Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 05/01/25 във всички области
-
Има такава вероятност. Бъдещето ще покаже. А и там съм почти сигурен, че ще е единствена. Досега не съм видял нито една задномоторна по пътищата. А са ценители на ретро автомобилите и се виждат често лъснати, перфектни атрактивни автомобили. То май не е имало внос там и не са особено популярни, както в другите западни държави. Напр. Англия, Германия, Холандия ... Пепи/SKODA 105 RS/ периодично ми напомня, че е първи в списъка с желаещи, ако реша да я продавам някой ден. И след като Десислав спомена "внучета", вече ми дойде кураж да ви представя една снимка на щастливия дядо и причината да бъда с двете коли на срещата в Първенец.10 points
-
9 points
-
8 points
-
8 points
-
7 points
-
Здравейте колеги, Да ви споделя как реших един мистериозен проблем с ABS-а на моето Йети. Не е сложно, повечето от вас може да се справят абсолютно сами за половин час. Проблемът започна от зимата. При първоначално палене и тест на системите на таблото за много кратко излизаше грешка в ABS/ESP, продружена със звуков сигнал. Ако не беше звуковият сигнал проблемът в началото можеше да остане незабелязан. Колата изписуква за секунда при подаване на контакт, след което всичко се изчиства и проблеми няма. Свързах я на VCDS и абсолютно мистериозно - няма записани грешки в ABS-модула. Казах си....ще я видим тази работа. И така до онзи ден проблемът се появяваше спорадично и много рядко. Но едно нещо, което "се оправя само", винаги крие в себе си изненади - основно инженерно правило. И така и стана. Една сутрин миналата седмица, отново при първо палене и тест на системите, колата хвърли грешка в ABS-а, като алармените сигнализации на ABS/ESP/Steering Wheel/TPMS останаха да светят. Нямах под ръка компютър, за да видя какво се бе случило и потеглих към офиса. Направих 100 метра и таблото се изчисти. Паркирах пред офиса, давам на контакт - отново аларма и АBS/ESP/Steering Wheel/TPMS останаха да светят. Вечерта я закачих на диагностиката и в журнала на ABS имаше записани следните грешки в хронологичен ред през 2сек.: 00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44) - 012 - Electrical Fault in Circuit 00668 - Supply Voltage Terminal 30 - 002 - Lower Limit Exceeded 01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502) - 004 - No Signal/Communication В модулите на AWD и Steering Wheel имаше записани съобщения за грешки в модула на ABS - очаквано поведение. Това, което ме смути беше грешка 00668 - обикновено тази грешка не е на хубаво и вещае гадни електрически проблеми по инсталацията или ABS модула. Преди да посегна към каквито и да било смени направих следните проверки: Пуснах диагностика с логване в движенеи на показанията на четирите сензора на ABS. И четерите показваха с отклонение до 1км/ч. Заподозреният заден десен датчик не даваше признаци за отклонения или прекъсване....а, де - лошо. Ако не мереше - ясна работата, ами сега.... Проверено напрежение и зареждане на акумулатор - няма проблем. Проверен предпазител на модула в купето (5A) - няма проблеми. Проверен предпазител на ABS/ESP ел. помпа в моторния отсег (40A) - няма проблеми. Извадих предпазителя на модула (в купето) (5A) - ABS модулът се изключва напълно, няма комуникация с него по шината. В журнала на борд компютъра се записва грешка за липса на комуникация с целия модул. Извадих предпазителя в моторния отсег - В модула на ABS се записва грешка за проблем в помпата на ESP. Извадих буксата на ABS модула, навряна е на отвратително място. Почистих я с контактен спрей и четка за зъби - без промяна. Мерих напрежения към буксата на ABS-модула - всичко си идва. Нямах условия да свалям гумата и да просвирвам веригата към буксата на датчика. Проблемът си продължи спорадично. Пише грешки, пали лампи, гаси си