Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. Stucata

    Stucata

    Фен на клуба


    • Points

      8

    • Мнения

      2010


  2. digitalundgrd

    digitalundgrd

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      419


  3. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      10075


  4. SKODA 105 RS

    SKODA 105 RS

    Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      4288


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 02/02/21 във всички области

  1. Дойде моментът за ежегодното обслужване на моя глезльо, а покрай смазочните материали и филтри, посещението на сервиза ъпгрейдна допълнително Супърба. Хората по принцип не са фенове на сервизите, което често се дължи на горчив опит от знайни и незнайни "професионалисти". За мен ТРАНСЕКСПЕРТ не е като останалите сервизи. Там се чувствам напълно спокоен за автомобила си, а също така се радвам и на много приятелско отношение. Винаги всичко ми се обяснява, получавам отговори на питанията ми и нещата ми се казват в прав текст. Кеф ми прави да посетя самата сервизна база, да полафим преди, по време и след интервенциите с Евгени, да си изпия кафето на втория етаж, през което време да позяпам образа от камерите на телевизора. Супърбът за първа година вече не е гаранционен, поради което необходимостта от посещението на ЕТ отпада, а ежегодното обслужване директно го премествам в ТРАНСЕКСПЕРТ. Казвам "ежегодното", защото не е тайна, че дори когато колата беше гаранционна, именно там монтираха усиления съединител и ъпгрейднатия интеркулер. Там обслужвам и колата на бащата, а когото и да съм пратил натам за каквото и да било, недоволни никога не е имало. Ето как протече днешното ми посещение: 1. В 08.30ч. най-нетърпеливите вече сме там. Винаги мия колата преди посещение в сервиз, дори само от уважение към хората, които ще работят по нея. Днес не направих изключение, като вчера вечерта я измих, ама пусто сутринта валнал лек дъждец, точно колкото да я омърлям докато стигна до сервиза... 2. Както вече споменах, настаних се на сепаренцето баш пред телевизора 3. Не след дълго, любезните домакини започнаха да подреждат масата Впрочем, тази година за пръв път минах на 5w40, в случая Motul 8100. Освен, маслен филтър и този на купето, смених и спирачна течност, и горивния филтър. 4. Първо захванаха спирачната система - смяна на ОЕМ дискове и накладки, с които я изкарах от шоурума преди 6 години (с навъртяни до момента малко над 66000км) и замяната им с дискове и накладки EBC Yellowstuff. Често дочувам подмятания, че видиш ли като съм си тунинговал колата, значи й топя лагерите от юркане. Ако това беше така, дисковете и накладките щяха наистина да бъдат за смяна. Случаят не е такъв. Пускам снимки, на които грубо може да се прецени в какво състояние е ОЕМския комплект. Ето дисковете, като в ляво се вижда лекото ръбче на преден диск, а при задните ръбчето визуално не е доловимо, а само на допир може да се усети: Ето и накладките: Минахме и през обсъждането дали да бъде сложена медна грес между главината и диска. За който не е наясно, функцията й е превантивна - да не корозира каналът (маркираната част на снимката) между диска и главината, като по този начин се предотвратява повдигане на диска заради корозията, което от своя страна е предпоставка да се усетят вибрации след време. Аз заложих на гресирането, че иначе ето как изглежда мястото след 6 години: Любопитен момент е сравнението между теглото на 312mm предни и 288mm задни ОЕМ дисковете и афтърмаркет EBC-тата. Имайте предвид, че сравняваме употребявани ОЕМ дискове, от които е паднал част от фрикционния материал и въпреки това предните дискове на EBC са с 1.400кг. по-леки от ОЕМ-ския диск. Unsprung weight reduction, baby ? При задните нещата са "на кантар". EBC-тата вече са монтирани - в ляво са задните, в дясно - предните. Много са яки докато са с черната боя 5. Смяна на ОЕМ gear shifter-а на Супърба (1K0711051M) с такъв от Audi TT (8J0711046D), т.е. ОЕМ тунинг правим в случая. Разликата между двата се състои в позицията на "шиша", на който се нанизва джаджата, която държи жилата - на шифъра от Ауди този колец е с ок.5мм по-близо до центъра: Тук тънкият момент е при пристягането на болта, който захваща шифтъра към селектора на скоростната кутия. Хубаво е да се знаят точните нютони и да се използва динамометричен ключ, че пренатягането може да доведе до скъсване на шиша на селектора или прецакване на резбата му и става оле-мале, в т.