Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. roodnb

    roodnb

    Организатор


    • Points

      17

    • Мнения

      1209


  2. malkiq

    malkiq

    Модератор


    • Points

      5

    • Мнения

      1419


  3. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      3

    • Мнения

      7215


  4. РетроБоби

    РетроБоби

    Потребител


    • Points

      3

    • Мнения

      25


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/08/22 във всички области

  1. Така , Сега , да поговорим за двигателя. Както повечето от вас знаят , преди около година и кусур , може би вече към 2 отиват , се заех с не леката задача да реставрирам двигателя от 130-ковия донор. За тези от вас , които не знаят , при тези двигатели не е трудно да намери човек напримерн , гарнитури / семеринги , биелни лагери , уплътнениица нито пък да мине картера на пясък и сякви такива дреболии. Трудното е да се снабди човек със Ризи-Бутала-Сегменти на галено РБС и основни лагери. Та , в по-горни постове бях качвал снимки на изчистени детайли , на лъснат вал с кобилици и наистина това беше лесната част. Трудното дойде , когато най-сетне се реших да почна да търся РБС + основни лагери. Ами то хубаво ама няма , и под няма разбирайте няма-няма-няма. И така от нямане-та нямане , дойде 1 момент , в който си казах : тоя мотор вече се заседя доста ще го събирам с квото имам и да се свършва. Тук ще вметна 2 нещица : 1. Миналата година Март , припалих колата и скочих до Бургас , от където купих още 1 стар 130-ков мотор. 2.Пак миналата година около септември се свързах с 1 човек , който има хора из Европа и успява да намери редки чаркаля. Та бях говорил с въпровсния човек , но и неговите хора нищо не можеха да намерят. И в един моемнт си викам - еми кот такоа ся , събираме с каквото имаме. Малко след този момент обаче получавам обаждане от въпросния господин , който ми казва ,че има 130-кови РБС в Словакия. Човека там обаче праща след като му се пратят пари по банка. Както се досещате , ситуацията е пращаш едни не малко пари и каквото стане. Не ми се искаше много така да процедирам , обаче както знаете , болен на легло се *** най-добре. Та преведох аз едни пари и зачаках. И така почаках си аз 1 месец , но ти да видиш РБС за 130 чисто нови взеха че дойдоха. За нещастие обаче , 3 от маслените сегмента при транспорта бяха строшени , но пък всичко друго е чисто ново. Знам ,че не е приятно , но в този момент вече нямам избор и играя с 3 от старите маслени сегмента. Колкото затварят толкова. Така so far so good , или както казал тоя дето скочил от 32-рия на 8-мия - до тук добре. Идва следващия препъни камък - основните лагери. Говорим си един ден с @malkiq и той вика : Брат , не върви ся с нови РБС и старите лагери. И е така , ама лагери от къде ? За тези , които не знаят коляновият вал на 130-ковия мотор е една идея по различен от този на 120. Съответно основните лагери за 120 - йок. Нови лагери за 130 - йок. Още от самото начало Патрик @SKODA 105 RS беше казал , че един румънец реставрайки 130-ков мотор , поради същата причина ( липса на лагери ) е намерил решение и то е : 1. Купуват се фелициеви 136 лагери - които лягат на вала. 2. Само че 136 лагери са с по-дебели стени от тези на 130 - съответно не лягат в леглата на блока. 3. Носите си блока да човек , който знае какво прави. В този случай едни пичове в Доброславци. та те понеже знаят какво правят , разпилват ( или разстъргват/ струговат ) не знам , кой точно би бил правилния глагол , та разпилват леглата на блока , така ,че да могат да легнат фелициевите лагери. 