Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 03/19/21 във всички области

  1. Здравейте, не съм писал от 2 месеца по темата, но за сметка на това този пост ще бъде дълъг и наситен със снимки. Тенекиджията работи сравнително редовно по колата, заден ляв калник е наместен, с поставена широка вежда, заден десен калник също вече е с широка вежда, тръгнахме и по праговете, открихме малки проблеми - тръгнала по вътрешните прагове ръжда, останала от предишно изкърпване. Вече са сменени и вътрешните и външни прагове и от двете страни. Дъната са обработени по ъглите, ръждата в краката на шофьора вече е история, и навсякъде е обработено с ръждопреобразувател, и след това със запечатващите химии, с които не съм съвсем наясно. Дотук с купето, на него ще му обърнем внимание по-нататък. Сега да разкажа с какво се занимавам в последно време, и докъде съм стигнал. Както знаете, и както обсъждахме надълго и нашироко по-назад в темата, сложих оборотомер на таблото, което породи ситуация с недостиг на сигнални лампи. Имах няколко плана и идеи за действие, като в последствие се появи още една нова идея, която осъществих, и за която ще разкажа сега. Време е този прекрасен автомобил от 1979-та година да влезе в 21 век, и го прави с гръм и трясък с помощта на новите технологии. Реших, че вместо да продължавам да търся табло, трябва да си направя. Мислех много варианти, накрая се спрях на нещо много интересно, и все още не много често използвано в реставрациите, поне на Българска почва. А именно - 3Д принтиране. Преди около месец си купих 3д принтер, и започнах да го разучавам, и стигнах до извода, че мога да си произведа табло без проблем на него. И започнах мислене как ще стане точно. Първото, което ми беше нужно, беше триизмерен модел на самото табло, и по-конкретно панела за инструменти. Вероятно е излишно да казвам, че никъде не открих това, което ми беше нужно. ОК, седнах на компютъра, попрочетох малко кое как става, отворих програмата (fusion 360 на Autodesk), взех едно табло за модел и започнах да чертая: Разбира се, най-важното в цялата картинка, беше да уцеля габаритните размери 1:1. Последваха няколко проби на двуизмерния модел: След постигане на 100% еднакъв модел, пристъпих вече към 3д моделирането на скицата: Може би тук е правилното място да уточня, че много държах моделът да е абсолютно като оригиналния - в това число и малкия кант отпред, който е издаден, както и държачите за планките отзад, макар да не са задължителни. Обърнах и голямо внимание на лампите, за тях по-подробно ще кажа на края. След няколко часа на "чертожната дъска", триизмерният модел беше готов (в последствие претърпя леки корекции). Ето и едно кратко видео как изглежда рендериран: И така свърши лесната част. Дойде моментът за интересната - това виртуално "нящо" трябваше да се материализира. Стартирах програмите за 3д печат, и до последно се надявах таблото да се събере на едно парче в принтера. За съжаление, тук нямах късмет. Въпреки, че съвсем нарочно си взех 3д принтер с по-голяма работна площ (300х300х340), се оказа, че за 3мм не успявам да събера панела на масата. По-конкретно - събираше се, но изправено, което означава компромис с качеството и здравината на печат. Препоръчително е моделът да се печата легнал, поради посоката на нишките, ако е прав става много крехък и чуплив: Разбира се, и този проблем си има решение - моделът се реже и се правят снадки, които в последствие се лепят и обработват, и не си личи, че са две парчета: Бях готов за опит. Казвам опит, защото ми беше ясно, че няма как да стане от първия път. Най-малкото все още не съм много добър в 3д принтирането, а и на всичкото отгоре реших да го печатам с PETG пластмаса, което означава доста по-здрава и еластична от стандартната за печатане. Съответно