Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. РетроБоби

    РетроБоби

    Потребител


    • Points

      5

    • Мнения

      25


  2. malkiq

    malkiq

    Модератор


    • Points

      2

    • Мнения

      1419


  3. Izolini

    Izolini

    Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      5337


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/02/22 във всички области

  1. Глава 2. Огън След като я регистрирах, не знам как издържах две седмици, но нищо не бутнах по колата. Та минаха тея две седмици и отидохме да я палим. Проверихме всичко, изчистихме карбуратора, завъртяхме коляновия вал да видим изобщо върти ли се, все пак колата не е карана от 86та и още куп дреболии. И дойде време да завъртя ключа и да и чуя гласа, ноооооооо вместо да я чуя единственото което чух бяха викове "ПожаАааар, пожаааааар, колата се запали!". Та наистина колата се запали, бързо налях вода и тъкмо да я излея, там където е огъня, гледам,че това са й кабелите на колата. И не ги изгасих, за да не направя някъде другаде късо. И си изгоряха след две минути сами. Слязох под колата да проверя какви са щетите и единственото, което беше изгоряло беше кабела за стартера. Питате се как така се е запалила. Много тъпа грешка от моя страна. Кутията на въздушния филтър я бях откачил и я бях сложил до алтернатора и там тя е натиснала снопа със кабелите и ето ви рецепта за хубав пожар. Оправихме проблема и след като напълнихме карбуратора си запали като по учебник. Звучеше прилично, не течеше от никъде масло и се качих да я покарам. Возеше супер меко, не се усещаха дупките, абе бях много впечетлян от това. Прибрх я в гаража и трябваше да смъкна резервоара, защото беше много ръждясал. След като го смъкнах, започнах да се чудя как да го изчистя от ръжда и след доста търсене открих един магичен метод наречен електролиза. Някои от вас може да са запознати с този метод, но за тези които не са, това е разтвор с дестилирана вода и сода каустик, може и нормална вода от чешамата (по принцип с дестилирана вода реакцията е по-добра), но ако трябва да правите двеста литра, както аз правя, трява да дадете 100 лева поне за вода. Някак си ми свидеше да ги дам и го правя с нормална вода. Та да продължа. Разтвора както аз го правя, може да не е верен, но получавам доста добри резултати. 1 стъпка *На 20 литра вода слагам по 1 килограм сода каустик. (Вчера правих нов разтвор като за може би на 130 литра вода сложих 5 килограма сода каустик, пак вършат перфектна работа). 2 стъпка *разбъркване - не е хубаво да дишате изпаренията от реакцията защото сода каустика си е все пак отрова 3 стъпка * пускане на ток. Аз направих в един двеста литров бидон серпентина от арматурно желязо което е пуснато просто ей така във водата На арматурното желязо закачам "+" от зарядно за акомулатор, а на "-" закачам детайла, който искам да изчистя от ръждата (аз обикновенно закачам детайла, който искам да изчистя от ръжда с тел и отгоре както се вижда на снимката съм пробил дупка в дървената греда и там си захванах телта, за да държи детайла във водата и да не опира в дъното на бидона. received_870289567167311.mp4 received_206184191407548.mp4 Това е принципа! Доста е елементарен, но спестява изключително много работа. А това са снимки на малка част от нещата които съм изчистил по този начин За мое съжаление и за ваше не съм снимал как направих резервоара и колко добре се изчисти. Стана като нов. По моите записки, които си водя, той ми излезе 60 лева със боя. Така мисля да сложа край и на "Глава 2". Благодаря за страхотните коментари, много ме мотивират да работя по упорито. received_870289567167311.mp4
    4 points
  2. Глава 1. "Въведение" Здравейте, на всички! Нов съм тук и заради това ще се представя. Аз съм Борко от Русе и преди година, когато навърших 18 години си купих и първата кола Skoda 100s от 1976г. Не беше планувано да е Шкода, исках да си вкарам от Македония Застава и да я направя точно копие на Fiat 1000 tcr ,нооо затвориха границите и си останах само с мерака. След известно търсене из България по разни групи и стайтове, открих две Зазки на цената на една. Деня преди да ги купя бях на гости в приятел и си говорих с баща му за моите идеи, когато той ми спомена, че в едно хале има една стара Шкодичка, но не знае модела. Обадихме се и на следващия ден отидох, огледах я и се спазарихме. Та стига толкова със скучното въведение, време е да кажа повече за Шкодичката. Шкодичката е била купена от тираджия през 76та, като този човек си е водил бележки къде е ходил, зареждал, спирал и дори има ръчен брояч, да измерва колко е минал, но пред 86г. прави някаква катастрофа с тира и му взимат книжката, доживот. Човека се ядосва, затваря я в гаража си, вдига я на дървени трупчера и я маже с парафин. Така колата стои непокътната до 2015 или 2016г. , когато човека от когото я купих случайно влиза в гаража където е шкодата и я купува и съответно и той я затваря в друг гараж, от където пък аз я купих. По-сложно беше прехвърлянето е КАТ. Отне ми два дена да оправим документите и доста ядове, но накрая си струваше. И така слагам край на Първа глава!
