Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb III Combi L&K 2016


Петър Адамов

Recommended Posts

@Jacky Adamov - малко подсещане относно обслужването на колата.

 

За да няма някакви изненади, добре е да се подмени всичко (освен ако не е направено в Швейцария преди продажбата...но е малко вероятно).

Ангренажен комплект + водна помпа

Масло DSG и филтър - ОЕМ

Масло диференциал - ОЕМ

Масло раздатка - ОЕМ

Масло Халдекс и почистване на цедка - ОЕМ

Масло двигател - нещо читаво 

Маслен, горивен, въздушен и купе филтър

Преглед на състоянието на дискове и накладки, антифриз и спирачна течност.

Вероятни проблеми - датчик диференциално налягане, букса датчик и пинове датчик.

Колата е на прилични километри, дизел, карана вероятно редовно магистрално. Високата температура буквално изпича пластмасата на датчиците и при смяна на ангренаж се чупят. Може да не се забележи по самия датчик, но индикацията на таблото няма как да се подмине. Много често набива грешка след смяна на ангренаж. Да го имаш на ум.

Проблеми с бравите има също понякога.

Едни гумени стелки + такава за "тунела" отзад ще са полезни за зимата (ако я има тази година). Жорката има и чудесна течност за чистачки. И може да спре Старт-Стоп системата безболезнено.

?

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 115
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Петър Адамов

    32

  • joro-120L

    29

  • b3lq7a

    12

  • PRR

    10

Преди 5 часа, The Best Forman написа:

Какво се очаква да стане с умния алтернатор?

Най-малко му съкращаваш живота. Това не е от едно време да е постоянно зацепен и да кара по 15 години. Два случая знам за ремонт на алтернатор на MQB . И двата над 1000 лв ремонт.

Затова аз лично съм против по такъв начин да се изолира старт-стопа.

Не ангажирам никого с мнението си.

По-интелигентно е да се обърне режима на бутона с модул. 

Има и от Али евтини.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се предварително на автора , че изместваме темата , но и на мен ми е интересна тази информация.

При дефектиране на алтернаторите , някой направи ли си труда да потърси причината другаде (заводски заложен живот , каране с умрял акумулатор , системно претоварване с големи консуматори и т.н ) или директно беше обвинен този , който е изменил настройките на колата .. както става често при софтуерни модификации и се счупи мотора , защото е държан в критиката , винаги мапера е виновен :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, zloQQ написа:

@Jacky Adamov - малко подсещане относно обслужването на колата.

 

За да няма някакви изненади, добре е да се подмени всичко (освен ако не е направено в Швейцария преди продажбата...но е малко вероятно).

Ангренажен комплект + водна помпа

Масло DSG и филтър - ОЕМ

Масло диференциал - ОЕМ

Масло раздатка - ОЕМ

Масло Халдекс и почистване на цедка - ОЕМ

Масло двигател - нещо читаво 

Маслен, горивен, въздушен и купе филтър

Преглед на състоянието на дискове и накладки, антифриз и спирачна течност.

Вероятни проблеми - датчик диференциално налягане, букса датчик и пинове датчик.

Колата е на прилични километри, дизел, карана вероятно редовно магистрално. Високата температура буквално изпича пластмасата на датчиците и при смяна на ангренаж се чупят. Може да не се забележи по самия датчик, но индикацията на таблото няма как да се подмине. Много често набива грешка след смяна на ангренаж. Да го имаш на ум.

Проблеми с бравите има също понякога.

Едни гумени стелки + такава за "тунела" отзад ще са полезни за зимата (ако я има тази година). Жорката има и чудесна течност за чистачки. И може да спре Старт-Стоп системата безболезнено.

?

 

 

 

 

 

Всичко, което си описал е сменено и обслужено преди да я взема т.е. спазарих я, обслужих я, взех я. И всичко е с оригинални части/консумативи. Само за гумените стелни и тези за тунела не ми стана ясно. Аз имам някакви гумени стелки за купето и багажника. Много ме радва как са гравирани всичко с буквата S :D 

 

Единственото, за което не съм сигурен на 100% е акумулатора. В началото старт-стоп системата ми казва: Power consumption is too high. Но като я покарам 10-15мин. и се активира сама, така че предполагам нещо не е достигнато. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Jacky Adamov написа:

... Много ме радва как са гравирани всичко с буквата S :D 

 

Единственото, за което не съм сигурен на 100% е акумулатора. В началото старт-стоп системата ми казва: Power consumption is too high. Но като я покарам 10-15мин. и се активира сама, така че предполагам нещо не е достигнато. 

