Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 03/20/21 във всички области

  1. От вчера мисля какво да напиша... Няма да се лъжем, аз и още няколко човека сме запознати с проекта, и ни информираш за всяка стъпка. Казвал съм ти съветите лично, още по време на изработката. Справил си се повече от прекрасно!!! Свалям шапка на всички хора, които могат нещо, което аз не мога и направо не знам какво да кажа... Предполагам колко много четене, труд и умения са нужни. Тва не е само техническа грамотност, не е само чертожни умения, не е само компютърна грамотност, но и много съобразителност, сръчност и точност... Огромно ЕВАЛА!!! Колкото до сигналните лампи, не мислиш ли, че ще е по-яко, ако символа е в издадено кръгло профилче, като заводското? Също така една идея за подчертаването на символа, за през деня. Аз бих ползвал бяло, прозрачно, матово фолио вътре във фасунгата. По този начин хем ще се вижда през деня, хем ще напомня на заводското, хем през нощта ще свети, хем няма символа да е просто дупка. Лично аз при производството, в самия файл, бих заложил 6 нови сигнални лампи, както е заводски, а не две, както е при теб, но съм на ясно, че не са ти необходими повече и заради това е изработено така. Реално погледнато е още по-яко и индивидуално!!! Сега идва проблема с уредите... грехота е, да са осветени странично, след като вече имаш символи на контролните лампи!!! Умения имаш, веднага давам идея. Сканираш заводските циферблати, изрязваш цифрите и символите, печаташ на черно матово фолио... на там ще ти разкажа ако имаш интерес, измислил съм го преди 10 години когато карах 120ка, но нямаше кой да ми помогне с изработката... Супер много се кефа, че в твое лице, виждам човек който мисли една идея като мен! Стига толкова псевдо реставратори, които боядисват върху ръждата, без да свалят дори уплътнения!!! Стига толкова реплики на бегачки, дет нямат нищо общо с бегачките!!! Стига толкова компромиси и лъжи, че тва е чара на старите коли... лъжи прикривайки липсата на умения, финанси, вкус и идеи!!! Стига толко няма части, че си сложим ладово!!! Да живее "Ресто мода", да живее "рат стайла", да живее всичко, което предава нашата индивидуалност на старите ни коли !!! Сега за финал, ти казваш... Кво значи не много често използвано... аз за сефте го виждам по наще земи!!! Тесногръди сме мамка му, за тва е така!!! Не мисля, че си единствения дето можеш да чертаеш и да работиш на такъв 3-д принтер, само че на никой не му стиска и не му се занимава явно... А хората на вън... Те ли??? Ами те имат кинти, имат знания, имат идеи, имат машини и най-вече, имат топки!!! Пример за това... да наистина е космос, но що да не откраднем някоя идея и да се помъчим да сме на 1% по-близо до такива проекти.
    4 points
  2. Зависи колко преди това. Държавите, дорасли до демокрация, са минали през тоталитаризма и го обожават. Шваби, швейцарци, шведи, финландци, датчани и прочие северни изроди. А, британците също. При всички тях и сега е тоталитаризъм, но самоналожен. Всичкото югоизток сме "сиеста", "маняна", eбaл съм го, на тия ли ще им работим". Ние обожаваме подхода на тоягата и моркова. Даже предпочитаме тоягата, бал съм го в моркова, и сам мога да си купя. А, също и да ни ръководи "един от нас", което в общия случай е правешко/банкянско сиво превъзходно говедо, с манталитет на незавършен 4ти клас. Тия, умните и красивите с истинско образование и солидна кариера, са боклуци.
    3 points
  3. Еми какво искате тогава? Свободия? Диктатура? Смъртно наказание? Лагери в Белене? Крумови закони? Не ви ли е ясно под шапките, че няма оправия тука. Ние не сме дорасли за демокрация.
    3 points
  4. Щот сме все шофери тук и си мислим само за тези глоби. Има и други глоби или трябва да има. Щом не щете диктатура - глоби за всичко. За замърсяване, за хвърлен фас, хартийка, изхвърляне на боклуци на нерегламентирани места, нарушаване на обществения ред и друго квот се сетите.
    3 points
  5. Какво е общото между диарията и електромобила - и с двете не можеш да си сигурен , че ще стигнеш до вкъщи
    2 points
  6. За рефлектора не мога да коментирам , защото не съм наясно , но ако сложиш релета на фаровете печелиш двойно - първо - ще спрат да нагарят контактите на ключовете и второ - ще можеш да прекараш по-голям ток без притеснение , но сметни във формулата и по-дебели захранващи кабели от релето до фара .