    1 point
  3. Абе долнища, ко ма взехте за мезе!? Аз се мъча да изкуша хората да дойдат, да се изкефят, дори тези които имат съмнения, че ще им хареса, а вие ме обърнахте на манекен... За усмивката, познавате ме така, защото повечето от вас ме виждат в обстановката на мероприятията, които аз чакам цяла година и са едни от готините ми моменти в каледара. Никой от вас не иска да ме вижда в работната ми среда или когато нещо по колите не се получава... Сега за феста... Когато ме повикаха на сцената, за да ми връчат грамотата за участие, ми връчиха микрофона, за да кажа няколко думи. В главата ми претичаха няколко мисли, едната от тях беше, че от 12 години се провежда феста, а аз имам чувтвото, че 20 пъти съм присъствал...Нещата които казах, можеби ще бъдат качени като клип, защото доста хора снимаха изказването ми или по - скоро излагането ми, та няма да се повтарям. Когато за първи път чух мотото на мероприятието преди 12 години, ми беше малко смешно, но... "От фенове, за фенове" е толкова точно казано, няма как да направиш такова събитие, без да си фен, а че са фенове го доказаха няколкото коли в залите собственост на хора от екипа на организаторите, включително на Председателя на клуба Добрин. А коли имаше, много качествени реставрации, иновации, силов и оптичен тунинг, заводски бегачки, както и за първа година участие на супер кари и мотоциклети. Ще опитам да покажа колите, които по един или друг начин са ме впечатлили. Нито една снимка не е моя, но се постарах да събера най-интересното, поне според мен, за да им се порадват тези от вас които не успяха да посетят ивента. А сина на Юли се позабавлява доста с 2 брутални модела. Шкодите бяха добре описани със снимки, аз ще опитам да дам малко повече инфо, защото знаете, че аз пиша заявките за участие последните години и можеби съм най-запознат с автомобилите. Пламен Стайков Fabia R5 Колата е заводски, истински R5, а не кит кар, закупена е на 100км, а в момента е на 700км. Тази година ще можем да й се радваме по родните пистови и високопланински шампионати. Димитър Ненов 130RS Една доста точна, сложна и дългогодишна реставрация на бивш състезателен автомобил, за жалост няма тема в нашия форум, но можете да разгледате цялата й история във форума на classiccar-bg https://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,10688.0.html?PHPSESSID=v39j9rks1m9se7khoob3h0n82j Боян Петров - Костадин Кузмов (Я) 120GLS Тема с детайли по реставрацията на колата има във форума. Петър Благоев Fabia vRS MK1 Надявам се, скоро да има тема тук в клуба за колата, но ще нахвърлям на бързо нещата свършени по колата. Челен кулер, къстАм турбо пътища, генерация, голяма турбина, дюзи, ремап, винтово окачване, големи спирачки, разпънки на макферсоните, 17' джанти, шест точкови колани, карбонови седалки от Порше ГТ3 къп, алкантарен волан Порше и доста други. Външно колата беше цялостно пребоядисана, стопове от фейслифт, рециклиране на фарове, а надписите са взаимствани от Fabia WRC Tunisair, но с имената на хора, фирми и общности които са помагали на Пепо в проекта. Георги Якимов Оctavia MK1 1.8t Автомобилът е претърпял пълната метаморфоза от префейс към фейс. Освен тази нелека задача по колата са наредени 90% от детайлите отличаващи я от истинския VRS. Винтово окачане, 18' джанти, големи спирачки, черен таван и колонки, седалки от S3 кожени, електрически с подгрев, затъмнени фарове с лупи, а боята всъщност е висококачественно фолио. Мога да кажа, че цялата кола е фолирана, защото освен "боядисаните" детайли, има слънцезащито и затъмняващо фолио на всички стъкла, дори челния, както и на фарове и стопове. Румънските приятели избухнаха с Octavia VRS MK1 Тук вече не мога да кажа нищо, освен цвета, задния спойлер, фейк ролбара, челен кулер, таблет на мястото на духалките, джанти, окачване и тн... Антон Вълчев Оctavia VRS MK3 Автомобила ви е познат, има и тема... А сега няколко думи за Шампиона!!! За пореден път публиката доказа, че знае за какво става дума!!! Толкова прецизна реставрация, на толкова рядък модел, много хора не знаят какво коства, дори аз... А е изглеждала така... Ако на някой от вас още му е под въпрос, дали да посети това събитие в следващите му издания, по скоро не е толкова голям фен...
    1 point
  4. Никакви такива, тва е аетомобилно събитие, ще ми идват пиещи пешеходци!?!? Трябва както всеки път да напълним поляната!!!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.