опциите, които исках, но не бяха важни, дори не бях питал. Още 2 дни по-късно... ШОК!

 

...оказа се, че тази красавица има 101% от нещата, които исках. Защо 101%... защото се оказа, че багажника е EasyOpen. 

 

Та така... представям ви моята нова швейцарска любов: Skoda Superb III Combi Lauren & Klement 2.0TDI 190кс 4х4 2016г. 

 

Ако на някой му е интересно какви опции има бих споделил, но на този етап няма да ви занимавам с това. Най-общо ще кажа, че няма подгрев на волана, обемен сензор и SIM карта в Columbus-a. Но всичко, което е било налично към 2016г мисля, че е вътре. Любимото ми обаче си остава наличния CarPlay, който в последствие разбрах, че го има при всички Шкоди след 05.2016 (тази е октомври същата година).

 

Комфортът в сравнение със старата е огромен. Дори жена ми, която не се интересува от автомобили каза: Wow, разликата в усещането по време на движение е огромна. Панорамният покрив внася супер много светлина в купето, а вечер амбиентното осветление създава доста приятна атмосфера. Звука също е страхотен и много лесно може да се балансира. 

 

При правилното подреждане на багажника, колата събира ужасно много багаж, а самият аз като шофьор мисля, че преоткрих смисъла на израза Удоволствие от шофирането.

 

Следващото, което предстои е да видя VCDS какво допълнително може да отключи. Затваряне на шофьорската при натискане на спирачката? RemoteStartEngine въпреки че това може май само афтърмаркет за този модел ... не знам. 

 

Всички съвети от собственици са добре дошли. 

 

За тези, които са стигнали до това последно изречение - благодаря ви.

 

 

 

 

 

 

 

9.jpeg

8.jpeg

7.jpeg

6.jpeg

5.jpeg

4.jpeg

3.jpeg

2.jpeg

1.jpeg

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 115
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Петър Адамов

    32

  • joro-120L

    29

  • b3lq7a

    12

  • The Best Forman

    10

Честита придобивка! Безпроблемно да Ви вози и радва!

За глезотийки - @JORDITO е твоя човек!

Той знае и слабите страни на тези коли също и може да ги сподели. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря :) Аз по-скоро ще ровя с приятел, който си е купил някаква джаджа за една купка пари, която може да проверя какво може да се промени и какво не. Той е със 7ма серия на БМВ 2005та и каза, че си е отключил поне 10ина допълнителни неща. 

Аз лично съм доволен напълно от това, което имам и на този етап друго не ми липсва. Абе щастието е пълно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и много безаварийни километри ти пожелавам! На снимки е много красива и явно имаме сходен вкус, защото и на мен много ми допада. 

П.п Когато обяви стария ти Супърб за продан, много ме блазнеше, но на този етап нямам нужда от 2 коли, а и имам други приоритети, та затова не проявих интерес, но според мен си заслужаваше. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 58 минути, Jacky Adamov написа:

Благодаря :) Аз по-скоро ще ровя с приятел, който си е купил някаква джаджа за една купка пари, която може да проверя какво може да се промени и какво не. Той е със 7ма серия на БМВ 2005та и каза, че си е отключил поне 10ина допълнителни неща. 

Аз лично съм доволен напълно от това, което имам и на този етап друго не ми липсва. Абе щастието е пълно. 

Внимавайте да не оплескате нещо! Задължително копирайте кодингите преди да ги "бъзикате", за да може ако стане фал да върнете поне старата кодировка. Че да не стане колата "недвижима собственост" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Честито и много безаварийни километри ти пожелавам! На снимки е много красива и явно имаме сходен вкус, защото и на мен много ми допада. 

П.п Когато обяви стария ти Супърб за продан, много ме блазнеше, но на този етап нямам нужда от 2 коли, а и имам други приоритети, та затова не проявих интерес, но според мен си заслужаваше. 

 

Аз не вярвах, че толкова бързо ще я отнесат. Момчето, което я взе разбираше доста и я оцени. Особено пространството отзад. Аз бих каза, че дори седалките на старата Шкода са една идея по-комфортни от тези.

 

преди 37 минути, zloQQ написа:

Внимавайте да не оплескате нещо! Задължително копирайте кодингите преди да ги "бъзикате", за да може ако стане фал да върнете поне старата кодировка. Че да не стане колата "недвижима собственост" ;)

 

Задължително ще направим бекъп. Аз мисля по-скоро да разгледаме само. Не бих рискувал да омажа каквото и да било. А и моят другар е доста в час, така че ще видим дали любопитството ще убие котката.

 

преди 18 минути, joro_kem написа:

Хубава швейцарка! Само нафта да и сипваш! Честито!

 

Благодаря много! Живи и здрави да сте всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Чудесен автомобил! Със здраве и безаварийно да си го ползвате ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.01.2023 г. at 12:19, Jacky Adamov написа:

Всички съвети от собственици са добре дошли. 