ги, ала-бала, оправия няма. Но винаги пише тези три грешки в този хронологичен ред. Попитах все пак тук-таме - всички ме пращаха на заминал ABS модул, те така си правели, разпоявали се, пътечки се разлепяли - да търся модул втора ръка, не можело да е от датчика. Реших, че сам ще се спасявам, колкото и да нямам време. Почнах по ред на събитията, записани в журнала на модула, като тръгнах към датчика на задно дясно колело. Купих един датчик за задна дясна главина от най-близкия Тех-Ко. Имаха наличен Delphi за 37лв. с отстъпката, Made in China, разбира се. Въпросът беше проблем в инсталацията/модула ли поражда грешката в ел.веригата на датчика или обратното - датчикът прави парчета и поражда пад на напрежението на ABS модула. Вдигнах колата на крик, свалих гумата, извадих буксата на датчика и замерих напрежението към него по време на селф-теста на модула при подаване на контакт. Излизаха 12V без прекъсване. Пробвах да раздвижа кабела около буксата - не се наблюдаваше прекъсване. Не ми остана друго, освен да подменя датчика. Преди да тръгна да вадя стария датчик, разкачих буксата и я закачих новия както е вън. Колата мина селф-теста при подаване на контакт и изчисти старите грешки - добро начало, ел.веригата и хареса. Изчистих грешките с диагностиката след което записа грешка за некалибриран TPMS - това е нормално, трябва да се покара няколко стотин метра, за да се калибрира. Подмяната е елементарка - датчикът е с конусен корпус, набит в главината, прикрепен допълнително с един болт. Мие се хубаво гняста около него със спрей за спирачки, развива се болта с помощта на малка тресчотка. Подпъхва се мъничка отвертка под периферията на датчика. С едната ръка се придърпва леко датчика нагоре от конектора, а с другата леко започва да се надига с отвертката, като се обикаля радиално. Не се дърпа и напъва силно, за да не се счупи датчика вътре. Като извадите датчика се чисти със спрей гнездото. Чисти се хубаво буксата от мръсотии с контактен спрей. Новият датчик се набива обратно с леко почукване по периферията. Проверих отново с диагностиката как измерва датчика в движение - идеални показани, сравнено с останалите три. Не се заиграх да меря ел. параметрите на новия и стария датчик с мултицет. Магнитно-индуктивна история. 4-ти ден след смяната на датчика и всекидневно шофиране няма и помен от проблема.7 points
-
7 points
-
6 points
-
С наближаване на лятото, наближаваше времето да реша проблема с напичането на децата на задната седалка. Въпреки фабрично затъмнениете прозорци, пак си ги напича. Не исках да слагам допълнителни фолиа и да я правя съвсем черна - не е моето. Бях се оглеждал за сенници и на последната среща на НИМ, която посетих имах възможността да видя на живо сенниците на Вишната на @Izolini. Много ми допаднаха и след известно търсене, се спрях на тези, които поръчах от Полския сайт. Имаше опция без сенник за задното стъкло, а аз така или иначе не исках да купувам нещо, което няма да използвам. Пристигнаха във Вторник и ето ги вече монтирани. Тепърва ще ги оценявам, но на първо четене съм доволен. Тук се виждат и малките стикери на малките прозорчета. Сметнах, че там се събират и най-много ми допада това място за тях. С поръчката на сенниците, се рових и в https://www.kopacek.com/ Харесах си няколко дреболии и те пристигнаха в същия ден. Ето ги и тях. 1. Беше ми малко олющен никела на топката на скоростния лост и ме дразнеше визуално, но по-големия проблем беше, че дере кожата на ръката. Намерих два вариант и проверих кой е моя. Естествено оказа се по-скъпия в случая с винт (има и вариант само на щипка). Черната капачка със схемата също е нова, вървят в комплект. 2. Малко панорамно огледало за децата. Малко е смотано, но върши работа. 3. метален накрайник с надпис за ключа. Просто гъдел за 5€. 