Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb III Combi L&K 2016


Recommended Posts

Преди 3 часа, Jacky Adamov написа:

А да започне да вие задния дифф дали е добре :(

 

А знаете ли нов колко струва? Щото аз разбрах и ме заболя. 

 

Минаха четири часа и никой не е помогнал на колегата ....

А ти как мислиш? Добре ли е или не.

Лошо, Седларов! Лошо. Скъп е, защото върви к-т с халдекса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Jacky Adamov

    25

  • joro-120L

    15

  • The Best Forman

    10

  • b3lq7a

    6

преди 26 минути, joro-120L написа:

 

Минаха четири часа и никой не е помогнал на колегата ....

.....

Аз знам как се източва маслото и как се мие помпата , ама до там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е добре, Жорка ама какво да се прави. Хванал съм се на хорото и явно ще го танцувам до край. 
 

Днес проверихме - нова резервна част струва малко над 12 хиляди лева. Колко е реална цената - не знам. Като дойде момент за смяна явно ще е втора употреба. Там е поносимо. Около 3500лв. 
 

Вие ако имате идеи - давайте. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага давам идея - да се обадите на @Pepino.

 

https://www.skodaclub.bg/forum/topic/47766-pepino-racing-team/

 

Може и да сте го направил вече, не знам.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Аз знам как се източва маслото и как се мие помпата , ама до там.

Става въпрос за диференциал, Гена. Всяка кола го има. Иначе, първото ми изречение в горния пост е препратка към една друга тема. ;)

 

Преди 1 час, Jacky Adamov написа:

Не е добре, Жорка ама какво да се прави. Хванал съм се на хорото и явно ще го танцувам до край. 

Сега трябва да направим разследване. Халдекса и дифа обслужвани ли са по предписание на производителя? Някакви течове да имало там и да е останал с малко/без/ масло?

Първо може да се пробва със смяна на маслото. Но аз съм скептично настроен, че ще се оправи. Даже според мен, няма да се оправи. Диагностицирано ли е точно откъде е виенето. Да не е някой лагер, който лесно може да се смени. Ако е от зъбните колела на дифа, там вече няма оправяне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са износени съединители просто няма да работи халдекса 4х4. Я ще е диференциал, я някое каре или лагер. Аз също бих отишъл при Пепино, но конкретно, ако проблемът е халдекс или заден диференциал преди време бях чел във vw forum за едно момче в София, който успешно ги рециклирал (мнения на негови клиенти), можеш да го потърсиш там! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко предистория.

Бученето го забелязах миналата година непосредствено след смяна на гумите. Мислех си че е от тях (не разбирам от коли, IT съм). 

След това на края на годината ми се появи проблема с AdBluе-то и покрай приятел попаднах на един от най-свестните типове евър. Майстор в Красно село, който се казва Чавдар (Чочо) и до колкото знам винаги е правил VAG автомобили. Та той ми смени AdBlue тръбата и задни накладки и решил да направи едно кръгче с колата. 

Отивам да си я взема и започваме да коментираме въпросното бучене. Според него проблемът не е в гумите, а именно в задния диференциал.

Колата е обслужвана редовно в Швейцария. 

Когато я купих тук демекври 2022 я обслужих напълно, като до ден днешене се обслужва в срок с оригинални продукти.

Течове не е имала или поне аз не съм забелязал. А ако имаше щеше да забележа със сигурност.

Малката надежда, която ми остава е наистина да е било от гумите (въпреки че се съмнявам дълбоко). 

Ако се окаже че не е от тях трябва да го мисля, защото бученето е доста неприятно.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разпитвам, защото диф е изключително рядко да дефектира без причина.

Това е възел, който надживява автомобила.

А и колата е сравнително нова. Да не заден лагер на главина? Шумът влияе ли се от завои, подаване и отнемане на газта, при каква скорост се появава, усилил ли се с времето, бучене ли е или виене? Кардана да се провери ...:

Трябва точна диагноза, преди да се пипа диференциала.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Jacky Adamov написа:

....

Колата е обслужвана редовно в Швейцария. 

...

Аз знам за една Октавия , която също е била редовно обслужвана в Швейцария и 2023 се оказа с горивния филтър от завода , та до тук с обслужването в Швейцария.

Всъщност се сещам за един статичен тест - вдигате колата на подемник , един дава газ , а другите слушат .. ако е виене от гуми , във въздуха ще изчезне , а ако е от приводната система , ще продължи да вие и ще може да се чуе дали е лагер на кардана или диференциал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro-120L @The Best Forman Колеги, много ви благодаря за съветите. Ще ги споделя с майстора при който ходя, защото аз наистина не разбирам. Не ми пречи да взема и второ мнение от някой. Ще ми се просто да го отстраня.

 

Лично това, което усещам аз е следното: в момента е по-скоро бучене, отколкото виене и е осезаемо (т.е. напрви ни впечатление че го има), но за сега не е супер дразнещо. Не се влияе от: завой, скорост (подаване или отнемане) или инерция - има го постоянно.

