Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Аларма Pandora Smart Pro V3


Петър Адамов

Recommended Posts

Преди 6 часа, zloQQ написа:

...На нафтовата не знам точно какъв ѝ е принципа на работа и къде точно се връзва....

Има два варианта.
В първият печката е въздушна - има си собствен вентилатор и просто подгрява въздуха в купето, повечето такива си имат собствен резервоар за гориво и са на принципа на духалка с таймер, ама бензин/нафтова. Срещат се по разни пътнически бусове, автобуси.....
Във вторият вариант печката се свързва към подгревната система на колата - подгрява антифриза, като по този начин имаш не само топло купе, а и подгрят двигател. Него система е доста по-сложна, тъй като се връзва втора помпа за антифриза, която обаче се изключва когато запалиш, а и самата печка трябва да командва вентилатора на парното в купето (с модерните коли предполагам всичко е по CAN). При по-стари системи (Мерцедес 123 например) нямаше подгрев на купето, а само на антифриза, но ако таймерът е настроен  например за 7:00, то в 7:15 сядаш и палиш един добре подгрят мотор, което означава и топло на джамовете веднага (особено за нафтовите печки си беше бонус). Тук може да се ползва основният или допълнителен горивен резервоар.
Лично аз не бих заложил на електрически нагревател, особено при кратки градски курсове, защото това ще изяде акумулатора за норматив.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавям един цитат от Ауди форума:
 

Цитат

 

Виждал съм и ще се опитам да го обясня подробно! Това се монтира масово на автомобилите в Швеция! Както знаем, там е доста студенко и те(Шведите), като техническа нация са си решили проблема така:

  Отпред на бронята има щепсел(шуко). На всички паркинги, в МОЛ-а, пред киното, пред хипермаркета има изведени кабели! Спираш, включваш кабела и: нагревател в блока на двигателя, нагревател в казанчето на стъкломиещото и стандартен контакт от дясно в краката на пътника до водача! Там се слага "духалка", духалката си работи, нагревателите греят и всичко е топличко! Но в БГ, става само в двор или гараж!

 

Преди 10-на години изпратих 2 коли по работа във Финландия. Там им бяха монтирали печки, но тогава не проявих интерес да разбера дали се грее всичко както е в цитата или само за духалката в купето са ги сложили. Е, едната беше Форд Транзит - няма да казвам какви поговорки има за марката, но това в рамките на шегата, все пак беше нов на 1-2 години. Та за мен това е добра опция, стига да има досъпна инфраструктура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Малко ъпдейт на темата. Температурите паднаха под нулата (миналата седмица в Разлог беше -7) и реших да пробвам в реално условия този auxiliary heater какво прави. 

И направо ми скри шапката. При -7 градуса, на Шкодата и трябваха точно 6мин, за да почне да духа хладно. На 10та минута вече душахе топло. Още 5 по-късно колата беше (предно и задно стъкло) размразена.

Така че на този етап мисля да остана така. Лятото ще му мисля :D  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Колеги, 

 

Днес сложих Pandora Smart V3

 

Ако ви е интересно мога да ви дам обратна връзка след 1-2 седмици ползване. 

 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Петър Адамов написа:

Колеги, 

 

Днес сложих Pandora Smart V3

 

Ако ви е интересно мога да ви дам обратна връзка след 1-2 седмици ползване. 

 

 

Естествено! Ще чакаме feedback for sure 😊 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Още малко по темата ако някой, някога реши да търси информация в този форум. 

 

Около 45 дена съм с Пандората. Като оставим настрана фактът, че това е алармента система, която има страшно много опции, моите основни цели бяха две и затова сега ще се спра на тях. 

 

1. Дистанционно палене и охлаждане на автомобила (затоплянето ще го тествам в предстоящата есен/зима) Да ви кажа честно, направо се преродих с тази опция и абсолютно си заслужаваше инсталирането на системата. В най-големите жеги, когато колата вътре беше фурна охлаждането беше много съществено. Настроил съм я да работи 20мин. Паля я, тя започва да охлажда и след 15мин влизаме на охладено купе. 

 

- плюсове: настройвате предварително климатичната система т.е. пускате я на 22 градуса, сила 2 на вентилатора и изключвате колата. Когато я запалите тя започва да се охлажда по тези показатели. Колата е заключена, така че няма проблем

- минуси: запалена по този начин колата може да се отключи само с телефона, дори ключът да е с вас. След 2рия път се свиква.

 

2. Следене на акумулаторът. Приложението следи за нивото на заряд на акумулаторът. Без значение къде се намирате по земното кълбо, ако волтажът падне зададено от вас ниво, колата се пали автоматично (получавате известие), работи за периода на зададеното от вас време, изключва се (получавате известие). За мен тук минуси няма, защото това е удобно. 

 

На този етап съм супер доволен от резултатът. Да видим как ще бъде зимата. И дали ще може да затопля и размразява достатъчно. 

 

Доста неща могат да бъдат настроени през приложението. За съжаление някои от тях не подават точна инфомрация. Пример: следи налягането в гумите. Моите са на 2.2 всички, но в приложението една е 0.4, другата е 6, третата 9, четвъртата 3. Външната температура също не е точна. 

 

Другото удобно за мен (IT съм), е че мога да следя дали колата е заключена или не :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно е това с температурата... И дори с налягането. Нали всичко взима по/от CAN шината или не? Другото, което се сещам да питам е, защо гласиш преди да загасиш автомобила климатроника? По спомен (може и да бъркам де), през Пандора-та може доста детайлно да бърникаш в/по колата. Или пък да зависи от самия модел на алармата?...

За зимата мога да кажа, макар да съм с различна аларма (Excalibur) - супер е. Аз изключвам от скорост и дърпам ръчната. Сутрин я паля като предварително съм настроил макс обдухване на предния джам и макс температура. За около 15 минути в мразовити сутрини, колата е размразена у затоплена (допълнителния нагревател определено върши работа).

Чакаме и твоите отзиви като застудее времето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQ До колкото знам аз дърпа по CAN, да. Но това е положението в момента. Или не е настроено качествено или не е калибрирано или просто не работи. 

 

Глася го предварително защото през приложението не виждам да мога да пипам каквото и да било. Но на мен това също ми върши работа. Ако Пандората може да бърка детайлно по колата, но моята не може значи съм кърък :D иначе съм с последната версия. 

 

За зимата мисля да ползвам същата настройка - макс температура и обдухване на предния прозорец. 

 

Със сигурност ще дам отзиви.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.