    2 points
  7. От днес, можете да ме наричате "часовникара" Днес, след боледуване за първи път влезнах в гаража от 2 седмици на сам. Поразгледах какво да свърша и реших, че не ми се занимава с 110 ката. (там има мислене още по управлението) Има известна мистика в тази тема, около голямата пратка от Еконт и сега ще разкрия част от нея, пък който има предположение нека сподели . И сега малко конкретика. Тази голяма гад се движи от електромоторче. Днес, най на края я разопаковах, разгледах и реших да вържа кабелите за тест и "о чудо" бръмчи, а не работи... Свалих моторчето и го разглобих... На пръв поглед открих, две (от трите на снимката) парченца, очевидно трябваше да са едно цяло... Веднага се заех да си изработя ново... На снимките от тук на татък, ще фигурира една монета от 10 стотинки, за да се добие представа за размерите на детайлите... Пасваше перфектно на зъбното колело... Както и в оста... Опитах да ги сглобя, но зъбното колелце влиза само в тънката част на оста и спира на ръба на дебелата част, което пречи на осичката, която изработих да го блокира, за да се завъртят едновременно. Избих отново осичката и започнах да разглеждам. Тва което видях е, че елипсовидния отвор е голям и минава през дебелата част на оста и на тънката. На снимката обаче, става ясно, че светлия отвор, в който влиза изработената осичка (със зелена стрелка) е в дебелата част на оста, а в тънката част на оста елипсата е запушена (посочено с червена стрелка). Логично беше, ако произведената от мен ос влезе в тази част на елипсата, да може да блокира зъбното колело и да сработи, но заради размерите, не можах да разбера, дали това, което е в елипсата е част от оста или е "чуждо тяло" При няколко набивания и избивания на произведената от мен осичка, в един момент елипсата се запуши... Под лупа и с светлина "в гръб" на елипсата, успях да вкарам карфица. Без да исках я натиснах в посока към дебелата част и парченцето, което случайно се появи, започна да пружинира, но трудно! Ще се опитам да обясня всичко, което ми отне около час да разгадая. Предварително се извинявам за чертежа! Глупав съм и не съм @smirn0ff, на Пейт и с моите знания и умения...толкова... Сега една бърза легенда. Черно - Оста която е едно цяло Синьо - Пружинка Червено - Елипсовиден отвор Зелено - Отвор с остатъчна резба Жълто - Нещо което запушва "зеления" отвор, видимо със следи от опити за разпробиване, но няма яснота дали е цяло от оста. След някакво мислене (до колкото мога) имах няква теория за нещата. Това е отвора с остатъчна резба. А това е инструмент, който седи закачен за електромотора, за принудително завъртане, при електрически проблем на мотора... Вижда се че на инструмента има резба, която е скъсана. Начина на работа на тази ос според мен е следния. Когато всичко е на ред, малката осичка която изработих в началото стои в червената елипса, но в тънката част на оста, избутвана от синята пружинка, като по този начин съединява допълнителното зъбно колело, което се върти от електромотора и оста, която върти голямото, пакетирано чудо от Еконт. Когато обаче има проблем с електромотора, се навива счупения инструмент в оста, който чрез резбата, избутва осичката която изработих, от тънката част на оста към дебелата като свива пружинката. По този начин, откача оста от зъбното колело и вече спокойно, може да се завърти ръчно оста, без електромотора да я блокира. Тоест по този начин "аварийно" ръчно управляваме всичко. След като вече имах някаква идея как работи цялата тази простотия се захванах да разпробия оста през зеления отвор, докато изчезне жълтото парче, оказало се част от "аварийния" инструмент. На тази снимка си личи как червената елипса, вече е свободна... След това навих резба за болт, който да върши работата на аварийния инструмент и вече произведената от мен осичка спокойно се движеше в цялата повърхност на червената елипса преминавайки от тънката в дебелата част при навиване на "аварийния болт" На тази снимка се вижда как вече произведената от мен осичка е в правилната, тънка част на червената елипса, натискана от синята пружинка, за да може да съедини спокойно оста със зъбното колело. И така след като всичко теоритично работеше, сглобих електомоторчето и воала, вече работи!!! video-1616191052.mp4 Както се пее в една песен... "Много думи, пък не каза нищо" След 4, 5 часа борба с тая гад, нямаше как да не споделя с вас, тва мъчение. Съжалявам, но не намерих начин за по елементарно обяснение. Някой от вас би казал "защо не си купих ново електромоторче"... ами, когато разберете какво има в големия пакет от еконт, ще разберете, какъв еднорог е. Нямах избор, не мисля, че ще открия където и да е втора употреба, камоли ново. Нищо интересно не е поста, но става за сутрешно кафенце. Спокойна нощ от мен.