и по-трудна за печат, а и никога не бях работил с нея. Първият опит беше за да видя реално дали всички размери пасват, дали уредите стоят добре, контролните лампи как седят. От тази гледна точка постигнах 100% успеваемост. От гледна точка на качесто - не чак толкова. Ето за какво иде реч (само да вметна, че един опит се равнява приблизително на 22 часа отпечатване): Дотук добре, даже много добре - "нещото" се материализира, всички размери отговарят, време беше да намеря решение на няколкото проблема с качеството. Цяла нощ четене по тези въпроси ми дадоха отправни точки за работа (конкретни отговори нямаше). Дойде време да спра да мисля и да действам. Промених настройките на машината, намазах с адхезив масата, и я пуснах. Остана ми само да чакам 22 часа и 53 минути, за да видя какъв ще е крайният резултат: Останах повече от очарован! Резултатът надмина очакванията ми, признавам си. Ето го и него: Видяхме картинките, сега да ги "облека" в думи. Това, което се получи, е много по-здраво от оригинала. Не е особено еластично, но и не се очаква да бъде. Предният панел е АБСОЛЮТНО гладък, държа да го отбележа, понеже не изглежда така - това е, защото експериментирах с една функция на принтера, която минава горните слоеве по два пъти, за да станат гладки. Изглежда на черти, но е гладък. Всички отвори са абсолютно точни, има хлабина 0.2мм на уредите, която оставих нарочно - тя не се вижда, но благодарение на нея ще избегна напрежението от затягането им. Фабричните контролни лампи пасват перфектно, но ще има други. Снадката е перфектна. Дори и без да е залепена, седи много здраво, и може да издържи цялата тежест на таблото с уредите, което, разбира се не е нужно, но го пробвах. След като се залепи, ще се изшлайфа с дремелчето, а като цялостен финиш цялото табло ще бъде боядисано със структурен черен мат, за да е максимално близо до оригиналното. Отстрани целият кант ще бъде боядисан в мръсно бяло, или светло сиво - както е и оригинално на моделите 1979 година. За дообработка съм се запасил, макар че се оказа, че не е нужна. Единствено леко шлайфах по снадката, за да пасне на 100% перфектно: И за последно, ще обърна малко внимание на контролните лампи. Въпреки, че оригиналните не са лоши, реших леко да ги видоизменя. В момента лампите светят в една малка точка, а означението е отдолу. Вечер виждаш само една точка, и макар да са 5 лампи и всички да знаем коя за какво е, защо пък да не стане по-приятно? Реших да ги направя с контур - всяка лампа с означението си. Така като светне, например, лампата за маслото, ще свети не просто една червена точка, а цялата червена лампа на Аладин. Допълнително, новите контролни лампи ще са абсолютно взаимозаменяеми със старите - включително съм им направил и резбата отзад, за да пасват на оригиналните пластмасови фасунки, съответно и в последствие обслужването им няма да е трудно, а и ще си остана на същият цокъл, за който има огромен избор на LED крушки. Реализирането на тази идея на този етап е абсолютно елементарна. Ето и какво се получи: И за момента съм дотук. Единственото, което смятам да променя, е да направя бял контур на символите контролните лампи, за да се вижда все пак и през деня какво има там. Много съм доволен от резултата, остава да залепя двете части и да си поиграя с боята и структурата. Това може и да се случи в по-късен етап, но дотук съм много, много доволен!
    5 points
  2. Поздрав за всички, охладете страстите Или пък съвсем станете на кълбета, ама предупредете, че да си взема бира и чипс.
    3 points
  3. Ице, за тази песен, имаш една кръчма от мен !!! ???????? Предлагам, да я обявим за Химн на тази тема !!! ? Даже, ако може всеки път, когато някой влезне в темата, първо да чува песента и чак тогава да има възможност да пише !!! ?
