Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. __smirnoff__

    __smirnoff__

    Организатор


    • Points

      15

    • Мнения

      782


  2. kukumitcin

    kukumitcin

    Потребител


    • Points

      10

    • Мнения

      829


  3. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      8

    • Мнения

      7215


  4. Rosen Raychev

    Rosen Raychev

    Потребител


    • Points

      8

    • Мнения

      323


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 04/11/22 във всички области

  1. Привет, колеги! Пролет пукна, и ме засърбяха ръцете. Кара ми се 120-ка за ежедневка, и това си е Започнах НАЙ-НАКРАЯ работа по двигателя на Биляна. С главни букви, защото отлагам този момент от 2016та година, но вече му дойде реда. Тенекиджията лека-полека задвижва работата с купето, и вече спокойно мога да си приготвям мотора. Сложих го на масата с главата надолу и започнах: Първи впечатления - нещата са добре, само леко освежаване му трябва. Още нямаше как да се каже нищо, затова започнах разглобяването с помощта на баща ми, и колегата. Едно обаждане за жокер и около час по-късно гледката вече беше следната: Така, дотук имаме една маса части, изкарани от блока, следва внимателен оглед, и най-важната част - замерянето: Резултатите се оказаха повече от добри - основни и биелни лагери са си за смяна, но това си е очаквано, пък и няма как да отворя мотора без да ги сменя. Шийките на вала са перфектни. Не са нужни ремонтни лагери, влизаме в заводските стойности, а ето ги и тях: Отварям малка скоба - стойностите за затягане, написани на този лист, са за фелициев мотор, тук са други. Ще дам данните, нужни за събирането по-нататък, като сглобя мотора, да ги има написани, за архива. Слеващата стъпка беше снабдяването с нови части - речено-сторено, частите са налични, даже вече са и при мен. Тук е моментът да изразя благодарност към Данчо @roodnb, който се разходи до магазина и ми донесе всички нови части на място в Първенец. Благодаря! Ето ги и въпросните части: Единственото липсващо парче от пъзела за момента са ризите. Те ще бъдат при мен в сряда. Междувременно мен ме чака веселата част от работата по двигателя - чистенето и подготовката на блока на Биляна за новите ризи Другата важна част от мотора също е налична, ревизирана, и чака ред за монтаж: Тук е редно да обясня, че свещите са сложени само да не седят празни дупките. Знам, че ще има въпроси "защо си сложил тези спукани свещи", та отговарям в аванс - само седят там, даже не са и затегнати! Другите важни части, за щастие ги имам налични от преди - картера и тялото за термостата от оригинален 136 мотор, предвиден за вграждане в задномоторна Шкода. Имам и ангренажна верига с колела чисто нова, чехословашка. Вече все повече се успокоявам, че пъзела се събира. Началото е дадено, чакам вече ризи, и действам нататък, като нямам търпение да видя какви изненади ще ми поднесе монтажа. Междувременно има и други неща, отметнати от сисъка, този път по външния вид, но за тях ще разкажа скоро, когато ги довърша на 100% Поздрави!
    8 points
  2. Много труден избор на снимки от фотосесията на бежовите в Първенец. Всяка снимка има достойнства. Ограничих се в някои мои фаворити: снимки: @Rosen Raychev снимки: @kukumitcin
    7 points
  3. Изключително приятна среща се получи! Искам да изкажа своите благодарности към всички Вас, които присъствахте, донесохте хубавото си настроение, благодарение на което се получи топла, приятна, и интересна среща. Целият ден мина неусетно в приказки на паркинга около колите, студени бирички и мезета на масите, вкусни кюфтета и ушички. Общо взето забелязах, че на никой не му се тръгваше. Дори и на мен, в крайна сметка последните хора си тръгнахме към 19 и 30. Изключително приятни автомобили присъстваха на срещата. Но то няма как да не е така, приятни хора, с приятни автомобили. Запознахме се и с доста нови лица, също така съм много щастлив колко задномоторни Шкоди имаше на срещата Имаше и фаворит, имаше фелиции. Имаше и доста представители на модерното автомобилостроени - имаше карок, кодиак, имаше много и хубави октавии и фабии, имаше супърби, имаше Скаут, имаше VRS, имаше Laurin&Klement, и то не по една бройка. Нагледахме се и се нарадвахме на хубави коли. Също така държа да отбележа, че съм предал благодарности на заведението! Те също са много доволни от нас, общо