Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. Logrus

    Logrus

    Потребител


    • Points

      8

    • Мнения

      2561


  2. ghost_rider

    ghost_rider

    Фен на клуба


    • Points

      5

    • Мнения

      1149


  3. axel

    axel

    Фен на клуба


    • Points

      2

    • Мнения

      1588


  4. Петър Адамов

    Петър Адамов

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      143


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 06/11/21 във всички области

  1. Бях си обещал, че след поста на Боре няма да се намесвам повече, но ПРОСТОТИЯТА САШКОВА край няма. Една камара народ се опитват да му обяснят, че е ПРОСТАК, *** И СЕ ИЗЛАГА, но той се върти като чалга звезда и се къпе в славата си - ти го плюеш, той вика "Дъжд вали". Такива същества, в желанието си да са център на внимание са ПОЗОР, но умственият им багаж не стига, за да го осъзнаят. И понеже това е срам за целият форум и за всеки нормален човек, то мисля че е време темата да се заключи. Ако трябва му направете една извадка с неговите мъдрости, за да може да си я преведе, че на българският явно много затормозява ограничения му мозък. Така ще може да си се кисне в собствените си лайна когато пожелае и да се чувства велик. Жалка картинка.
    8 points
  2. Колеги, искам да ви кажа, че се давя в суперлативи за този сервиз. Заслужава все повече хора да разберат за неговото съществуване. Моята история: колата ми Superb mk1, 2.8, V6, 2005г., 193кс, автомат, която имам от 2г. и до сега е била абсолютно безпроблемна изведнъж реши да си покаже магариите. На прибиране за родният Разлог колата изгуби обороти (без да губи скорост), ритна жестоко и влезе в авариен режим. След направена диагностика и грешка Gear 4 Incorrect ratio се оказа (в началото), че проблемът най-вероятно е в клапанен блок (колата е обслужена напълно преди по-малко от година). На едно място, за смяна на блока с нов и оригинален + консуматив ми казаха, че цената ще надвиши 4000лв, което за мен е сериозна сума. След това звънях къде ли не: Трансексперт, Евгени ( @sauber благодаря ти за всички съвети), Дивалс, на някакъв, който по телефона ми каза, че съм убил скоростната кутия и да продавам колата, защото вече нищо няма да стане от нея. С изключение на последният благодарности за всички други сервиз, които ми отказаха, но го направиха, защото не се чувстват сигурни и ми дадоха обясненията, но и затова, че ме насочиха към Джемини 4 Та обадих се аз там и момчетата ми казаха да закарам колата. Първите впечатления бяха от изключително приятелско и добронамерено отношение. Не ми казаха, че съм убилавал нищо, обясниха какво може да е и ако е това евентуално колко би ми струвал ремонта, както и да не се притеснявам, че ще я ремонтират. Също така казаха, че докато не свалят кутията не могат да са 100% сигурни в нищо. "Дори една стотинка да има промяна по цената или да е допълнително, ние ще се обадим да ви кажем, бъдете спокоен." Ами наистиан ме успокоиха. Закарах колата и след два дни ми се обадиха с диагноза (без да свалят кутията) барабан и/или съединител, но ще могат да кажат като я свалят. Когато ми звъннха, че колата е готова се беше оказал барабан (не ме питайте какъв - не разбирам) и че колата е готова. През цялото време на комуникация (колата стоя там малко над 3 седмици, а аз им звъннах няколко пъти) отношението беше приятелско, добронамерено и с уважение към клинета. Вчера отидох да си я взема. Платих си. Дадоха ми гаранция 1г/20к километра. И въпреки че ремонта доближаваше 2к искам да ви кажа, че тези пари ги дадох с удоволствие. Уважението, човещината и професионализмът на тези пичове са чудовищни. Пича беше запомнил, че преди 3 седмици съм го питал дали мога да си платя ремонта с карта и ми звънна да ми се извини, че ПОС терминалът им не работи и да се приготвя с кеш, за да не се разкарвам напразно. Черешката на тортата беше, че тъкмо да се кача в колата забелязаха някакво петно от масло на стойката за левия крак (абсурд да го бях видял аз) и ми казаха, че не могат да ми дадат колата докато не го изчистят. Бях втрещен. Тръгнах да се прибирам и колата вървеше в пъти по-добре от преди. Такова отношение все по-рядко се среща, а когато се срещне е убаво да достигне до повече хора.
    2 points