4. Воала решавате си проблема с липсата на лагери. Факт е че услугата си струваше парите и факт ,че отне време , но е факт че в крайна сметка имам шлайфан вал с нови лагери , и нови РБС. И така остана и последната стъпка , която тук обаче все пак има решения - втулките на биелите, защото все пак не върви ново всичко и стари вече износени втулки нали ? Намерих втулки ( ако не намерите такива , то и вече почти няма , решението е нови биели ), обаче новите втулки трябва да бъдят райберовани ( ако си намерите нови биели , втулките вече са райберовани ). Занесох биелите и втулките в Балкан Стар , където хората си разбират от работаа и за 2 дена бяха готови. Относно другите компоненти. : 1. Бензиновата помпа бе ревизирана - почистена , нова мембрана , нова цедка в казанчето 2. Термостата - почиестен не само външно ами и вътрешно от котления камък и ръжди. Естесвено и нов термостат ! 3. Водната помпа - почистена вътре-вън , нови лагери , нов фибер , перката мината на пясък ( само турбината без вала ) , нови гарнитури. освен това ролката бе също мината на пясък , после грунд - водна шкурка 2000 - боля. Гладка е като бебешко дупе 4. картер на пясък , както и ламарината в него 5. чисто нова верига. 6. олекотена шайба колянов вал 7. всичко друго , бе старателно почистено от нагари и масла ръждица и каквото се сетите още . с две думи всичко свети Така , в общи линии това е историята до този момент. смея да кажа ,че съм готов да сглобявам мотор. Нещо , което се надявам да се случи съвсем скоро а до тогава , ще имате време да прочетете днешните 2 поста и да разгледате снимковия матр'ял Поздрави
    9 points
  2. Привет на всички отново В този пост с няколко думи и няколко сними ще пиша за рейката. След това в друг пост ще изпиша и за мотора цялата сага Та за рейката. напълно ревизирана , с нови гарнитури , тялото беше минато на пясък , след което грунд и алуминиева ( уж ) боя. раменете бяха минати през теленета четка до блясък , защото освен с повърхностна ръжда бяха намазани и с няква гняс .. Маншоните бяха здрави и за това бяха старателно почистени и обезмаслени. Естесвено след всичко това , беше налята и нова хидравлична течност Малко по-късно днес следва и посет номер 2 , който и ще е доста по-дълъг :)
    8 points
  3. Глава 5. Яката работа. Е всичко скучно мина и най-накрая дойде време за двигателчето. Понеже никога преди не бях отварял двигател, първо търсих някой майстор който да се наеме да го направи. Но след дълго търсене така и не успях да намеря. Един ден влязох в едно малко магазинче за части за шкода в Русе. И там се уговорих с един човек, който се съгласи да ми помогне, като аз сам трябваше да си направя двигателя, като той ще ме учи кое какво е и как работи. От тогава до сега минаха няколко месеца, като си бяхме останали с уговорката, но нищо не бях правил по Шкодата, защото беше много студено, а и имаше и празници и отделно моите задължения. Та след няколко месеца стоене на Шкодичката в гаража и страшен сърбеж по ръцете за работа, дойде и нейното време. Преди седмица човека дойде прегледа шкодата и каза че работи на 3 цилиндъра. Отворихме капака на клапаните и какво да видим. Повдигача на смукателният клапан на първи цилиндър беше откачен и дори беше спукал капака на клапаните. Позакърпихме нещата, направихме настройка на клапани и делко и звука и веднага се промени. Тръгнах да карам, но колата гаснеше и не качваше бензин в карбуратора. Смъкнахме бензиновата помпа и се оказа че клапанчетата и са издали багажа и изпускат. След звънене къде ли не, така и не успяхме да намерим. Тогава решихме да направим нещата малко по-модерни. Решихме да сложим електро-магнитна помпа , която надува на 0,2 бара. След бърз и културен ремонт, новата бензинова помпа работеше перфектно. Дори я тествах с висока скорост за да видя дали, ще смогне да пълни карбуратора. Нещата бяха супер, но имаше един друг проблем. Колата харчеше масло като бясна. Бях налял 1 литър масло, което свърши за не повече от 4 карания. Поръчах си почти всички гарнитури, и други чаркалъци които ми трябваха и започна разглобяването. Смъкнахме двигателя и започнахме бавно по