взето всеки път, когато отиваме там, ни посрещат с усмивка и отворени обятия. Предполагам това си и личи, и по качествената кухня, и по обслужването. С радост ще ни очакват отново. Изключително ми беше приятно да се видим! Все пак не колите, а хората са тези, които правят приятна срещата. Съжалявам, ако не съм обърнал внимание на някой, държа да кажа, че не е било нарочно! Почти не ми остана време и да снимам, за щастие имаме много, и то качествен снимков материал от Вас, колеги, за което също съм Ви благодарен! Като за финал само ще вмъкна, че с няколко пловдивски колеги се заговорихме да възобновим съботно-неделните срещи на по кафе в Пловдив, така че следете раздела за информация, вече и времето е подходящо за по кафенце на някой паркинг около колите. Поздрави, и още веднъж Благодаря за страхотния ден!
    6 points
  4. Най - красивият автомобил, който съм притежавал.... всеки ден е кеф дори да си я гледаш само.
    3 points
  5. Здравейте, Време е и аз да споделя какво се случи с колата през последните седмици. Срещата в Първенец тръгна да наближава и съответно трябваше да се подготвя лека полека. Ще започна от там, че от от известно време отново имам много дразнещи проблеми с централното и бравите на вратите от типа на: заключване на колата след минаване през някоя дупка или да дръпна дръжката и вратата да се заключи. Реших да ги отворя всичките и да отстраня проблемите, като се опитам да оеднаквя бравите на всяка врата (всяка се усещаше различно при отваряне и затваряне). Понеже до сега на два-три пъти съм сменял машинки на централното, отворих едната от интерес да видя какъв е механизма и дали има начин да се оправи - еми няма...(или поне аз не съм успял) Пластмасови елементи, които с времето явно се износват и искат смяна: Не знам кой какво е правил с тая кола преди да попадне в семейството ми, но ми стана интересно, че в предна и задна врата откъм пасажера машинките не бяха оригинални, а от най-разпространените ,които вървят в комплектите с алармите. Предната вече си е на Brano, а за задната ми беше плана да направя една от старите, но не се получи и все още не съм сложил оригинална. В крайна сметка почистих механизмите на вратите старателно, смазах и настроих горе-долу да се оеднаквят. Понеже в колата се бяха натрупали много шумове от разглобяване през годините, а и вероятно от родните пътища, реших също за интересно да пробвам да я обезшумя леко. Първата част от това беше когато свалях таблото - за разлика от първия път, може и в миналия пост да съм написал, че вече е закрепено с всяко едно болтче, което е нужно. Така направих и по вратите - кабелите и буксите са закрепени с всички оригинални щипки. Освен това, колата ,от която взех салона, имаше тези пластмаси във вратите, а аз имах само на задните(вероятно пазят от мръсотия) така, че ги сложих и тях (отново старателно измити): Дойде време да затварям вратите и използвах нещо, на което обърнах внимание в темата на Иво за 105цата - изолация за ламинат по 3 мм. Задните кори с малко мъка събраха 4 слоя, докато предните с много мъка събраха около 2 и половина. Резултатът е повече от доволен и бих казал, че много се промени звукът при пътуване и затваряне на вратите. (и не, не е само защото си играх 2-3 дена да режа и да правя опити да напъхам повече слоеве...?) Въпреки това, след като чух как глухо се затвори багажникът на Пейо, май май лятото ще се сдобия с една ролка от изолацията, която той е слагал. Последва монтажът на "новите" ми дълго търсени светлини за рег. номер. Не, че е трудно да се купят нови за по 10тина лева, но както и при предните мигачи държах да са оригинални и в случая на TRW ?: Един от най - дразнещите шумове поне за мен по колата беше тракането от щеката на предния капак още със запалването на двигателя. Търсех решения, като едното от тях, което горе-долу се получи беше парче маркуч и около него някакъв тампон от Лада. Малко след това обаче се оказа, че в магазиннчето на Симеоновско има оригинални тампончета и набързо си поръчах 2 заедно с още дреболии: Такаа, осъзнавам, че това трябваше да се случи много отдавна, но чак сега реших да почистя салона по - обстойно: След това и с препарат: И вече в тази кола започна да мирише на чисто за пръв път от години насам. Последваха седалките, които ако забележите на предните постове бяха съвсем различен цвят: Използвах бяла магическа гъба и препарат