    2 points
  8. С пожелания за повече и добри приятели ! Песента е ми е любима, въпреки че скоро не я бях слушал. И, както си ровех из домашната фонотека, в раздел “Chris Rea, Mark Knopfler/Dire Straits, Eric Clapton”, тя буквално изкочи пред мен...
    2 points
  9. Здравейте, не съм писал от 2 месеца по темата, но за сметка на това този пост ще бъде дълъг и наситен със снимки. Тенекиджията работи сравнително редовно по колата, заден ляв калник е наместен, с поставена широка вежда, заден десен калник също вече е с широка вежда, тръгнахме и по праговете, открихме малки проблеми - тръгнала по вътрешните прагове ръжда, останала от предишно изкърпване. Вече са сменени и вътрешните и външни прагове и от двете страни. Дъната са обработени по ъглите, ръждата в краката на шофьора вече е история, и навсякъде е обработено с ръждопреобразувател, и след това със запечатващите химии, с които не съм съвсем наясно. Дотук с купето, на него ще му обърнем внимание по-нататък. Сега да разкажа с какво се занимавам в последно време, и докъде съм стигнал. Както знаете, и както обсъждахме надълго и нашироко по-назад в темата, сложих оборотомер на таблото, което породи ситуация с недостиг на сигнални лампи. Имах няколко плана и идеи за действие, като в последствие се появи още една нова идея, която осъществих, и за която ще разкажа сега. Време е този прекрасен автомобил от 1979-та година да влезе в 21 век, и го прави с гръм и трясък с помощта на новите технологии. Реших, че вместо да продължавам да търся табло, трябва да си направя. Мислех много варианти, накрая се спрях на нещо много интересно, и все още не много често използвано в реставрациите, поне на Българска почва. А именно - 3Д принтиране. Преди около месец си купих 3д принтер, и започнах да го разучавам, и стигнах до извода, че мога да си произведа табло без проблем на него. И започнах мислене как ще стане точно. Първото, което ми беше нужно, беше триизмерен модел на самото табло, и по-конкретно панела за инструменти. Вероятно е излишно да казвам, че никъде не открих това, което ми беше нужно. ОК, седнах на компютъра, попрочетох малко кое как става, отворих програмата (fusion 360 на Autodesk), взех едно табло за модел и започнах да чертая: Разбира се, най-важното в цялата картинка, беше да уцеля габаритните размери 1:1. Последваха няколко проби на двуизмерния модел: След постигане на 100% еднакъв модел, пристъпих вече към 3д моделирането на скицата: Може би тук е правилното място да уточня, че много държах моделът да е абсолютно като оригиналния - в това число и малкия кант отпред, който е издаден, както и държачите за планките отзад, макар да не са задължителни. Обърнах и голямо внимание на лампите, за тях по-подробно ще кажа на края. След няколко часа на "чертожната дъска", триизмерният модел беше готов (в последствие претърпя леки корекции). Ето и едно кратко видео как изглежда рендериран: И така свърши лесната част. Дойде моментът за интересната - това виртуално "нящо" трябваше да се материализира. Стартирах програмите за 3д печат, и до последно се надявах таблото да се събере на едно парче в принтера. За съжаление, тук нямах късмет. Въпреки, че съвсем нарочно си взех 3д принтер с по-голяма работна площ (300х300х340), се оказа, че за 3мм не успявам да събера панела на масата. По-конкретно - събираше се, но изправено, което означава компромис с качеството и здравината на печат. Препоръчително е моделът да се печата легнал, поради посоката на нишките, ако е прав става много крехък и чуплив: Разбира се, и този проблем си има решение - моделът се реже и се правят снадки, които в последствие се лепят и обработват, и не си личи, че са две парчета: Бях готов за опит. Казвам опит, защото ми беше ясно, че няма как да стане от първия път. Най-малкото все още не съм много добър в 3д принтирането, а и на всичкото отгоре реших да го печатам с PETG пластмаса, което означава доста по-здрава и еластична от стандартната за печатане. Съответно и по-трудна за печат, а и никога не бях работил с нея. Първият опит беше за да видя реално дали всички размери пасват, дали уредите стоят добре, контролните лампи как седят. От тази гледна точка постигнах 100% успеваемост. От гледна