Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. РетроБоби

    РетроБоби

    Потребител


    • Points

      9

    • Мнения

      25


  2. malkiq

    malkiq

    Модератор


    • Points

      3

    • Мнения

      1419


  3. kukumitcin

    kukumitcin

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      829


  4. Izolini

    Izolini

    Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      5337


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/07/22 във всички области

  1. Глава 5. Яката работа. Е всичко скучно мина и най-накрая дойде време за двигателчето. Понеже никога преди не бях отварял двигател, първо търсих някой майстор който да се наеме да го направи. Но след дълго търсене така и не успях да намеря. Един ден влязох в едно малко магазинче за части за шкода в Русе. И там се уговорих с един човек, който се съгласи да ми помогне, като аз сам трябваше да си направя двигателя, като той ще ме учи кое какво е и как работи. От тогава до сега минаха няколко месеца, като си бяхме останали с уговорката, но нищо не бях правил по Шкодата, защото беше много студено, а и имаше и празници и отделно моите задължения. Та след няколко месеца стоене на Шкодичката в гаража и страшен сърбеж по ръцете за работа, дойде и нейното време. Преди седмица човека дойде прегледа шкодата и каза че работи на 3 цилиндъра. Отворихме капака на клапаните и какво да видим. Повдигача на смукателният клапан на първи цилиндър беше откачен и дори беше спукал капака на клапаните. Позакърпихме нещата, направихме настройка на клапани и делко и звука и веднага се промени. Тръгнах да карам, но колата гаснеше и не качваше бензин в карбуратора. Смъкнахме бензиновата помпа и се оказа че клапанчетата и са издали багажа и изпускат. След звънене къде ли не, така и не успяхме да намерим. Тогава решихме да направим нещата малко по-модерни. Решихме да сложим електро-магнитна помпа , която надува на 0,2 бара. След бърз и културен ремонт, новата бензинова помпа работеше перфектно. Дори я тествах с висока скорост за да видя дали, ще смогне да пълни карбуратора. Нещата бяха супер, но имаше един друг проблем. Колата харчеше масло като бясна. Бях налял 1 литър масло, което свърши за не повече от 4 карания. Поръчах си почти всички гарнитури, и други чаркалъци които ми трябваха и започна разглобяването. Смъкнахме двигателя и започнахме бавно по бавно да го разкостваме. Скъсах един болт на главата който влиза в блока и един болт на термостата който и той влиза в блока. След като махнахме главата се оказа, че цилиндрите са пълни с вода. Картера беше пълен със стружки и какво ли още не. Голяма мизерия. След като разглобихме всичко до съставните му части, дойде време за досадното чистене. Чесно да ви кажа, не съм човек който се скатава и не се оплаквам от работа, но това чистене ми се стори безкрайно. Два-три дена чистих по цял ден и имах чувството, че нищо не съм изчистил и никаква работа не съм свършил, но най-накрая успях. Единият скъсан болт успях да го развия, но другият, който е за главата, какво ли не опитах, дори успях да счупя ударната отвертка. Накрая-двигателя победи и се наложи да го водя на доктор специалист (стругар). Стругарят свърши перфектна работа, като каза, че дори и той счупил някакъв инструмент докато се опитвал да го развие, но накрая успял. На следващият ден започнахме да го сглобяваме. Всичко вървеше горе долу добре, докато не дойде време за биелните болтове. И естествено по закона на Мърфи се скъса последният болт на 4 ти цилиндър. И бях изумен как едно болтченце ти спира работата и нищо, друго не можеш да направиш. На следващият ден успях да си намеря нова биела от която взех два болта, като пак успях да скъсам единият, а знаех че имам само още един. С такова притеснение завих последният болт, че имах чувството, че за първи път влизам в гараж и за първи път завивам гайка. С много притеснение и много пот по челото успях да го завия. Дойде време и за главата. Започнах да завивам болтовете, като се молих нищо да не се къса. Първи болт супер втори супер, стигнах някъде до 5 болт и усетих как динамометричният ключ започна да се отпуска. Чувството което изпитах беше меко казано лошо. Веднага развих болта смених го с друг и след много много