Това до някъде е минус - моите са с F и ме влудява чистенето - ако искаш всчко да се измие , захващаш четката за зъби и търкаш обстойно всяка буква.

За акумулатора може да ти каже някой с модерните товарни вилки , но и самата Старт/Стоп система има няколко условия , които да са изпълнени за да сработи .. ако има електрически нагревател в кутията на парното и работи докато загрее мотора , нормално е да е голяма консумацията (това ми дойде на първо четене).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата със старт-стоп системата. Когато акумулатора е "умрял" не успява да държи напрежение, съответно ECU-то непрекъснато се опитва да го дозареди и спира стап-стоп системата с "consumption too high". Понякога, при по-дълъг път все пак успява да стигне до зададените стойности и за два-три сфетофара се активира и ... после пак "consumption too high". Лично изпитано с оригиналния акумулатор, допреди смяната му с нов. Доколкото това съсипва алтернатора не знам. При всички положения увеличава консумацията и го кара да работа под по-голям товар. От друга страна алтернатора е постоянно зацепен, друг е въпроса, че генерацията му е контролируема (предполагам, чрез възбудителната намотка) и вместо да стои на режим поддържане се опитва непрекъснато да дозарежда. Т.е. не вярвам да му се съкрати живота или поне не и с някаква реално измеримо време. 

Това, което не мога да кажа, е дали вдигането на напрежението за включване на старт-стоп системата автоматично променя и напрежението за зареждане. Със сигурност не го прави при изключване с бутона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Увериха ме, че акумулатора е бил сменен с нов, но не ми пречи да го сменя аз просто за всеки случай. 

 

Кой би бил най-удачният вариант за този Superb? Или да чета заводския и да търся същата спецификация. 

 

А с тези съвети май ще трябва да извадя ракията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е сменен "в гаража" може просто да му трябва "обучение". На някои модели след смяна изисква обучение на ECU-то, което, ако не е направено, може и да има такава симптоматика (стрелям в тъмното с това!).

А най-удачното е препоръчания от производителя, като това НЕ означава закупен от него :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, PRR написа:

Ако е сменен "в гаража" може просто да му трябва "обучение". На някои модели след смяна изисква обучение на ECU-то, което, ако не е направено, може и да има такава симптоматика (стрелям в тъмното с това!).

А най-удачното е препоръчания от производителя, като това НЕ означава закупен от него :) 

 

@PRR много благодаря за съвета. Ще видя как се държи системата и ще проуча. За момента не го отчитам като проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита, много е хубав суперба! Безаварийни и приятни моменти с него!

Относно старт-стоп системата… доста четох в бришкода, за коли с дсг е препоръчително да не се спира, тъй като когато са на място в режим D/S, винаги са на полу първа(или нещо подобно като термин), което води до по-бързо разваляне маховици! За да не е натоварен маховик, трябва да е на N кутията…! За проблеми с алтернатори не съм прочел да има! На коли с ръчна кутия е неприятно потегляне с активиран старт стоп, но на дсг се свиква с пускането на спирачката/подаване на газ(зависи, при мен винаги на светофар трябва да държа спирачка, 03 2014 с дсг 6ст, на с3 2021 с дсг 7ст, не е така, при него се тръгва с газ, също не се държи натиснат педала на спирачката). 
 

ПС. Усеща се разлика във вибрациите на мотора между D/S режим и N. Така се уверих в съветите от английския форум.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, b3lq7a написа:

Честита, много е хубав суперба! Безаварийни и приятни моменти с него!

Относно старт-стоп системата… доста четох в бришкода, за коли с дсг е препоръчително да не се спира, тъй като когато са на място в режим D/S, винаги са на полу първа(или нещо подобно като термин), което води до по-бързо разваляне маховици! За да не е натоварен маховик, трябва да е на N кутията…! За проблеми с алтернатори не съм прочел да има! На коли с ръчна кутия е неприятно потегляне с активиран старт стоп, но на дсг се свиква с пускането на спирачката/подаване на газ(зависи, при мен винаги на светофар трябва да държа спирачка, 03 2014 с дсг 6ст, на с3 2021 с дсг 7ст, не е така, при него се тръгва с газ, също не се държи натиснат педала на спирачката). 
 

ПС. Усеща се разлика във вибрациите на мотора между D/S режим и N. Така се уверих в съветите от английския форум.