точка на качесто - не чак толкова. Ето за какво иде реч (само да вметна, че един опит се равнява приблизително на 22 часа отпечатване): Дотук добре, даже много добре - "нещото" се материализира, всички размери отговарят, време беше да намеря решение на няколкото проблема с качеството. Цяла нощ четене по тези въпроси ми дадоха отправни точки за работа (конкретни отговори нямаше). Дойде време да спра да мисля и да действам. Промених настройките на машината, намазах с адхезив масата, и я пуснах. Остана ми само да чакам 22 часа и 53 минути, за да видя какъв ще е крайният резултат: Останах повече от очарован! Резултатът надмина очакванията ми, признавам си. Ето го и него: Видяхме картинките, сега да ги "облека" в думи. Това, което се получи, е много по-здраво от оригинала. Не е особено еластично, но и не се очаква да бъде. Предният панел е АБСОЛЮТНО гладък, държа да го отбележа, понеже не изглежда така - това е, защото експериментирах с една функция на принтера, която минава горните слоеве по два пъти, за да станат гладки. Изглежда на черти, но е гладък. Всички отвори са абсолютно точни, има хлабина 0.2мм на уредите, която оставих нарочно - тя не се вижда, но благодарение на нея ще избегна напрежението от затягането им. Фабричните контролни лампи пасват перфектно, но ще има други. Снадката е перфектна. Дори и без да е залепена, седи много здраво, и може да издържи цялата тежест на таблото с уредите, което, разбира се не е нужно, но го пробвах. След като се залепи, ще се изшлайфа с дремелчето, а като цялостен финиш цялото табло ще бъде боядисано със структурен черен мат, за да е максимално близо до оригиналното. Отстрани целият кант ще бъде боядисан в мръсно бяло, или светло сиво - както е и оригинално на моделите 1979 година. За дообработка съм се запасил, макар че се оказа, че не е нужна. Единствено леко шлайфах по снадката, за да пасне на 100% перфектно: И за последно, ще обърна малко внимание на контролните лампи. Въпреки, че оригиналните не са лоши, реших леко да ги видоизменя. В момента лампите светят в една малка точка, а означението е отдолу. Вечер виждаш само една точка, и макар да са 5 лампи и всички да знаем коя за какво е, защо пък да не стане по-приятно? Реших да ги направя с контур - всяка лампа с означението си. Така като светне, например, лампата за маслото, ще свети не просто една червена точка, а цялата червена лампа на Аладин. Допълнително, новите контролни лампи ще са абсолютно взаимозаменяеми със старите - включително съм им направил и резбата отзад, за да пасват на оригиналните пластмасови фасунки, съответно и в последствие обслужването им няма да е трудно, а и ще си остана на същият цокъл, за който има огромен избор на LED крушки. Реализирането на тази идея на този етап е абсолютно елементарна. Ето и какво се получи: И за момента съм дотук. Единственото, което смятам да променя, е да направя бял контур на символите контролните лампи, за да се вижда все пак и през деня какво има там. Много съм доволен от резултата, остава да залепя двете части и да си поиграя с боята и структурата. Това може и да се случи в по-късен етап, но дотук съм много, много доволен!
    2 points
  10. Лоста на Фабията .. не ме ли видя сутринта Бастун заспал даже аварийни ти пусках
    1 point
  11. Жоре, пускал си го и преди. Помня, защото мислех аз да го пускам и докато се наканя, ти го беше постнал. На мен ми харесва конкретното изпълнение, а и съм фен на Грегъри Портър. Но трябва да се съглася донякъде и с Боре, определено в оригинал е много по-въздействащо това парче, което харесвам страшно много и е едно от любимите ми на Стинг. А началото с това Зипо е жестоко. И за да не съм извън темата, поздрав:
    1 point
  12. Жоро, че те ги има. Друг е въпроса, че няма кой да ги налага. Как си представяш една жена от инспектората на Пловдив да глоби някой за хвърлен фас? Нали веднага ще си изяде боя. В другите страни, за всичко това следи полицията. Я пробвай да налетиш на полицай. Трябва да се смени системата. Не сме в соц времената, че да има другарски съд, тогава защо разчитаме на някакво възпитание или срам в офиса. А реално маса неща са така, само дето вече я няма онази невидима ръка, че да въведе ред.
