Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 06/11/21 във всички области
-
Бях си обещал, че след поста на Боре няма да се намесвам повече, но ПРОСТОТИЯТА САШКОВА край няма. Една камара народ се опитват да му обяснят, че е ПРОСТАК, *** И СЕ ИЗЛАГА, но той се върти като чалга звезда и се къпе в славата си - ти го плюеш, той вика "Дъжд вали". Такива същества, в желанието си да са център на внимание са ПОЗОР, но умственият им багаж не стига, за да го осъзнаят. И понеже това е срам за целият форум и за всеки нормален човек, то мисля че е време темата да се заключи. Ако трябва му направете една извадка с неговите мъдрости, за да може да си я преведе, че на българският явно много затормозява ограничения му мозък. Така ще може да си се кисне в собствените си лайна когато пожелае и да се чувства велик. Жалка картинка.8 points
-
Колеги, искам да ви кажа, че се давя в суперлативи за този сервиз. Заслужава все повече хора да разберат за неговото съществуване. Моята история: колата ми Superb mk1, 2.8, V6, 2005г., 193кс, автомат, която имам от 2г. и до сега е била абсолютно безпроблемна изведнъж реши да си покаже магариите. На прибиране за родният Разлог колата изгуби обороти (без да губи скорост), ритна жестоко и влезе в авариен режим. След направена диагностика и грешка Gear 4 Incorrect ratio се оказа (в началото), че проблемът най-вероятно е в клапанен блок (колата е обслужена напълно преди по-малко от година). На едно място, за смяна на блока с нов и оригинален + консуматив ми казаха, че цената ще надвиши 4000лв, което за мен е сериозна сума. След това звънях къде ли не: Трансексперт, Евгени ( @sauber благодаря ти за всички съвети), Дивалс, на някакъв, който по телефона ми каза, че съм убил скоростната кутия и да продавам колата, защото вече нищо няма да стане от нея. С изключение на последният благодарности за всички други сервиз, които ми отказаха, но го направиха, защото не се чувстват сигурни и ми дадоха обясненията, но и затова, че ме насочиха към Джемини 4 Та обадих се аз там и момчетата ми казаха да закарам колата. Първите впечатления бяха от изключително приятелско и добронамерено отношение. Не ми казаха, че съм убилавал нищо, обясниха какво може да е и ако е това евентуално колко би ми струвал ремонта, както и да не се притеснявам, че ще я ремонтират. Също така казаха, че докато не свалят кутията не могат да са 100% сигурни в нищо. "Дори една стотинка да има промяна по цената или да е допълнително, ние ще се обадим да ви кажем, бъдете спокоен." Ами наистиан ме успокоиха. Закарах колата и след два дни ми се обадиха с диагноза (без да свалят кутията) барабан и/или съединител, но ще могат да кажат като я свалят. Когато ми звъннха, че колата е готова се беше оказал барабан (не ме питайте какъв - не разбирам) и че колата е готова. През цялото време на комуникация (колата стоя там малко над 3 седмици, а аз им звъннах няколко пъти) отношението беше приятелско, добронамерено и с уважение към клинета. Вчера отидох да си я взема. Платих си. Дадоха ми гаранция 1г/20к километра. И въпреки че ремонта доближаваше 2к искам да ви кажа, че тези пари ги дадох с удоволствие. Уважението, човещината и професионализмът на тези пичове са чудовищни. Пича беше запомнил, че преди 3 седмици съм го питал дали мога да си платя ремонта с карта и ми звънна да ми се извини, че ПОС терминалът им не работи и да се приготвя с кеш, за да не се разкарвам напразно. Черешката на тортата беше, че тъкмо да се кача в колата забелязаха някакво петно от масло на стойката за левия крак (абсурд да го бях видял аз) и ми казаха, че не могат да ми дадат колата докато не го изчистят. Бях втрещен. Тръгнах да се прибирам и колата вървеше в пъти по-добре от преди. Такова отношение все по-рядко се среща, а когато се срещне е убаво да достигне до повече хора.2 points
-