 

Благодаря много за пожеланията :)) 

Аз тук не разбрах само дали старт-стоп трябва да е пуснат и на светофара да си стои на D/S или дори при пуснат на светофар трябва да се сменя на N. На старата шкода 2005та на светофар винаги сменях на N докато не прочетох на едно място, че не трябвало да се прави. 

Редактирано от Jacky Adamov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.01.2023 г. at 9:36, Jacky Adamov написа:

 

Благодаря много за пожеланията :)) 

Аз тук не разбрах само дали старт-стоп трябва да е пуснат и на светофара да си стои на D/S или дори при пуснат на светофар трябва да се сменя на N. На старата шкода 2005та на светофар винаги сменях на N докато не прочетох на едно място, че не трябвало да се прави. 

 Ако работи старт стопа на място и е на D/S, няма нужда да се минава на N. Когато работи мотора и си на D/S , реално си на полусъединител… Като седя по-дълго и не ми се е активирал старт стоп-а, си минавам на N. @Izoliniда се включи, има повече опит с ДСГ! Той казваше, че му се е случвало и да прегрее в сериозен трафик неговата кутия и минавал на N. Аз не съм чул, прочел и тн да не е добре да се минава на N, стига да не е в движение колата… 

 

Също така, както по горе е писал @zloQQ филтър на 5та версия на халдекса няма, а има цедка! По предписания на производителя не се чисти и стават страхотни бели! На колега ор форума с Йети (има тема в раздел Йети, по спомен) на 120х км му се развали халдекса (фатално, беше го оставил на пътя и се беше разпилял на асфалта), точно заради това! Има писано във форума за тия цедки, може и аз да съм писал и качвал снимки, но не помня @PRR със сигурност наскоро качи на неговия С3 снимана цедката! 
 

Също така, обърни внимание на версията на софта, че последния ъпдейт на халдекс 5 е от 18 или 19год! Аз като се качих от Йети с халдекс 4 (който е по-добрия вариант, демек същия, но с още една помпа за постоянно налягане на задния мост и реално е перманентно 4х4 халдекс 4) на о3 с халдекс 5 имах чувството, че колата е само на предно! След ъпдейта стана нормална, приятна за каране и вече се усеща доста работата на 2ното предаване. И е добре (за мен задължително), ако ще се кара в сняг, на кал или искаш да я попързаляш някъде за кеф, с obd11, да се прекодира ЕСП/ЕСЦ системата да може да се гаси напълно (fully off се изписва - при изгасено напълно, на борда, където седят километрите за нулиращия се пробег или Круз контрола, не спорт, деактиватед или нещо подобно, както са заводско на всички изписва за секунда и после остава само жълтата лампа на таблото. РС версиите са с такава ЕСП програма заводско). За тая работа търси @JORDITO , с кодиране не става или става адски трудно! Той има обд11. На мен той ми го настрои за няколко минути! При тази активация с гасене на ЕСЦ/ЕСП не връща газта колата при боксуване! За ъпдейта на софта на халдекса имам тема - и най-добре в Еуратек да си го направиш, да не ти сложат софт за друг модел на ВАГ… на снимката съм показал всички версии по техните кодове, както трябва да са! Не всеки с ОДИС знае какво прави и качва! Чувал съм за сложени ъпдейти за голф 7 и а3… коли с доста други размери и пътно поведение!

 

Поздрави!

 

 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.01.2023 г. at 20:20, Jacky Adamov написа:

Като не съм карал никога дизел си мислех, че автомобила ще е тромав и муден. Все пак е комби и е 2.3 тона. 

 

...майкоо! В каква заблуда съм живял. Супер пъргава дори и за този тонаж. Адски приятно поведение. Средния разход ми падна от 8 на 6, а колата съм я кръстил Falcon 9 :D

Не знам ако тръгна да сменям дали повече бих взел бензин :D 

Няма как да е 2,3 тона… това най вероятно е по талон и максималното й тегло с пътници, товар и гориво! Надали е над 1,8т дори с пълен резервоар! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, b3lq7a написа:

 Когато работи мотора и си на D/S , реално си на полусъединител…

 

Това, ако е истина е супер неграмотно технически измислено. И затова буди съмнение у мен. При това положение, феродовият диск трябва да е отделЕн от маховика. В най-лошия случай трябва да е, като при ръчна кутия, да стоиш на място с натиснат докрай педал на съединителя. А колко е отделЕн феродовия диск зависи колко силно си натиснал спирачката. Поне моите наблюдения са такива.

 

При термина "полусъединител" има триене/контакт, приплъзване с огледалния диск на маховика. Феродовия се загрява, при по-дълго задържане започва да мирише на феродо, може и да се "запали", животът му се скъсява... и все лоши работи.