    1 point
  13. Ако си махнал крушката, нищо не си направил. Тя е товара и без нея няма да отчете спада на напрежение в кабелите, т.е. нищо не мериш. Ако решиш да сменяш фаровете се обади. Имам два, без моторчетата, които трябва да обявя за продажба някой слънчев ден
    1 point
  14. Идеята на @PRRза меренето е, че трябва и консуматора (крушката) да си е на мястото, демек да боднеш отзад на буксата сондите, докато крушката свети. Понеже не се вижда добре от снимката, ако не си го направил така, измери пак, преди да продадеш релетата.
    1 point
  15. https://audibg.com/forum/index.php?/topic/78134-монтаж-на-релета-за-фаровете-на-ауди80/ ето схемата единствената забележка е,че управленито от ключа което се подвърдва към левият фар може да се изпълни без рязане на жици с една h4 преработен, като мъжка в която влиза тази на оригиналната инсталация
    1 point
  16. BTW, Швейцария намазва от това, че има само годишна винетка. За два часа да минеш, плащаш за година. А иначе тая държава няма как да бъде давана за пример за каквото и да е било. Първо в нея се наливат много пари и второ, Швейцария е като столица на света. Маса международни организации са базирани там. А по отношение на глобите, освен, че трябва да има добра събираемост, може би е редно да се въведе финландската схема. Всяка глоба е % от дохода ти. Едно е на мен да ми напишат за 300 лв. за нарушение Х, друго е на бай Пенчо от Каспичан, който получава 800лв. заплата. Не е нито справедливо, нито ефективно. Естествено това е свързано с вадене на всичко живо от сивият сектор.
    1 point
  17. Жоре, точно защото не съм видял проблем съм го написал! Защото едно е да го видиш лично, друго е да напишеш "Ама те там на запад ..." ... гледайки телевизия и/или разчитащи на писания в социалните медии или махленски разговори! В тази връзка - има райони на Италия, най-вече до Швейцарската граница, където пътищата са перфектни. Ама слез към Неапол и ... И да, това ми е тезата - нещата се подобряват. За съжаление не с тези темпове с които искаме. PS: Поне за мен, Швейцария не е пример. Всичко е толкова подредено, толкова изчистено и с толкова правила и ограничения, че след само 5 дни се чувствах смазан. Това е проверено нееднократно. Но това съм аз, на друг може и да му хареса.
    1 point
  18. Чета между редовете, че имаш някакви съмнения за швейцарските пътища? Пепи, смятай, че всички пътища там са туристически. Т.е. перфектни. Второкласни, третокласни и т.н. И в нивите имат асфалтирани пътища. Няма никаква база за сравнение, като пътна инфраструктора. Не знам защо тази държава е някаква база за сравнение с нашата. За информация само - Годишна винетка 40 CHF Швейцария е един добър пример, към който да се стремим. Няма лошо. Дано за идните поколения да го достигнем. И, като говорим за пътища, мога да ви кажа от първо лице, че наистина се прави нещо по въпроса. Работата ми е свързана с пътуване из целия пловдивски окръг. Няма селце, където да не съм стъпил. Знам всяка дупка и завой. Виждам ги промените. Преасфалтират се участъци. В селата се подменят тротоари, асфалтира се. Разбира се, не кипят масови ремонти. Има още како да се желае. Работата е много и ще иска години. Всичко това не е пипано откакто е направено по Татово време. Не казвам, че като има пътища, хората по селата - отдалечените, са цъфнали и вързали...някои живеят все още в средновековието, обезлюдени са, изоставени къщи, които падат, тъжна гледка. Не искам да вземам отношение по този въпрос. Акцента ми е за пътищата и че се прави нещо, което одобрявам. п.п. А за простотията - Хората направили чисто нов асфалт между селата, трактори орат в нивите, после излизат с калните гуми от нивите и следва огромни буци кал по настилката, високи колкото да ти счупят бронята, после завали, тези буци се размекват, колите ги раснасят и става тънък филм от кал в продължение на километри по новата настилка, колата ти става на задник, па може и да се хлъзне, което е по-лошото и т.н. Е това ме вбесява! А в правилника до колкото си спомням пише, че гумите трябва да се мият в такива случаи. В Швейцария няма кал по асфалта. Вали дъжд, а колата не се цапа. Като току що измита е.