за почистване на кожа Също така си сложих пластмасите от старите седалки, съответно светлия интериор(сами можете да се досетите защо): Някак си така започнаха да изглеждат много по-свежо, а снимката е преди почистването. След това се пренесох в багажника, отново същата процедура - четка с прахосмуч и препарат за килими. Предполагам, че който е притежавал фелиция е имал кори в такова състояние в багажника: Купих един спрей само, за да пробвам: Резултатът лично според мен е страхотен, а разликата в цвета с оригинала е достатъчно малка, че да не ми пречи и ще го използвам и за другите части по интериора. Поредната точка от списъка ,макар и с близо година закъснение, беше закача контрола за подгрева на фейсовото панелче с копчетата за ел.стъклата: Сега, вярно е, личи си, че не съм най-сръчният в рязането с макетно ножче, но не мисля, че е чак толкова зле? Това е за сега, ще видим за по-нататък как ще се развият нещата. За финал слагам снимка на цели три фели, че и комбита, спряни една до друга, което не мисля, че бях виждал наживо до сега?
    3 points
  6. Това ми е третата по-голяма среща, на която присъствам и смея да твърдя, че стават все по-хубави. Добра организация, много приятна компания и разбира се красиви коли? Споделям няколко снимки за тези, които не са успяли да дойдат: На Пейо фелата изглежда още по-красива в движение video-9710324620ce88b172b3587ff60df7c0-V.mp4 Жоре, постарах се да махна повечето мухички и листа, които дразнят окото? Надявам се да ти харесват снимките? И за финал: Открийте разликите? Много се радвам за силното присъствие от страна на по-старите модели и се надявам пак да се съберем в най-скоро време?
    2 points
  7. От мен толкова...дано снимките ви харесат. Поздрави.
    2 points
  8. Докато снимах двете Фабии направо ми се искаше да помоля за ключовете и да ги покарам. Една Фела се наредила и тя за снимка Пристигнаха и още гости Репликата докато правих тази снимката беше уникална... Бате тука ми е като в аптека ! И такива здрави оригинални маркучи не съм виждал. Следваща порция снимки ще я кача малко по-късно.
    2 points
  9. Ще се опитам в няколко мнения със снимки да покажа и моята гледна точка , а останалите ще са качени в публичен албум, ако някой иска да ги разгледа. И така към 11:30 задмоторните Шкоди вече преобладаваха и приказката тръгна И аз да се наредя за снимка Разпънаха се знамената и като по поръчка започнаха да пристигат и другите Започна и подредбата Все още има кавалери ! Похвално ! Още и още Шкоди... следва продължение...
    2 points
  10. Роска, като те гледам теб и темите-проекти в задномоторния свят, тези Шкодаджии всичките все перфекционисти са! Всички от една порода са. Не знам. Взаимно ли си влияете. Разпространява се някакъв заразителен пример ли. Всеки се старае да прави нещата по най-добрия начин и да изглеждат добре. Кеф е да се наблюдават такива хора как работят.
    1 point
  11. Поздравления за ентусиазма. Малцина им се занимава с такива велики дела. По темата за бензиновата помпа. Механичната помпа задължително трябва да минава гориво през нея. Оставиш ли я на сухо, мембраната се къса и при пускане на бензин през нея същия обикновено отива в картера. Обикновено това се случва с коли на газ, на които в резервоара няма нищо. Преди 20г като карах Жигула, редовно ми точеха бензина и като не обърна внимание, помпата отиваше на боклука. Та - търси вариант да се оправи, сложи от 120, ако става, и не я оставяй никога на сухо. По темата за снижаване и втвърдяване. Шкодичката не прави изключение от останалите стари коли. Втвърдиш ли я, много страда каросерията. Купето е на 50 години, неизбежно почва да се цепи, къса заварки и няма да живее дълго. Тенекеджии, които да ти се навият да правят ремонт на такъв кокал, не са много и ще береш излишни ядове. В добавка Русе не е писта. Колкото и да са пооправили пътищата в последните години, пак си има къде да изджасаш колата. Даже и без да се вреш по Средна кула. С ниско окачване почти гарантирано ще й разгониш фамилията - не е трудно да я осуркаш на легнал полицай или при елементарно качване на бордюр. Имай предвид, че купето на 100-тицата си е много паянтово, не че на 105/120 е здраво, ама това е още по. Колата е правена за икономична - малко коне, малко кила и няма какво да в нея да се съпротивлява. От всичките ми познати, които преди 20г караха ниски соц коли, са