Бай Велко, я виж пак поста на човека. Що реши, че филтъра му е изправен? Да, възможно е и да е изправен, възможно е да е имало няколко неуспешни опита за регенерация. Но лампата е светнала след описаните симптоми за неравномерна работа на двигателя. Всъщност това, че един DPF влиза в регенрация и я изпълнява цялата, не го прави изправен. УмрЕл DPF, стига да не е минал през крематориума, описан по-горе, пак ще влезе в регенрация. И ще я изпълни. Нали се сещаш, ако ще и наполовина "само" да е запушен филтъра, ко се случва с моторЯ, турбинката и т.н.
@Моджо приказката за брадата и гребенчето я знам. Ама тук не вАжи. Отиваш в магазина да си купуваш кола. Избираш дизел, защото много караш. Дилъра не те светва що е това DPF, как се поддържа, какво е добре и какво не е добре за него. Та купуваш си колата и се кефиш. След 10-20К пробег отиваш при търговеца и му викаш "баце, к'ъв е тоя чеп, дето трябва да му робувам". При което виждаш само едни високо вдигнати рамене. Караш си 160-180К и вече ти идва да утепаш търговчето. Ама е късно чадо. Та ако имаше кой да ме светне навремето що е това DPF (а тогава от тези филтри почти никой не разбираше), със сигурност щях да избера бензина. Между другото, дори в момента, почти никой търговец няма да ти каже, че е добре за DPF-а да излиза извън града. Няма да ти каже, че почне ли регенерацията, дори таман да си паркирал пред гаража и ти се пикае яко, трябва да я оставиш да приключи. Няма нищо да ти каже, ще те остави да си береш лайката сам...