Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 04/18/22 във всички области
-
Ами господа ? имаме го! имам още малко работа по периферията , но пък до тогава , може да метнете по едно око на видеото ? огромни благодарности на Коце @malkiq за помоща и акъла. Обещавам да ги предам нататък , когато се наложи!7 points
-
4 points
-
Мерси много за коментара и за съветите. За бензиновата помпа (ами счупи ми се плочката между помпата и двигателя и сега ще купя нова и мисля да я затапя като изрежа парче метал и сложа нови гарнитурки). А за возията и как се държи колата, тези дни беше много добре. Изминах 180 километра вече в разработката. Колата се държи доста адекватно. Карах до Разград, вярно бавничко, но стигнах. Но е доста шумно вътре, но се свиква. Бях изненадан как катереше баирчетата (с колкото вляза преди баира с толкова и излизаше). Сега да не си помислите, че съм скъсал колата от газ. Бавно и внимателно я карах, като знаех, че аз съм я правил и си нямам много доверие. За скоростната кутия съм в процес на търсене на пет степенна, защото, ако карам със тази на дълги пътища малко изнемогва. А и сегашната трябва да я ремонтирам защото тече масло от нея. А за ауспуха наистина ме изненада, като каза, че може да се заядат. Въпроса ми е каква е толкова голяма конструктивна промяна която съм направил, аз само сменям гърне. А и си мисля или поне се надявам с това гърне което ще сложа колата да стане няколко идеи по-тиха.4 points
-
Браво, поздравления за разходката! Щом не си имал драми на Писанец и на Дервента, екстра! Как е със греенето по баирите? Като се замисля, май никога не съм минавал по тоя край със стара кола. Е, купувал съм си Варшава от Шумен и Волга от Силистра... Първите 1500км не я гази - 80-90 макс. Все пак й дават 120 таван. Задължително смени масло и филтър на 500км и после пак като покараш - да речем на 2000км. Виж как ще ти цапа маслото и колко твърди частици ще остават вътре. Шкода 100 е с непълнопоточен маслен филтър и пречиства само едни 10-15% от маслото в даден момент. Съвременните масла имат хубави миещи присадки и всичко остава в маслото. Навремето карах Варшава с двата филтъра - груб и фин. Грубият не чистеше нищо, разчитах само на финия, който е както в Шкодата - свързан паралелно на главна маслена магистрала. За 2000км маслото ставаше на нищо. Накрая си сложих нисов преходник и сега е с един пълнопоточен (финия е изолиран) и се държи чудесно. Та не съм фен на тия непълнопоточни филтри. Така или иначе бягаш от стока, помисли си за един манометър на шано място. Сегашната ти кутия си е бая къса, с 4,22 и петица вероятно ще поразтовари. Вече 3,9 ще й дойде много. Много играе и диаметъра на гумите. Ш100 е стандартно със 155-14, което е грубо 155/82R14, което сам си го сметни какво прави. За заяждането - и за окачването, и за гърнето могат да се заядат. Нямаш право да си с различно от стоковото такова. Също за без броня или ако имаш клетка вътре, при което си демонтирал задна седалка. Пък и чисто практически - ако ти е само за писта и да ти стои в гаража, ок. Ама да имаш тоя бидон отзад , все ще се намери къде да го закачиш. Шкодата е с голям надвес и отпред, и отзад и страда от бордюри. Поне си с ламаринен картер - криви се, а не се троши директно като алуминиевия на 120. Всеки си знае, на вкус и цвят флумастрите са различни. Аз примерно обичам да мога да изляза извън пътя и да не треперя на колата. Из какви ли не джендеми съм ходил без драми.3 points
-
@roodnb , @malkiq Това видео е едно от най-хубавите неща, които са качвани в този автомобилен форум ! Шапки - долу ! За положения труд , адмирациите са най - малкото .2 points
-
1 point
-
1 point
-
Привет на всички Минавам за един кратък анонс 1-во искам да благодаря на @m_g , за това че успя да ми помогне и намери цял комплект , чисто нови маслени сегменти . Нещо , което аз смятах за невъзможно , но пък добре че съм грешал . След което вчера отментахме малко работа @malkiq следобедно-вечерно Малко изравняване на грамажите и резултата към момента надявам се съвсем скоро , всички да го накичим и с останалите чаркаля ? Поздрави ма всички1 point
-