молитви всичко се зави безпроблемно. Сглобих двигателя и дойде време за съединителя. Бях толкова доволен, че имам чисто нов феродов диск който беше подарък и си казах, че спестих едно 50-60 лева, но радоста беше кратка. Оказа се за 120. На следващият ден (миналата неделя) отидох при един възрастен човек който прави съединители в един фургон (в този фургон времето беше спряло от преди 30 години, имаше стари плакати на голи жени, и още по-стари инструменти, буквално този фургон беше като капсула на времето). Та този човек успях да ми сложи нови феродови дискове и ми направи съединителя като от магазина. След бърз монтаж двигателя най-сетне беше готов за качване обратно е купето. Не можах да повярвам тоя малък двигател как тежеше. След 30 минути борба двигателя беше готов. Закачих сичко и беше време за палене. Нещата който смених са .... Май е по- лесно да кажа какво остана. Останаха оригиналните биели, както и колянов вал и разпределителен вал. Всичко остани в общи линии го смених. Двигателя в момента си е в оригинален вид, защото колата като я взех беше ма 24000 реални километра. И някак си ми свидеше да го напомпя. Защото евентуално ако колата има следващ собтвеник, предполагам ще оцени това. А ето тук се правя на майсторче ЗА сега е това. Двигателчето го запалих и мърка. Опитах се да кача клип, но е прекалено голям и не успях. Надявам се скоро на някоя среща да и чуете гласа. Нещата които искам да направя и са следваща стъпка е изнасянето на ауспуха отзад като на бегачките. За целта успях да си намеря ауспух от suzuki bandit 1200 от един битак. Проблемът е, че задната броня малко ми пречи. Помислих малко как да направя нещата и се сетих за съвета на Коце. Той ми каза направо да режа бронята, но оригиналната малко ми свиди да я срежа. Та ако някой му се намира такава задна броня и не му е жал да я пожертва моля да ми пише. Това е от мен. Пожелавам ви приятна вечер.
    5 points
  2. ВАЖНО!!! Програма за провеждане на мероприятието. 09.04.2022г. Събота 09:30ч. - Бензиностанция Лукойл (номера на обекта е В016) изхода на София АМ "Тракия" 1-ви км. Хората от софийската колегия, желаещи да споделят пътуването до с. Първенец, с други Шкоди, ще се съберем на паркинга след бензиностанцията, ще разменим няколко думи, ще споделим емоцията от предстоящото изживяване, ще заредим, ще си купим винетки, ще направим няколко снимки и ще изчакаме да се съберем всички идващи от различни локации на София. 10:00ч. - Потегляне към Пловдив. Тук искам да апелирам за спокойно пътуване, за целта е необходимо: -Да спазваме еднаква скорост, съобразена с най-бавния автомобил. -Да избягваме ненужни изпреварвания в колоната. -Да сме внимателни при изпреварване на други участници в движението, защото често колоната от автомобили пречи и затруднява останалата част от движението. -Да не предприемаме маневри застрашаващи нас или останалите участници в движението. -Да пропускаме останали участници в движението в колоната ни, за да избегнем предпоставки за ПТП. -Да следин останалите участници в колоната за сигнали свързани със затруднение на движението на автомобил от колоната. -Всеки, който има проблем с нещо от описаните точки, по всяко време, напълно спокойно, може да изпревари колоната и да ни изчака на паркинга пред заведението "Малкия явор" 12:00ч. Пристигане в с.Първенец Както всяка година, ще бъде осигурено заснемане на пристигащите автомобили, за целта моля за стегнато, организирано, дисциплинирано влизане в паркинга на заведението. Тук основен проблем е да не остават автомобили на пътя , защото отбивката за заведението е в непосредствена близост до завой и видомостта на останалите участници от движението е малка. Ако се наложи, някой да остане на пътя, задължително да сигнализира с аварийни светлини и да позиционира автомобила си максимално в дясно и така, че да е максимално видим за движението. Също така, организаторите на мероприятието, плануват да направят няколко снимки на автомобилите, паркирани пред заведението. За да се случи това и кадрите да са максимално изпипани, ще е добре да паркирате автомобилите си по епохи и така, че да бъдат видими за обективите. Освен всичко останало, ще бъде добре в някакъв момент от купона да направим една обща снимка на муцуните посетили мероприятието, така че никой да не се изнизва без да ми каже ЧАО!!! След пристигането, програмата, менюто, количествата и консумацията са напълно нерегулярни!!! Единственото задължително са усмивките и доброто настроение!!! За всякакви въпроси свързани със събитието, можете да се обръщате към мен в месинджър, вайбър и на телефон 0887376636