останали единици със същата кола. Примерно Марио с бяло черната 1500, който кара писта. Всички други изхвърлиха по 3-4-6 коли, които още карат де. Сгъне коша, изгние и айде нова. Шкодата в сток вид вози не лошо и е доста проходима - особено зимата с 14ките може да ти служи безотказно. В тоя ред на мисли - покарай, виж как е и си помисли дали си струва заради едната фаца да унищожиш 100-цата за 4-5 години каране. Пък и тая изглежда читава, аз такава в движение в Русе не съм срещал, а колкото и да е, в годините бая съм попътувал из региона. Вложи средства, боядисай я си гледай кефа. Ферари от нея няма да стане. За външния грънец - мойта имаше такъв като я взех. По чешките чертежи от соца, изглеждаше добре, ловеше се към лявата стойка на бронята на тампон. Бръмчеше си както се полага. Беше ми ясно, че ще има обич и любов без лубрикант и директно помолих Косьо да си ми я даде със стандартното гърненце. Имаш ли голям кюнец, се набиваш на очи, а това не е добре. Сам можеш да провериш на кой от колегите в Русе бързата и наистина много хубава Лада отседя година в районното. За изменения в конструкцията могат да си те спрат от движение и изобщо ще си абонат. Само като те видят, че си млад и с някаква соц кола, директно режат главата от кръста. А и са си прави - не малко младежи се изпоочистиха с такива мунинг машини. По същия начин не си затъмнявай предните джамове и не слагай 15-см бяла лента на предното стъкло с надпис Racing, Tuning или Move Over. И друго - сложиш ли отворено гърне, колата става зверски шумна. Ще решиш да идеш до Варна и още на Гецово ще ти бучи главата. Пък и си качил някоя девойка, не върви да се надвиквате. Още повече на стандартното моторченце с 42 коня, дето на първия баир ще ти настръхне косата, като ти се залепят два три тира на задната броня. Страшни олигофрени са и си е кофти усещане. Даваш газ, тя не може да откине, а на онова 40-тонното отзад му гледаш питата на радиатора в огледалото... Пък и стоковото гърне на 1000МБ и 100 си е шумно и вади бая по-дрезгав звук от това с двуцевката на 105/120. Мене поне много ме кефи как звучи Шкода 100. Не е съвсем лишено от смисъл да помислиш за 5-ца кутия с къси полувалове и 4,22 главно. Сваля шума. Иначе, нейната си 4-степенна с 4,44 пък е доста здрава и неубиваема.
    1 point
  12. малко по малко се движат нещата, което много ме радва а дано, с удоволствие бих разработвал По-сложна ти е твоята, но кой каквото извади от торбата, ти пък ще си имаш оригинален 130 мотор, който си заслужава усилията
    1 point
  13. Последната седмица е явно седмицата на задномоторни шкоди , което пък от своя страна си е супер , щото ако е рекъл бога на Шкодите , лятото да ги разработим тез мотори От друга страна малко ти и завиждам , че твоята е доста по лесна от моята Действай го и да се случват нещата
    1 point
  14. Думи нямам , докато гледам снимките , честно. и @Rosen Raychev и @kukumitcin , сте се справили страхотно. Пейо , пипнатите снимки стил корица на списание от 80-те страшно много ми харесват. Супер сте момчета !
    1 point
  15. Останаха малко снимки надявам се да ме изтърпите още няколко поста. За финал направихме една импровизирана фотосесия с две коли, които всеки един от вас вече познава. Надявам се снимките да се харесат : ...
    1 point
  16. Няма как без кИфтета, мезета и много студена бира . Кухнята на заведението е много добра за което им благодаря...предполагам, че и другите са на това мнение. Един малък фен на марката То много Шкоди имало за снимане За моя изненада се събреме три Фелиции , че и трите комбита . ...
    1 point
  17. продължаваме... Когато се обърнах поляната вече беше пълна и приказката кипеше Толкова много оригинални лети джанти за Шкода не вярвах, че ще видя на живо ! след малко още...
    1 point
