Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Препоръка за съединител


vladkant

Recommended Posts

Привет, понеже до момента гледах да мина по тънката лайсна, за това ми предстои смяна на съединител за трети път (надявам се този път да е последен). 

Препоръчайте марка съединител, пълен комплект който да изкара повече от 15-20 хиляди километра. Последният сменен е на 22 хиляди....

Проблемът в момента е че се появяват доста силни вибрации след като покарам в задръстване. Приятел с който обсъдих поблема, спомена че при монтажа не е центрован- възможно ли е да е от това?

Порових се в нета и видях че има някакви спортни- има ли смисъл, и къде може да е проблема? В марката, в сервиза или в задкормилното устройство?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    21

  • vladkant

    21

  • Атанас

    4

  • skodafen

    3

преди 41 минути, skodafen написа:

Така са новите, може би оригинален,но там цената е доста висока 

Искаш да кажеш да го поръчам от ЕТ или като марка да е оригинален.

Мисля че първият който смених беше закс, но там беше проблема в сервиза, вторият мисля е валео, ще си проверя записките и ще кажа като марка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих демпферен комплект на LuK, след като сложих 6 степенната кутия. Вече е на около 40к и нямам проблеми. Освен мен, кара и жена ми. Въпреки това се надявам да изкара доста, да не съм аз този който ще го сменя (ако се стигне изобщо до смяна), следващия път. Приятел, който направи същата модификация сложи Валео, но втора ръка и с твърд маховик, но това няма да го коментирам дали и колко е правилно. На твое място може би бих заложил на Валео, и да, трябва си дорник, за да се центрира феродовия диск. Има си значение кой и как го сменя, затова не давам на кой да е да ми пипа по колата. 

Поискай си оферти за частите от различни места. За Ауто+ мога да се опитам да уредя отстъпка, стига да си харесаш от там. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

Приятел с който обсъдих поблема, спомена че при монтажа не е центрован- възможно ли е да е от това?

Не е възможно да не е центрован. Ако е така, няма да влезе скоростната кутия.

 

Преди 2 часа, vladkant написа:

Проблемът в момента е че се появяват доста силни вибрации след като покарам в задръстване.

Може ли малко по-подробно.

Колата ли се тресе, в педала ли ги усещаш, при потегляне или при полусъединител ли се появяват, влияят ли се от това дали е натиснат или отпуснат педала?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Не е възможно да не е центрован.

 

Съгласен съм с Жоро, няма как да зацепиш първичния вал, ако не е центриран феродовия диск. Затова си има дорници, а някога старите майстори имаха самоделно направени от първичен вал.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почва да тресе предимно в спряло положение, при натискане на педала, леко успокоява вибрацията. Вибрацията е едра, като от ексцентрик. Не мисля че е от двигателя. Двигателя работи нормално. Вибрацията стига до там че почва да клати купето.

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Поискай си оферти за частите от различни места. За Ауто+ мога да се опитам да уредя отстъпка, стига да си харесаш от там

Предните два пъти правех точно това- взимах си аз частите, което не се харесва на сервизите.....сега се чудя дали да не оставя да поръчат частите те

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Атанас написа:

Съгласен съм с Жоро, няма как да зацепиш първичния вал, ако не е центриран феродовия диск. Затова си има дорници, а някога старите майстори имаха самоделно направени от първичен вал.

И аз помня когато сменяхме с баща ми съединител на една 120-ка, че имаше една кръгла бакелитена пръчка и не ставаше ако не е центрован.

Колегата ми обясни че имало някакъв инструмент който се захващал и се центрирали някакви пружани и феродовия диск. Не съм наясно с демпферните как се центроват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, vladkant написа:

Колегата ми обясни че имало някакъв инструмент който се захващал и се центрирали някакви пружани и феродовия диск. Не съм наясно с демпферните как се центроват

Нищо не се центрова, освен феродовия диск и е обяснено как става. С дорник, имитиращ вала на скоростите.

Всичко останало по съединителя е на болтове.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, vladkant написа:

Почва да тресе предимно в спряло положение, при натискане на педала, леко успокоява вибрацията. Вибрацията е едра, като от ексцентрик. Не мисля че е от двигателя. Двигателя работи нормално. Вибрацията стига до там че почва да клати купето.

Благодаря. Исках да се убедя, че е от съединителя. Има някакъв дебаланс, незнайно по каква причина. Обикновено, ако се е разпаднало нещо, би трябвало да има и тропане. Препоръчвам LuK. Има добри отзиви за тях и са мекички при натискане.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, vladkant написа:

Колегата ми обясни че имало някакъв инструмент който се захващал и се центрирали някакви пружани и феродовия диск. Не съм наясно с демпферните как се центроват

На демпферните само маховикът е такъв и той се хваща с болтове на фланеца на коляновия вал, така че няма какво да му центроваш. Всичко друго си е същото.

 

преди 23 минути, joro-120L написа:

Препоръчвам LuK. Има добри отзиви за тях и са мекички при натискане.

Потвърждавам, и аз заложих на LUK, но го поръчах от Аутодок, че ми дадоха добра оферта.

 

преди 40 минути, vladkant написа:

Почва да тресе предимно в спряло положение, при натискане на педала, леко успокоява вибрацията. Вибрацията е едра, като от ексцентрик. Не мисля че е от двигателя. Двигателя работи нормално. Вибрацията стига до там че почва да клати купето.

