Привет, колеги!
Пролет пукна, и ме засърбяха ръцете. Кара ми се 120-ка за ежедневка, и това си е
Започнах НАЙ-НАКРАЯ работа по двигателя на Биляна. С главни букви, защото отлагам този момент от 2016та година, но вече му дойде реда. Тенекиджията лека-полека задвижва работата с купето, и вече спокойно мога да си приготвям мотора.
Сложих го на масата с главата надолу и започнах:
Първи впечатления - нещата са добре, само леко освежаване му трябва. Още нямаше как да се каже нищо, затова започнах разглобяването с помощта на баща ми, и колегата. Едно обаждане за жокер и около час по-късно гледката вече беше следната:
Така, дотук имаме една маса части, изкарани от блока, следва внимателен оглед, и най-важната част - замерянето:
Резултатите се оказаха повече от добри - основни и биелни лагери са си за смяна, но това си е очаквано, пък и няма как да отворя мотора без да ги сменя. Шийките на вала са перфектни. Не са нужни ремонтни лагери, влизаме в заводските стойности, а ето ги и тях:
Отварям малка скоба - стойностите за затягане, написани на този лист, са за фелициев мотор, тук са други. Ще дам данните, нужни за събирането по-нататък, като сглобя мотора, да ги има написани, за архива.
Слеващата стъпка беше снабдяването с нови части - речено-сторено, частите са налични, даже вече са и при мен. Тук е моментът да изразя благодарност към Данчо @roodnb, който се разходи до магазина и ми донесе всички нови части на място в Първенец. Благодаря!
Ето ги и въпросните части:
Единственото липсващо парче от пъзела за момента са ризите. Те ще бъдат при мен в сряда. Междувременно мен ме чака веселата част от работата по двигателя - чистенето и подготовката на блока на Биляна за новите ризи
Другата важна част от мотора също е налична, ревизирана, и чака ред за монтаж:
Тук е редно да обясня, че свещите са сложени само да не седят празни дупките. Знам, че ще има въпроси "защо си сложил тези спукани свещи", та отговарям в аванс - само седят там, даже не са и затегнати!
Другите важни части, за щастие ги имам налични от преди - картера и тялото за термостата от оригинален 136 мотор, предвиден за вграждане в задномоторна Шкода. Имам и ангренажна верига с колела чисто нова, чехословашка.
Вече все повече се успокоявам, че пъзела се събира. Началото е дадено, чакам вече ризи, и действам нататък, като нямам търпение да видя какви изненади ще ми поднесе монтажа.
Междувременно има и други неща, отметнати от сисъка, този път по външния вид, но за тях ще разкажа скоро, когато ги довърша на 100%
Поздрави!