  3. Взех някаква безжична (wi-fi) от нета, за да гледам дребосъка. Първата, която видях. Заглавието ѝ е "escam". Може и да има още такива, но не съм гледал, че я взех преди ~2 години. В момента гледам, че има същите (на вид, но под друга програма за визуализация) - robicam, които даже имат сайт! Има един магазин на фирма Kassaba system - споменавам го него, понеже ми е близо до нас и съм пазарувал от там безжични камери и са ОК! Може даже на място да я запалят и да се види качеството на картината, за да си направи сметката човек, да взима ли нещо или не. Сега, тея камери ги ползвам (поне аз) за бебефон. Малки, въртящи се принудително и с функция следене на обект също. Парите са смешни! Има и добри безжични (wi-fi), които стават и за външно монтиране. Бюджетни - т'ва вече е малко изкривено понятие при мен. Аз с т'ва, занимавайки се, гледам различно на камерите. Но да речем, че до около 100 лева, се взима доста прилична IP камера за външен монтаж, която има възможност и за Wi-Fi. Но и да се свърже безжично - пак трябва кабел за захранване... Иначе, 2mpx камери, има от ~40€ нагоре. Под тези цени са си бюджетни и не стават за външен монтаж. Ако нещо конкретно се има предвид - свиркайте за инфо и/или помощ.
    2 points
  4. Здравей младежо и добре дошъл! Първо да започнем с това, коя генерация на Фабия е. За целта има няколко варианта. Може би най-лесния ще е със снимка, но може и по данните от талона. Също по данните от големия талон (а може и малкия, ако е от по-новия модел, двойни/сгъвавми), срещу буквата P(2) е запосана мощността на двигателя в киловати. Умножаваш я по 1,36 и получаваш конските сили. Това може да се разбере и по кода на двигателя (ако е записан в талона). Фабията на баща ми, след като я докарахме от Германия, я регистрираха преди 11 години, "Без номер" и това пише в талона под номера на рамата, но аз си знам какъв е кода. По втория ти въпрос - най-вероятно имаш проблем с хидравликата. Смея да твърдя, че като се кача от Октавията, на Фабията имам чувството, че волана е като перце, въпреки че съм карал и още по "меки", но от други марки и модели. Това, което са се опитвали да ти обяснят и не се успяли за системата е, хидравличната рейка се задвижда от електрическа помпа с електромотор, а не с механична, чрез аксесоарния (разговорно наричан пистов ремък). Тук варианти за проблем не липсват, но една диагностика би помогнала много. По третия въпрос - зависи от нивото на оборудване и как е поръчана от първия собственик. Под мокета в багажника някъде до легена за резервната гума, както и в сервизната книжка (ако имаш такава) има залепени по един стикер, накойто са написани също номера на рамата, номер на двигател, тип на скоростната кутия и след тях списък с кратки кодове, всеки от който означава някаква екстра, която притежава конкретния автомобил. Мисля че в интернет пространството има четци (може и да са платени), които разшифроват тези кодове и можеш да разбереш точно какво притежава колата. Ако на таблото около радиото имаш бутон ESP, значи имаш система против поднасяне, в други автомобили я наричат тракшън контрол (озбачена като "TC"). Тя е съвкупност от система прорив буксуване ASR и антиблокираща система ABS. Ако на таблото вместо ESP имаш бутон ASR, значи нямаш най-високото ниво - самото ESP. Ако нямаш и бутон ASR има два варианта, да имаш само ABS или дори и той да липсва. Това може лесно да се забележи. Даваш на контакт и гледаш внимателно какви лампичли светват за няколко секунди. Ако има жълта лампа ABS, която изгасва бързо след направената проверка, значи имаш ABS. А може и да разбереш чрез проба, но ако я правиш се увери, че си на ненатоварен път и няма никой близо зад теб. Засилваш се малко и натискаш спирачката силно. Ако колелата блокират и до самото спиране колата се влачи, значи нямаш ABS. Ако пък педала започне да "рита" и на таблото ти премига лампата ABS, значи системата работи и всичко е наред. На четвъртия въпрос ще ти отговорим, като разберем отговорите на другите въпроси. От сега мога да ти нахвърлям, че си имат някои слаби места, но като цяло са евтини за поддръжка и икономични коли. Ако правилно съм разбрал си от София, така че ако имаш възможност и желание, заповядай на някоя от клубните срещи, които с редки изключения (при лоши метеорологични условия), се преовеждат всяка първа и трета Неделя на месеца от 14ч, на паркинга пред входа на НИМ. Може да се запознаем на живо, тъкмо ще покажеш колата и ще ти отговорим на въпросите.
    2 points