Взех някаква безжична (wi-fi) от нета, за да гледам дребосъка. Първата, която видях. Заглавието ѝ е "escam". Може и да има още такива, но не съм гледал, че я взех преди ~2 години. В момента гледам, че има същите (на вид, но под друга програма за визуализация) - robicam, които даже имат сайт! Има един магазин на фирма Kassaba system - споменавам го него, понеже ми е близо до нас и съм пазарувал от там безжични камери и са ОК! Може даже на място да я запалят и да се види качеството на картината, за да си направи сметката човек, да взима ли нещо или не. Сега, тея камери ги ползвам (поне аз) за бебефон. Малки, въртящи се принудително и с функция следене на обект също. Парите са смешни! Има и добри безжични (wi-fi), които стават и за външно монтиране. Бюджетни - т'ва вече е малко изкривено понятие при мен. Аз с т'ва, занимавайки се, гледам различно на камерите. Но да речем, че до около 100 лева, се взима доста прилична IP камера за външен монтаж, която има възможност и за Wi-Fi. Но и да се свърже безжично - пак трябва кабел за захранване... Иначе, 2mpx камери, има от ~40€ нагоре. Под тези цени са си бюджетни и не стават за външен монтаж. Ако нещо конкретно се има предвид - свиркайте за инфо и/или помощ.2 points
-
Здравей младежо и добре дошъл! Първо да започнем с това, коя генерация на Фабия е. За целта има няколко варианта. Може би най-лесния ще е със снимка, но може и по данните от талона. Също по данните от големия талон (а може и малкия, ако е от по-новия модел, двойни/сгъвавми), срещу буквата P(2) е запосана мощността на двигателя в киловати. Умножаваш я по 1,36 и получаваш конските сили. Това може да се разбере и по кода на двигателя (ако е записан в талона). Фабията на баща ми, след като я докарахме от Германия, я регистрираха преди 11 години, "Без номер" и това пише в талона под номера на рамата, но аз си знам какъв е кода. По втория ти въпрос - най-вероятно имаш проблем с хидравликата. Смея да твърдя, че като се кача от Октавията, на Фабията имам чувството, че волана е като перце, въпреки че съм карал и още по "меки", но от други марки и модели. Това, което са се опитвали да ти обяснят и не се успяли за системата е, хидравличната рейка се задвижда от електрическа помпа с електромотор, а не с механична, чрез аксесоарния (разговорно наричан пистов ремък). Тук варианти за проблем не липсват, но една диагностика би помогнала много. По третия въпрос - зависи от нивото на оборудване и как е поръчана от първия собственик. Под мокета в багажника някъде до легена за резервната гума, както и в сервизната книжка (ако имаш такава) има залепени по един стикер, накойто са написани също номера на рамата, номер на двигател, тип на скоростната кутия и след тях списък с кратки кодове, всеки от който означава някаква екстра, която притежава конкретния автомобил. Мисля че в интернет пространството има четци (може и да са платени), които разшифроват тези кодове и можеш да разбереш точно какво притежава колата. Ако на таблото около радиото имаш бутон ESP, значи имаш система против поднасяне, в други автомобили я наричат тракшън контрол (озбачена като "TC"). Тя е съвкупност от система прорив буксуване ASR и антиблокираща система ABS. Ако на таблото вместо ESP имаш бутон ASR, значи нямаш най-високото ниво - самото ESP. Ако нямаш и бутон ASR има два варианта, да имаш само ABS или дори и той да липсва. Това може лесно да се забележи. Даваш на контакт и гледаш внимателно какви лампичли светват за няколко секунди. Ако има жълта лампа ABS, която изгасва бързо след направената проверка, значи имаш ABS. А може и да разбереш чрез проба, но ако я правиш се увери, че си на ненатоварен път и няма никой близо зад теб. Засилваш се малко и натискаш спирачката силно. Ако колелата блокират и до самото спиране колата се влачи, значи нямаш ABS. Ако пък педала започне да "рита" и на таблото ти премига лампата ABS, значи системата работи и всичко е наред. На четвъртия въпрос ще ти отговорим, като разберем отговорите на другите въпроси. От сега мога да ти нахвърлям, че си имат някои слаби места, но като цяло са евтини за поддръжка и икономични коли. Ако правилно съм разбрал си от София, така че ако имаш възможност и желание, заповядай на някоя от клубните срещи, които с редки изключения (при лоши метеорологични условия), се преовеждат всяка първа и трета Неделя на месеца от 14ч, на паркинга пред входа на НИМ. Може да се запознаем на живо, тъкмо ще покажеш колата и ще ти отговорим на въпросите.2 points
-
