Така ,
Сега , да поговорим за двигателя.
Както повечето от вас знаят , преди около година и кусур , може би вече към 2 отиват , се заех с не леката задача да реставрирам двигателя от 130-ковия донор.
За тези от вас , които не знаят , при тези двигатели не е трудно да намери човек напримерн , гарнитури / семеринги , биелни лагери , уплътнениица нито пък да мине картера на пясък и сякви такива дреболии.
Трудното е да се снабди човек със Ризи-Бутала-Сегменти на галено РБС и основни лагери.
Та , в по-горни постове бях качвал снимки на изчистени детайли , на лъснат вал с кобилици и наистина това беше лесната част. Трудното дойде , когато най-сетне се реших да почна да търся РБС + основни лагери.
Ами то хубаво ама няма , и под няма разбирайте няма-няма-няма. И така от нямане-та нямане , дойде 1 момент , в който си казах : тоя мотор вече се заседя доста ще го събирам с квото имам и да се свършва.
Тук ще вметна 2 нещица :
1. Миналата година Март , припалих колата и скочих до Бургас , от където купих още 1 стар 130-ков мотор.
2.Пак миналата година около септември се свързах с 1 човек , който има хора из Европа и успява да намери редки чаркаля.
Та бях говорил с въпровсния човек , но и неговите хора нищо не можеха да намерят. И в един моемнт си викам - еми кот такоа ся , събираме с каквото имаме. Малко след този момент обаче получавам обаждане от въпросния господин , който ми казва ,че има 130-кови РБС в Словакия. Човека там обаче праща след като му се пратят пари по банка. Както се досещате , ситуацията е пращаш едни не малко пари и каквото стане.
Не ми се искаше много така да процедирам , обаче както знаете , болен на легло се *** най-добре.
Та преведох аз едни пари и зачаках. И така почаках си аз 1 месец , но ти да видиш РБС за 130 чисто нови взеха че дойдоха. За нещастие обаче , 3 от маслените сегмента при транспорта бяха строшени , но пък всичко друго е чисто ново. Знам ,че не е приятно , но в този момент вече нямам избор и играя с 3 от старите маслени сегмента. Колкото затварят толкова.
Така so far so good , или както казал тоя дето скочил от 32-рия на 8-мия - до тук добре.
Идва следващия препъни камък - основните лагери.
Говорим си един ден с @malkiq и той вика : Брат , не върви ся с нови РБС и старите лагери. И е така , ама лагери от къде ?
За тези , които не знаят коляновият вал на 130-ковия мотор е една идея по различен от този на 120. Съответно основните лагери за 120 - йок.
Нови лагери за 130 - йок.
Още от самото начало Патрик @SKODA 105 RS беше казал , че един румънец реставрайки 130-ков мотор , поради същата причина ( липса на лагери ) е намерил решение и то е :
1. Купуват се фелициеви 136 лагери - които лягат на вала.
2. Само че 136 лагери са с по-дебели стени от тези на 130 - съответно не лягат в леглата на блока.
3. Носите си блока да човек , който знае какво прави. В този случай едни пичове в Доброславци. та те понеже знаят какво правят , разпилват ( или разстъргват/ струговат ) не знам , кой точно би бил правилния глагол , та разпилват леглата на блока , така ,че да могат да легнат фелициевите лагери.
4. Воала решавате си проблема с липсата на лагери. Факт е че услугата си струваше парите и факт ,че отне време , но е факт че в крайна сметка имам шлайфан вал с нови лагери , и нови РБС.
И така остана и последната стъпка , която тук обаче все пак има решения - втулките на биелите, защото все пак не върви ново всичко и стари вече износени втулки нали ?
Намерих втулки ( ако не намерите такива , то и вече почти няма , решението е нови биели ), обаче новите втулки трябва да бъдят райберовани ( ако си намерите нови биели , втулките вече са райберовани ).
Занесох биелите и втулките в Балкан Стар , където хората си разбират от работаа и за 2 дена бяха готови.
Относно другите компоненти. :
1. Бензиновата помпа бе ревизирана - почистена , нова мембрана , нова цедка в казанчето
2. Термостата - почиестен не само външно ами и вътрешно от котления камък и ръжди. Естесвено и нов термостат !
3. Водната помпа - почистена вътре-вън , нови лагери , нов фибер , перката мината на пясък ( само турбината без вала ) , нови гарнитури. освен това ролката бе също мината на пясък , после грунд - водна шкурка 2000 - боля. Гладка е като бебешко дупе
4. картер на пясък , както и ламарината в него
5. чисто нова верига.
6. олекотена шайба колянов вал
7. всичко друго , бе старателно почистено от нагари и масла ръждица и каквото се сетите още . с две думи всичко свети
Така , в общи линии това е историята до този момент. смея да кажа ,че съм готов да сглобявам мотор. Нещо , което се надявам да се случи съвсем скоро а до тогава , ще имате време да прочетете днешните 2 поста и да разгледате снимковия матр'ял
Поздрави