Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb III Combi L&K 2016


Петър Адамов

Recommended Posts

Преди 1 час, joro-120L написа:

Нивата ще може да завива. :)

 

Не завива, Жоре, не завива! Заключиш ли диференциала и без това огромния и диаметър на завой става още по голям, а и не ще да върви и усещаш как цялото предаване е под брутално напрежение. Не случайно изрично пишат да не пускаш блокажа на сухо и при настилки с добро сцепление ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 115
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Петър Адамов

    32

  • joro-120L

    29

  • b3lq7a

    12

  • The Best Forman

    10

преди 30 минути, PRR написа:

Не завива, Жоре, не завива!

Аз съм на друго мнение. Завиването става невъзможно при блокаж на диференциала на моста.

 

преди 30 минути, PRR написа:

.... усещаш как цялото предаване е под брутално напрежение.

Нормално. Нали досега говорим за спънати мостове.

 

преди 30 минути, PRR написа:

Не случайно изрично пишат да не пускаш блокажа на сухо и при настилки с добро сцепление ;) 

Разбира се.

Подчертаното да се разбира - пълноприводни без междуосев.

Преди 12 часа, joro-120L написа:

Пълноприводните са с междуосев. А които не са, изрично пише в инстр. за експлоатация, че 4х4 трябва да се използва за кратко и при нужда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, joro-120L написа:

Аз съм на друго мнение. Завиването става невъзможно при блокаж на диференциала на моста.

Жоре, при завой предните колела, т.е. предния мост, изминава повече път от задния. Съответно и колата не желае да завива при блокиран междинен диференциал. Проверено практически, все пак не малко време карах точно Нива ;)

Което не противоречи на твърдението, че при блокиран осов диференциал (преден/заден няма значение) завиването също е трудно. И това е факт. Просто го има и при междуосовия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, PRR написа:

Жоре, при завой предните колела, т.е. предния мост, изминава повече път от задния. Съответно и колата не желае да завива при блокиран междинен диференциал. Проверено практически, все пак не малко време карах точно Нива ;)

Явно ще трябва да споделяме личен опит. И аз съм карал. И не само един пълноприводен. В армията има достатъчно и по-старите образци са без междуосов. Не съм забелязал да не завива или да дава някакъв зор. А там знаеш се кара и по път и по без път. Кал, сняг и т.н.

 

преди 30 минути, PRR написа:

при блокиран осов диференциал (преден/заден няма значение) завиването също е трудно.

Не трудно, а невъзможно. В същност, при преден ми е трудно да си представя какво ще стане. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, joro-120L написа:

.. Кал, сняг и т.н.


В армията има достатъчно и по-старите образци са без междуосов.

 

Не трудно, а невъзможно. В същност, при преден ми е трудно да си представя какво ще стане. :)

Жоре, при кал и сняг проблема е в пъти по-слабо изразен, защото на колелата им е по-лесно да приплъзнат.

 

Тези без междуосов най-вероятно са с изключване, т.е. съедините или муфа. 

 

И да, при блокиран преден мост завиването ще е по-трудно от това при блокиран заден мост или междуосев диференциал, но това не означава, че проблема го няма и при другите мостове и/или между мостовете. 

Между другото масово по-евтините бъгита са без диференциал отзад. И да, завиват, но те са предвидени да се карат по лоши терени, т.е. там където сцеплението е ниско. Изкарваш го на асфалта и ... купона започва :D 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, PRR написа:

Тези без междуосов най-вероятно са с изключване, т.е. съедините или муфа. 

Да. С ръчка са на раздатъчната кутия. Има муфа, която избутва зъбно колело и така зацепва моста. Ти си вкл. и изкл. когато искаш. Там се задейства предния мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи са били с по-стара версия на Халдекс :D 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.05.2024 г. at 10:37, b3lq7a написа:


"...Предполагам проблемът е свързан с неправилно или никакво обслужване или прегряване..."

 

Прегряване при мен не мисля, че се е случвало, защото карам автомобила нормално без никакви екстремности.

 

Също така, колата е била обслужвана редовно в официален сервиз в Швейцария от първия собственик и редовно от мен откакто съм я взел преди около 18 месеца. 

 

Частта, която намерих е (уж) последна ревизия, която се надявам да е с отстранени проблеми.

 

Била е обслужена преди 2000км, но аз ще я обслужа изцяло и отново при смяната. 

 

Както споменах, продавачът ми дава 15 дена срок, в който да се уверя, че не ми продава част със шумове и виене. 

 

Благодаря ви супер много за цялата информация (коментари), които споделихте по темата. За мен това си е открит урок. 

 

...и нали? ...истината се ражда в спора!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Петър Адамов написа:

... истината се ражда в спора!

За мен е разговор. И на маса бихме го провели по същия начин, даже и по-добре. Техн. теми са ми интересни, още повече, ако имам какво да кажа или науча. И докато те чакаме, малко поспамихме. :)

Петре, /виждам, че ника ти е вече и с името/ пиши как е с новия халдекс-диференциал, като го монтираш.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, разговор е, да. Ама то и спора е вид разговор :D 

 

Не сте наспамили. На мен ми беше интересно да прочета всичките коментари. 
 

Помолих Мишел да ми смени ника с истинското име. Мисля че така е по-добре. 
 

А иначе в сряда трябва да си взема колата готова. 

 

Забавата обаче продължава. Днес размишлявахме с майстора ми защо на диф свален от супърб 2017 пише дата на производство 2020 :D :D :D 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Петър Адамов написа:

 Ама то и спора е вид разговор :D 

Да, стига да не премине в бой. :)

 

Преди 10 часа, Петър Адамов написа:

Помолих Мишел да ми смени ника с истинското име. Мисля че така е по-добре. 

Въпрос на личен избор е. Аз приветствам твоето решение.

 

Преди 10 часа, Петър Адамов написа:

Забавата обаче продължава. Днес размишлявахме с майстора ми защо на диф свален от супърб 2017 пише дата на производство 2020 :D :D :D 

Може да е срок на годност. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще е много яко ако е срок на годност. 

 

Но пише: mnf data :D така че съм леко спокоен, че може и да е читава частта. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Петър Адамов написа:

така че съм леко спокоен, че може и да е читава частта. 

Може, това е добре.

Май се оказва слабо място. Излиза, че и на Супърба, от който е свален е сменян. Поне така го разбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

 

Май се оказва слабо място. Излиза, че и на Супърба, от който е свален е сменян. Поне така го разбирам.

 

Момчето, от който купих диференциала, каза че неговата практика през годините показва, че диференциала на Супърб (особено 2015-2017) е абсолютно като консуматив. Редовно на 120-140к км сдават багажа. Моя го сдаде на 240к. Като го свалим ще видим дали е оригиналният или не, въпреки че колата има пълна сервизна история в Швейцария и няма такава смяна (но може и да не е била в официален сервиз).

 

Иначе в случая, да. Със сигурност е бил сменян на въпросната кола. За мен в случая това е супер, защото е една от последните ревизии, където се предполага да са отстранени всички проблеми. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така...

 

Диференциала е сменен. Сменени са му и двете масла. Колата е изключително тиха и честно казано не знам как съм карал до сега в този шум. 

 

Next... Virtual Cockpit ❤️ 

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра новина. Пожелавам ти да нямаш повече проблеми с този възел.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.