    1 point
  19. От доста време се каня да пусна това изпълнение. Пред критичния, но одобрителен поглед на Стинг.
    1 point
  20. аз сложих релета,определено има разлика ,преди тях напрежението на фасунгата на крушката беше околко 11.8 v ,сега е 13.8 v ,четох че трябва да бъде поне 13.5 v за да свети крушката на 100 %
    1 point
  21. О, и аз познавам като примера на Миро - жената на мой приятел получава там 800 преди данъци и осигуровки. Само дето работи на 4 часа. Въпрос на избор. Много ми е интересно това за издържливостта физически и бягането - пазарувам редовно в Лидъл, в 2 магазина. Ами там хората са несменяеми от както е отворен магазина. Има само две момичета, които ги местят по новоотворените магазини за да подкарат работата, явно са много добри. А у ония прогнилите мечтани западни страни дали не затвориха напълно всичко? А тук Алибаба обяснява как ще съди държавата, а Даскалицата обещава че и при най-малкото оправяне на ситуацията ще отвори заведенията. Направо пОскам сълза!
    1 point
  22. Така на пръв поглед ми се струва, че в този случай крушката не е H4, с две светлини, та затова няма, а при теб мисля че точно тази шапка е съвсем целенасочено поставена. Като се замисля още на Ладата го имаше, а и съвременните коли с H4 си имат, едва ли е излишна. Скоро мой колега купи Пежо 207 за жена си и преди да и го даде ми направи впечатление, че левия фар свети много високо и светлината е разсеяна. Опитахме се да го регулираме ръчно, но хода свърши и пак светеше високо. На следващия ден се вгледах хубаво във фара и ми направи впечатление, че крушката е забита надолу, извън тази шапка. Отворих фара и я извадих (явно някой я беше забил накриво, но беше заклинена, та видях зор докато я измъкна), поставих я както трябва и светлината падна много ниско, заради предходния реглаж, та после си върнахме реглажа и вече свети както трябва. С това исках да кажа, че без този рефлектор, няма да станат нещата според мен, светлината ще се пръсне и ще получиш обратен ефект. Интересното в случая е, че на Пежото фара е с H7, аз също съм имал кола с фар с H7, без такъв рефлектор, но при H4, май не съм срещал такъв случай.
    1 point
  23. До @vladkant - Според мен, на снимката, рефлектора насочва светлината и за това не е проблем, че отпред фара е гладък. При фарове с гладък рефлектор, чупките в предната част на фара насочват светлината и без тях няма как.
    1 point
  24. Таван с дупка ?...
    1 point
  25. Пепи, за много неща не си прав. За енергетиката те приземих, искаш ли и за пътищата? Вижте, че се прави нещо, прави се. Но факта, че на избори избираме по-малкото зло е достатъчно красноречив. Аз смятам, че без постоянен натиск отдолу, т.е ние хората, да започнем да изискваме да се върши работата и да търсим отговорност, нищо няма да стане. Под отговорност нямам предвид скалъпени протести с цел стани да седна. В момента сме разединени и ни цакат отвсякъде. Системата е тотална кочина и трябва промяна. Няма как от Европа да ни пляскат през ръцете непрекъснато и ние още да не се усещаме.
    1 point
  26. Ице, за тази песен, имаш една кръчма от мен !!! ???????? Предлагам, да я обявим за Химн на тази тема !!! ? Даже, ако може всеки път, когато някой влезне в темата, първо да чува песента и чак тогава да има възможност да пише !!! ?
    1 point
  27. Поздрав за всички, охладете страстите Или пък съвсем станете на кълбета, ама предупредете, че да си взема бира и чипс.