Може да звучи тъпо, но провери ли тампона на скоростната кутия, често от там се предават вибрации към купето.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, Атанас написа:

Може да звучи тъпо, но провери ли тампона на скоростната кутия, често от там се предават вибрации към купето.

Не е тъпо. И аз не съм сигурен, че е съединител. Който е на 20к км. За да тресе така от него, половината чаркове трябва да му ги няма. И аз съм сменял съединители, но първият симптом е тропане на притискателя. Ако не се вземат мерки, след 20-30к км. като се разтропа както трябва, започва трудно вкл. на някои предавки. До вибрации не съм стигал. Феродовият е ясен, почва да приплъзва.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 37 минути, Атанас написа:

Може да звучи тъпо, но провери ли тампона на скоростната кутия, често от там се предават вибрации към купето.

При последното посещение в сервиза, беше сменен "кокала", не знам дали е това. 

Забравих да спомена че почва и да мирише на феродо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, vladkant написа:

При последното посещение в сервиза, беше сменен "кокала", не знам дали е това. 

Кокалът е отдолу, да, но има и един тампон отгоре, който е хванат за купето. Намира се над скоростната кутия под акумулатора.

 

преди 14 минути, vladkant написа:

Забравих да спомена че почва и да мирише на феродо

Това вече насочва към съединителя, макар че е доста чудно, че след 20х. км ще даде фира.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, vladkant написа:

Забравих да спомена че почва и да мирише на феродо

Може да е от накладките. :)

Ако е от съединителя, трябва да приплъзва феродовия диск, а това се усеща. И няма общо с вибрациите.

Влади, говорим си тука, но отиди при добър майстор за диагностика.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Може да е от накладките

Защо да е от накладките ?

А и вибрацията е само в спряло положение.

Иначе за диагностиката е задължително. Тук само евентуално да споделите към коя марка съединител да се насоча.

За сега печели оферта за закс, пълен комплект( феродо, притискател, маховик и помпа) за 600 лева. Предложиха ми и люк за 700

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Атанас написа:

Намира се над скоростната кутия под акумулатора.

Тоз не е пипан със сигурност....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

Защо да е от накладките ?

Не е много сериозно от моя страна, но се допуска. Миризмата е същата.

 

Преди 2 часа, vladkant написа:

А и вибрацията е само в спряло положение.

Вибрация на купето може да се придаде или от дебалансирана въртяща се част, каквито са маховик и притискател, или от трептене на двигател и скорости, през тампоните.

 

Преди 2 часа, vladkant написа:

Иначе за диагностиката е задължително. Тук само евентуално да споделите към коя марка съединител да се насоча.

Ама това трябва да стане преди да купиш съединителя. Представи си, че не е от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, joro-120L написа:

Не е много сериозно от моя страна, но се допуска. Миризмата е същата

Всяко предположение може да се окаже вярно, тъй че не го приемам като несериозно. А и не бях уточнил че е в спряло положение на колата.

Ако не е съединитела ще го пусна в продажба ?

Или ще си го пазя за всеки случай ?

Иначе да- първо диягностика после черколяка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 46 минути, vladkant написа:

Иначе да- първо диагностика после черколяка

Така и майстора ще носи отговорност. ;)

 

преди 46 минути, vladkant написа:

Всяко предположение може да се окаже вярно, тъй че не го приемам като несериозно. А и не бях уточнил че е в спряло положение на колата.

Аз подразбрах, че е в спряло положение. Но би трябвало непосредствено след пътуване да е. Ако колата е стояла повече време и в двата случая няма да има миризма. Нищо не ти пречи, ако пак усетиш миризма на феродо да пипнеш джантите. Тук поне проверката е лесна.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@vladkant

 

Преди 4 часа, vladkant написа:

Тук само евентуално да споделите към коя марка съединител да се насоча.

Аз взех за моята, както писах от Аутодок, комплект LuK с демпферен маховик за 510 лв. ( с отстъпки и бонуси, разбира се), но ще си го сменям сам, предвид твоите опасения със сервизите( смяна с мои части или поръчани от тях)

Четох много мнения относно sachs или luk и избрах втория, поради съображения, които Жоро изложи.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 при мен е същата работа аз се опасявам ,че не е от маховика, аз също сменям вече за втори път к-т с маховик това прихлопване ,като я освободя от скорост го имаше и със стария ,който беше Сакс и с новият ,които също е Сакс нямаше никаква промяна, карах я на един майстор той каза, че било малко горивото бутна нещо,но не мога да кажа ,че се подобри особено, дали не трябваше да сложа плътен се чудя защото моя мотор AGR го има и фабрично с плътен ?

п.п имам един служебен Форд ,който му сложихме плътен маховик защото демпферния беше много скъп при него няма грам вибрация 

Редактирано от skodafen
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, vladkant написа:

За сега печели оферта за закс, пълен комплект( феродо, притискател, маховик и помпа) за 600 лева. Предложиха ми и люк за 700

Звънни ми утре след 10

 А за сервиз - Елбатрон, ама се приготви за поне 2 седмици чакане

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сетих че никой не споменава валео, толкова ли е зле?

Понеже сега прегледах аутодока и се сетих и за него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, един въпрос между другото. Стоиш ли по светофарите с натиснат педал на съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.