    2 points
  3. Много се радвам, че има заинтересувани. Този процес за електрополирснето съдържа сярна киселина фосфорна киселина и вода и е доста опасен предупреждавам от сега и трябва да имате противогаз и костюм против кисели както и специални ръкавици за киселини. Та да започвам с по-подробното описание на процеса. Пропорцията е 70% фосфорна киселина, 20% сярна киселина, 10% вода. Като трябва да има постоянна температура на разтвора между 60-80 градуса. Тук за разлика от електролизата се смята ампеража, защото е много важен. Плътността на тока трянва да е 40-80 A/dm2. Когато разтвора е готов, слагате както в електролизата предмет (може планка от неръждаема стомана) на който ще трябва да закачите минуса, а на детайла който искате да полирате закачате плюса. И това е общо взето. Аз правих опити само със фосфорна киселина и не стана след това добавих и сярната киселина, но ампеража ми е слаб и не мога да полирам големи детайли. Друго важно нещо е, че ако даден детайл има заварка, заварката потъмнява, защото разтвора е направен само и единствено за неръждаема стомана, а в заварката има други сплави и вместо да стане лъскаво, дори този разтвор разхлабва заварката, защото я разяжда. Мислех си, че е лесно като електролизата, но уви доста по-сложно е. Това е моят опит с този електро-химичен процес.
    2 points
  4. Глава 4. Задница. След като направих всичко по предницата дойде време и на задницата. Така си бях направил плана в главата. Първо от по лесната част в която съм сигурен, че ще успея да направя, към по сложната част, а именно двигателя и скоростната кутия. И да, в следващата глава ще пиша за основният ремонт на двигателя, но преди това, малко по-скучната част, а именно полуоските. Свалянето им беше доста лесно, ноооо махането на барабанния диск си беше едно голямо приключение. От едната страна даже спуках диска докато се опитвах да го изкарам с помощта на челюсти за вадене на лагери и ударен гайковерт. Но уви не се получи, само прецаках диска. След товв отидох в един сервиз и на 20 тонната преса успя да излезе. И започна добре позната процедура. Киснене в електролиза, грунд, боя, киснене в електролиза,грунд, боя и така в един безкраен, скучен, но донякъде интересен процес който те учи на страшно търпение. Частите които не успях да възстановя си ги купих, както и поднових всички маркучета по спирачната система. След което следваше сглобяване. Ето тук вече си беше истинското мъчение. Там където ги слагах полуоските нямаше канал, като на полуоските има едни джидавки на които не им знам името, те трябваше да влязат супер точно в скоростната кутия. След много ядосве, блъскане, викане, псуване как може да го измислят така накрая успях да ги сложа. 1:0 за мен. На следващият ден не можех да се движа от мускулна треска на рамената и тъцете така че резултата се изравни 1:1 за шкодата. Дойде време за рязане на пружини. Знам, че правилно е да си купя пружини, а не да режа, но исках да е по-бюджетно. Отрязах една врътка пак няма разлика, после още една и така рязах докато джантата не стигна калника (никой не ми беше казал, че след това пружината ще се смъкне още като покарам), след две кръгчета джантата вече се скри от калника. Няма да лъжа ефекта стана жесток, а разстоянието между калника и джантата е толкова малко, че единственото което влиза е карта за обръщане на реда от играта uno. С това и лесните ремонти приключиха. В следващата глава вече ще пиша за двигателя. Не искам тази глава да е прекалено кратка, заради това ще споделя за един процес, който е интересен, но доста сложен за направа. А именно електрополиране. Разтвора който съм направил е специално за хромникел и неръждаема стомана, като целта е да възвърне блясъка на хромникела. Звучи яко и е яко, но е доста опасно защото се използва в процеса сярна киселина и фосфорна киселина. А и трянва да имате токоизправител. Сложа и опасна работа, но ако искате да разберете повече за това ако е интересно, ще напиша отделна глава за това. А резултата е следния: преди след
