Чавдаре,? Нали те виждам какво пускаш и какви музикални интереси имаш. На всичкото отгоре и се познаваме. Някакво леко отклонение не може да ме накара да те обявя за чалгаджия.
Ударните са най-стари, щото са и най-елементарни. И една тенекия от сирене става за ударен инструмент. Възможностите на хората са стигали до там. Да направят една тарамбука. Опъват една кожа и готово. Даже и в някои от монголоидните раси има инструмент, който е с една струна/тел/ и един тон, това е музиката. Само на него, и вокал няма.
Откакто пиша по този въпрос, мисълта ми е за нещо по-сложно и за по-голяма оркестрация. За симфоничен оркестър, не за народно творчество. /Без да си мислиш, че подценявам българската народна музика./
И един пример за значението на звукоизвличането/динамиката/ на изпълнението, както каза Влади. Разликата между тези двама музиканти е огромна. Това е ясно. Съвсем по друг начин засвирва пианото, когато е Стиви Уондър. А и двамата свирят еднакво нещо, без грешка. И вокалистът започва да пее по друг начин същата песет. Добрият музикант или начина по който свири, влияе като допинг и върху вокалиста. Дава му криле.