4. И едни слънчеви очила за 6€, които добавих ей така. Още миналата година си бях взел едни малки мрежички с рамка самозалепващи, за дребни предмети. Намерих им място, и приложение. В дясната си пъхнах CarLink устройството за безжична връзка с медията, за да не ми се мотае покрай скоростния лост. Вляво слагам телефон, портфейл или документи, нещо което да не ми пълни джобовете особено на дълъг път. Имам и няколко модела за багажника, но те може и да са за другата кола. Забравих да спомена в горния пост. Смених и свещите при обслужването, Сложих същите, каквито бяха на колата преди това - NGK. Не знам дали някога са сменяни, не съм имал проблеми, но дори и да са сменяни веднъж, може би е било около 60-70к, та и тези са минали толкова и смятам, че си им беше време. Взел съм и нови предни накладки TRW, просто използвах да напазарувам наведнъж, но още не им е дошло времето на старите.5 points
-
@joro-120L, амбицира ме! Допълнение: Завой, а в него на съединител. Това е просто нелогично? Но и в канавката ще бъда пак със теб, vRS-e мой, защото сме се взели!5 points
-
Неам 20 кинта за рамка, неам 8 ле'а за гарнитура на помпата та ша дам 3, неам пара за радио - ша тура ВЕФ-а, ни ма кефи геврека, ша метна некъв гумен.....остава да сложиш и джантите от Фобията, че барем гумите й по-читави, па даже си я запази целата за донор,а? А всъщност.....тая кола върви ли изобщо, кара ли я, един резервоар поне изпразни ли? Или и за тунджа кинти нема? Не че нещо Сашо, ама последният път като се видяхме ти казах нещо - нямаш възможност да подържаш такава кола. И май излезнах прав. Но за сметка на това намираш начини да я съсипеш. Как да е - радвай й се, па дано види и по-добри дни.5 points
-
5 points
-
5 points
-
4 points
-
Баш за тук си е @Izolini написа: Борбата със волана е жестока. Борбата както казват, е епична. Разпадна се. Със друг ще го смени и... толкоз. Какво тук значи някакво геврече?! Велик4 points
-
Е как да не стиска, при настъпен съединител в завой? Тя цялата кола олеква и тръгва на майната си. Борбата със волана е жестока. Борбата както казват, е епична. Разпадна се. Със друг ще го смени и... толкоз. Какво тук значи някакво геврече?!4 points
-
4 points
-
4 points
-
На 01.05. се навършиха 31 г. от нелепата смърт на Айртон Сена. Гледах това състезание. Беше на Великден. Да си спомним за него.4 points
-
3 points
-
Преди около месец дойде време за смяна на масло. За тази смяна реших да заредя с Ravenol VMP 5W-30. Направи ми впечатление въздушния филтър, че беше по-нисък от този, който сложих, но това явно си е до производител. За купето, след като четох една тема тук, реших да взема по-скъп. Ето това ми дадоха: Така изглеждат сравнени двата. В ляво новия. Външната страна: Вътрешната към купето: Чувствително е по-плътен и тежък новия, ще видим как ще се представи. Климатика така и не го бях използвал (почти), та за лично успокоение помолих Pepino да му направи профилактика. Допълнен с 90гр фреон и с ново масло на компресора, вече е готов за летните жеги. Използвах една Съботна сутрин да измия колите и нямаше как да изпусна момента преди да са потънали отново в мръсотия да до си добавя рекламните стикери и табли. Покрай новата, обнових и старата с една нова табла, която както писах по-горе няма как да сложа отазд. Следва продължение.3 points
-
Ако дава мамата само Може би и аз ще навестя събитието за малко, без нощувка. Според зависи как съм с работата.3 points
-
3 points
-
Айде, пак от младините ни CC Catch - Cause You Are Young (Extended Version).mp43 points
-
И от мен един ... всъщност, два дуета. Бях затруднен в избора кой да отпадне.3 points
-
То на хартия в Али всичко изглежда чудесно Иначе, ето така става.3 points
-
Наклон, и по него - по инерция, и даже - с изгасен двигател, не бързам, дори да съм с деменция, аз знам: vRS съм състезател.3 points
-
3 points
-