бавно да го разкостваме. Скъсах един болт на главата който влиза в блока и един болт на термостата който и той влиза в блока. След като махнахме главата се оказа, че цилиндрите са пълни с вода. Картера беше пълен със стружки и какво ли още не. Голяма мизерия. След като разглобихме всичко до съставните му части, дойде време за досадното чистене. Чесно да ви кажа, не съм човек който се скатава и не се оплаквам от работа, но това чистене ми се стори безкрайно. Два-три дена чистих по цял ден и имах чувството, че нищо не съм изчистил и никаква работа не съм свършил, но най-накрая успях. Единият скъсан болт успях да го развия, но другият, който е за главата, какво ли не опитах, дори успях да счупя ударната отвертка. Накрая-двигателя победи и се наложи да го водя на доктор специалист (стругар). Стругарят свърши перфектна работа, като каза, че дори и той счупил някакъв инструмент докато се опитвал да го развие, но накрая успял. На следващият ден започнахме да го сглобяваме. Всичко вървеше горе долу добре, докато не дойде време за биелните болтове. И естествено по закона на Мърфи се скъса последният болт на 4 ти цилиндър. И бях изумен как едно болтченце ти спира работата и нищо, друго не можеш да направиш. На следващият ден успях да си намеря нова биела от която взех два болта, като пак успях да скъсам единият, а знаех че имам само още един. С такова притеснение завих последният болт, че имах чувството, че за първи път влизам в гараж и за първи път завивам гайка. С много притеснение и много пот по челото успях да го завия. Дойде време и за главата. Започнах да завивам болтовете, като се молих нищо да не се къса. Първи болт супер втори супер, стигнах някъде до 5 болт и усетих как динамометричният ключ започна да се отпуска. Чувството което изпитах беше меко казано лошо. Веднага развих болта смених го с друг и след много много молитви всичко се зави безпроблемно. Сглобих двигателя и дойде време за съединителя. Бях толкова доволен, че имам чисто нов феродов диск който беше подарък и си казах, че спестих едно 50-60 лева, но радоста беше кратка. Оказа се за 120. На следващият ден (миналата неделя) отидох при един възрастен човек който прави съединители в един фургон (в този фургон времето беше спряло от преди 30 години, имаше стари плакати на голи жени, и още по-стари инструменти, буквално този фургон беше като капсула на времето). Та този човек успях да ми сложи нови феродови дискове и ми направи съединителя като от магазина. След бърз монтаж двигателя най-сетне беше готов за качване обратно е купето. Не можах да повярвам тоя малък двигател как тежеше. След 30 минути борба двигателя беше готов. Закачих сичко и беше време за палене. Нещата който смених са .... Май е по- лесно да кажа какво остана. Останаха оригиналните биели, както и колянов вал и разпределителен вал. Всичко остани в общи линии го смених. Двигателя в момента си е в оригинален вид, защото колата като я взех беше ма 24000 реални километра. И някак си ми свидеше да го напомпя. Защото евентуално ако колата има следващ собтвеник, предполагам ще оцени това. А ето тук се правя на майсторче ЗА сега е това. Двигателчето го запалих и мърка. Опитах се да кача клип, но е прекалено голям и не успях. Надявам се скоро на някоя среща да и чуете гласа. Нещата които искам да направя и са следваща стъпка е изнасянето на ауспуха отзад като на бегачките. За целта успях да си намеря ауспух от suzuki bandit 1200 от един битак. Проблемът е, че задната броня малко ми пречи. Помислих малко как да направя нещата и се сетих за съвета на Коце. Той ми каза направо да режа бронята, но оригиналната малко ми свиди да я срежа. Та ако някой му се намира такава задна броня и не му е жал да я пожертва моля да ми пише. Това е от мен. Пожелавам ви приятна вечер.
    3 points
  4. Ние пък се окъпахме и чакаме да стане утре?
    2 points