ч. и финансово По различни клипчета, които гледах в нета (основно за голфове намирах), се споменаваше около 17 н.м., но Евгени повери в системата, където си пише, че нютоните трябва да бъдат 23н.м.: Хубаво е да се сложи малко грес, защото там влиза другата част от сглобката, отговорна за side to side шифтването. Ефектът: ходът "нагоре-надолу" на скоростния лост е скъсен общо с около 7-8мм. Не звучи много, но е достатъчно, за да може да се каже, че е осезаемо. Доволен съм. Пускам две клипчета, от които се вижда какъв е ходът с двата шифтъра: 6. Идва палавата част с карбонови Cold Air Intake на HG Motorsport (HFI v2+ версията) в комбинация с конусовиден въздушен филтър на Pipercross. Залавните места отпред са точно където се захваща ОЕМ интейкът (вижда се на лявата снимка), т.е. и ъпгрейднатия директно смуче въздух отвън, а не е просто гъба, мушната в моторния отсек, където има риск от т.нар. "heat soak", сиреч да засмуче топъл въздух, вместо студен. Второто залавно място е малко след въздушната кутия, посредством скоба, която е част от комплекта: Имах удоволствието да присъствам на един много внимателен монтаж: Още когато бях гледал едно клипче за монтажа на същия интейк ми беше направило впечатление как един маркуч - този на радиатора, "увисва" във въздуха. Иначе с ОЕМ-ския интейк това не се получава, защото маркучът минава през една от чупките му. Тук Евгени прояви творчество и посредством свински опашлета и един гумен маншон "прихвана" маркуча, за да не шава Ето и монтирания продукт, като на втората снимка (горе в ляво) интейкът е погледнат фронтално и вътре се вижда конусовидния филтър: А сега малко за ефекта от него. Не ми даде това, което очаквах, но май повече се радвам от това, което не очаквах, но той въпреки това ми даде Макар да бях наясно, че има риск да не получа това, което целях, реално аз исках ъпгрейда, за да ми докара малко звукови ефекти в купето. За целта обаче си трябва по-голям офлюф Все пак, ето какво се чува от него извън колата: А това, което реално получих, за мое учудване е допълнително отпушване във вървежа на колата. Винаги съм бил изключително скептично настроен към такъв тип ъпгрейд тип "спортен филтър", но може би в съчетание с всички други подобрения, които има по колата, интейкът също дава своя принос. Какво се усеща? Първо - повишена отзивчивост на педала на газта; второ - колата започва да наема по-пъргаво в ниските, точно където колата леко стана лагава заради големия кулер (във високите не мога да установя дали и колко точно ми дава); и трето - когато се раздава газ и се изреждат предавки, замислянето след превключването на по-висока скорост вече не мога да го усетя, защото колата започва да пълни, без да тъпче/забива. Заснех един малък фрагмент, като аз се изнанадах как започна да тегли на 4та, но ми се наложи да пусна газта. По-натам ще замеря по-подробно... Повишеният вървеж има обяснение на страницата на HG Motorsport, но като го поръчвах махнах с ръка и си казах "поредния рекламен трик". Тестът е правен с Golf 6 GTI Edition 35, на ок.300к.с. С HFI v2+ версията на интейка (каквато е монтирана и в Супърба) Колата е повишила мощността си с този интейк с цели 22 к.с. и 10 н.м. Не че има каквото и да било значение в моя слупай, но ето сравнение между теглото на ОЕМ системата и карбоновата: Утре продължаваме с талянския тонек
    4 points
  2. Така чаканата смяна на ... джанти ? За пореден, но ПОСЛЕДЕН седми път. Тук историята е следната: Скъпи ли са? Ами, да, скъпи са. Хубаво, ще пестим тогава, децата няма да ядат, но ще ги имаме. Спестихме. Купихме. Това бе лесната част, защото започва трудната, а именно чуденето къде да ги монтираме, защото НИКАК, АМА НИКАК НЕ Е БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ! Аз съм от хората, които искат след като джантите са чисто нови, такива и да си останат след монтажа. Т.