Е, при 6ДСГ са в маслена баня, но последиците са такива, макар и маслото да ги прикрива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, joro-120L написа:

 

Това, ако е истина е супер неграмотно технически измислено. И затова буди съмнение у мен. При това положение, феродовият диск трябва да е отделЕн от маховика. В най-лошия случай трябва да е, като при ръчна кутия, да стоиш на място с натиснат докрай педал на съединителя. А колко е отделЕн феродовия диск зависи колко силно си натиснал спирачката. Поне моите наблюдения са такива.

 

При термина "полусъединител" има триене/контакт, приплъзване с огледалния диск на маховика. Феродовия се загрява, при по-дълго задържане започва да мирише на феродо, може и да се "запали", животът му се скъсява... и все лоши работи.

Е, при 6ДСГ са в маслена баня, но последиците са такива, макар и маслото да ги прикрива.

Аз съм чел за dq250, на Ицо е dq200 суха, на суперба на колегата сигурно е dq380/1/2, ако е 7ст и пак е с масло, не е суха гаранция, ако е 6ст е като моята… примерно на ръчен режим често виждам и индикации 1->2, 2->3, 3->4, за в обратен ред не съм сигурен, на таблото, което не помня от къде ми е останало като спомен, че е пак е индикация за полусъединител! ДСГ е с 2 съединителя, напълно реално е на D/S, при работещ мотор, да си на 0->1. Аз реално усещам разлика във вибрациите на колата между D/S и N на място!

 

От 15к км съм на ДСГ, никога не съм харесвал автомати и до тази кола не съм карал повече от 10км и то по принуда, но вече посвикнах и горе долу ми харесва, но пак не е същия фън! Само лаунчконтрол старт мога да кажа е топ! Пиша каквото съм прочел и чул, за ДСГ, нека се включат в дискусията по-знаещите…!

 

пс. Мисля и ти си с dq250…

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при преминаване на N и при мен се усеща едно "олекване" от към кутията, но по-скоро става нещо в кутията, а не при съединителя.

N не го ползвам при престой. По-скоро, минавам на P, но рядко.

Нищо не знам за тези кутии, нищо не съм чел и не смятам да търся. Разчитам на форума да науча нещо. :)

С dq250 трябва да съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, joro-120L написа:

Да, при преминаване на N и при мен се усеща едно "олекване" от към кутията, но по-скоро става нещо в кутията, а не при съединителя.

N не го ползвам при престой. По-скоро, минавам на P, но рядко.

Нищо не знам за тези кутии, нищо не съм чел и не смятам да търся. Разчитам на форума да науча нещо. :)

С dq250 трябва да съм.


не съм някой компетентен, да попитам, каква е разликата според P и N? До колкото знам, на неутрална можеш да местиш колата, на P не става! И ако случайно, си на P, а колата се е развалила, махаш пластмасовия панел около скоростния лост, внимателно, че е на щипки (има инструкции в книжката на моята кола как се вади) и отдолу има оранжев пластмасов ПИН/пробка/пластина с ухо за пръст отгоре! Дърпаш я и освобождаваш кутията да можеш да движиш колата като на N! Също мисля, че за да стигнеш до P минаваш през N и R… може и по правилно да е режим паркинг при престой от неутрална, не знам! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Р - от "паркинг". Съединителите и предавките са изключени и е задействано механично блокиране към едно от колелата на вътрешния диференциал.

N - от "неутрално положение". При тази позиция, двата съединители и всички предавки са изключени. Но няма механично задействано блокиране и колата може да се мести.

При пълно спиране (светофар, изчакване на трафик...) - не е необходимо да се преминава на N. Натискането на спирачката и спирането на автомобила напълно освобождават двата съединителя. Превключването на N и обратно на D/S само износва механизмите.

В задръстване или бавно движение, кутията се стреми да е икономична и веднага превключва на 2-ра предавка след потеглянето. За да си спестите някакво износване на съединителите - ръчно я слагете на 1-ва или превключвате на S.

Също така, кутията предвижда вашите ходове и подготвя предавките според това, как боравите най-вече с педала на газта.

Друго важно нещо е, когато изкачвате наклон и се налага да спрете/забавите движението си. Не контролирайте колата с педала на газта, а ползвайте спирачката и спрете напълно. Бързо почва да мирише на...ремонт :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, b3lq7a написа:

не съм някой компетентен.....