  5. ВАЖНО!!! Програма за провеждане на мероприятието. 09.04.2022г. Събота 09:30ч. - Бензиностанция Лукойл (номера на обекта е В016) изхода на София АМ "Тракия" 1-ви км. Хората от софийската колегия, желаещи да споделят пътуването до с. Първенец, с други Шкоди, ще се съберем на паркинга след бензиностанцията, ще разменим няколко думи, ще споделим емоцията от предстоящото изживяване, ще заредим, ще си купим винетки, ще направим няколко снимки и ще изчакаме да се съберем всички идващи от различни локации на София. 10:00ч. - Потегляне към Пловдив. Тук искам да апелирам за спокойно пътуване, за целта е необходимо: -Да спазваме еднаква скорост, съобразена с най-бавния автомобил. -Да избягваме ненужни изпреварвания в колоната. -Да сме внимателни при изпреварване на други участници в движението, защото често колоната от автомобили пречи и затруднява останалата част от движението. -Да не предприемаме маневри застрашаващи нас или останалите участници в движението. -Да пропускаме останали участници в движението в колоната ни, за да избегнем предпоставки за ПТП. -Да следин останалите участници в колоната за сигнали свързани със затруднение на движението на автомобил от колоната. -Всеки, който има проблем с нещо от описаните точки, по всяко време, напълно спокойно, може да изпревари колоната и да ни изчака на паркинга пред заведението "Малкия явор" 12:00ч. Пристигане в с.Първенец Както всяка година, ще бъде осигурено заснемане на пристигащите автомобили, за целта моля за стегнато, организирано, дисциплинирано влизане в паркинга на заведението. Тук основен проблем е да не остават автомобили на пътя , защото отбивката за заведението е в непосредствена близост до завой и видомостта на останалите участници от движението е малка. Ако се наложи, някой да остане на пътя, задължително да сигнализира с аварийни светлини и да позиционира автомобила си максимално в дясно и така, че да е максимално видим за движението. Също така, организаторите на мероприятието, плануват да направят няколко снимки на автомобилите, паркирани пред заведението. За да се случи това и кадрите да са максимално изпипани, ще е добре да паркирате автомобилите си по епохи и така, че да бъдат видими за обективите. Освен всичко останало, ще бъде добре в някакъв момент от купона да направим една обща снимка на муцуните посетили мероприятието, така че никой да не се изнизва без да ми каже ЧАО!!! След пристигането, програмата, менюто, количествата и консумацията са напълно нерегулярни!!! Единственото задължително са усмивките и доброто настроение!!! За всякакви въпроси свързани със събитието, можете да се обръщате към мен в месинджър, вайбър и на телефон 0887376636
    2 points
  6. Имам чувството, че много сериозно и отговорно си приел нещата. Всеки ден ходиш да проверяваш качеството на различни специалитети, преди срещата. Поздравления! ?
    1 point
  7. Майтап да става, знаеш. ама просто така описа рецептата и технологията им на приготвяне, че станах мераклия да ги опитам
    1 point
  8. Добре, супер, значи доволен ще останеш!
    1 point
  9. Тайно се надявах да видя моята 120ка на обратното броене. Направо съм разочарован. И последната ми надежда отпадна преди малко. Иво, утре не само кюфтетата, дето си обещал да ме черпиш, ами и бирата ще е от теб! ?️?
    1 point
  10. мини през КАТ, да я пишете в талона "камуфлаж"
    1 point
  11. Прави си, Жоре, наистина си приличат много. В различна тоналност е, но иначе са доста близки. Благодаря, не я знаех тази група, ще я преслушам. ? Честно казано, не ми хрумват много неща в момента да пусна, но ето един малко по-модерен прочит на джаза. Поздрав!
    1 point
  12. Напротив, при (не)качеството на производство (на всичко) търсиш максимум гаранция при минимална цена, а марката аз лично вече не я гледам толкова, че всичко се прави от теснооките.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.