 

За тези, които са стигнали до това последно изречение - благодаря ви.

 

Да, стигнах до това изречение. Чудесно описание на автомобила, придружено с подробни снимки и емоцията покрай закупуването му. :)

Колата си е перфектна. Направо си е, като нова. Много е запазена... и L&K. Късметлия си. Всичко си има, както казваш.

Съвети засега не мога да дам. Не съм и компетентен по въпросите, които те вълнуват на този етап. Освен доп. екстри, които искаш да се отключат, мога да ти препоръчам вовеки да заключиш Старт-Стоп системата.

Друго, което ми е интересно - Спомена, но не каза, защо си избрал дизел. На какъв пробег е колата? Проверка на история?

Имаш ли джанти за зимните гуми? Ако нямаш и смяташ да търсиш, имам идея какъв модел да си вземеш и да стоят добре на колата.

 

п.п. сега увеличих една снимка и ми се видя 225к...км. Напълно реални са. Даже изглежда на по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, joro-120L написа:

 

Да, стигнах до това изречение. Чудесно описание на автомобила, придружено с подробни снимки и емоцията покрай закупуването му. :)

Колата си е перфектна. Направо си е, като нова. Много е запазена... и L&K. Късметлия си. Всичко си има, както казваш.

Съвети засега не мога да дам. Не съм и компетентен по въпросите, които те вълнуват на този етап. Освен доп. екстри, които искаш да се отключат, мога да ти препоръчам вовеки да заключиш Старт-Стоп системата.

Друго, което ми е интересно - Спомена, но не каза, защо си избрал дизел. На какъв пробег е колата? Проверка на история?

Имаш ли джанти за зимните гуми? Ако нямаш и смяташ да търсиш, имам идея какъв модел да си вземеш и да стоят добре на колата.

 

п.п. сега увеличих една снимка и ми се видя 225к...км. Напълно реални са. Даже изглежда на по-малко.

 

Първото нещо, което изключих е старт-стоп системата. Въпреки че първоначално бях доста категорично против нея, сега съм с малко смесени чувства. Но за момента остава изключена. 

Дизел избрах, защото така ме посъветваха. Доста познати имам, които разбират от коли и ме посъветваха да е дизел. 2ка 190кс бил един от най-сполучливите мотори. Тоя от бричката каза същото правейки ревю на един Superb II L&K. Просто извадих страхотен късмет, че колата, която ми хареса се оказа с този мотор. Гледах и един L&K Sport Line, но той беше 150кс и нямаше 1/3 от опциите на тази. Аз като цяло съм тип, който обича да опитва нови неща, така че решението да е дизел не беше трудно. 

Колата я взех на 290к, които в последствие се оказаха реални. Аз проверка на историята не съм правил. Когато реших да проуча автокъщата прочетох само суперлавити. Естествено ми стана супер съмнително, но се оказа, че мой колега е работил доста дълго време с тях и каза, че мога да им се доверя. Реших да го послушам. 

Това на снимката са летни 18", като ми подариха и зимни 17". Летните гуми са на 1 сезон (не помня какви), докато зимните след доста дълго чудене и четене, реших да взема нещо средно и взех Debica. За момента съм доволен. А самите джанти за зимните гуми, въпреки че са ожулени тук-там на този етап не мисля да го сменям, защото ме кефят. Съвети обаче винаги приемам :D

 

Редактирано от Jacky Adamov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.01.2023 г. at 12:19, Jacky Adamov написа:

 

На 02.05.2019г си купих първата Шкода - Superb Elegance 2005 2.8 V6.

 

И как ти се струва дизела след 2.8 V6 бензин? Съжалявам, че не давам съвети, а задавам въпроси.:)

 

преди 30 минути, Jacky Adamov написа:

Дизел избрах, защото така ме посъветваха. Доста познати имам, които разбират от коли и ме посъветваха да е дизел. 2ка 190кс бил един от най-сполучливите мотори. Тоя от бричката каза същото правейки ревю на един Superb II L&K. Просто извадих страхотен късмет, че колата, която ми хареса се оказа с този мотор.

 

И при мен беше точно така. Колата с търсения мотор.

По времето на Супърб 2 бензиновите им двигатели/без 3.6 V6/ имаха лоша слава. Това е причината да не им обърна никакво внимание. Мисля, бензиновите са оправени при Супърб 3, но не съм сигурен.

 

преди 40 минути, Jacky Adamov написа:

Това на снимката са летни 18", като ми подариха и зимни 17". Летните гуми са на 1 сезон (не помня какви), докато зимните след доста дълго чудене и четене, реших да взема нещо средно и взех Debica. За момента съм доволен. А самите джанти за зимните гуми, въпреки че са ожулени тук-там на този етап не мисля да ги сменям, защото ме кефят.

 

Е, решен ти е проблема. Няма какво да предлагам. Но, ако някой ден решиш да правиш врътки, това са джантите за летни гуми, а Турбинираните 18" за зимни. За мен, най-добре стоят на колата, но са цифра. ?  От друга страна, 17" е за предпочитане през зимата.