 

Иначе за обслужването - ясно че никъде няма гаранция и това, че е била обслужвана в Швейцария далеч не означава нищо.

 

Лошото е, че преди средата на март няма да мога да направя никакви тестове, защото по-рано едва ли ще сменя гумите, имам ходене в чужбина и майстора преди март няма да може да го погледне по-обстойно. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, Jacky Adamov написа:

Не ми пречи да взема и второ мнение от някой.

 

Задължително е второ/трето мнение в случая. При посещение на друг сервиз/майстор не отивай с готова диагноза, казваш има бучене - да откриете от къде е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, deas написа:

 

Задължително е второ/трето мнение в случая. При посещение на друг сервиз/майстор не отивай с готова диагноза, казваш има бучене - да откриете от къде е.


О, да. Това е задължително т.е. да не казвам какво е. Тази грешка я направих вече с първата си кола. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Jacky Adamov написа:

Бученето го забелязах миналата година непосредствено след смяна на гумите. Мислех си че е от тях ... 

Дано да е от гумите, след като съвпада със смяната им. Но да бучат осезаемо, трябва да са с грайфер на трактор. С летните ще пробваш и тогава ще ходиш на майстор/и, ако се наложи.

 

Преди 3 часа, Jacky Adamov написа:

Лично това, което усещам аз е следното: в момента е по-скоро бучене, отколкото виене и е осезаемо (т.е. напрви ни впечатление че го има), но за сега не е супер дразнещо. Не се влияе от: завой, скорост (подаване или отнемане) или инерция - има го постоянно.

По тези симптоми нищо не мога да кажа. Не казвам, че не са такива. Искаше ми се да получа отговори, от които може да се постави диагноза. Напр. Ако изчезва при завой - лагер главина. Ако изчезва при отнемане на газта - зъбни колела на дифа. Бученето е характерно за лагер, виенето - за зъбната предавка на дифа.  Ако не се окаже от гумите, разбира се.

Как ще се скапе тоз диференциал! Та той дори не се натоварва. Паразит някакъв там. В сравнение с предния. ;)

Успех и да пишеш какво е станало.

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, Jacky Adamov написа:

.... Тази грешка я направих вече с първата си кола. 

Дано не визираш черния Супърб 1 , защото си е в чудесно здраве , само е малко очукан :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сигурно ли е, че задният диф е пълен с достатъчно количество от препоръчаното масло? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Jacky Adamov написа:

@joro-120L @The Best Forman Не се влияе от: завой, скорост (подаване или отнемане) или инерция - има го постоянно. 

При това описание, аз бих изключил зъбните колела на диференциала. Ще се чува само при ускорение, при отнемане на газта или при пускане по инерция (в случая ако пускаш на неутрална, поне за пробата) ще изчезва. 

 

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Дано да е от гумите, след като съвпада със смяната им. Но да бучат осезаемо, трябва да са с грайфер на трактор. С летните ще пробваш и тогава ще ходиш на майстор/и, ако се наложи.

В друга тема за гуми бях изразил моя опит. След зимния сезон с Continental, слагам летни гуми GoodYear и о, ужас - виене все едно съм се качил на тролей. Колата ми си е шумна, но определено и гумите бяха доста шумни и противно на очакванията, че летните гуми са по-безшумни от зимните, при мен се получи точно обратното. Отдадох го просто на несполучлива партида и на следващия сезон се разделих с тях. 

@Jacky Adamov

Предполагам, че летните ти гуми, не са на отделни джанти, но в противен случай може да ги смениш за ден-два, просто за пробата, въпреки че си е хамалогия, но поне ще изключиш тази възможност или ще я потвърдиш, защото би била най-безболезнената. И ще знаеш дали има за какво да се притесняваш при пътуването, което ти предстои. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той ще пътува със самолет. До март няма време да се занимава с колата.

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

В друга тема за гуми бях изразил моя опит. След зимния сезон с Continental, слагам летни гуми GoodYear и о, ужас - виене все едно съм се качил на тролей. Колата ми си е шумна, но определено и гумите бяха доста шумни и противно на очакванията, че летните гуми са по-безшумни от зимните, при мен се получи точно обратното. Отдадох го просто на несполучлива партида и на следващия сезон се разделих с тях. 

Гумите не ги изключваме, като причина. А и майстор я е карал и казал - диференциал! :)

Асене, като си опитен с гумите, това не ти ли говори нещо. При каква скорост се появява шума при шумни гуми?

Преди 5 часа, Jacky Adamov написа:

Не се влияе от: завой, скорост .....

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

При това описание, аз бих изключил зъбните колела на диференциала. Ще се чува само при ускорение, при отнемане на газта или при пускане по инерция (в случая ако пускаш на неутрална, поне за пробата) ще изчезва. 

?

По-горе съм написал същото. Само че, при мен идеята беше да му кажа от какво е, а не от какво не е.