е. да няма по тях следи от монтажа - надрани гнезда или бордове, свалена от щангата боя прочее мизерии, водещи такива като мен до масивен инфаркт Затова до момента се доверявах на VIP- на Диана, но ако трябва да бъда по-точен, доверявах се на конкретен човек там - Георги Георгиев. Жорката е стар кадър, опитен, работи в Диана от 2001г., а от създаването на ВИП-а през 2010г., той е там. И така до 2020г. Имах подозрения, че е напуснал, защото го нямаше 1-2 пъти когато съм пращал хора при него. Благодарение на Маджо, @masterOne, научих, че въпросният човек е оборудвал собствен сервиз - "Exclusive Reifen", при това на топ място за тази цел - Самоковско шосе 109, в един прекрасен комплекс, където има БлуПойнт, Вилнер, автокъщи, бургердцийница и т.н. благини (ще дам контакти в темата за читавите сервизи). Маджо ми даде телефона му и уредихме рал'тата Оборудването е най-висок клас Корги, в т.ч. безконтактния робот Corghi Artiglio Master Codе за вадене/монтаж на гуми, както и баланс машина Сервизът е много чист и подреден, като може да се похвали и с много приятни клиенти и возилата им. Нещата започват по стандартния начин - на подемника, за демонтаж на Борбета, от който останах изключително доволен. Здрави джанти, с прилична боя и лак. Следва важната част - подготовката и монтажът на OZ-ките. Отново роботът в действие: ...на баланс машината. Ето как захваща - не чрез онова металното, дето се навива на резба и надира централния отвор, след което боята на джантите там се надига и корозира. Тук пристигането е чрез гума, която не наранява боята по никакъв начин ...където излезе, че трябва да закупим съвсем малко противотежести - 25 грама Междувременно в сервиза цъфна още една шкода, ама 63 AMG. Това имах предвид по-горе - човекът работи толкова добре, че със себе си е взел и клиентите, които са посещавали по-рано ВИП-а. А тази Шкода АМГ дори не се доближава до екзотиките, по които Георги е свикнал да работи. И сега някои ще си кажат "боже, аз какво да правя там?!". Аз бих отговорил: "ще си сменяш гумите и ще бъдеш качествено обслужен". Не се плашете от цените, ние (все още) не караме с 20", 21", 22" джанти Айде, стига локуми! Ето ги красотите. Лично аз не очаквах да ми харесат толкова много на колата, но останах приятно изненадан и много доволен. Комбинацията с рязаните EBC-та е брутална
    3 points
  3. Здравейте, колеги От няколко месеца съм собственик на Golf 6 2.0TDI DSG6 Highline изпълнение. След покупката освен стандартното обслужване имаше маховик за смяна (други проблеми нямаше при проверката преди покупката), който тъкмо да сменя и тогава дойде още по-неприятната изненада. След първите ми 1000км с колата DSG-то започна да дава грешка за липсваща връзка с TCM. Включваше се лампичката за ESP, а скоростната кутия изключваше от скорост. При загасяне на колата и запалване отново проблемът изчезваше. Но след още 500-600км лостът блокираше в позиция D, a колата се държеше все едно е на N. Аварирането стана постоянно и тогава започна ходенето по мъките, дори не предполагах какво ме очаква. Приятел на приятел ми препоръча някой си Пламен от Ботевград. С много зор колата стигна до него - постоянно загасяне, палене, почивки и т.н. След диагностика Пламен ме уверяваше че проблемът е в АБС модула. Щял да го изпрати за рециклиране в Холандия и проблемът със скоростите щял да се оправи. На мен това ми звучеше крайно съмнително и се отказах да се занимавам с него. След това минах диагностка в Порше и Дивалс. В Дивалс казаха мехатроник, в Порше мехатроник и може би "нещо механично по автоматика?!". Осъзнах че нещата са сериозни, но реших да звънна и на Мишо (Мишо от Горубляне, както е известен в Ауди и Фолксваген форумите) , въпреки че знаех че е в Хърватска, той ми беше последната надежда че може да ми се размине без смяна на мехатроника. Оказа се че вече е в България и си записах час при него и чаках да дойде и моят ред. Той също каза че проблемът е в мехатроника но се нае да го ремонтира. След свалянето на мехатроника обаче се оказа, че предишният собственик също е отварял мехатроника и след отварянето му "като с теслата" има място от където компютърът му се пълни с масло, което причинява загуба на сигнал и появяването на описаната грешка и това е непоправимо. Мишо почисти маслото , но ме предупреди че компютъра отново ще започне да се пълни с масло и въпреки че проблемът е решен временно трябва да събирам пари за друг мехатроник. Освен това механичният проблем за който говореха от Порше се оказа че всъщност и съединителят е тръгнал и е препоръчително да сменя и него. За мен продажбата на колата с временно решеният