Саше, усещам, ще обичаш да си център на вниманието. Ето дори специална тема ти отделиха, която аз избягвах 2 дни, но ще се включа. Трохите от масата ще ги изкълве някое врабче или гълъб, обелките след не много време, ще изгният в пръстта, но твоите фасове не се разхраждат и замърсяват. Като си толкова съсредоточен в шофирането - не пушиш, като можеш да пушиш и шофираш едновременно, значи трябва да можеш да уцелиш пепелника като се наложи да тръскаш или изхвърляш фаса. Не знам чисто юридически как е уредено в някои Европейски страни, но одобрявам глобите, които налагат на такива като теб, след подаден сигнал от човек в автомобила зад теб или случаен свидетел на случката, в което си изхвърляш фасовете, чашките от кафето, кенчетат от безалкохолно и т.н.2 points
-
За сега само 150 км от смяната. Нивото не е мръднало. Струва ми се, че колата работи някак по-меко. Утре мисля да я разходя до Пловдив и обратно. Това ще е реалния тест.1 point
-
Гумите имат две компоненти, които определят сцеплението - протектор, който дава чисто физическото "захапване" и химически, който придава "лепкавост" на гумата. Каралите на писта знаят как гумата буквално лепне в края на сесията. Това се постига с различни масла и компоненти, които са тайната на всеки производител. Проблема с тази химия е, че след 4-5 години вече е изсъхнала и заминала, т.е. тази компонента липсва и си остава чисто физическото сцепление. Всъщност, не е въпрос само до години, а и до борй работни "цикли", условия на каране (температура, и т.н.), стил на каране (колко рязко се ускорява/намалява/завива и т.н.), режим на каране (градско, извънградско), налягане с което се карат гумите и още куп дребни и не толкова дребни фактори. Повечето от тези фактори влияят много повече на зимната отколкото на лятната гума. В допълнение сцеплението зимата е значително по-ниско и затова много по-често се стига до ръба и малко след него. Затова и го забелязваме по-лесно. И, понеже доста хора писаха "ама как така сменята не две години"... Ами до преди миналата минавах средно по 30к+ км/година. Т.е. за две години около 50к с летните гуми и 10-12к със зимните. В тази връзка смяната на гума на 50к км и 2/3 годишен дот ми се вижда повече от нормално. Сега, покрай пандемията, минах 15к с Мицьо, което пак прави около 50/-55к за 4 години, т.е. пак ще са за смяна. А има хора, които правят 50-60к на година. Повече от нормално да сменят всяка година, нали? Малиии.... Как не ме домързя да го сътворя тоя роман1 point
-
Напрорив, проблема е голям, защото не си само ти, но на този етап няма да задълбавам. И малко оффтопик: Жалко, че темите свързани с автомобилите намаляват и в тях няма достатъчна активност, а се увеличават всевъзможни други, нямащи нищо общо не само с марката ами и с автомобилите като цяло, и форума полека-лека заприличва на БГМама... Не че е нарушение на правилата, но все пак тъжна тенденция.1 point
-
Само да кажа , че таблото и всичките други джунджурии на живо изглеждат много добре1 point
-
Боре, нямах предвид само твоя коментар. Освен това знам, че е невъзможно да се генерализира, и въпреки всичко ми е трудно да разбера, как на нормален шофьор му се налага да си сменя летните гуми на всеки втори сезон. Само Sauber го разбирам, нали кара на ура с по 200-300-400 км/ч.? Относно зимни и летни гуми обаче, ще си позволя да не се съглася с теб на база личен опит. Ще размишлявам на глас - летните гуми са проектирани да се използват при високи температури, докато зимните при по-ниски. Нашият климат налага употребата на зимните при относително високи доста често, а това им влияе зле, както е известно. Аз лично усещам разлика в сцеплението доста отчетливо на третия сезон, особено на сняг. От друга страна, при летните, не мога да намеря разлика в третия им сезон, може би в четвъртия на мокро. По-стари не съм карал на моя лична кола и нямам опит.1 point
-
На 30 май 2021г., неделя, на писта Дракон, с. Калояново, се проведе за втора поредна година American muscle cars fest. Събитието отново е отганизирано от Ford Mustang Bulgaria. Очаквах на пистата да има много хора и много коли. Но това, което заварихме с големия син, който пожела да го заведа, надмина всякакви мои очаквания. Толкова много гости на автомобилно мероприятие в България не бях виждал и едва ли има клуб или организация, която да е успяла да постигне подобен успех. Който познава писта Дракон и околността ще разбере какво имам предвид - от с. Труд до пистата имаше задръстване и се движехме едва-едва. Защото тези няколко километра опашка бяха за феста. Всички тревни площи в радиус около километър около пистата, бяха обособени като паркинги. Имаше полиция, която помагаше и регулираше движението. На мероприятието