 

Преди 3 часа, joro-120L написа:

Ако изчезва при отнемане на газта - зъбни колела на дифа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, The Best Forman написа:

Дано не визираш черния Супърб 1 , защото си е в чудесно здраве , само е малко очукан :)

 

Аааа, ти откъде имаш такава информация? Онзи ден гледах снимки и ми стана едно такова сантиментално. Иначе него визирах, да. А грешката, която казвам, че направих с нея беше, че при проблем отивах при майстор и казвах "Абе аз не разбирам от автомобили ама ми казаха, че проблемът е еди-какъв-си". Това вече не го правя.

 

 

Преди 15 часа, niki написа:

А сигурно ли е, че задният диф е пълен с достатъчно количество от препоръчаното масло? 

 

Ами аз лично няма как да съм сигурен на 100% за това. Ще ми се както ми е казано, че има - да е вярно. 

 

@ghost_riderАз мислех това да нарпавя със тест за един ден. Летните гуми са на отделни джанти, но са в Разлог. Тук обаче има един друг момент. Зимните гуми са чисто нови. Реално сега им е втори сезон и честно казано нямам спомен миналата зима да съм имал такъв проблем. 

 

Огромно благодаря на всички ви, които помагате със съвети мнения и размишления. Със сигурност ще ви държа в течение при развитие на темата. Днес мисля по-подробно да слушам колата. Без радио, жена и дете :D

Редактирано от Jacky Adamov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Jacky Adamov написа:

Аааа, ти откъде имаш такава информация? ..

Комшии сме (не се познавам с човека) , но всяка неделя , като си правя сутрешната разходка го наглеждам на съседния паркинг ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, joro-120L написа:

Той ще пътува със самолет. До март няма време да се занимава с колата.

 

Гумите не ги изключваме, като причина. А и майстор я е карал и казал - диференциал! :)

Асене, като си опитен с гумите, това не ти ли говори нещо. При каква скорост се появява шума при шумни гуми?

 

?

По-горе съм написал същото. Само че, при мен идеята беше да му кажа от какво е, а не от какво не е.

 

Не знаех за тази подробност, че пътуването няма да е с колата, макар да беше логично при съмненията за проблем в диференциала, което би било прекалено рисково. 

 

Относно "майстора" не бих се доверил сляпо (макар по името да имам минимално съмнение, че става дума за човек, когото познавам). 

 

Моите джанти не стават на Супърба, 5х100 са, в противен случай бих поканил колегата да му сложа моите гуми да пробва, щом неговите не са на разположение.

И силно се надявам проблема да е в гумите, нищо че им е 2-ри сезон. 

Гумите се чуват още от ниска скорост 20-30км/ч, особено осезаемо при добре обезшумена откъм двигател кола.

За съжаление аз също си мисля че е от лагер, просто не знам доколко е ремонтопригоден този диф, но определно бих търсил такъв вариант, а не цял диференциал за 1/2 или 1/3 от стойността на колата. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, ghost_rider написа:

Не знаех за тази подробност, че пътуването няма да е с колата .... 

И аз не знаех. И все още не знам. Предполагах. Но звучи убедително. ?

За шумовете от въртящи се части и гуми - При увеличаване на скоростта би трябвало и те да се усилват. Да, диференциала не го изключваме, като вариант, защото освен зъбни колела има и лагери. Разчитаме колегата да проведе по-задълбочен тест по горните ми въпроси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска излязох да покарам колата сам. Без радио, без нищо. 

 

Наблюденията: преди да тръгна, на светофар, на неутрална - почти го няма. Тръгна ли започва да се усилва. Мина ли 50км/ч вече става силно. Оттук на сетне колкото и бързо да карам шумът не се засилва. Спра ли на светофар утихва. При завой с по-ниска скорост пак го има, но е по-слабо. 

 

В крайна сметка обаче, колата трябва да я погледне някой, който разбира повече от мен, за да знае какво да слуша и в какви ситуации да го слуша. 

 

Още един път искам да кажа: огромно благодаря на всички вас тук, които се опитвате да ми помогнете. Оценявам го наистина!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото според Шкода е с интервал на смяна 3г т.е гаранционния период надали го е хванал. Започва се с промивка на системата. При Хондите така се лекува задния диф, но системата е доста по-опростена. Разбира се, ако няма нищо разбито по механиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Jacky Adamov написа:

Наблюденията: преди да тръгна, на светофар, на неутрална - почти го няма ..... Спра ли на светофар утихва.

Това "почти го няма" го разбирам, че го има, но в по-малка степен. Шумът го има и когато е на място? Ако е така, нещата се променят. Стига се макс. до скоростна кутия, не и по-назад. С ръчна кутия ли е колата.

 

Преди 2 часа, Jacky Adamov написа:

В крайна сметка обаче, колата трябва да я погледне някой, който разбира повече от мен, за да знае какво да слуша и в какви ситуации да го слуша. 

+1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, joro-120L написа:

С ръчна кутия ли е колата.

п.п. видях на първа стр. че е автомат. мислих си за един елементарен тест, но той е за ръчна кутия.

Все пак, ако има някакъв шум на място, виж при различните положения на лоста дали се променя или изчезва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.