  5. Саше, усещам, ще обичаш да си център на вниманието. Ето дори специална тема ти отделиха, която аз избягвах 2 дни, но ще се включа. Трохите от масата ще ги изкълве някое врабче или гълъб, обелките след не много време, ще изгният в пръстта, но твоите фасове не се разхраждат и замърсяват. Като си толкова съсредоточен в шофирането - не пушиш, като можеш да пушиш и шофираш едновременно, значи трябва да можеш да уцелиш пепелника като се наложи да тръскаш или изхвърляш фаса. Не знам чисто юридически как е уредено в някои Европейски страни, но одобрявам глобите, които налагат на такива като теб, след подаден сигнал от човек в автомобила зад теб или случаен свидетел на случката, в което си изхвърляш фасовете, чашките от кафето, кенчетат от безалкохолно и т.н.
    2 points
  6. За сега само 150 км от смяната. Нивото не е мръднало. Струва ми се, че колата работи някак по-меко. Утре мисля да я разходя до Пловдив и обратно. Това ще е реалния тест.
    1 point
  7. Гумите имат две компоненти, които определят сцеплението - протектор, който дава чисто физическото "захапване" и химически, който придава "лепкавост" на гумата. Каралите на писта знаят как гумата буквално лепне в края на сесията. Това се постига с различни масла и компоненти, които са тайната на всеки производител. Проблема с тази химия е, че след 4-5 години вече е изсъхнала и заминала, т.е. тази компонента липсва и си остава чисто физическото сцепление. Всъщност, не е въпрос само до години, а и до борй работни "цикли", условия на каране (температура, и т.н.), стил на каране (колко рязко се ускорява/намалява/завива и т.н.), режим на каране (градско, извънградско), налягане с което се карат гумите и още куп дребни и не толкова дребни фактори. Повечето от тези фактори влияят много повече на зимната отколкото на лятната гума. В допълнение сцеплението зимата е значително по-ниско и затова много по-често се стига до ръба и малко след него. Затова и го забелязваме по-лесно. И, понеже доста хора писаха "ама как така сменята не две години"... Ами до преди миналата минавах средно по 30к+ км/година. Т.е. за две години около 50к с летните гуми и 10-12к със зимните. В тази връзка смяната на гума на 50к км и 2/3 годишен дот ми се вижда повече от нормално. Сега, покрай пандемията, минах 15к с Мицьо, което пак прави около 50/-55к за 4 години, т.е. пак ще са за смяна. А има хора, които правят 50-60к на година. Повече от нормално да сменят всяка година, нали? Малиии.... Как не ме домързя да го сътворя тоя роман
    1 point
  8. Напрорив, проблема е голям, защото не си само ти, но на този етап няма да задълбавам. И малко оффтопик: Жалко, че темите свързани с автомобилите намаляват и в тях няма достатъчна активност, а се увеличават всевъзможни други, нямащи нищо общо не само с марката ами и с автомобилите като цяло, и форума полека-лека заприличва на БГМама... Не че е нарушение на правилата, но все пак тъжна тенденция.
    1 point
  9. Само да кажа , че таблото и всичките други джунджурии на живо изглеждат много добре
    1 point
  10. Боре, нямах предвид само твоя коментар. Освен това знам, че е невъзможно да се генерализира, и въпреки всичко ми е трудно да разбера, как на нормален шофьор му се налага да си сменя летните гуми на всеки втори сезон. Само Sauber го разбирам, нали кара на ура с по 200-300-400 км/ч.? Относно зимни и летни гуми обаче, ще си позволя да не се съглася с теб на база личен опит. Ще размишлявам на глас - летните гуми са проектирани да се използват при високи температури, докато зимните при по-ниски. Нашият климат налага употребата на зимните при относително високи доста често, а това им влияе зле, както е известно. Аз лично усещам разлика в сцеплението доста отчетливо на третия сезон, особено на сняг. От друга страна, при летните, не мога да намеря разлика в третия им сезон, може би в четвъртия на мокро. По-стари не съм карал на моя лична кола и нямам опит.
    1 point
  11. На 30 май 2021г., неделя, на писта Дракон, с. Калояново, се проведе за втора поредна година American muscle cars fest. Събитието отново е отганизирано от Ford Mustang Bulgaria. Очаквах на пистата да има много хора и много коли. Но това, което заварихме с големия син, който пожела да го заведа, надмина всякакви мои очаквания. Толкова много гости на автомобилно мероприятие в България не бях виждал и едва ли има клуб или организация, която да е успяла да постигне подобен успех. Който познава писта Дракон и околността ще разбере какво имам предвид - от с. Труд до пистата имаше задръстване и се движехме едва-едва. Защото тези няколко километра опашка бяха за феста. Всички тревни площи в радиус около километър около пистата, бяха обособени като паркинги. Имаше полиция, която помагаше и регулираше движението. На