всички фенове на амеркинаските muscle и не-muscle коли можеха да се порадват на най-различни екземпляри. Някои бяха стокови, други стоково красиви, а трети - здраво напомпани. Всъщност всичко под 5.0 кубика звучеше като електрическа косачка в сравнение с големите кубатури, които доставяха наслада за ухото. Когато си тръгвахме от феста видях една Е-класа AMG да се форсира на входа на пистата - ами не ста'а, звучеше нелепо точно там... След това кратко въведение е време да почвам със снимките. Доста са, но пък който има желание и интерес, ще има какво да види. Догодина, ако отново бъде организирано това събитие, със сигурност ще го посетя отново. Всичко започна още от София. Че колата беше ожадняла и детето реши да я почерпи: Част от обособените около пистата паркинги. Имах късмет да си намеря място малко преди входа: Още с влизането на Дракон ни посрещна това: Малка част от цялата мащабност на феста: Следват разнообразни снимки, надявам се да ви допадне видяното и заснетото: Разбира се, не мога да пропусна и тази амриканска кичозна Жига. По мое мнение, когато човек не знае какво иска, в комбинация с лош вкус и подръчни материали, резултата е....: На тръгване видях на единия от паркингите клубна Octavia. После разбрах, че и Ивчо @smirn0ff е бил там. Ама от толкова много хора шанса да се засечем сред тълпата беше нищожен. И понеже бяхме на American muscle car фест, с детето се бяхме подготвили тематично. Всяка една от тези две "играчки" с лекота развива над 110км/ч. На звук не може да го докара, но поне като визия е ОК: За съжаление или не, тръгвайки си от това готино мероприятие, трябваше да се качим в нашия Euro muscle car. Да раздаваме газ не беше нито тематично, нито подходящо. Но пък си я харесвам, при това много:1 point
-
1 point
-
1 point
-
Последните мнения са за изминати километри за година. След половин година ще закръгля 70 години, не работя , но за миналата година имам изминати 14 000 км, предимно в София, като два пъти са до Шкорпиловци по 1300 км, с отклонения за посещаване на исторически и други места и до Карлово и обратно към 300 км. Пиша, за да знаете, чес напредване на годините, ще видите как постепенно се увеличават изминатите километри, къде за деца, къде за превоз на възрастни родители, понякога и поради заболяване и налагане да се превозите до някъде, без да чакате някой да го прави. Бъдете здрави и разумни в управлението на автомобилите си !!!1 point
-
Мразя да губя битки, но аз ще се боря. Някой ден форума ми ще е на език човешки, както беше преди !! Ще успея някак си. F*ck this bullshit !-1 points
-
Ми не виждам нищо странно в желанието си, искам просто да ми е комфортно и лесно за навигация, като това е само като опция. Ситуацията е като при една приятелка, като в случая вие сте в нейната позиция: Ани - Сашо , как може да си жвърляш фасовете през прозореца ?!? Аз - Ани аз карам , гледам пътя и съм левичар човек, дори и да имаше пепелник , той щеше да е от дясно, аз с дясната ръка не пуша. Ани - Ще си купиш едно пепелниче и ще го сложиш в джоба на вратата . Аз - Ани , а докато карам , пътя ли да гледам или как да нацеля пепелничето , без да изгоря седалката? Ани - Първо пепелничето , после пътя! За мен вашата позиция е същата. В главата на Ани , е важно да не съм си изхвърлил фаса през джама, защото обича да пази природата, в моята е важно да гледам пътя докато карам. Всеки с приоритетите си.-1 points
-
Ми аз като метна , внимавам за мотористи, за да не им изгоря екипа, пък и не е приятно, иначе нямам яд.-1 points
-
В нашия блок , имаше един Пешо , дето не си режеше ноктите на краката и умря, човека хвърляше от 12 тия етаж стъклени бутилки от ракия , защото го мързеше да слезне до кофата, бил стар и не можел. Аз забраних на Надка от магазина долу , да му продава ракия и и казах , Пешо ако дойде за ракия и направи проблем , да ми звънне! Та , едва ли проблема е в 20-30 фаса през джама на седмица от колата, дето съм изхвърлил...-1 points
-
@PRR Има потребители на по 2-3 години с по 2 мнения , за тях говоря. @Боре Боре стига глупости , аз не съм Райна Княгиня, цял ден си го мисля, искам нещо елементарно , да бъде опция , вие го избивате на некво родолюбие, тва е тъпотия. Както разбрахме след 3 страници няма да стане. Да, не обичам българския език , не ми е удобен. А стихотворението не съм го чел.-2 points