Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Октавия 3 1,6tdi 105 kс


LZ1Wf

Recommended Posts

Не си писал каков е маслото дето го гори, виж дали маслото ти е 507.00, сменяй пак. горе-долу нормално да добавиш 0.5л на 10к км... ама ако си спортист ще ти иска доста по-често. Ако мотора не е нещо баран, пробвай с различни масла и доливай. Аз съм със същия мотор, карал съм с Кастрол и Tотал, и двете са 507.00, ненамирам разлика.

с уговорката че нямаш течове и пушилки 

73! LB 4 KJ

 

Редактирано от mag_kiril
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...
преди 6 минути, LZ1Wf написа:

Маслото е същото  ENi I sint 504/507.00само ,че го харчи на 1000 км :) ,не пуши при палене и работа на място .

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи го гори щом няма течове. Пробвай с друга марка масло, примерно кастрол LL (задължително ЛЛ).

Това уж го препоръчват от производителя и следва да не го гори и губи при нормална работа на мотора. След това ще кажеш как е.

При мен добавям около 1л на 15к км, карам го по 30к км с моя начин на каране :)

Редактирано от mag_kiril
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LL=long life.

Нещо друго пипано ли е по колата? Да е премахнат скоро dpf?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супърба харчи около литър на 15к км от ден едно. Дори първия път ме изненада на около 8-9к, когато изпищя за доливане, а нямах. Сега съм с две туби в багажника и си знам, че на 7-8к ще изпищи, ще досипя половин литър, след още 4-5 пак ще пропищи и на 15к ще го сменя. Маслото е LL, но си го сменям на 15к км. "Малко" много ми се струват 30к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам оплаквания. Просто споделям, че двигателя похапва масло. И, след разговори с приемчиците в ЕТ, по-голямата част. Друга, не по-малка част, се оплакват от препълване на маслото поради честата регенерация на ДПФ-а и стичането на нафта в маслото... Ама това не съм го писал :D

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Друга, не по-малка част, се оплакват от препълване на маслото поради честата регенерация на ДПФ-а и стичането на нафта в маслото...

Новите двигатели вече имат датчик не само за ниско ниво на маслото, а и за прекалено високо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и затова посещават ЕТ, където им източват част от "маслото" и ги връщат на пътя. Модерните дизели просто не стават за града. Твърде много екология, която изисква натоварване, а не стоене на място. Но скоро това няма да е проблем. До десетина години градските коли ще са електрички ... 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При О3 vRS, дизеловия двигател 184 коня е доказано, че хапва масло след определен пробег. 150 коньовоте са ОК и май само водната им помпа 3 слабото място.

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.06.2023 г. at 19:34, Izolini написа:

LL=long life.

Нещо друго пипано ли е по колата? Да е премахнат скоро dpf?

Dpf e махнат от както съм я взел първите 5000 км след обслужване беше ок, след това почна.Смених картерната вентилация но ефекта не е голям около 1 л на 1000 км.Турбото е рециклирано преди 5000км.

Идеи ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела, ако няма компресия, пиши го "бегал".:) Няма да запали. И при добра компресия може да има разход на масло. Защото зависи от маслените сегменти. Щото онези другите сегменти са компресионни. Тоест, меренето на компресия не е критерий.

Друго нищо не мога да добавя. Колегите са посочили евентуални причини за разхода на масло. Не се изключват и маслени сегменти в най-краен случай. И е възможно, ако е някоя недомислица, като 1.8 TSI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя опит с "модерните" масла се свежда до три марки - Кастрол (от завода) , Мотул и по случайност попаднах на Торал (предложиха ми го като опция в ЕТ). Оказа се , че Тотал е марката , която най-пасва на моя мотор - добра работа и не го пипа.

Останалите марки - Кастрола след 7000 км. пробег започва да изчезва с бавни темпове , а Мотула е много хубаво масло , но летливо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.06.2023 г. at 21:16, The Best Forman написа:

....

Останалите марки - Кастрола след 7000 км. пробег започва да изчезва с бавни темпове , а Мотула е много хубаво масло , но летливо.

Как да го разтълкувам " изчезва с бавни темпове" и "летливо". Значи, гОри го двигателю и намалява ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не точно - при постоянно натоварване и високи температури (каране лятото по магистрала с постоянна висока скорост) маслото се изпарява (буквално) .. хванах го , защото образува в близост до отдушника на картера мазен слой до една от скобите. С Тотал такова нещо не става.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, понеже спомена две от маслата, които ползвам, ще си позволя да се обадя - на моята баба й наляхме Мотул при първоначалното обслужване (га дойде нова-новеничка на 230 хиляди от холандско) - ами излапа го за няма 5000км. (4700 за да съм точен). Наложи се да долея над литър и половина. Малко след това го смених с Тотал - за още 5000 се наложи да долея 500мл.. Лично аз не си го обяснявам - колата е една, моторът си е един, маслата и двете са 5W40, марката и цената им различни само. На старата гробница не се е налагало да доливам м/у смените, а тя се караше даже и с наливно "олио" - на тази реших да заложа на уж качествено (нъл' е с охлювче) и ей го на - тоя Мотул направо изфирясва (което не ме прави щастлив, особено при условие че го купих на цена 1.5 по-висока от Тотал-а) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз толкова не съм доливал , а и последния мотор , който ми даде разход на масло го пръснах първия удобен момент :)

Специално този , който сипах на Фабията беше 5W30 какво и дават по спецификация и за 11 000 се загубиха 150 мл и то при едно пътуване до Будапеща.  

Знам и за други Шкоди минали от Кастрол на Тотал , на които драстично е спаднал разхода на масло.

Не съм дистрибутор на Тотал , просто дадох пример , за да не тръгне колегата да си разглобява мотора ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Авторът на темата споделя, че разходът е 1л на 1000 км, което не е малко.?

Служебния голф5 1.9tdi само с Тотал го карам. Сменят го на 10к км понякога и по два пъти годишно. Меджу смени съм имал случаи на разход от 1,5л друг път макс 0,5л на 7-8000км малко преди смяна. Колата не се кара душмански.

Редактирано от Penata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, за охлаждане на турбото се върти маслото в двигателя, може и там да има някой разход или минимален теч който не се забелязва. Щом си рециклирал турбото може там да е номера, съвпада периода на рециклиране. Литър за 1000 е прекалено.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.