Здравейте,
Мина студеното време и се захванах на ново с колата.
Около месец вложих в мислене, чертане и смятане, за да подредя багажника и всичко, което трябва да влезе в него.
Първа стъпка бяха помпите на спирачките и съединителя.
Причини за подмяната на заводските има много...
1. За заводските, ремонтните комплекти са на изчерпване, по-скоро съм изкупил всичко от магазините, а нова доставка не се очаква.
2. Дори да ремонтирам стари помпи, всички налични имат износване, сенки или направо язви в цилиндъра. (брах достатъчно ядове на Стоянка...повече не ща!!!)
3. Планувам извратено големи спирачни апарати и дискове, а заводските помпички са не сериозни.
4. Заводски колата няма серво усилвател, а смятам, че е необходим.
5. За да сложа серво. отново трябва да се преправя купето, така че по-добре е да е от съвременна кола за която има достъпни части.
И така, от донора на двигателя Фабия МК1, взех стойката с педалите, сервото и помпите.
След това отрязах купето където ми пречеше и изкъртих гайките, които държат педалите.
После изрязах една 3мм ламарина, върху която да започна да изграждам захватите за серво и помпа за съединителя.
Идеята беше да е максимално прибрано до купето, което усложни подредбата сериозно.
Помпа за съединителя отново ползвах хонда, като на ръчната, освен късия и размер огромен плюс е и късия ход.
Изработих нова ос за помпата на съединителя.
Преправих оста на сервото от Фабия, за да отговори на захвата на педалите.
След доста работа и обмисляне, кое и как да застане, за да може да е максимално ремонтопригодно и максимално компактно крайния резултат е доста добър с добре съобразен ход на педалите и ползване на цялата площ на помпите.
С две думи, разказа ми се играта но съм доволен!!!
video-1614798844.mp4
Днес в празничния ден, реших да започна монтажа на хидравличната рейка. Под ръка отново имах за донор фабиева рейка...
Да ама не... Проблемите са адски много...
1. Рейката е по-широка от 120ковата с около 20см.
2. Захвата на рейката е коренно различен от 120ковия и почти не възможен за изпълнение на 120ков мост.
3. Вътрешните накрайници са с 4мм по-дебели от 120ковите.
4. Конуса на външните накрайници е с 4мм по-дебел от 120ковия.
5. Наклона на шлица за кормилната колона е невъзможен за изпълнение в това купе.
6. Мястото за рейката между купето и моста е доста ограничено, а тя е доста обемиста.
Реших, че нямам сили да мисля след педалите и се заех с нещо елементарно, а именно малко възстановяване на детайли по предните подкалници, които станаха на гевгир след бластирането.
Отстраних гнилоча...
След това произведох новото парче...
Грундирах всичко...
Заварих, изпилих, грундирах...
След, като приключих с заварчиците, отскочих до един приятел за да поговорим за проблема с рейката и убедеността ми, че няма да оставя колата без усилвател на волана, логично е да е електрически, първо заради задно разположения двигател, второ заради маломощността на двигателя. Излишно е да се въртят от ремъка и тормозят моторчето, излишни неща...
Решението не закъсня, да видим как ще застане на колата.
До тук...
Пари:
6586 + 110 = 6696лв.
Часове труд (който не е заплатен):
417ч + 35ч = 472ч.
Спестени пари от налични части услуги и подаръци:
990лв.