    2 points
  4. От вчера мисля какво да напиша... Няма да се лъжем, аз и още няколко човека сме запознати с проекта, и ни информираш за всяка стъпка. Казвал съм ти съветите лично, още по време на изработката. Справил си се повече от прекрасно!!! Свалям шапка на всички хора, които могат нещо, което аз не мога и направо не знам какво да кажа... Предполагам колко много четене, труд и умения са нужни. Тва не е само техническа грамотност, не е само чертожни умения, не е само компютърна грамотност, но и много съобразителност, сръчност и точност... Огромно ЕВАЛА!!! Колкото до сигналните лампи, не мислиш ли, че ще е по-яко, ако символа е в издадено кръгло профилче, като заводското? Също така една идея за подчертаването на символа, за през деня. Аз бих ползвал бяло, прозрачно, матово фолио вътре във фасунгата. По този начин хем ще се вижда през деня, хем ще напомня на заводското, хем през нощта ще свети, хем няма символа да е просто дупка. Лично аз при производството, в самия файл, бих заложил 6 нови сигнални лампи, както е заводски, а не две, както е при теб, но съм на ясно, че не са ти необходими повече и заради това е изработено така. Реално погледнато е още по-яко и индивидуално!!! Сега идва проблема с уредите... грехота е, да са осветени странично, след като вече имаш символи на контролните лампи!!! Умения имаш, веднага давам идея. Сканираш заводските циферблати, изрязваш цифрите и символите, печаташ на черно матово фолио... на там ще ти разкажа ако имаш интерес, измислил съм го преди 10 години когато карах 120ка, но нямаше кой да ми помогне с изработката... Супер много се кефа, че в твое лице, виждам човек който мисли една идея като мен! Стига толкова псевдо реставратори, които боядисват върху ръждата, без да свалят дори уплътнения!!! Стига толкова реплики на бегачки, дет нямат нищо общо с бегачките!!! Стига толкова компромиси и лъжи, че тва е чара на старите коли... лъжи прикривайки липсата на умения, финанси, вкус и идеи!!! Стига толко няма части, че си сложим ладово!!! Да живее "Ресто мода", да живее "рат стайла", да живее всичко, което предава нашата индивидуалност на старите ни коли !!! Сега за финал, ти казваш... Кво значи не много често използвано... аз за сефте го виждам по наще земи!!! Тесногръди сме мамка му, за тва е така!!! Не мисля, че си единствения дето можеш да чертаеш и да работиш на такъв 3-д принтер, само че на никой не му стиска и не му се занимава явно... А хората на вън... Те ли??? Ами те имат кинти, имат знания, имат идеи, имат машини и най-вече, имат топки!!! Пример за това... да наистина е космос, но що да не откраднем някоя идея и да се помъчим да сме на 1% по-близо до такива проекти.
    1 point
  5. С пожелания за повече и добри приятели ! Песента е ми е любима, въпреки че скоро не я бях слушал. И, както си ровех из домашната фонотека, в раздел “Chris Rea, Mark Knopfler/Dire Straits, Eric Clapton”, тя буквално изкочи пред мен...
    1 point
  6. Взех нещо за морето, а като порастне малкия още малко, ще се уреди.
    1 point
  7. Ша го оставя тука да са знае. Хомосексуалитите са ора с влечение към същия пол , а педерастите са приятели де одат у кръчмата да пият без да се обадят
    1 point
  8. Тая дискусия съм я водил 45 пъти в последните 3 години. И ще ти го обобщя така - Защо на мястото на Дънди Прешъс няма държавна или частна компания (българска), която да го прави? Щото едно е златото да е в земята, второ е да инвестираш десетки милиони за проучвания, после стотици за построяване на база още по-после ежемесечно пак десетки за заплати, поддръжка и прочие. Златото е там в тая земя от стотици години, що някой не го изкопа, а го дадохме на "чужденците"? Ми щото ние не можем, а те могат. Средна работна заплата в Челопеч е 3000 лв. В Крумовград е 2500 лв. Отиди питай хората там дали са недоволни, че има концесия. Питай ги как се отнасят с тях, с какви машини работят, с каква екипировка, как са подсигурени и прочие. И че ДПМ имат най-доброто спасително звено на Балканите, че си дондуркат служителите като бебета и прочие и прочие. Отделно отиди питай всички фирми като тази, която управлявам и им доставям неща са недоволни? Поръчват, плащат, не се пазарят за нищо, гледат работа да се върши. СЛАВА НА БОГА за такива концесии! Както са казали хората - Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто да го направиш. Ние като не можем, те могат.
    1 point
  9. Българин в бар в центъра на Скопие си поръчва бира. Барманът му я носи и казва: – Three euro. Българинът му дава 2 евро. Барманът повтаря: – Three euro. Българинът го гледа неразбиращо. Барманът на чист български: – Бирата струва три евро! Българинът се подсмихва, подава му едно евро и казва: – Знаех си, че за едно евро ще си спомниш българския език…
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.