Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. __smirnoff__

    __smirnoff__

    Организатор


    • Points

      6

    • Мнения

      782


  2. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      4

    • Мнения

      7215


  3. roodnb

    roodnb

    Организатор


    • Points

      3

    • Мнения

      1209


  4. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      2

    • Мнения

      9841


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/09/22 във всички области

  1. Много хубава, вече традиционна среща се получи. И с всяка година става все по-добре посетена, което е радващо. Направиха се и много снимки, които ще покажат атмосферата на събитието. Искам да Благодаря на всички, които уважиха мероприятието и на Иво @__smirnoff__ за организацията.
    4 points
  2. 2 points
  3. Вие докато се подготвяте , ние ще стигнем ?
    2 points
  4. Така , Сега , да поговорим за двигателя. Както повечето от вас знаят , преди около година и кусур , може би вече към 2 отиват , се заех с не леката задача да реставрирам двигателя от 130-ковия донор. За тези от вас , които не знаят , при тези двигатели не е трудно да намери човек напримерн , гарнитури / семеринги , биелни лагери , уплътнениица нито пък да мине картера на пясък и сякви такива дреболии. Трудното е да се снабди човек със Ризи-Бутала-Сегменти на галено РБС и основни лагери. Та , в по-горни постове бях качвал снимки на изчистени детайли , на лъснат вал с кобилици и наистина това беше лесната част. Трудното дойде , когато най-сетне се реших да почна да търся РБС + основни лагери. Ами то хубаво ама няма , и под няма разбирайте няма-няма-няма. И така от нямане-та нямане , дойде 1 момент , в който си казах : тоя мотор вече се заседя доста ще го събирам с квото имам и да се свършва. Тук ще вметна 2 нещица : 1. Миналата година Март , припалих колата и скочих до Бургас , от където купих още 1 стар 130-ков мотор. 2.Пак миналата година около септември се свързах с 1 човек , който има хора из Европа и успява да намери редки чаркаля. Та бях говорил с въпровсния човек , но и неговите хора нищо не можеха да намерят. И в един моемнт си викам - еми кот такоа ся , събираме с каквото имаме. Малко след този момент обаче получавам обаждане от въпросния господин , който ми казва ,че има 130-кови РБС в Словакия. Човека там обаче праща след като му се пратят пари по банка. Както се досещате , ситуацията е пращаш едни не малко пари и каквото стане. Не ми се искаше много така да процедирам , обаче както знаете , болен на легло се *** най-добре. Та преведох аз едни пари и зачаках. И така почаках си аз 1 месец , но ти да видиш РБС за 130 чисто нови взеха че дойдоха. За нещастие обаче , 3 от маслените сегмента при транспорта бяха строшени , но пък всичко друго е чисто ново. Знам ,че не е приятно , но в този момент вече нямам избор и играя с 3 от старите маслени сегмента. Колкото затварят толкова. Така so far so good , или както казал тоя дето скочил от 32-рия на 8-мия - до тук добре. Идва следващия препъни камък - основните лагери. Говорим си един ден с @malkiq и той вика : Брат , не върви ся с нови РБС и старите лагери. И е така , ама лагери от къде ? За тези , които не знаят коляновият вал на 130-ковия мотор е една идея по различен от този на 120. Съответно основните лагери за 120 - йок. Нови лагери за 130 - йок. Още от самото начало Патрик @SKODA 105 RS беше казал , че един румънец реставрайки 130-ков мотор , поради същата причина ( липса на лагери ) е намерил решение и то е : 1. Купуват се фелициеви 136 лагери - които лягат на вала. 2. Само че 136 лагери са с по-дебели стени от тези на 130 - съответно не лягат в леглата на блока. 3. Носите си блока да човек , който знае какво прави. В този случай едни пичове в Доброславци. та те понеже знаят какво правят , разпилват ( или разстъргват/ струговат ) не знам , кой точно би бил правилния глагол , та разпилват леглата на блока , така ,че да могат да легнат фелициевите лагери. 4. Воала решавате си проблема с липсата на лагери. Факт е че услугата си струваше парите и факт ,че отне време , но е факт че в крайна сметка имам шлайфан вал с нови лагери , и нови РБС. И така остана и последната стъпка , която тук обаче все пак има решения - втулките на биелите, защото все пак не върви ново всичко и стари вече износени втулки нали ? Намерих втулки ( ако не намерите такива , то и вече почти няма , решението е нови биели ), обаче новите втулки трябва да бъдят райберовани ( ако си намерите нови биели , втулките вече са райберовани ). Занесох биелите и втулките в Балкан Стар , където хората си разбират от работаа и за 2 дена бяха готови. Относно другите компоненти. : 1. Бензиновата помпа бе ревизирана - почистена , нова мембрана , нова цедка в казанчето 2. Термостата - почиестен не само външно ами и вътрешно от котления камък и ръжди. Естесвено и нов термостат ! 3. Водната помпа - почистена вътре-вън , нови лагери , нов фибер , перката мината на пясък ( само турбината без вала ) , нови гарнитури. освен това ролката бе също мината на пясък , после грунд - водна шкурка 2000 - боля. Гладка е като бебешко дупе 4. картер на пясък , както и ламарината в него 5. чисто нова верига. 6. олекотена шайба колянов вал 7. всичко друго , бе старателно почистено от нагари и масла ръждица и каквото се сетите още . с две думи всичко свети Така , в общи линии това е историята до този момент. смея да кажа ,че съм готов да сглобявам мотор. Нещо , което се надявам да се случи съвсем скоро а до тогава , ще имате време да прочетете днешните 2 поста и да разгледате снимковия матр'ял Поздрави
    2 points
  5. Привет на всички отново В този пост с няколко думи и няколко сними ще пиша за рейката. След това в друг пост ще изпиша и за мотора цялата сага Та за рейката. напълно ревизирана , с нови гарнитури , тялото беше минато на пясък , след което грунд и алуминиева ( уж ) боя. раменете бяха минати през теленета четка до блясък , защото освен с повърхностна ръжда бяха намазани и с няква гняс .. Маншоните бяха здрави и за това бяха старателно почистени и обезмаслени. Естесвено след всичко това , беше налята и нова хидравлична течност Малко по-късно днес следва и посет номер 2 , който и ще е доста по-дълъг :)
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.