- Влюбих се в една безумно красива мацка? - Уточни. - Какво? - Безумно красива или без ум, но красива?3 points
-
Тая писта предполага изпреварвания, както се видя във Ф2. Но квалификацията беше показателна. Макларъните са в друга лига, ако не се омотат лошо на първия завой единствено остава да се разбере, кой от тях ще вземе победата. Лекето, за пореден път, извади повече от колата, отколкото тя дава. Магари спретнаха поредното фиаско с Льоклер Утре ще има интрига.2 points
-
Филтър-дехидратора е в комплект с кондензатора (радиатора), т. е. се сменят комплект. Сваля се бронята и маската.2 points
-
Т.нар. 124-ка всъщност е W140, ама това са незначителни подоробности........ Щях още нещо да напиша по темата (доколкото това е такава), ама не си струва да си хабя клавиатурата.2 points
-
да ама от късите през деня изгарят рефлекторите на лупите когато са трябват през нощта нямаш фарове аз съм си сложил допълнителни Philips отговарят всички европейски директиви и съм си решил проблема2 points
-
Теоретична бележка, без да твърдя, че непременно имаш проблем с батерията: След дълъг пробег изправният акумулатор е напълно зареден. Ако обаче е към края на живота си или е повреден, в резултат на повишена вътрешна утечка и намален капацитет няма да държи заряд, което може да се усеща при следващи стартирания още на другия ден.2 points
-
Моля да имате предвид, че резервации за нощувка/нощувки се приемат само на посочения в първи пост мейл reservations@skodaclub.bg, в който следва да посочите: - вашите две имена - дата/дати, за които резервирате стаята; - номер на стая (различните варианти ще намерите малко по-надолу в този пост); - брой настаняващи се; - от настаняващите се дали има деца на възраст под и до 10г. включително. Резервации за нощувки, пуснати тук, в темата, няма да бъдат обработвани.2 points
-
2 points
-
Да си ядете ушите дружина, очаквах че ще е по рано и на Рибарица, но не би. Ще се опитаме да минем да ви видим за малко, няма да нощуваме. Много моля номер 142 и 077 да ми ги запазите.2 points
-
Саше, петък всички ще дойдемЕ късно Пък и ще те чака бира - обещал съм ти!2 points
-
По-лошото е, че докато той излиза през предното стъкло, някой може да влиза през задното2 points
-
Не смятам, че има проблем с авансаторния клапан на помпата. Той е динамичен и ако има проблем с него, няма да е в кондиция автомобила и по време на движение. Управлението му е от моторната електроника и се следи постоянно. Ако има отклонение от референтните стойности, ще има грешка в паметта на ECU-то. Възможно е да има пробив в горивната система и да влиза въздух. Електрическа горивна помпа този автомобил няма. Има пластинчата помпа, но ако тя е повредена, няма да пали или ако запали, ще гасне. Трябва да се инспектира ГНП-то. На какъв пробег е?2 points
-
Честито и от мен , много безавариини километри! Таз тема май ще трябва да я прекръстим на "Колите на sando2"2 points
-
2 points
-
Саше, ти мА зокопа! На супърба имам "кодинг" през медията и волана винаги е стоял на "Sport", т.е. "твърд", по твоите расъждения. И той е толкова "твърд", че само го придържам и го въртя с една ръка. Ти, ако така стикаш волана, че да се притесняваш относно износването на материала, смятай, че имаш далеч по-сериозен проблем! И това не е тролене и/или заяждане!2 points
-
Години наред съм си сменял така парчетата от телефона, който беше свързан към блутут в подлакътника, докато шофирам. Спирам да си губя времето, камо ли пък да ти снимам клипчета.2 points
-
How to replace license plate light bulbs - Skoda, VW, Audi, Seat (Octavia III).mp42 points
-
2 points
-
Сега си представи, че дори едно масло няма да могат да й сменят като хората, а да не говорим за някаква по-сериозна техническа поддръжка. Ще се превърне в недвижимо имущество. В България, колата я очаква много по-светло бъдеще!2 points
-
2 points
-
2 points