мероприятието всички фенове на амеркинаските muscle и не-muscle коли можеха да се порадват на най-различни екземпляри. Някои бяха стокови, други стоково красиви, а трети - здраво напомпани. Всъщност всичко под 5.0 кубика звучеше като електрическа косачка в сравнение с големите кубатури, които доставяха наслада за ухото. Когато си тръгвахме от феста видях една Е-класа AMG да се форсира на входа на пистата - ами не ста'а, звучеше нелепо точно там... След това кратко въведение е време да почвам със снимките. Доста са, но пък който има желание и интерес, ще има какво да види. Догодина, ако отново бъде организирано това събитие, със сигурност ще го посетя отново. Всичко започна още от София. Че колата беше ожадняла и детето реши да я почерпи: Част от обособените около пистата паркинги. Имах късмет да си намеря място малко преди входа: Още с влизането на Дракон ни посрещна това: Малка част от цялата мащабност на феста: Следват разнообразни снимки, надявам се да ви допадне видяното и заснетото: Разбира се, не мога да пропусна и тази амриканска кичозна Жига. По мое мнение, когато човек не знае какво иска, в комбинация с лош вкус и подръчни материали, резултата е....: На тръгване видях на единия от паркингите клубна Octavia. После разбрах, че и Ивчо @smirn0ff е бил там. Ама от толкова много хора шанса да се засечем сред тълпата беше нищожен. И понеже бяхме на American muscle car фест, с детето се бяхме подготвили тематично. Всяка една от тези две "играчки" с лекота развива над 110км/ч. На звук не може да го докара, но поне като визия е ОК: За съжаление или не, тръгвайки си от това готино мероприятие, трябваше да се качим в нашия Euro muscle car. Да раздаваме газ не беше нито тематично, нито подходящо. Но пък си я харесвам, при това много:
    1 point
  12. Аз няма да лайквам нищо , защото не ме кефи собственика
    1 point
  13. Последните мнения са за изминати километри за година. След половин година ще закръгля 70 години, не работя , но за миналата година имам изминати 14 000 км, предимно в София, като два пъти са до Шкорпиловци по 1300 км, с отклонения за посещаване на исторически и други места и до Карлово и обратно към 300 км. Пиша, за да знаете, чес напредване на годините, ще видите как постепенно се увеличават изминатите километри, къде за деца, къде за превоз на възрастни родители, понякога и поради заболяване и налагане да се превозите до някъде, без да чакате някой да го прави. Бъдете здрави и разумни в управлението на автомобилите си !!!
    1 point
  14. Мразя да губя битки, но аз ще се боря. Някой ден форума ми ще е на език човешки, както беше преди !! Ще успея някак си. F*ck this bullshit !
    -1 points
  15. Ми не виждам нищо странно в желанието си, искам просто да ми е комфортно и лесно за навигация, като това е само като опция. Ситуацията е като при една приятелка, като в случая вие сте в нейната позиция: Ани - Сашо , как може да си жвърляш фасовете през прозореца ?!? Аз - Ани аз карам , гледам пътя и съм левичар човек, дори и да имаше пепелник , той щеше да е от дясно, аз с дясната ръка не пуша. Ани - Ще си купиш едно пепелниче и ще го сложиш в джоба на вратата . Аз - Ани , а докато карам , пътя ли да гледам или как да нацеля пепелничето , без да изгоря седалката? Ани - Първо пепелничето , после пътя! За мен вашата позиция е същата. В главата на Ани , е важно да не съм си изхвърлил фаса през джама, защото обича да пази природата, в моята е важно да гледам пътя докато карам. Всеки с приоритетите си.
    -1 points
  16. Ми аз като метна , внимавам за мотористи, за да не им изгоря екипа, пък и не е приятно, иначе нямам яд.
    -1 points
  17. В нашия блок , имаше един Пешо , дето не си режеше ноктите на краката и умря, човека хвърляше от 12 тия етаж стъклени бутилки от ракия , защото го мързеше да слезне до кофата, бил стар и не можел. Аз забраних на Надка от магазина долу , да му продава ракия и и казах , Пешо ако дойде за ракия и направи проблем , да ми звънне! Та , едва ли проблема е в 20-30 фаса през джама на седмица от колата, дето съм изхвърлил...
    -1 points
  18. @PRR Има потребители на по 2-3 години с по 2 мнения , за тях говоря. @Боре Боре стига глупости , аз не съм Райна Княгиня, цял ден си го мисля, искам нещо елементарно , да бъде опция , вие го избивате на некво родолюбие, тва е тъпотия. Както разбрахме след 3 страници няма да стане. Да, не обичам българския език , не ми е удобен. А стихотворението не съм го чел.
    -2 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.