Поздравления за успешното сглобяване на двигателя! Много ми е приятно да чета такава тема - действа надъхващо, колкото и коли да си правил.
По темата за лепенките на стъклото - в това отношение всички Шкоди след Октавия са добре измислени. 1000МБ вече има пиктограми навсякъде и човек може да се ориентира. В оная епоха конструкторите все още нямат единно мнение кое къде да е и понякога има съвсем странни решения - от рода на мигачи на дясното лостче, или клаксон на лостчето за мигачите или чистачките... Чак в края на 70-те са приети универсални пиктограми за европейските коли. Дори на 120 от 1977-78 примерно лампата за бензина е с нарисувана фуния, а не с колонка, както е на 100 и на МБ...
Та за лепенката на стъклото - от соц колите освен Шкода и Варшава има такава лепенка, както и още една с максимално допустимите скорости по време на разработването. Не помня дали източногерманските нямаха също, мисля че да. От съветските - само военните версии са с по една камара табелки и пиктограми по таблото - пише по една камара послания, за да може войникът да се оправи с 3 или 4 лоста плюс система за промяна налягането в колелата.
Другото любимо са надписите под капака. Волга или Варшава са с по 3-4 лепенки с указания плюс предупреждение на капачката на радиатора - Затваряй плътно, отваряй внимателно! И шкодата си има надписче там, както и лепенка, когато е заредена с антифриз.
Чак в 70-те идва модата на лоста за превключване на предавките да има пиктограма. Съответно нерядко човек не знае къде е задния ход на съответната кола.
Преди 20+ години като почнах да се занимавам с коли няма да забравя първата 124ка Мерцедес на клиент, която трябваше да препаркирам. Ръчна спирачка с педал, задния ход някъде си... Изненада!
По същия начин и до ден днешен се дразня на нормалната ми кола, която логично е с 6 предавки и задна е до първа. Мене си ме кефи да е като на Шкода или Жигула - надясно и назад. Изобщо не говорим за колите с "обратни скорости" - и такива съм карал.