    2 points
  5. @axel Влади и тези слушат Los Lobotomys Много си приличат песните. Тема, ритъм секция. Може и да допълниш, като професионалист, ако нещо пропускам. Съвсем скоро открих групата Fattburger. Нямат кой знае какво творчество. Като че ли, не са известни толкова Харесаха ми някои неща. Приятен джаз свирят и то доста грамотно, мисля. Като ги прослушвах, тази песен ми заприлича на нещо много познато, но не толкова популярно. 1998г. и : 1989г.
    1 point
  6. Напротив, при (не)качеството на производство (на всичко) търсиш максимум гаранция при минимална цена, а марката аз лично вече не я гледам толкова, че всичко се прави от теснооките.
    1 point
  7. Пропадане и при мен имаше даже мислех да не я пипам , а да ги викам да си я качват на репатрак. Но реших да го вдигна с ръка и от тогава проблем не съм имал. А цвъкането сшпред мен е пт втулката на шедала. Нея не я сменят. А и не е ясно дали са я гресирали добре. Ще се заслушам моята как работи, но не съм забелязъл странни звуци.
    1 point
  8. Ами в продължение на сагата със съединителя, мога да кажа, че в крайна сметка го смениха в Еуратек, защото колата беше вече разглобена, но поне им прави чест, че се съгласиха да ми вземат за работа, колкото щеше да ми вземе и моя автомонтьор, а също така се съгласиха аз да им занеса, нов съединител (комплект огледален и феродов дискове), който си поръчах и закупих. Та, всичко ми излезе 710 лв. - 310 кинта за работа и 400 за съединителя, които аз си закупих. Разликата между това, което платих и тяхната първоначална оферта за ремонта беше 1000 лв. така че съм доволен! Понеже междувременно се разрових из нета, открих и коментара на един англичанин, който също се оплаква от заминал съединител на същата кола, само че още на 25 хил. км. От сервиза в Англия директно му казали, че съединителя има само 6 месеца гаранция... Също така разбрах, че ВАГрупата слагат един и същи модел съединител на бензиновите си двигатели от 110, 150, 180 и... 220 и 230 коня, т.е. ако съединителя при по-маломощните двигатели понася и приема добре съответните Нютонметри, то в моя случай съединителя работи на границата на възможностите си! Това е шибания "даунсайзинг". Ами, това е! Дано съм бил полезен с информацията. Късмет и здраве на всички!
    1 point
  9. Последва отстраняване на теча / смяна на термостатно тяло и два маркуча към масления охладител /, след което монтаж на новата задна броня и нови задни калобрани . Колата посети Classic Racing 2k22 ето няколко снимки за които благодаря на колегата __smirnoff__ . За първи път имах удоволствието да не съм на външния паркинг, а част от събитието макар, че колата е далеч от ретро или пък в перфектно състояние. За момента толкова...събирам снимков материал със следващите промени по колата. Поздрави.
    1 point
  10. Нямах идея, че е имало и такава мода. Идеята за жълтите халогени я "копирах" от Реното на мой близък приятел и мисля, че се получи добре. След повече от 5 месеца реших малко да раздвижа темата и работата по колата разбира се. Общо взето след последните снимки колата беше извадена още веднъж с цел да направим една неделна разходката с детето. Всичко мина перфектно и точно преди да я прибера в гаража протече антифриз. Колата я "зазимих" повече от 3 месеца без да пипна нищо поради здравословни причини. През това време се сдобих с едни от любимите ми джанти , а именно : Разбира се в далеч по лошо състояние, но пък на добра цена. Все още работя по тях и се надявам скоро да покажа резултата. Понеже не успях да подкарам Symphony - то , което купих се заех да търся нещо оригинално, което се вгражда на Фелиция. И след време намерих търсеното : В перфектно състояние без забележки...голям кеф ! следва продължение...
    1 point
  11. Имате ли контакт на админа там? Мятат malware от тяхния постфикс и то бая. EOP ги блоква но, други може и да изгорят. Идват от mail.skoda-auto.bg нейде от AWS където се хоства. П.с Писах им, дадох им хедърите и самия мейл да си го разгледат. Преди малко са го прочели, надявам се да реагират максимално бързо.
    -1 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.