Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Аларма Pandora Smart Pro V3


Jacky Adamov

Recommended Posts

Преди 6 часа, zloQQ написа:

...На нафтовата не знам точно какъв ѝ е принципа на работа и къде точно се връзва....

Има два варианта.
В първият печката е въздушна - има си собствен вентилатор и просто подгрява въздуха в купето, повечето такива си имат собствен резервоар за гориво и са на принципа на духалка с таймер, ама бензин/нафтова. Срещат се по разни пътнически бусове, автобуси.....
Във вторият вариант печката се свързва към подгревната система на колата - подгрява антифриза, като по този начин имаш не само топло купе, а и подгрят двигател. Него система е доста по-сложна, тъй като се връзва втора помпа за антифриза, която обаче се изключва когато запалиш, а и самата печка трябва да командва вентилатора на парното в купето (с модерните коли предполагам всичко е по CAN). При по-стари системи (Мерцедес 123 например) нямаше подгрев на купето, а само на антифриза, но ако таймерът е настроен  например за 7:00, то в 7:15 сядаш и палиш един добре подгрят мотор, което означава и топло на джамовете веднага (особено за нафтовите печки си беше бонус). Тук може да се ползва основният или допълнителен горивен резервоар.
Лично аз не бих заложил на електрически нагревател, особено при кратки градски курсове, защото това ще изяде акумулатора за норматив.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавям един цитат от Ауди форума:
 

Цитат

 

Виждал съм и ще се опитам да го обясня подробно! Това се монтира масово на автомобилите в Швеция! Както знаем, там е доста студенко и те(Шведите), като техническа нация са си решили проблема така:

  Отпред на бронята има щепсел(шуко). На всички паркинги, в МОЛ-а, пред киното, пред хипермаркета има изведени кабели! Спираш, включваш кабела и: нагревател в блока на двигателя, нагревател в казанчето на стъкломиещото и стандартен контакт от дясно в краката на пътника до водача! Там се слага "духалка", духалката си работи, нагревателите греят и всичко е топличко! Но в БГ, става само в двор или гараж!

 

Преди 10-на години изпратих 2 коли по работа във Финландия. Там им бяха монтирали печки, но тогава не проявих интерес да разбера дали се грее всичко както е в цитата или само за духалката в купето са ги сложили. Е, едната беше Форд Транзит - няма да казвам какви поговорки има за марката, но това в рамките на шегата, все пак беше нов на 1-2 години. Та за мен това е добра опция, стига да има досъпна инфраструктура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Малко ъпдейт на темата. Температурите паднаха под нулата (миналата седмица в Разлог беше -7) и реших да пробвам в реално условия този auxiliary heater какво прави. 

И направо ми скри шапката. При -7 градуса, на Шкодата и трябваха точно 6мин, за да почне да духа хладно. На 10та минута вече душахе топло. Още 5 по-късно колата беше (предно и задно стъкло) размразена.

Така че на този етап мисля да остана така. Лятото ще му мисля :D  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.