 

Аз също не съм. Трябва да се знае устройството на кутията. От там ще е ясен и принципа на действие и ще можем да си обясним много неща. Може би и по-грамотно ще си експлоатираме автомобилите. Това, което го пишат в книжките за експлоатация е за ползватели и какво да правят. А не, защо трябва да го правят. Ръководство.

Иво, накара ме да отворя книжката с инструкциите. :) И това е добре, защото не съм я чел подробно. Не, че се съмнявам в теб и сверявам, а да дам инфо за общо ползване с една извадка от книжката. И конкретно какво пише и какво се прави при престой на светофар. Колата фабрично е без Старт-Стоп система.

Трябва да отбележа, че в карето "Внимание", третата точка има нещо, което евентуално може да подкрепи твоята теза с "полусъединителя", но аз го тълкувам, че дори и без подаване на газ, при отпукане на спирачката, автомобилът ще тръгне.

 

Преди 14 часа, b3lq7a написа:

Също мисля, че за да стигнеш до P минаваш през N и R…

 

то преди всяко гасене се минава от там.

п.п Личното ми мнение е, че функцията N е там, заради авариен режим. Да може да се мести колата. Иначе е пълен блокаж.

 

IMG_0459(1).thumb.jpg.970c164838aaf48138ae9f554921f87a.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, b3lq7a написа:

@Izoliniда се включи, има повече опит с ДСГ! Той казваше, че му се е случвало и да прегрее в сериозен трафик неговата кутия и минавал на N. Аз не съм чул, прочел и тн да не е добре да се минава на N, стига да не е в движение колата…

Не, Иво, не сме се разбрали. Никога не минавам на светофар на "N", единствено може да сложа на "Р" ако ще седя някъде да чакам (на равно!) със запален двигател, но по-често слагам "N" и дърпам някой зъб на ръчната.

 

Кутията не се чувства комфортно в режим тръгни-спри при изкачване. Моята прегря на Хемус в задръстването преди един от вечно затворените тунели. Причината е:

Преди 1 час, zloQQ написа:

В задръстване или бавно движение, кутията се стреми да е икономична и веднага превключва на 2-ра предавка след потеглянето.

Превключва, ама не съвсем, защото всъщност скоростта е много ниска и се движиш на полусъединител на 2ра, при което се случва описаното от Жоро:

Преди 13 часа, joro-120L написа:

При термина "полусъединител" има триене/контакт, приплъзване с огледалния диск на маховика. Феродовия се загрява, при по-дълго задържане започва да мирише на феродо, може и да се "запали", животът му се скъсява... и все лоши работи.

Е, при 6ДСГ са в маслена баня, но последиците са такива, макар и маслото да ги прикрива.

 

Решението също според Велко:

Преди 1 час, zloQQ написа:

За да си спестите някакво износване на съединителите - ръчно я слагете на 1-ва или превключвате на S.

Е да, но превключването на S не решава проблема, поне на моята кутия - за минаването от 1ва на 2ра няма разлика при подаване на минимална газ, което е неминуемо когато пред теб в задръстването пълзят още коли. Минаването в ръчен режим е единственото решение. Друго доказателство (поне за мен), че при много ниска скорост и светещ на таблото знак D2 всъщност си на полусъединител е, че ако в този момент бутнеш лоста към ръчно превключване, на таблото светва 1 и се усеща удара от пълното зацепване на съединителя.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера закачихме колата с едно Carly устройство (платено). Първоначално показа 50 грешки, които явно са били стари, защото след като ги изтрихме не показа повече. Start/Stop системата я оставихме включена. Останах изумен реално колко неща могат да се настроят, но не пипахме нищо. Хубавото е, че програмата прави автоматично бекъп на всичко преди да прекодира каквото и да било. Пуснахме някакво developer меню, което ми показва само някакви ъпдейти. За съжаление в това приложение нямаше опция за регистриране на нов акумулатор. 

 

Изглежда, няма да затварям вратата с натискане на спирачката :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@JORDITO колега, аз мога ли и ако да, кога, да дойда при теб и да ми прегледаш колата с диагностиката, която ползваш? Какво е направено, какво може да се направи и евентуално ако нещо трябва да се промени или донастрои. 

 

Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Jacky Adamov написа:

@JORDITO колега, аз мога ли и ако да, кога, да дойда при теб и да ми прегледаш колата с диагностиката, която ползваш? Какво е направено, какво може да се направи и евентуално ако нещо трябва да се промени или донастрои. 

 

Благодаря :)

Винаги си добре дошъл. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

А да започне да вие задния дифф дали е добре :(

 

А знаете ли нов колко струва? Щото аз разбрах и ме заболя. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.