Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Най-икономичната скорост


paradox

Recommended Posts

Здравейте фенове на шкода, върти ми се в главата да направя един тест, за да видя колко км ще успея да измина с един резервоар с икономично шофиране. Някой може ли да сподели с колко км е най икономична колата? 

 

Аз ако съм икономичен и карам само извънградско изминавам 1000 км. да речем с 50 литра. Предполагам че може и по добре. 

 

Благодаря за съветите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • paradox

    11

  • superba

    7

  • stefan l

    6

  • PRR

    5

Най-много писали в темата

80-90км/ч :)

Според мен има шанс да ги минеш, но все пак никога не може да постигнеш идеалните условия на производителя.

Редактирано от Impress_me
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-икономичната според производителя е около 90 км/ч аз бих добавил постоянността скорост разхода се вдига най-много от намляне,спиране и ускорение практически невъзможно е са постигнеш търсения разход в градски условия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

70km/h, че дори и 50, стига да държиш над 1200 оборота на най-високата предавка. Аз лично не бих си причинил такова страдание...

 

PS: Имайки предвид, че въздушното съпротивление е пропорционално на скоростта на квадрат, разликата между 70 и 90 ще е значителна ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности, ще го документирами ще споделя с вас. Но все пак.. 70 или 90..? Според мен трябва да сме на 6та. аз съм автомат, тъй че надали ще бия ръчката но може и да постигна нещо готино. 

 

За 12-13 -14 часа трябва да стане ако сме с 90.. Освен това мога ли да изпразня резервоара до дъно или все пак да оставя нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 Освен това мога ли да изпразня резервоара до дъно или все пак да оставя нещо?

 

Ахахах, ето това ми хареса най-много! Пробвай да го изпразниш до дъно, да :D Ахахаха...

 

А сега сериозно - за никое изследване не бих направил тая глупост и не бих си причинил главоболията след това :)

 

Причините?

1. в резервоара има страшно много боклуци... колкото и филтърчета да има - има боклук. И когато това нещо тръгне напред и запуши какво ли не - тогава става много забавно.

2. не ми се бута... :D всеки знае, че щом няма гориво - колата не върви :D ако го изпразниш до дъно - едва ли ще върви колата...

3. като дръпне въздух - също става забавно.

 

Иначе, едно време имаше един лаф, може да е смешка, но най-оптималната скорост, не най-икономичната, а най-оптималната "разход-вървеж" за една кола е, тази, при която стрелката на километража е в перпендикулярна позиция. Разбира се, това си е смешка... И все пак, на повечето коли това беше 110-120км/ч. На тези с по 500 коня - там е 180-200km/ч, а да не говорим за мазда-грозотиите, на които там е 50-60км/ч.

 

Не бих го пробвал това... цялото начинание :D За целта: трябват много успокоителни, много свободно време и пари за трошене... Спазването на ограниченията по нашите пътища е много сложно нещо, особено, когато около теб летят разни рацерчета или други джигити... Не бих си го причинил това.

 

Поздрави

 

ПП: Ако го пробваш това нещо в Гърция - ще ти излезе 4/100км разхода и ще минеш доста над 1000км. Щом бензинов Орел Вектра Б 1.6 в България едва минава 400км, там мина 750 с един резервоар... значи дизеляка ще го размаже многократно. Със шкодата съм имал доста добри резултати точно там - а не съм си играл изобщо да го постигам това нещо.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тия дето не знаем - какъв е мотора?

 

Според това какво виждам на борд компа ми, моя харчи най-малко на 4та с 48-50кмч.

Ако колата ти е дизелова, не я пресушавай. Колегата shaft е описал доста слабо приключението, което те чака след това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без никакво желание за икономично каране, само при относително спазване на ограниченията (тук има доста хора, които знаят как карам и стила ми трудно може да се нарече икономичен). Между другото се загледах и всички тези рекорди са постигнати след пролетната смяна на софтуера на двигателя в ЕТ и след като започнах да използвам нова добавка за нафтата, а не Castrol TDA.

898 км с 52,63 литра, 5,86 л/100 по колонка. 373 км градско, 215 км магистрала и 310 км нормално междуградско.

969 км с 51,23 литра, 5,29 л/100 по колонка. 154 км градско, 265 км магистрала и 550 км междуградско.