    1 point
  28. Данъците не са проста сума. Данъците са процент от нещо или ставка върху нещо. 10% корпоративен данък е една десета от 1000 лв. и пак е една десета от 400 000 лв. За това, което плащаме, получаваме много повече от това, за което плащат и получават в Европа. Ама МНОГО. Кеф ти за пътища, кеф ти за здравеоопазване. Отностно инвестициите, привлекли сме доста производства, развойни центрове, а за IT сектора пък въобще да не отварям дума. Да не мислиш, че IT компаниите са тук, защото имаме най-много и най-добрите кодъри? Не, най-много и най-добрите са в Калифорния. Върви сравни данъците им с нашите. Същото важи и за производствата. Макар че наблюденията ми са, че пишеш само празни приказки и никога нищо конкретно, бих искал да ми посочиш шивашка фабрика, в която се взимат 600 лв. за пълен работен месец. Също искам да ми посочиш и хипермаркет, в който се взимат 800. И като говоря за правата и свободите на граждани, нямам предвид правата и свободите на карантинираните, а по принцип. Щото covid преди една година нямаше и дай Боже след още една ще няма. Ама преди Covid в колко държави в Европа можеше свободно да притежаваш оръжие на пример? И това е само един пример! " И свобода на медийте има - просто отговорните Хора не се явяват пред медии. Така, де. Има свобода. Никой не може да им каже къде да ходят " Това какво точно общо има със свободата на медиите? Хайде, давай, обясни конкретно и ред по ред. Почти никъде в Европа няма такова животно като седмична винетка, има "десетка" за десет дни. В Австрия десетката е 10 EUR. Ама... Повечето тунели си ги плащаш допълнително, нали... да има! В България плащаш 45 EUR, за 365 дни в годината и никой никъде за нищо не те кара да плащаш. Нямам търпение да дойде мига, в който в България ще набичат същите данъци като в Европа. Тогава тия, дето сега мрънкат, че няма пътища, болници и прочие, ще мрънкат, че "Квото като има, като не ни остават пари за нищо друго".
    1 point
  29. В памет на Константин Марков
    1 point
  30. За простотията Българска мисля че няма да ни стигнат нито редовете, нито страниците тук във форума нито където и да е в интернет пространството. Простотията Българска се роди когато Българивът се почувства безнаказан- но това е целта на управляващият ни Аве Цезаре- Аве Боко (не ме убеждавайте че сами сме си го избрали). Аз лично мога да ви разказвам за простотията поне три дни и три нощи без да спирам..... Ако се огледате внимателно, простотията я има на всякъде, във всяко едно звено- било частно, било държавно (а в държавните е на почит и се толерира). Простотията Българска се зароди когато великият Българин си повярва че е пряк наследник на Дънкан Маклауд и че на Българина нищо не може да му се случи, нищо не може да го спре летейки с 200 по пътищата родни, че всеки му е виновен за всичко- дори за това че са му спрели интернета защото той не си го е платил..... До вчера се борех с простотията Българска, но понеже е Българска- тя е непобедима (справка история на България, или каквото е останало от нея....), до вчера се опитвах да променям нещата да върват към по добро, да накарам хората да се замислят, да започнат да правят добро, да не са Прости Българи.....до ВЧЕРА.... Простотията Българска ще затрие България като народ, националност, територия..... Избиваме се по пътищата от простотия, избиваме баби и дядовци за 50 лева от простотия, затрихме и променихме историята си от простотия, възпитаваме децата си в простотия и да бъдат простаци, защото те са велики непобедими и безсмъртни Българи......ще се затрием защото вече бием учителите си и танцуваме кючеци в час, ще се затриеме защото на Българина не можеш да му кажеш какво да прави с излишнният дипиеф, или да му махнеш незакотният гараж в който държи всичко друго но не и автомобила си......ще се затрием защото на Българина не можеш да му забраниш да усвои терасата си и да избие две три носещи стени.... Какво като има знак за еднопосочна улица- Българина ще влезне срещу движението, как така някой ще слага знаци където му падне. Защо да мия улиците като вече съм взел парите- аз съм Българче..... Ей ся го пребих тоя дебил че ми е направил забележка че съм си изхвърлил найлона в градинката с цветята..... Българина вече не е Българин.....аз познавах Българи- истински Българи които пазеха родината си, даваха живота си за спрът несправедливостта, простотията и всичко което пречеше на хубавият живот в България. Познавах Българи които произвеждаха всичко- автомобили, трамвайни мотриси, краставици, домати....вече няма такива Българи- умряха за да се роди великата Българска простотия..... Ще ме оплюете- това е сигурно, дали за правопис, дали за личното ми политическо, етническо и т.н. мнение-все тая..... На 42 години съм и по голяма простотия от сегашната няма никъде по света, а доста съм обикалял..... Така ще си умреме- прости Българи! Защото Българина е велик.....простак!
    1 point
  31. Нямам време - минавам само за една минута и малко. Без много приказки...
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.