Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Препоръка за съединител


vladkant

Recommended Posts

В последно време не. Но може да се каже че в 90 % от времето докато чакам светофара съм на първа и натиснат съединител.

Това не успях да изкореня от навиците си.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    21

  • vladkant

    21

  • Атанас

    4

  • skodafen

    3

преди 26 минути, vladkant написа:

Това не успях да изкореня от навиците си.....

 

Ще трябва! Изключително вреден навик, който вреди и на съединителя и на теб. Никаква полза няма от него, освен да ти омалява крака и да се скъсява живота на съединителя.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто казвам какъв е грамотният и щадящ начин за използване на съединителя.

Кога ще се разтрака, не винаги зависи от водача, а и от производителя колко е качествен.

Когато тези неща съвпаднат, изкарва над 200к км.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че е вредно да се седи на натиснат съединител. На втичкото отгоре имам и на косъм лоши спомени от това че докато чаках на натиснат и първа, помпата изпусна и угаснах на косъм от бронята от този отпред.....

Т, одеве минах през сервиза дето си правя колата, диагнозата е маховик.

Ще мина и през друг сервиз да видя какво ще кажат

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, joro-120L написа:

 

Ще трябва! Изключително вреден навик, който вреди и на съединителя и на теб. Никаква полза няма от него, освен да ти омалява крака и да се скъсява живота на съединителя.

В страни от темата...

Жоре, под "скъсяване живота на съединителя" имаш предвид ламелите предполагам, защото фрикционния диск не "играе" през това време. Аз по някога задържам педала долу, но само в случаите, когато видя, че след няколко секунди ще потегля отново. Сега, след прочетеното тук по този въпрос се замислих, какво се случва в такъв момент. Изобщо не съм се замислял до сега... Но пък си карам без съединител след 2-ра, та му отнемам от товара на съединителя за компенсация. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Но пък си карам без съединител след 2-ра, та му отнемам от товара на съединителя за компенсация. 

Това вече е висш пилотаж. :) Прилагал съм го на служебна кола. Даже и в низходящ ред, с междинна газ. Не за друго, но ме мързеше. При 300км. на ден... При 120ката не става, другата е автомат.

 

Преди 1 час, zloQQ написа:

Жоре, под "скъсяване живота на съединителя" имаш предвид ламелите предполагам, защото фрикционния диск не "играе" през това време.

Ламелите, аксиалния лагер, дори и феродовия диск, защото той не отделя напълно от маховика, който се върти постоянно и има някакво триене, докосване, макар и минимално. Също и лагера, който е на коляновия вал и в него лагерува вала на скоростите се върти само при задействан съединител.  Ако щеш и напрежението в помпите горна и долна. При пуснат съединител нищо от горепосоченото не действа. Но, тази работа със съединителя се учи още на шофьорския курс. Зависи и при какъв инструктор си.

 

Преди 1 час, zloQQ написа:

Аз по някога задържам педала долу, но само в случаите, когато видя, че след няколко секунди ще потегля отново.

Така може.

И в заключение пак ще повторя - това е излишно и безсмислено упражнение. Просто няма никаква логика в него.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

Това пък грам не го научих- без съединител....

Влади, трябва да "чуваш" мотора/оборотите/ и скоростта с която се движиш. Сложно е за обяснение.

Карай си традиционно, лошо няма.

 

Преди 3 часа, vladkant написа:

На всичкото отгоре имам и лоши спомени от това че докато чаках на натиснат и първа, помпата изпусна и угаснах на косъм от бронята от този отпред.....

По същата причина пък винаги се пали с натиснат съединител. :)

Щото, ако в този момент забравиш, че не си на неутрал, директно тръгва и пали даже. Може да не е кола, може да е човек или стената на гаража. /Пак от шофьорския курс./

Друг е въпроса, че стартера се облекчава и не върти и скоростната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, joro-120L написа:

Карай си традиционно, лошо няма

Е тъй карам ?

Преди 8 часа, joro-120L написа:

По същата причина пък винаги се пали с натиснат съединител.

А така една девойка ме затисна с колата си в друга кола докато й давах ток....ама и аз ***, не се дръпнах преди да завърти....

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, vladkant написа:

Е тъй карам ?

Исках да кажа, че включването на предавки без съединител не е някакво предимство.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, joro-120L написа:

Ламелите, аксиалния лагер, дори и феродовия диск, защото той не отделя напълно от маховика, който се върти постоянно и има някакво триене, докосване, макар и минимално. Също и лагера, който е на коляновия вал и в него лагерува вала на скоростите се върти само при задействан съединител.  Ако щеш и напрежението в помпите горна и долна. При пуснат съединител нищо от горепосоченото не действа. Но, тази работа със съединителя се учи още на шофьорския курс. Зависи и при какъв инструктор си.

Лелеее, Жоре! А аз, само за ламелите се сетих, хахаха. Но си прав за всичко. Както и че е абсолютно безмислено упражнение от което и кракът ти седи под напрежение :)

А карането без съединител го научих в щатите. Като се качих за пръв път на дизеловия камион (в Бг армията ЗиЛ-овете си бяха бензин) и натиснах съединители и онемях. Викам си - тоя има най-малко 10 предавки, а някои стигат до 18... Ако трябва на всяка смяна да натискам съединителя, левия крак ще стане троен (ако издържи). И тогава, инструктора ме светна, че само при потегляне се ползва. И така... И тук на старата Октавия, а и на сегашната - песто си ползвам само десния крак. И за увеличаване и за намаляване на предавките с междинна "газ". Мързел...

Между другото, интересен факт е, че старата Октавия я продадох на около 350 хиляди с оригиналния съединител. Мисля, че към 400К го смениха.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Викам си - тоя има най-малко 10 предавки, а някои стигат до 18...

