Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Октавия 3 1,6tdi 105 kс


LZ1Wf

Recommended Posts

На 13.06.2023 г. at 20:40, joro-120L написа:

Дизела, ако няма компресия, пиши го "бегал".:) Няма да запали. И при добра компресия може да има разход на масло. Защото зависи от маслените сегменти. Щото онези другите сегменти са компресионни. Тоест, меренето на компресия не е критерий.

Друго нищо не мога да добавя. Колегите са посочили евентуални причини за разхода на масло. Не се изключват и маслени сегменти в най-краен случай. И е възможно, ако е някоя недомислица, като 1.8 TSI.

Жоро, рядко се изказваш така крайно и неподготвено! Йети-то ми, сега гони 150к км, 100к км е с ремап, 1.8тси 2ра генерация е, с 2ра ревизия на буталата (заводска). При мен лятно време и то при силно магистрално, и след 5к км на маслото, до 10к км за смяна, никога не е взимал мотора повече от 1,5л! В момента, при новия собственик, пак е така! 
о3ката ми, за 2 смени при над 12к км не ми е дърпала повече от 200-300мл, пак със силно каране, каквото с дизел е непосилно! Не знам за кои точно недомислици говориш! Разликата между 2.0 КР (кон умрел) и 1.8 ТСИ е огромна, едното ти дава нисък разход и посредствена мощност, другото  приличен разход и пъргавина!  Поинтересувай се конкретно от 3-та генерация 1.8тси, колко по-надеждни, безпроблемни и дълголетни са от любимия за сервизите КР! Също може да се поинтересуваш и за малките ТСИ-та, сравнени с малкия КР! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, b3lq7a написа:

Жоро, рядко се изказваш така крайно и неподготвено!

Визираш само последното изречение от поста ми. Не знам защо си цитирал целия пост. Като го пишех, точно за теб си мислих.

Очаквах, че може да се засегнеш, понеже се познаваме, говорили сме си и си ми казвал, че Йетито няма проблеми с двг. За О3 изобщо не става дума. Там нещата вече са изчистени, доколкото знам.

 

Преди 9 часа, b3lq7a написа:

Не знам за кои точно недомислици говориш!

А ти можеш ли да отречеш, че 1.8ТСИ не са масларници/в определени години на производство/ и собствениците им не са броили по 5-6к лв. за ремонт? Има теми за това във форума и в нета. Има и хора, които нямат проблеми, но все пак този фабричен дефект съществува. Просто го дадох за пример, като проблем в сегменти за повишен разход на масло.

 

Преди 9 часа, b3lq7a написа:

Разликата между 2.0 КР (кон умрел) и 1.8 ТСИ е огромна, едното ти дава нисък разход и посредствена мощност, другото  приличен разход и пъргавина! 

? умрел е, да. Можем да го синтезираме така - нисък разход и голяма мощност/тяга. Или, много върви и малко гори. ;)

Доказано е, че дизеловият мотор е с по-висок КПД от бензиновия. И това е един от критериите.

 

Данните са за Супърб 2

1.8 тси - 160 к.с. - 250 Нм.   0 - 100 км/ч - 8.6 сек.

2.0 тси - 200 к.с. - 280 Нм.  0 - 100 км/ч - 7.8 сек. - /давам го за пример, заради еднаквия обем на двг./

2.0 тди - 170 к.с. - 350 Нм.  0 - 100 км/ч - 8.8 сек.

Конските сили при бензин и дизел говорят различни неща, дори и да са изравнени или близки, като стойност.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.06.2023 г. at 11:58, joro-120L написа:

Визираш само последното изречение от поста ми. Не знам защо си цитирал целия пост. Като го пишех, точно за теб си мислих.

Очаквах, че може да се засегнеш, понеже се познаваме, говорили сме си и си ми казвал, че Йетито няма проблеми с двг. За О3 изобщо не става дума. Там нещата вече са изчистени, доколкото знам.

 

А ти можеш ли да отречеш, че 1.8ТСИ не са масларници/в определени години на производство/ и собствениците им не са броили по 5-6к лв. за ремонт? Има теми за това във форума и в нета. Има и хора, които нямат проблеми, но все пак този фабричен дефект съществува. Просто го дадох за пример, като проблем в сегменти за повишен разход на масло.

 

? умрел е, да. Можем да го синтезираме така - нисък разход и голяма мощност/тяга. Или, много върви и малко гори. ;)

Доказано е, че дизеловият мотор е с по-висок КПД от бензиновия. И това е един от критериите.

 

Данните са за Супърб 2

1.8 тси - 160 к.с. - 250 Нм.   0 - 100 км/ч - 8.6 сек.

2.0 тси - 200 к.с. - 280 Нм.  0 - 100 км/ч - 7.8 сек. - /давам го за пример, заради еднаквия обем на двг./

2.0 тди - 170 к.с. - 350 Нм.  0 - 100 км/ч - 8.8 сек.

Конските сили при бензин и дизел говорят различни неща, дори и да са изравнени или близки, като стойност.

 

Пиша от телефон и не е лесно да “кропна” част или части от коментар, който цитирам!