Така , Сега , да поговорим за двигателя. Както повечето от вас знаят , преди около година и кусур , може би вече към 2 отиват , се заех с не леката задача да реставрирам двигателя от 130-ковия донор. За тези от вас , които не знаят , при тези двигатели не е трудно да намери човек напримерн , гарнитури / семеринги , биелни лагери , уплътнениица нито пък да мине картера на пясък и сякви такива дреболии. Трудното е да се снабди човек със Ризи-Бутала-Сегменти на галено РБС и основни лагери. Та , в по-горни постове бях качвал снимки на изчистени детайли , на лъснат вал с кобилици и наистина това беше лесната част. Трудното дойде , когато най-сетне се реших да почна да търся РБС + основни лагери. Ами то хубаво ама няма , и под няма разбирайте няма-няма-няма. И така от нямане-та нямане , дойде 1 момент , в който си казах : тоя мотор вече се заседя доста ще го събирам с квото имам и да се свършва. Тук ще вметна 2 нещица : 1. Миналата година Март , припалих колата и скочих до Бургас , от където купих още 1 стар 130-ков мотор. 2.Пак миналата година около септември се свързах с 1 човек , който има хора из Европа и успява да намери редки чаркаля. Та бях говорил с въпровсния човек , но и неговите хора нищо не можеха да намерят. И в един моемнт си викам - еми кот такоа ся , събираме с каквото имаме. Малко след този момент обаче получавам обаждане от въпросния господин , който ми казва ,че има 130-кови РБС в Словакия. Човека там обаче праща след като му се пратят пари по банка. Както се досещате , ситуацията е пращаш едни не малко пари и каквото стане. Не ми се искаше много така да процедирам , обаче както знаете , болен на легло се *** най-добре. Та преведох аз едни пари и зачаках. И така почаках си аз 1 месец , но ти да видиш РБС за 130 чисто нови взеха че дойдоха. За нещастие обаче , 3 от маслените сегмента при транспорта бяха строшени , но пък всичко друго е чисто ново. Знам ,че не е приятно , но в този момент вече нямам избор и играя с 3 от старите маслени сегмента. Колкото затварят толкова. Така so far so good , или както казал тоя дето скочил от 32-рия на 8-мия - до тук добре. Идва следващия препъни камък - основните лагери. Говорим си един ден с @malkiq и той вика : Брат , не върви ся с нови РБС и старите лагери. И е така , ама лагери от къде ? За тези , които не знаят коляновият вал на 130-ковия мотор е една идея по различен от този на 120. Съответно основните лагери за 120 - йок. Нови лагери за 130 - йок. Още от самото начало Патрик @SKODA 105 RS беше казал , че един румънец реставрайки 130-ков мотор , поради същата причина ( липса на лагери ) е намерил решение и то е : 1. Купуват се фелициеви 136 лагери - които лягат на вала. 2. Само че 136 лагери са с по-дебели стени от тези на 130 - съответно не лягат в леглата на блока. 3. Носите си блока да човек , който знае какво прави. В този случай едни пичове в Доброславци. та те понеже знаят какво правят , разпилват ( или разстъргват/ струговат ) не знам , кой точно би бил правилния глагол , та разпилват леглата на блока , така ,че да могат да легнат фелициевите лагери. 4. Воала решавате си проблема с липсата на лагери. Факт е че услугата си струваше парите и факт ,че отне време , но е факт че в крайна сметка имам шлайфан вал с нови лагери , и нови РБС. И така остана и последната стъпка , която тук обаче все пак има решения - втулките на биелите, защото все пак не върви ново всичко и стари вече износени втулки нали ? Намерих втулки ( ако не намерите такива , то и вече почти няма , решението е нови биели ), обаче новите втулки трябва да бъдят райберовани ( ако си намерите нови биели , втулките вече са райберовани ). Занесох биелите и втулките в Балкан Стар , където хората си разбират от работаа и за 2 дена бяха готови. Относно другите компоненти. : 1. Бензиновата помпа бе ревизирана - почистена , нова мембрана , нова цедка в казанчето 2. Термостата - почиестен не само външно ами и вътрешно от котления камък и ръжди. Естесвено и нов термостат ! 3. Водната помпа - почистена вътре-вън , нови лагери , нов фибер , перката мината на пясък ( само турбината без вала ) , нови гарнитури. освен това ролката бе също мината на пясък , после грунд - водна шкурка 2000 - боля. Гладка е като бебешко дупе 4. картер на пясък , както и ламарината в него 5. чисто нова верига. 6. олекотена шайба колянов вал 7. всичко друго , бе старателно почистено от нагари и масла ръждица и каквото се сетите още . с две думи всичко свети Така , в общи линии това е историята до този момент. смея да кажа ,че съм готов да сглобявам мотор. Нещо , което се надявам да се случи съвсем скоро а до тогава , ще имате време да прочетете днешните 2 поста и да разгледате снимковия матр'ял Поздрави1 point
-
Приятелката ми попита: "Добре, тая за кво ти беше или и тая да не я вземе друг!?!?!?"1 point