Да, щото имат и половинки предавки. С прости думи, предавки между основните. За повече тяга и винаги мотора да е в оптимален въртящ момент.

 

Преди 1 час, zloQQ написа:

Между другото, интересен факт е, че старата Октавия я продадох на около 350 хиляди с оригиналния съединител. Мисля, че към 400К го смениха.

Абсолютно възможно. На служебната го смених на 350 хиляди. Демпферен. И щото се разтропа. Феродовия можеше да кара още. Сложихме LUK.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен вече всичко се прави за да се троши бързо, демек за пари.....

Едно време карах жигула, москвич и една шкода 120. На жигулата и москвича не е ставало въпрос въобще за съединител, на шкодето го сменихме с баща ми, щот счупих скоростна кутия ? и така или иначе беше разглобена

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади, на 120ката на 90 хиляди сменях съединител. Счупи се ламела на диафрагмата на притискателния диск. Отдавам го на това, че 90% от пробега беше градско.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Да доразкажа, поръчах Закс (от великата тройка- Бенджи, Закс и звездния принц 🤣, другата седмица влиза в бокса за смяна на всичко, маховик, притискател феродо и лагер помпа. Цена за пълен комплект 960 лева (цената включва отстъпка), цена за работа в сервиза 450 лева

....пък да видя колко ще изкара....

В последно време си следя левия крак, оказа се че е залепен за педала, едвам го отлепям да не седи натиснат....почнах да си махам и лявата ръка от волана, щот се забелязах че държа волана на 12 ч, придобил съм някакви много вредни за колята навици и ще трябва да ги изкореня....

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, vladkant написа:

В последно време си следя левия крак, оказа се че е залепен за педала, едвам го отлепям да не седи натиснат....почнах да си махам и лявата ръка от волана, щот се забелязах че държа волана на 12 ч, придобил съм някакви много вредни за колята навици и ще трябва да ги изкореня....

Не. Лявата на волана, дясната на скоростния лост. :) Иначе става едно непрекъснато прехвърляне на ръце при градско каране.

За педала ме подсети, че по-горе го забравих. Дори той не трябва да се ползва за подпирачка или опора за левия крак.

Неусетно от тежестта на крака се обира свободния ход на привода и аксиалния лагер, или вече комбиниран с долната помпа - лагер помпа приближава до притискателния диск и може да увлече лагера.

Успех с ремонта и всичко да е точно! 👍

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro-120L за ръката не се изразих правилно- от 12 ч я свалям на 9 😁 дясната ми е на скоростния лост винаги, щот без цигара съм само когато спя 🤣 а пепелника ми е точно под цигарата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9 часа не е прецизен захвата, когато си с една ръка. По-добре е да стои на 12 или около. Аз сменям 12 и 6 часа.

Иначе за две ръце, да. На 2 без 10. Не мога да карам с две ръце на волана. Изморявам се така. Омаляват ми ръцете. Знам, че не е правилно. Изобщо, цялото ми тяло от кръста нагоре се чувства некомфортно.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, joro-120L написа:

На 9 часа не е прецизен захвата, когато си с една ръка. По-добре е да стои на 12 или около. Аз сменям 12 и 6 часа.

Иначе за две ръце, да. На 2 без 10. Не мога да карам с две ръце на волана. Изморявам се така. Омаляват ми ръцете. Знам, че не е правилно. Изобщо, цялото ми тяло от кръста нагоре се чувства некомфортно.

То понеже на 12 не ти умалява ръката. Моята стои с подпрян лакът на вратата и държа на 9. Това обаче е в града, на извънградско се хванах наскоро, че държа с двете ръце, като палците са ми в жлебовете на лъчите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Izolini написа:

То понеже на 12 не ти умалява ръката. Моята стои с подпрян лакът на вратата и държа на 9.

Ами, сменям ги. Ту горе, ту долу, лява, дясна. Лактите на подлакътниците и ръката в повечето случаи около долната част на волана. А и хафтомата дава свобода на действие. ;)

 

п.п. Отново съм основен причинител на спам в темите на Влади, но може да е интересно.

Снимките са от книгата "Практически наръчник на автомобилиста". Издание 1985 година.

Вече е с пожълтели листове. Не съм я отварял отдавна. Има полезни неща в нея. Даже и как трябва да е регулирана седалката за правилна стойка на водача и какви упражнения трябва да прави за раздвижване след 200 км. пробег. :)

 

IMG_0942.thumb.jpg.d0163c10eb7f43cdb285b5a428fe5ffc.jpg

 

IMG_0939.thumb.jpg.5cfa72b3cc1c4f8a5516b87b13a5ed1e.jpg

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro-120L аз лично не го приемам за спам, винаги има какво да се научи 🙂 

единствено на 6:5 и на 9:5 не съм хващал волана 🤔 

и се радвам че се доразвиват темите, макар и в друга насока 🙂

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си взех колата от сервиз. Сменен маховик (виновника), пратискател и феродо. Сетих се че при гасене на колата, имаше яко тракане което изчезваше ако натисна съединителя и загася двигателя. Маховика (Luk) имаше луфтове във всяка посока....феродото беше на 50 % живот, щеше да изкара още 20-30 хиляди километра. Мисля да си направя часовник от него и притискателя 🤣

След още 20 хил км ще пиша как е съединителя 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, vladkant написа:

Мисля да си направя часовник от ....  притискателя 🤣

Добра идея. Само трябва да си намериш емблема на Шкода. :)

 

1ddb89783cdab4c35e10c0529c5e4278.thumb.png.444dc43667e22b9e36cf904256652e7e.png

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.