  18. Така , Сега , да поговорим за двигателя. Както повечето от вас знаят , преди около година и кусур , може би вече към 2 отиват , се заех с не леката задача да реставрирам двигателя от 130-ковия донор. За тези от вас , които не знаят , при тези двигатели не е трудно да намери човек напримерн , гарнитури / семеринги , биелни лагери , уплътнениица нито пък да мине картера на пясък и сякви такива дреболии. Трудното е да се снабди човек със Ризи-Бутала-Сегменти на галено РБС и основни лагери. Та , в по-горни постове бях качвал снимки на изчистени детайли , на лъснат вал с кобилици и наистина това беше лесната част. Трудното дойде , когато най-сетне се реших да почна да търся РБС + основни лагери. Ами то хубаво ама няма , и под няма разбирайте няма-няма-няма. И така от нямане-та нямане , дойде 1 момент , в който си казах : тоя мотор вече се заседя доста ще го събирам с квото имам и да се свършва. Тук ще вметна 2 нещица : 1. Миналата година Март , припалих колата и скочих до Бургас , от където купих още 1 стар 130-ков мотор. 2.Пак миналата година около септември се свързах с 1 човек , който има хора из Европа и успява да намери редки чаркаля. Та бях говорил с въпровсния човек , но и неговите хора нищо не можеха да намерят. И в един моемнт си викам - еми кот такоа ся , събираме с каквото имаме. Малко след този момент обаче получавам обаждане от въпросния господин , който ми казва ,че има 130-кови РБС в Словакия. Човека там обаче праща след като му се пратят пари по банка. Както се досещате , ситуацията е пращаш едни не малко пари и каквото стане. Не ми се искаше много така да процедирам , обаче както знаете , болен на легло се *** най-добре. Та преведох аз едни пари и зачаках. И така почаках си аз 1 месец , но ти да видиш РБС за 130 чисто нови взеха че дойдоха. За нещастие обаче , 3 от маслените сегмента при транспорта бяха строшени , но пък всичко друго е чисто ново. Знам ,че не е приятно , но в този момент вече нямам избор и играя с 3 от старите маслени сегмента. Колкото затварят толкова. Така so far so good , или както казал тоя дето скочил от 32-рия на 8-мия - до тук добре. Идва следващия препъни камък - основните лагери. Говорим си един ден с @malkiq и той вика : Брат , не върви ся с нови РБС и старите лагери. И е така , ама лагери от къде ? За тези , които не знаят коляновият вал на 130-ковия мотор е една идея по различен от този на 120. Съответно основните лагери за 120 - йок. Нови лагери за 130 - йок. Още от самото начало Патрик @SKODA 105 RS беше казал , че един румънец реставрайки 130-ков мотор , поради същата причина ( липса на лагери ) е намерил решение и то е : 1. Купуват се фелициеви 136 лагери - които лягат на вала. 2. Само че 136 лагери са с по-дебели стени от тези на 130 - съответно не лягат в леглата на блока. 3. Носите си блока да човек , който знае какво прави. В този случай едни пичове в Доброславци. та те понеже знаят какво правят , разпилват ( или разстъргват/ струговат ) не знам , кой точно би бил правилния глагол , та разпилват леглата на блока , така ,че да могат да легнат фелициевите лагери. 4. Воала решавате си проблема с липсата на лагери. Факт е че услугата си струваше парите и факт ,че отне време , но е факт че в крайна сметка имам шлайфан вал с нови лагери , и нови РБС. И така остана и последната стъпка , която тук обаче все пак има решения - втулките на биелите, защото все пак не върви ново всичко и стари вече износени втулки нали ? Намерих втулки ( ако не намерите такива , то и вече почти няма , решението е нови биели ), обаче новите втулки трябва да бъдят райберовани ( ако си намерите нови биели , втулките вече са райберовани ). Занесох биелите и втулките в Балкан Стар , където хората си разбират от работаа и за 2 дена бяха готови. Относно другите компоненти. : 1. Бензиновата помпа бе ревизирана - почистена , нова мембрана , нова цедка в казанчето 2. Термостата - почиестен не само външно ами и вътрешно от котления камък и ръжди. Естесвено и нов термостат ! 3. Водната помпа - почистена вътре-вън , нови лагери , нов фибер , перката мината на пясък ( само турбината без вала ) , нови гарнитури. освен това ролката бе също мината на пясък , после грунд - водна шкурка 2000 - боля. Гладка е като бебешко дупе 4. картер на пясък , както и ламарината в него 5. чисто нова верига. 6. олекотена шайба колянов вал 7. всичко друго , бе старателно почистено от нагари и масла ръждица и каквото се сетите още . с две думи всичко свети Така , в общи линии това е историята до този момент. смея да кажа ,че съм готов да сглобявам мотор. Нещо , което се надявам да се случи съвсем скоро а до тогава , ще имате време да прочетете днешните 2 поста и да разгледате снимковия матр'ял Поздрави
    1 point
  19. Някъде из подбалкана. В края на студената зима една топла снимка от отминалите късна есен и циганско лято.
    1 point
  20. 1 point
  21. Малка разходка до летището Леново - Поройна?
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.