Отговарям ти отзад напред… тези стойности, които цитираш са точно толкова верни, колкото и споменавания среден разход на гориво! ТСИ-тата са поне с 5% по-нагоре мощност от написаните! В реална среда, разликата се усеща най-вече в еластичността и доускорението! Също и уж минималната разлика от някакви си десети на секундата става секунда преднина дори и на стоковите в пряко съревнование! Аз лично опит със сток 1.8тси почти нямам! 2ра версия от 160кс и 250нм (но не помня вече дали 4х4 не бяха с повече нм, както е на 3та генерация 1.8тси) става 210+ кс и 330+ нм. Като тегло бензиновите са 100тина кг по-леки, което е голям плюс и за пътното поведение! Случвало ми се е да караме със 170кс дизел с ремап, не веднъж и не с една такава кола… резултатът винаги е бил един и същ - голяма преднина и по-висок разход, разбира се, за мен! Във всякакви положения, 170кс дори на Йети го дават и по-пъргав на хартия, но както казах, същото е и с разхода по каталожни данни! 
 

направи ли си трудът да видиш примерно за 200к км или за 300к км честите проблеми и съпътстващите им разходи на единия и на другия мотор? Дори и с една ревизия от 5-6к лв за 300к км без дори да смятаме времето за висене по сервизи като загуба, тси-то и КР се доближават като стойност! 
 

Ти слагаш 160кс тси до 170кс кр, макар че има 200кс тси! Редно е големия дизел с големия бензин, макар, че предния бензин също е по-бърз от най-големия дизел! Сещаш се за 140кс, дори и ПД БКД какво се случва в подобно съревнование! 
 

да дойдем и на следващите генерации, нека отново сравним по-малкия бензин с най-големия дизел (180 и 184кс)! Тук опит и 100км без ремап нямам! Относно каталожни данни за ускорение и разход пак ще кажа, че нямат нищо общо с реалността! 1.5тси като пъргавина отговаря на 184кс дизел, 1.8 тси няма дизелов аналог като мощност!Кой от 2та е масларката и любимецът на сервизите? Дори и в сток вариант кой как върви? Сега нека помислим и за 150кс дизел… след 184кс кой посещава най-често сервизите? 

 

трябва да придобиеш опит с голямо ТСИ и тогава ще имаш правилно мнение! Аз опит с 140 и 170 дизел имам, виж със 184 кс нямам (а и са толкова проблемни, че рядко някой се лъже да си причини това), но се доверявам на Гугъл и тубата! 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, b3lq7a написа:

Пиша от телефон и не е лесно да “кропна” част или части от коментар, който цитирам!

ОК

 

От разход на масло, до къде се стигна.

Иво, не казвам,че ТСИ не върви, а че ТДИ не е с посредствена мощност. Затова посочих техн. данни. И в този смисъл, не е необходимо повече да ме убеждаваш. Оценям вниманието, което си отделил. Отдавна съм го израснал това кое върви повече, спорове бензин-дизел и т.н. Тоест, не ме засяга. Спирам до тук, защото разговорът върви натам.

На 27.06.2023 г. at 3:48, b3lq7a написа:

Разликата между 2.0 КР (кон умрел) и 1.8 ТСИ е огромна, едното ти дава нисък разход и посредствена мощност, другото  приличен разход и пъргавина!  

 

Преди 4 часа, b3lq7a написа:

трябва да придобиеш опит с голямо ТСИ и тогава ще имаш правилно мнение!

Добре. V8 бива ли? Бензинов камион карал ли си и след това да се качиш на дизелов? Тогава ще разбереш колко върви бензина. :)

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro-120L написа:

ОК

 

От разход на масло, до къде се стигна.

Иво, не казвам,че ТСИ не върви, а че ТДИ не е с посредствена мощност. Затова посочих техн. данни. И в този смисъл, не е необходимо повече да ме убеждаваш. Оценям вниманието, което си отделил. Отдавна съм го израснал това кое върви повече, спорове бензин-дизел и т.н. Тоест, не ме засяга. Спирам до тук, защото разговорът върви натам.

 

Добре. V8 бива ли? Бензинов камион карал ли си и след това да се качиш на дизелов? Тогава ще разбереш колко върви бензина. :)

 

Камион не съм карал :) , но ТСИ като концепция е близък до дизеловите. 

Може би не съм се изказал съвсем ясно... Ако заменим мощност с еластичност/пъргавина ще е по-точно мнението ми! 

 

Поздрави!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, b3lq7a написа:

ТСИ като концепция е близък до дизеловите. 

Ми незнам. Може да са взаимствали нещо във впръскването на горивото.

По принцип, стремежа е дизелите, който са тромави, нискооборотни двигатели, но с голям въртящ момент, да ги докарат до динамиката на бензинов мотор. Само това му липсваше на старият, архаичен дизел - Динамиката и еластичността на бензина. По-"меката" и по-малко шумна работа и сведени до минимум вибрации. И успяха да го направят. Промените във впръскването на горивото, като замениха класическата ГНП/гориво нагнетателна помпа/ с помпа дюза и по-късно с Комън Рейл значително подобриха нещата. Като добавим и наличието на турбина, разликата е стопена вече. + На дизела си остава по-високият въртящ момент, който си го има по принцип и по-ниския разход на гориво. Минус е по-шумната работа. Няма как да се избегне, заради начина на запалване на нафтата. Един вид детонации са.

Та, съвременните дизели нямат нищо общо със старите класически, като поведение. Останал е само начина на палене на нафтата, чрез висока компресия, която загрява въздуха в цилиндъра до степен на самозапалване на нафтата.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.