 

Skoda-Superb-Combi-4x4-Laurin-Klement-14.thumb.jpg.30dc44a2be3661a2f02e663bf497286b.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като не съм карал никога дизел си мислех, че автомобила ще е тромав и муден. Все пак е комби и е 2.3 тона. 

 

...майкоо! В каква заблуда съм живял. Супер пъргава дори и за този тонаж. Адски приятно поведение. Средния разход ми падна от 8 на 6, а колата съм я кръстил Falcon 9 :D

Не знам ако тръгна да сменям дали повече бих взел бензин :D 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Колата изглежда супер, хиляди безаварийни!

Теглото обаче, не може да е 2,3т. Това най-вероятно е с пътници, багаж и пълен резервоар. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, axel написа:

Честито! Колата изглежда супер, хиляди безаварийни!

Теглото обаче, не може да е 2,3т. Това най-вероятно е с пътници, багаж и пълен резервоар. :)

 

Вижда се колко разбирам... да :D Прав си колега. Теглото е 1.6, като дават Max Weight 2.3

Благодаря за пожеланията

Редактирано от Jacky Adamov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Jacky Adamov написа:

Теглото е 1.6, като дават Max Weight 2.3

 

 И с 2.3 тона ще върви по същия начин. Хич и няма да ги усети. Щото е дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе върви. И то много. Сега... за кола на 6г. естествен че си има и някои и друг кусур. Но те са много дребни неща. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка. Относно старт - стопа. Така като сте променили напрежението от 7.5 на 12 да попитам прочетохте ли преди това ,че колата е с умен алтернатор. Т.е. той не работи постоянно,а само при натискане на спирачки, спускане по наклон или при повишена консумация на енергия. Сега като казахте на колата,че постоянно има повишена консумация и еку-то изключва старт-стопа, какво прави алтернатора?  

Ремонт на алтернатор за тая кола ,не става при майсторите на Раковска за 50-100 лв.

Много обичам хора ,които много разбират на БМВ и Ауди, ама Шкодата не е БМВ.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, JORDITO написа:

Честита придобивка. Относно старт - стопа. Така като сте променили напрежението от 7.5 на 12 да попитам прочетохте ли преди това ,че колата е с умен алтернатор. Т.е. той не работи постоянно,а само при натискане на спирачки, спускане по наклон или при повишена консумация на енергия. Сега като казахте на колата,че постоянно има повишена консумация и еку-то изключва старт-стопа, какво прави алтернатора?  

Ремонт на алтернатор за тая кола ,не става при майсторите на Раковска за 50-100 лв.

Много обичам хора ,които много разбират на БМВ и Ауди, ама Шкодата не е БМВ.

 

Какво се очаква да стане с умния алтернатор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, JORDITO написа:

Честита придобивка. Относно старт - стопа. Така като сте променили напрежението от 7.5 на 12 да попитам прочетохте ли преди това ,че колата е с умен алтернатор. Т.е. той не работи постоянно,а само при натискане на спирачки, спускане по наклон или при повишена консумация на енергия. Сега като казахте на колата,че постоянно има повишена консумация и еку-то изключва старт-стопа, какво прави алтернатора?  

Ремонт на алтернатор за тая кола ,не става при майсторите на Раковска за 50-100 лв.

Много обичам хора ,които много разбират на БМВ и Ауди, ама Шкодата не е БМВ.

 

 

Аз си признавам, че не разбрах нищо от този коментар. Просто защото не разбирам и никога не съм претендирал, че разбирам от коли. 

 

Жорди, мога ли да те помоля, най-любезно да обясниш и да дадеш съвет тази start-stop функция трябва или не трябва да е пусната. 

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, Jacky Adamov написа:

 

Аз си признавам, че не разбрах нищо от този коментар. Просто защото не разбирам и никога не съм претендирал, че разбирам от коли. 

 

Жорди, мога ли да те помоля, най-любезно да обясниш и да дадеш съвет тази start-stop функция трябва или не трябва да е пусната. 

 

Благодаря.

Това с промяната на стойността от 7.89 на 12 волта е указание до къде да разрежда акумулатора , преди да спре да гаси мотора. Не виждам как ще повлияе на алтернатора.

Аз карам така седем години (по-точно 6 години и десет месеца).

 

П.П. 100% пестиш от ремонт на стартер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В края на март ми предстои посещение на завода на Шкода в Млада Болеслав. Мисля да ги поразпитам някои неща по темата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, Jacky Adamov написа:

В края на март ми предстои посещение на завода на Шкода в Млада Болеслав. Мисля да ги поразпитам някои неща по темата. 

Те са производители , не изследователи ;)

Имаше сервизна акция при първото поколение Фабия 3 - убиваха си акумулаторите .. моята също мина този ъпдейт , въпреки че нямаше нищо на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.