Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мистериозен резонансен шум при потегляне...


PSG

Recommended Posts

Един страничен въпрос относно гресирането/смазването на водачите. По тази тема мнения много - един казва не, друг казва - не пречи.

На предишните си автомобили винаги съм почиствал водачите и съм слагал високотемпературна грес при монтажа. Даже като си купиш нови втулки, понякога идват с тубичка грес (май силиконова). На силиконова основа не би трябвало да реагират с гума....

Като обслужвах задните апарати на Йетито видях, че по водачите имаше грес, която на цвят и консистенция приличаше на ATE Plastilube. Не знам дали така е оригинално или е обслужвана от първия и собственик (този преди мен). 

Та и този път при монтажа сложих Textar CeraTec по водачите преди да ги монтирам обратно. Малко "след дъжд качулка", но тази грес изглежда като минерална. Някой има ли опит дали гумените маншончета на водачите на тези апарати реагират и се раздуват от подобни лубриканти? Предполагам са от синтетична гума и нищо не би трябвало да има стане, но все пак да попитам дали да чистя овреме?

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета по интернет форумите, че използват Textar/Mintex/Pagid CeraTec (всичките са едно и също) по водачите и нямат проблеми с нея, не реагира с гумените компоненти. По разни описания я дават като лубрикант за водачи.

"Ceratec should be used on caliper slides where the pad makes contact, caliper sliding pins and on the pad back where it contacts the piston.

 

Има някаква HydraTec, която я дават специално за водачи и о-пръстени, обаче аз не мога да намеря да се продава по магазините. Тия силиконовите греси също са много кът по магазините.

 

 

image.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз използвах медна грес.
Виж тази тема:

И по-подробно тук:

След тази интервенция не съм имал никакви проблеми, докато не се разделих с колата след 3 години и нещо.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@chavdarlk, като взех навремето Шкодата, купувам и гуми и отивам на реглаж на предница. Първото нещо, което момчето ми каза беше: "На тия им тропат водачите на задните апарати." 🤣 Моите не тропат, може би съм късметлия. 

Има разлика между задните и предните апарати. При задните водачът контактува метал в метал (той за това и тропа), а гуменото маншонче пази от мръсотия. Като обслужвах задните миналото лято намазах с Wurt Brake Protection 1400 - високотемпературна керамична паста за спирачки. Не съм видял никакви странични ефекти.

 

При предните апарати (АТЕ) водещият болт лагерува в гумени втулки -  същите (пак АТЕ) бяха апаратите и на старата ми кола (FIAT). При този тип система уж не трябвало да се слага грес, но по водачите винаги съм заварвал насложена мръсотия и тук-таме тънък слой отложена гума в зоните на триене. При старата винаги чистих и използвах медна паста - такова имах и не ми дремеше особено. Ако не помагаше, то и не пречеше, поне монтажът ставаше по-лесно. При тези апарати греста няма къде да се задържи и според мен ако има някакъв ефект, то е временен.

 

На Шкодата водачите намазах с Textar CeraTec, отново високотемпературна керамична паста, която купих наскоро. В последствие видях, обаче, че за водачи Textar дават друга грес на силиконова основа, HydraTec която не реагира с каучукови изделия. Те и медната грес не я дават като съвместима с гуми.

 

Сега си спомням, че преди време бях търсил подобна силиконова паста на ATE Bremszylinder Paste. По магазините ме гледаха като гръмнати. Само на едно място ми извадиха ATE Plastilube - и нея не я дават за водачи и гумени компоненти, уж.... Тогава пак ползвах медна грес и приключих.

Въпросните втулки, както и маншончетата на буталото трябва да са направени от маслоустойчива гума, иначе ще е много несериозно. Четох по форумите, че хората мажат всичко наред с CeraTec и нямат никакви проблеми.

Но пък и производителите на греси не си слагат торбата в главата, за да гарантират кое с какво ще реагира. Гуми колкото искаш, има и 100 менте заместителя като резервни части.

 

Греси за спирачки явно има повече, отколкото греси за презервативи.

Баси писането написах за едни гумички за 25лв. Проблемът с бученето го няма, колата спира супер с новите накладки. Газ! 

 

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.