проблем с почистения мехатроник не беше вариант - не искам да бъда измамник и да оставя следващият собственик да минава през моите мъки покрай DSG-то. Реших че ще сменя каквото трябва и ще си стегна колата като за мен. Купих маховик SACHS с отстъпка от един сервиз на приятел за 800лв (Мишо каза да избягвам LUK, който се продава в България). Дотук добре, но не ми се даваха 3000лв за нов мехатроник и започнах да се оглеждам за рециклиран такъв от eBay, защото от кола на части трудно се намира а и рискът отново да има повреда е голям. Това беше голяма грешка, защото е игра на руска рулетка. Ако някой ви предлага рециклиран мехатроник уверете се, че може да бъде върнат при проблем, защото този, който поръчах от eBay се оказа отново със същия проблем - компютърът се пълнеше с масло, а още при слагането му Мишо забеляза некомпетентността на този който го е "рециклирал" - недозавити болтове, незатегнати клапани както и други щети. Този мехатроник беше също за кофата. Накрая се принудих да купя нов мехатроник - производство 2019 година с изчистени дефекти в сравнение с тези мехатроници, с които Голф 6 излиза от завода. Купих и нов съединител, все пак съм решил че колата ще си я стегна като хората. Мишо монтира всичко, смени маслото, програмира мехатроника с последния софтуер и колата стана перфектна. Вече 3000км нямам никакви проблеми и въпреки многото вкарани пари не съжалявам, просто късметът ми е бил такъв. Благодарен съм, че се запознах с професионалист като Мишо, който се опита да съживи старият ми мехатроник, но уви той беше в неспасяемо състояние. По време на всички интервенции седях до него и ми обясни всичко в детайли по DSG-то, впечатлен съм от него. Няма друг такъв специалист като него в България. През това време при него се нагледах и на други Фолксвагени и Аудита с проблеми в автоматика, като някои от тях бяха причинени от пишман майстори, чиито имена ще спестя в темата. Имаше една А5-ца, на която такъв майстор беше сменил маслото с такова не по спецификаци в резултат на което мехатроникът беше повреден. Видях и S-tronic с тотално помляни зъбни колела, отново след намесата на същия "майстор", известен по форумите с противоречиви мнения за него. С 2 думи - Мишо е човекът. Честен е, не дава напразни обещания и си разбира от работата. Да, налага се да се чака, за да ви приеме защото той наистина има много работа, но чакането определено си заслужава. Проявете разбиране и уважение към трудът му, защото тези проблеми не се решават от днес за утре. Другото заключение което си направих е че човек не трябва да си губи времето (и парите!) с "рециклирани" мехатроници от eBay или OLX, просто рискът и евентуалните ядове не си заслужават. Надявам се, че съм ви бил от полза с тази информация, колеги. Аз съм доволен, че си оправих колата, а не я продадох и някой друг след мен да си блъска главата с всичко това.
    1 point
  4. Честито! Супер е! И добре седи на ръката! Кажи във времето как се движи откъм точност
    1 point
  5. Привет на всички :) В крайна сметка след известно мислене , смятам че Коцето е прав и така и ще стане. Единственото нещо , което ще е в цвят , ще е капачката на маслото , която ще бъде червена :) И така последния уикенд разглобих целия мотор. Тази събота от сутринта започвам да поливам блока с бензин за да придобие подобаващ вид. Качвам няколко снимки , за да добиете представа какво ме чака и както каза Патрик, МАЛКО ще трябва да се позачисти ... Сабо бало :D И с последната снимка искам да ви покажа , какво търся като резултат. Капака на валовете , беше черен отвън и отвътре , наред с вала на маслената помпа и основата на делкото . Или както някой занимаващ е се с печат/предпечат - 100% черно След 2 часа четкане резултата е следния! Както е казал Кубратката продължаваме напред :) Поздрави на всички
    1 point
  6. Ти кажи , ще идваме по един
    1 point
  7. Понеже всички ще кажат, че джантите са скандал, аз искам да отправя една градивна критика към Стуцата и тя е да вземе най-накрая да боядиса и апаратите, защото е срамота на цялата тази красота в калника, да се озъби тоя не толкова лицеприятен апарат. Ако ще с бронз за печки ги намажи, малко да свежнат поне, че ако колата ти седеше навън, щях да мина някоя вечер да ги намажа ... ??
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.