1 072 км с 53,01 литра, 4,95 л/100 по колонка. 110 км градско, 265 км магистрала и 697 км междуградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен даде 5,8/100 при каране на равен път включен климатик и скорост между 80 и 90км/ч,с минимум ускорения и намаляне.Като цяло специално при CFHC двигателя ако се държи на макс.въртящ момент(320н/м при 1750 RPM)или малко над него.Със 6-та под 1500 оборота си унищожаваш доста бързо маховика.Доста народ движи със по 1100/1200 оборота на 5-та или на 6-та,обаче аз лично никога не го правя това,поради гореспомената причина.Зависи и със каква нафта си заредил преди това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Октавията съм постигал най-нисък разход при 80-90 км/ч. Както някой по-горе писа, важното е да се поддържа постоянна скорост, без резки ускорения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналия месец ходих до ахтопол на борд 3.8  със 80/км/ч на 6та. че от приморско до ахтопол кофти завои :) Октавия 2 2.0TDI 140

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В гърция съм правил 4.8.. ама ще го пробвам бе това упражнение.. надъхал съм се... Свободно време нямам ама ще намеря. Просто ще е интересно. Добре няма да стигам до въздух :).. въпреки че ми се е случвало, но беше на бензинова кола.. и тя запали сравнително лесно след това. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто не трябва да натискаш спирачка и да не минаваш 1500 оборота. Ама както каза колегата, безмислено мъчение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук има граница на нормалното. Ако целта е  да се слезе под нея- по-добре човек да се вози на автостоп.

-Икономична е скоростта, при която се използуват спирачките най-малко, а педала на газта най-плавно и по-голямата част от пътуването става при обороти на мотора около максималния му въртящ момент. В това време състоянието, в частност налягането в гумите и въртенето на колелата трябва да са ок. Да не забравяме, че дори само заради шарката на гумите може да има разлика в разхода. Резултата винаги е компромис и много субективен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

грубо има няколко фактора, които комбинирано влияят

- въздушно съпротивление. Повечето коли са конструирани така, че до към 100 км са с ниско челно съпротивление, При над 140км/ч огромна част от горивото отива да се бори с въздуха

- скоростна кутия,  предавателни числа, въртящ момент, гуми и тн - тука нещата варират много

 

като цяло за повечето коли важи правилото за икономия около 90-100 км/ч, на най-висока предавка, в максимален въртящ момент, плавно ускоряване, по-малко спирачки, напомпани гуми. А ако има и попътен вятър стават чудеса.

за държава като нашата трябва и хубаво гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колеги, вчера направих малък тест. Изминах 100км извънградско по магистрала със 70 км/ч. Колата беше на 6та скорост със 1400 оборота в минута... Разхода по борд компютър който даде беше 3.7/100 км... Обаче малко се изтощих за тези 100 км защото е ужасно бавно и всички ме изпреварваха.. даже най смачканите ладички.. Не знам дали ше успея да изхабя 1 резервоар със 70 км/ч. Ако наистина е 3.7 прогнозно за 53 литра трябва да мина 1430 км... а това е почти 2 ходенета да бургас и обратно... за към 21 часа.. . ще мисля още ... :fool:

 

П.п... установих че автомата не позволява да се движиш на 6 с под 60 км/ч... не го знаех... иска 5та

Редактирано от paradox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за резултата, но това е опасно! Може да направиш голяма беля с тази скорост дори и в дясна лента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50 км/ч е минималната скорост по магистрала... 

 

Кое мислиш е по опасно... 200 км/ч или 70 км/ч... 

 

На една кола пред мен и се пръсна предна лява гума... стана на парцали.. обаче караше бавно.. та човека едва успя да я овладее и не стана беля.. ако беше с 200 в завой си беше чисто чао. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За теб таз скорост може и да е безопасна, но за другите е риска е по-голям. Я си представи колко дето си карат бавно с 100 ще те настигнат и ще излязат в лява лента с 120 да изпреварят и колко дръуги ще ги настигнат с 140. Без да броим тези, които карат с 140+. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На магистрала минималната скорост е 50кмч. Не знам с под 90кмч дали въобще е разумна да се движиш. Относно темата - на всяка кола е различно и по-правилно е да се търсят най-икономични обороти, не скорост...

 

Чл. 99. По автомагистралата се забранява: 1. Движение на пешеходци, мотопедисти, велосипедисти, животни, както и на всякакъв вид моторни превозни средства, които конструктивно не могат да развиват по равен хоризонтален път скорост най-малко 50 км/час, с изключение на моторните превозни средства на контролните органи и на обслужващите автомагистралата превозни средства и машини. Ако на движещото се по автомагистралата моторно превозно средство или на превозвания от него товар се появи повреда, която не позволява то да се движи със скорост, по-голяма от 50 км/час, водачът е длъжен да напусне автомагистралата на най-близкото разрешено място.  
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми може да се чешем пръстите 3 дена на тема безопасна скорост. 70 км/ч е разрешена скорост за движение по магистрала в Република България. Всеки е отговорен да се съобразява с другите участници в движението, които се движат според правилата. Кво можело да стане или не можело е въпрос на теоори и локуми. Поздрави и умната. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.